XJR topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gelukt, je hoeft niets los te halen, voorzichtig omdraaien lukt. Even vastzetten met tiewraps . Zag er super schoon uit allemaal! Nu even andere sproeiers halen
Maat 100 main jets nu, origineel 95 dacht ik? Mag een stuk groter...
 

Bijlagen

  • 2313CCA1-22B0-4FCC-8324-BC4DE2F84C7D.jpeg
    2313CCA1-22B0-4FCC-8324-BC4DE2F84C7D.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 11
  • 7251532B-EFA7-4465-A383-236460910090.jpeg
    7251532B-EFA7-4465-A383-236460910090.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 13
gaskabels loshalen lijkt erger dan het is hoor... bij je handle loshalen en dan je kabels terugtrekken is een crime als je ze weer naar boven moet leiden...
 
Nou..., niet helemaal verkeerd.
Hetzelfde blok van de fj zit in de xjr.

By the way, vandaag ff lekker gereden, heerlijk rustig overal.
En op t Duitse ff de 200 aangetikt.😎😋
 
Vraagje ik ga binnenkort me voorvork aanpakken

Wat ik me afvraag gaan de veren in je vork een leven lang mee of moeten deze ook om de zoveel tijd vernieuwd worden


Ga er vanuit dat de vork nog origineel is

Bedankt weer voor het lezen
 
Ze zullen niet een leven meegaan, maar ze moeten een bepaalde lengte hebben .
Kijk wat er inzit , de originele zijn nogal aan de slappe/comfortabel kant. Advies om er progressieve veren in te zetten, rijdt net wat lekkerder en duikt ie niet zo.
 
Dank Voldoor als ze er uit zijn zal ik ze opmeten klink ook logisch.

Heb al naar anderen veren gekeken maar daar lees je ook verschillende berichten over Wordt vervolgt 👍
 
Man... wat een klotewerk de carbs er weer in. Rubbers eruit geen probleem maar erin........ zit het links goed, rechts niet, enzovoort.
Morgen maar weer verder knoeien want nu ben ik het zat :) vaak lukt het dan wel opeens...
 
Laatst bewerkt:
Deze zitten er nu in trouwens
Van maat 95 naar 100, en nu 4x 110
De kortere sproeiers zijn voor cil 1 en 4. De lange voor 2 en 3. Zou meer koeling moeten geven in de binnenste cilinders.

iemand nog tips om de carbs goed aansluitend te krijgen op de airboxrubbers EN de inlet rubbers? Heb t idee dat het allemaal niet “tight” genoeg zit
 

Bijlagen

  • B7AEBEF3-20F3-48D3-9695-AF86B3BA7FFB.jpeg
    B7AEBEF3-20F3-48D3-9695-AF86B3BA7FFB.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 9
  • 2B29B8A2-B39D-4D6C-9151-DF463214261D.jpeg
    2B29B8A2-B39D-4D6C-9151-DF463214261D.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 8
Je luchtfilterhuis zover mogelijk naar achteren en vastzetten, wat groene zeep oid aan je inlaatrubbers en evt met föhn verwarmen dan je carbs op de plaats drukken.
Als die op de plaats zitten kun je het luchtfilterhuis aansluiten.
Is ff gepiel en sluit je kabels al aan voordat je de carbs er tussen schuift.
 
Gelukt hoor, loop je uuuuuren te kloten savonds laat, lukt het de volgende dag na een nachtje goed slapen en 2 bakken koffie in 5 minuten. Het tovermiddel: een houten balkje in de accubak die als hefboom de luchtfilterbox naar voren duwt, en de immer almachtige spuitbus WD40

ook een 4 graden ontstekingsvervroeger gemonteerd gisteren en de boel weer dichtgebouwd.. hopelijk is de klepdekselpakking lekvrij, we gaan het zien...
Loopt trouwens wel retestrak nu, 4 grotere sproeiers, kleppen gesteld....
 

Bijlagen

  • 5FA3DC98-EE4F-4347-9B73-D912C127E8DE.jpeg
    5FA3DC98-EE4F-4347-9B73-D912C127E8DE.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 9
  • E8464DB0-F464-490E-8CC8-9099B0F478D4.jpeg
    E8464DB0-F464-490E-8CC8-9099B0F478D4.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 8
  • 9F96ECAC-429C-494D-9744-476B2828D3F0.jpeg
    9F96ECAC-429C-494D-9744-476B2828D3F0.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 8
Volgens mij maar dont kill me is vol synthetische olie alleen gevaarlijk om dat je koppeling dan kan gaan slippen


Verder is het volgens mij een top product we laten de kenners maar aan het woord
 
Zou er Motul volsynthetisch in doen,als daardoor de koppeling al zou gaan slippen dan mankeerde er al wat aan.
Een luchtgekoelde motor heeft het al zwaar ,dus goede olie gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan