XJR topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bandenspanning ook goed,en liggen de banden goed om de velg?En anders de wielen laten balanceren wil ook nog wel helpen.

Ja goeie, heb ik inderdaad even laten controleren bij een motorzaak. Bleek allemaal in orde gelukkig 🙂 Probeer eerst maar eens de achterbrug goed passend te krijgen met shims en dan tijd voor een testritje zonder toeters en bellen om wat andere dingen uit te sluiten. Wie weet ben ik er dan al wel. Dank nogmaals!
 
Ja goeie, heb ik inderdaad even laten controleren bij een motorzaak. Bleek allemaal in orde gelukkig 🙂 Probeer eerst maar eens de achterbrug goed passend te krijgen met shims en dan tijd voor een testritje zonder toeters en bellen om wat andere dingen uit te sluiten. Wie weet ben ik er dan al wel. Dank nogmaals!

Ik weet niet of hier al eens naar gekeken is, maar bij mij was het destijds het naaldlager van de achterbrug wat dus voor een schommelend effect zorgde.
Nieuw lager erin en alles was weer zo strak als het maar kan zijn.
 
Ik weet niet of hier al eens naar gekeken is, maar bij mij was het destijds het naaldlager van de achterbrug wat dus voor een schommelend effect zorgde.
Nieuw lager erin en alles was weer zo strak als het maar kan zijn.

Dat geeft hoop dat ik hiermee op de goede weg ben. Heb inderdaad beide lagers en stofkappen (voor de volledigheid) vervangen en alles goed in het vet gezet. Nu even wachten op enkele shims/pasringen om straks de boel met een goede (minimale) speling in elkaar te zetten. Ben benieuwd! Dank voor je bericht.
 
Net terug van een rondje rijden, maar wat rijd zo'n xjr toch fijn. Heerlijke fiets ondanks dat mn maten me voor gek verklaarden toen ik hem kocht. Had t veel eerder moeten doen haha😜
 
Wil het toch even vragen hier .

Denk er aan om dit onderdeel te kopen D1-27375 .De vraag is dit een goed model spatbord.

En heeft het zin zoiets te monteren of zonde van het geld
 
IMG_20200207_160729__01.jpg
 
Een Hugger spatbord zou de vervuiling onder je buddyseat een beetje in toom moeten houden
Ik heb hem er al jaren opzitten en ik moet zeggen... Het helpt een beetje
Het achterste stuk wordt toch nog wel een beetje vuil ,Zeker als je door een buitje heen rijdt

IMG_3471.JPG
IMG_3474.JPG
 
Ik wil graag leren zelf mn kleppen te stellen van mn xjr 1200, iemand tips of zin om dit met een mede forummer te doen? Kratje bier of wat dan ook als dank?
 
Gister de xjr op de dyno gehad, viel me niet tegen! Boven de 7000 rpm wel te arm dus er komen grotere sproeiers in. Ga ik deze week fixen.
 

Bijlagen

  • 434B083C-2EC7-4DF7-AE90-BB56F573D1CE.jpeg
    434B083C-2EC7-4DF7-AE90-BB56F573D1CE.jpeg
    131 KB · Weergaven: 10
  • 1FA8F2B4-907D-4205-9595-2FDEC05EB07D.jpeg
    1FA8F2B4-907D-4205-9595-2FDEC05EB07D.jpeg
    221,5 KB · Weergaven: 12
Goedenavond Heren

Moet me voorvork keringen vernieuwen er lekt er een .

Dan natuurlijk ook de olie vervangen die is onderweg de vraag is ik wil deze set bestellen274055218530en gelijk alles aanpakken .


is deze set goed of koop ik rommel en heeft u een betere optie zodat ik geen miskoop doe

Thanks weer
 
Bedankt voor je reactie Voldoor als de zooi dan toch ut elkaar is dan gelijk maar alles aanpakken .

brommertje is ook uit 2002 en schijnt dat je toch regelmatig vork olie moet vernieuwen lees zelfs elke 10.000 kilometer

We gaan het set bestellen ben nu toch 3 weken thuis dankzij het bekende virus


Wel weer 100 euro lichter maar oké
 
82.000 km!
Luchtfilter was net nieuw voor de run..
Euro 98 getanked

Vandaag de kleppen gesteld... nieuwe bougies, olie+oliefilter... er moeten nog grotere sproeiers in ivm
Te arm boven 5000 rpm, bougies waren wittig.

Kan ik de hoofdsproeiers vervangen zonder de carbs volledig te demonteren? Dus los van de inlaatrubbers en airbox en dan zo sleutelen?
 
Zijn dit de grotere fj1200 rubbers of de originele xjr rubbers? Er staat 36Y op.
Denk wel dat er nieuwe o ringen in moeten
 

Bijlagen

  • FB23BDEF-233E-4D37-B70A-49FC5A808482.jpeg
    FB23BDEF-233E-4D37-B70A-49FC5A808482.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 5
  • CCE2742B-4BE6-430B-87E0-E54B87A0CCE3.jpeg
    CCE2742B-4BE6-430B-87E0-E54B87A0CCE3.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 5
  • 43CA5E4E-4D3E-49B1-BF13-EA9D0FBFF119.jpeg
    43CA5E4E-4D3E-49B1-BF13-EA9D0FBFF119.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 6
82.000 km!
Luchtfilter was net nieuw voor de run..
Euro 98 getanked

Vandaag de kleppen gesteld... nieuwe bougies, olie+oliefilter... er moeten nog grotere sproeiers in ivm
Te arm boven 5000 rpm, bougies waren wittig.

Kan ik de hoofdsproeiers vervangen zonder de carbs volledig te demonteren? Dus los van de inlaatrubbers en airbox en dan zo sleutelen?
Bij 82000 km is zo,n blok net ingelopen,kan makkelijk 200000 en meer aan.
Hier1 met 200377 km op de teller,

200.377
Yamaha XJR 1300​
.​
1999​
Skylo​
18.100 km Krause Leistungssteigerung auf 96KW / 118NM
92.000 km Gabelfedern auf WP Gabelfedern umgerüstet
99.500 km Dichtring am Nehmerzylinder der hydraulischen Kupplung ausgetauscht
109.000 km Benzinstandsgeber erneuert
132.100 km Schwingenlager und Schwingenachse ausgetauscht
141.000 km Kupplungsbeläge ausgetauscht
173.300 km vordere Bremsscheiben erneuert
199.00 km Dichtring am Nehmerzylinder der hydraulischen Kupplung ausgetauscht
Ölverbrauch 0,1 l / 1000 km
 
Goedemorgen allemaal

Gisteren een stukje gereden en na de rit zie ik boven op me blok een beetje bruine smurrie liggen


Het goedje licht onder aan me cilinder de rechter cilinder .


Kan het zijn dat mijn inlaatrubber lekt en dit het gevolg daarvan is


Misschien de remreiniger test doen ???


Motor loopt verder helemaal goed

Bedankt zover
 
Laatst bewerkt:
Zijn dit de grotere fj1200 rubbers of de originele xjr rubbers? Er staat 36Y op.
Denk wel dat er nieuwe o ringen in moeten

Denk dat dit nog de oude (lees FJ) rubbers zijn ,De XJR 1200 was nog niet helemaal (milieutechnisch) afgeknepen
Kijk ff op pagina 67 ,staan wat plaatjes van de rubbers de uit mijn 2003 gekomen zijn ,Toendertijd waren ze al afgeknepen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan