Yamaha R7 2021

Aah ja die heb ik al op mijn zwarte R7, staat erg goed moet ik zeggen.

Is dat puur ter bescherming of helpt het met reinigen?

Reiniging... en zal wellicht ook wel een laagje achterlaten waar nieuw kettingsmeer minder hard op zal pakken.

Post ook eens een foto van je R7...


Ga je ook eens het circuit op ermee?
 
Reiniging... en zal wellicht ook wel een laagje achterlaten waar nieuw kettingsmeer minder hard op zal pakken.
Hmm ga ik is naar kijken dan. Gebruik nu lampolie maar dat werkt niet helemaal top en ik moet uitkijken dat het niet op mijn banden komt.
Ga je ook eens het circuit op ermee?
Binnenkort ga ik ermee naar het circuit ben heel benieuwd hoe die is dan.

Heb er nu nog de billet koppelingshendel en remhendel op zitten, billet rem- en schakelset en een QS. Maar die staan nog niet op de foto
 

Bijlagen

  • Show je motor.jpg
    Show je motor.jpg
    72,5 KB · Weergaven: 61
  • Show je motor 2.jpg
    Show je motor 2.jpg
    449,7 KB · Weergaven: 60
Zwart is toch ook mooi...
Die tankstickers voor de zijkant heb ik hier ook nog liggen, weet nog niet of ik ze ga kleven. 🤷‍♂️

Waar ga je rijden op het circuit?

De mijne heeft zijn doop gehad in Zolder en mag zondag mee naar Mettet.
 
Op de zwarte vind ik ze echt wat toevoegen, op het blauw springt het er weer echt zo duidelijk uit ofzo... denk dat ik dat zelf een beetje jammer zou vinden.

Ik ga voor het eerst op het circuit rijden dus het is een training, bij MCT bij de politieacademie dat circuit. Eerst maar is een paar trainingen volgen voordat ik op eigen houtje het circuit ga verkennen
 
Jazeker, we zijn nog wakker.

Eind april op deze Yamaha R7 proefgereden:

1653595901535.png


Oef, dat reed erg goed. Al moest ik wel erg aan de Supersport houding wennen (lang niet meer op een Supersport gereden 😂). Samenvatting van de rit: het blok van de MT-07 (heerlijk!) met nu eindelijk goede vering. Zou wel zo`n apparaat willen hebben, maar meer voor op het circuit. Denk dat ik het op de polsen leunen op de openbare weg niet leuk ga vinden.

Begin deze maand overigens nog op Assen gereden op een CBR600RR. Heerlijk na tijden niet gereden te hebben, al was het wel even wennen.

Wie weet over een tijdje op een R7? Zou ook wel heel leuk zijn.
 
Toevallig heb ik 20 mei 1 sessie op een (standaard) R7 kunnen rijden op Assen. Buiten dat het natuurlijk niet echt een snel ding is, vond ik hem verrassend goed sturen met de standaard vering! Mijn eigen R6 is natuurlijk wel een stuk sneller, maar ik denk dat dit echt een geweldig ding is voor een R7-cup, zeker als de vering nog geüpgraded wordt en een hoop gewicht eraf kan.
Wat wel spannend was in de SportGridtime sessies van CRT: het snelheidsverschil in bijvoorbeeld Meeuwenmeer met de 1000cc machines...
Ik heb de spiegels maar even uitgeklapt tijdens de sessie.
 
Toevallig heb ik 20 mei 1 sessie op een (standaard) R7 kunnen rijden op Assen. Buiten dat het natuurlijk niet echt een snel ding is, vond ik hem verrassend goed sturen met de standaard vering! Mijn eigen R6 is natuurlijk wel een stuk sneller, maar ik denk dat dit echt een geweldig ding is voor een R7-cup, zeker als de vering nog geüpgraded wordt en een hoop gewicht eraf kan.
Wat wel spannend was in de SportGridtime sessies van CRT: het snelheidsverschil in bijvoorbeeld Meeuwenmeer met de 1000cc machines...
Ik heb de spiegels maar even uitgeklapt tijdens de sessie.
De vering is gelukkig een stuk beter, was bang dat het vergelijkbaar zou zijn met het naakte broertje van hem maar dat is gelukkig totaal niet zo
 
wat een heerlijk weer. Hoe voelt rijdt ie in de regen, zelf nog niet echt eraan toe gekomen?

Niet te bruut op het gas en dat valt wel mee, was eigenlijk content dat ik eens een sessie in de regen kon doen... dan ga je toch net wat zuiverder rijden.

Dat 'm maar 74pk heeft helpt natuurlijk ook wel een beetje.

Bij het remmen voelde ik 'm wel wat bewegen achteraan, maar goed... dan had ik maar wat eerder moeten remmen.
 
Toevallig heb ik 20 mei 1 sessie op een (standaard) R7 kunnen rijden op Assen. Buiten dat het natuurlijk niet echt een snel ding is, vond ik hem verrassend goed sturen met de standaard vering! Mijn eigen R6 is natuurlijk wel een stuk sneller, maar ik denk dat dit echt een geweldig ding is voor een R7-cup, zeker als de vering nog geüpgraded wordt en een hoop gewicht eraf kan.
Wat wel spannend was in de SportGridtime sessies van CRT: het snelheidsverschil in bijvoorbeeld Meeuwenmeer met de 1000cc machines...
Ik heb de spiegels maar even uitgeklapt tijdens de sessie.

Tof! Ja, de vering - ook al heb ik alleen op de openbare weg gereden met de R7 - voelde goed aan. Snelheidverschil lijkt me wel wat eng zoals jij al aan geeft.
Omdat de zon niet altijd schijnt...

Bekijk bijlage 1766970

Oei, daar ligt goed veel water op de baan! Wel goed om lijnen en dergelijke te leren. Met een set regenbanden zit je helemaal gebeiteld. Deze geven behoorlijk veel vertrouwen.
 
Ik ga afscheid van 'm nemen.
Was ook wel een beetje voorzien dat ik er niet mee ging blijven rijden.

Voor mij komt een Tenere 700 in de plaats, heel iets anders, maar meer mijn ding en breder inzetbaar.



Voor wie interesse heeft in een R7, zeker doen!!! Man wat een plezant ding is dit.... het zal zowieso met een dubbel gevoel zijn dat ik 'm zal achterlaten.
 
Ik ga afscheid van 'm nemen.
Was ook wel een beetje voorzien dat ik er niet mee ging blijven rijden.

Voor mij komt een Tenere 700 in de plaats, heel iets anders, maar meer mijn ding en breder inzetbaar.



Voor wie interesse heeft in een R7, zeker doen!!! Man wat een plezant ding is dit.... het zal zowieso met een dubbel gevoel zijn dat ik 'm zal achterlaten.
Zo blijf ik wel heel eenzaam achter :+ maar ik snap je keuze. Veel plezier op de tenere:]
 
Ik ga afscheid van 'm nemen.
Was ook wel een beetje voorzien dat ik er niet mee ging blijven rijden.

Voor mij komt een Tenere 700 in de plaats, heel iets anders, maar meer mijn ding en breder inzetbaar.



Voor wie interesse heeft in een R7, zeker doen!!! Man wat een plezant ding is dit.... het zal zowieso met een dubbel gevoel zijn dat ik 'm zal achterlaten.
Nah, die van jou moet ik niet, die is afgeragd op ‘t circuit :+
 
Wie zegt dat jij 'm krijgt?

En, afgeragd? Ik denk dat er zijn die op de OW gekker doen dan ik op het circuit.. 🤷‍♂️
Uiteindelijk is het cicuit z'n natuurlijke habitat.
Niet te serieus hoor, dat was ik ook niet.
Het lijkt me zo’n fiets waar je goed mee uit de voeten kunt op straat én ‘t circuit. :Y
 
Niet te serieus hoor, dat was ik ook niet.
Het lijkt me zo’n fiets waar je goed mee uit de voeten kunt op straat én ‘t circuit. :Y
Ben ook heel benieuwd of ze daadwerkelijk een R9 gaan maken, lijkt mij dan weer een fiets net iets toffer voor het circuit
 
Ben ook heel benieuwd of ze daadwerkelijk een R9 gaan maken, lijkt mij dan weer een fiets net iets toffer voor het circuit

Ligt een beetje aan het circuit zelf natuurlijk.

Ik ben fan van "less is more" Lekker ongegeneerd gasgeven met dat ding.. die 73pk kan je nog wel de baas... kunnen er velen niet zeggen van al die zware en sterke racers.
 
Ligt een beetje aan het circuit zelf natuurlijk.

Ik ben fan van "less is more" Lekker ongegeneerd gasgeven met dat ding.. die 73pk kan je nog wel de baas... kunnen er velen niet zeggen van al die zware en sterke racers.
Dat is zeker waar, nou kijk ik al heel lang uit naar een 3 cilinder racer van de Japanse kant dus misschien ben ik bevooroordeeld
 
Ik heb zowaar de eerste R7 in het wild gespot (naast die van mezelf natuurlijk), zijn er nog nieuwe eigenaren in het topic gekomen ondertussen??
 
Vandaag voor het eerst op het circuit geweest met het beestje, rechte stukken kom je echt te kort en vliegen de 600jes je om de oren maar in de bochten kun je zoveel goed maken, bandjes heerlijk opgeschuurd op de zijkant. Maar overall een erg leuke motor, ook op het circuit:)
(Trok overigens best wat bekijks van mensen)
 
Vandaag voor het eerst op het circuit geweest met het beestje, rechte stukken kom je echt te kort en vliegen de 600jes je om de oren maar in de bochten kun je zoveel goed maken, bandjes heerlijk opgeschuurd op de zijkant. Maar overall een erg leuke motor, ook op het circuit:)
(Trok overigens best wat bekijks van mensen)
Welk circuit?

Ik zag gisteren eentje staan op de paddock in Assen. In het wit/rood/zwart nog wel :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan