Zeer dringen jullie advies nodig

Wat een zielige oplossing om van twee motoren 1 "goed"te maken. Dat is een grote motorketen toch niet waardig. Heel eenvoudig,...ze hebben niet geleverd wat je wilde hebben. Vraag om geld terug en kies lekker een ander motor uit voor dat geld .
 
Ze hebben je notabene onverzekerd rond laten rijden!!!

Wat nou als er iets gebeurd was?? Dan had Safe echt niet thuis gegeven hoor want voor dat soort dingen ben je zelf verantwoordelijk!!

Ik zou er niet eens meer over nadenken om daar ook maar IETS te halen. Geld terug en HOUDOE!
 
nogmaals: 'Ter goeder trouw' De verplichting om te voldoen aan de wettelijke eisen ligt volledig bij de firma bij aflevering, jij wordt niet geacht om op de hoogte te zijn van de wettelijke bepalingen waar zij aan moeten voldoen, kortom.....die vrouwelijke vuist op tafel en geld terug en die baksteen door het raam bij die zuigfirma, en over het feit dat de verkoper verbauwereerd reageerd op de vraag m.b.t. de garantie; 'onverzekerd rondrijden en voorliegen dat iedereen het fout heeft(RDW o/a) kun je ook je vraagtekens bij zetten.

ook van 2 fietsen 1 maken, zitten bepalingen aan, ook heb je dan een fiets met een duister verleden wat inruilen of verkopen zeer lastig maakt in de toekomst...

Dus even door de zure appel heen, en ' aktie bij praxis !!!! '

Veel succes met de afhandeling hiervan, en ik besef dat wij met z´n allen makkelijk praten hebben wat je moet doen, maar in de praktijk is het lastig om daadwerkelijk je gelijk te krijgen
 
Je bent al tot koop overgegaan dus dat kan een probleem worden. Persoonlijk zou ik proberen de koop te ontbinden. Hun komen hun afspraken niet na (25kw ombouw) dus dat is hun probleem.

Als je nog niet hebt betaald sta je sterk, anders is het minder.

Als ontbinden niet lukt kan je voor die duitsland-keur optie kiezen alleen als het je geen drol kost natuurlijk!

De optie van-twee-cb's-maken-we-1 vind ik superminder. Klein voordeeltje is dat de motor minder heeft gelopen wat hem wel mee waard maakt. Leuk als je hem wilt verkopen later...
 
wil je minder km´s op je teller=, ik heb nog wel een boormachine voor je, hoeveel km wil je erop hebben...., en de koop is bebaseert op de koop van een 25 kw fiets, dus deze koop is nietig aangezien dit niet het geval is toch?
 
Bij het lezen van jouw verhaal gingen mijn nekharen recht overeind staan...BRRR. Zoveel lulkoek verkopen, en je dan vervolgens op een gevaarlijke motor de weg opsturen (willens en wetens). Het eerste (de lulkoek) is een vorm van slecht ondernemerschap waar zo iemand vroeg of laat wel de rekening voor gepresenteerd krijgt. Het tweede is eigenlijk nog het allerergste: bewust iemand op een gevaarlijke motor de weg opsturen is letterlijk misdadig, een misdrijf(!), waar je eigenlijk aangifte van zou moeten doen.
Allebei de zaken zijn zeer laakbaar en voor mij absoluut reden deze zaak te mijden tot in de eeuwigheid, ik hoop dat de andere MF-ers dit ook doen.
Dat zal ze dan leren!!!
 
Persoonlijk heb ik goede ervaringen met Safe. Dat jouw motor niet gekeurd kon worden is een domme fout, dat je een brakke leenfiets mee kreeg is ook een domme fout. Ik denk alleen niet dat het je helpt om allemaal te zeggen hoe kut safe is en dat niemand er meer naartoe gaat.
Het haalt inderdaad je vertrouwen even weg. Maar..

Je hebt nu één maal deze fiets, je krijgt ongetwijfeld je geld niet terug. Wanneer je een ongeluk zou krijgen zou je waarschijnlijk geen problemen hebben als ze je fiets weer strak zouden zetten met slooponderdelen. (ik niet tenminste als ze goed zijn) dus van twee fietsen 1 maken is volgens mij geen probleem. Ik neem tenminste niet aan dat ze het blok onder jouw huidige frame zetten maar dat ze het over het plastic, velgen enz enz hebben.
Ik zou dus op het aanbod ingaan, je krijgt een motor met minder km en nieuwe garantie, ik weet zeker dat hij netjes obgebouwd wordt en je kan tenslotte zelf kiezen wat je overgezet wilt worden. Je pakt dus het mooiste van twee fietsen. Is geen verkeerde optie vind ik zelf. En 15000 km minder, das ook niet verkeerd.
Dus gewoon doen, ik weet zeker dat je er later weer blij mee bent.

succes en tot de volgende MM
 
Bedankt voor de vele reacties die ik van jullie heb gekregen.
Vanmorgen naar Safe geweest om te zien hoe het zat met die andere motor.
De verkoper liet ons alleen met beide motorfietsen om te zien wat er overgezet zou moeten worden en wat niet.

Het lijstje was al snel gemaakt.... tot mijn vriend aan mij vroeg... hee je miste toch een beschermdopje van je rechter spiegel. Ik stond op en ging kijken... inderdaad.... sterker nog... het waren mijn spiegels niet.
Het vreemde was dat op de motor waar ik voor ging kijken ineens mijn spiegels zaten... Dus ik ging verhaal halen bij de verkoper, die wist van niets en zei dat ze nog niets vervangen hadden... bullshit... dat hadden ze dus wel.

Ik ben vervolgens op die andere motor wezen rijden.... welke nu nog 25kw is maar nog omgezet moet worden naar vol vermogen....
Ik heb er uiteindelijk toch voor gekozen om een aantal zaken over te laten zetten. Zo vroegen we hem van de week over extra garantie, nou joh je had hem moeten zijn... de rook kwam haast uit zijn oren. Dus ik dacht, kom laat ik er maar is naar vragen om er kleinere knippers op te zetten... ik zei tegen hem... voor alle ellende die ik nu gehad heb doe je er zeker wel kleinere knippers op... hij zei geen ja en geen nee.... wel vroeg ie of ik al wat gezien had. hahaha natuurlijk had ik die al gezien....

Normaal ga je ff aan een bureautje zitten en krijg je koffie ofzo... nee dat was er nu niet bij.... het werd afgehandeld aan de koffietafel.... zo tussen al het andere motorvolk. Over de garantie.... hij kwam zelf met 9 maanden ipv 6 en die knippers waren ook geen probleem. Tot wij weer de spiegels aanhaalde.... Nee dat hebben we echt niet gedaan.... Maar ik weet zelf maar al te goed hoe mijn motor eruit ziet en in welke staat hij was toen ze hem meenamen op transport.
Mijn vriend zei ineens heel pissig... dan hebben de kabouters het zeker gedaan.

We kregen het idee dat ie overal op inging om maar enige scene te voorkomen.
Ik had thuis al gezegd... als ie maar ergens moeilijk over gaat doen dan breekt de hel los.
Gelukkig voor hem is het zover niet gekomen.
Wanneer de afleverdatum is is nog niet bekend... nu wachten ze natuurlijk eerst op de officiele kentengegevens van het RDW.

Hopelijk begaan ze nooit meer zo'n fout.... En hebben ze geleerd van die hele gebeuren.

Op het moment dat ik te horen krijg wanneer de motor klaar is... dan ga ik natuurlijk net zo kritisch als vandaag te werk.... en als er iets niet vervangen is dan afgesproken dan hebben ze alsnog feest.

Het gekke van het hele verhaal is, we waren meer dan tevreden over de vestiging Apeldoorn. Goed geholpen met mijn vorige motor, ook de motor van mijn vriend... en dan gebeurd je dit.
We hebben ons goed voor laten lichten.... zeker via de rechtsbijstand.
En wat betreft de leenmotor... die heb ik niet zelf gehaald maar zij hebben hem netjes afgeleverd bij mij op kantoor.... gezien het feit dat het met bakken uit de lucht kwam heb ik niet eerst gekeken of de banden wel oke waren.... je mag er toch vanuit gaan dat als zo'n zaak een leenmotor afleverd dat hij in goede staat is....

Maargoed.....het wachten is nu dus op de andere motor.... welke grondig ge-inspecteerd word als ik hem op ga halen.
Ik denk persoonlijk wel dat ze nu dondersgoed weten dat ze geen fratsen uit moeten halen..... daarvoor hebben ze nu wel kennis met mij gemaakt.

Ennuh... mocht je een keer je motor voor een beurt brengen... kijk er eerst goed naar.... voor je het weet heb je de onderdelen van een ander... kijk maar naar mijn spiegels.....

Ik laat het nog wel horen.

Groetjes
Bianca
 
Laatst bewerkt:
kijk maar naar boven voor het verhaal

Hoi Bianca, ik ben heel blij voor je dat het opgelost is. Ik denk dan ook dat wanneer je je motor haalt je eerst ff goed moet kijken of alles klopt. Maar als dan alles ook klopt dan heb je, buiten alle ergernis om, toch een goede motor met 9 maanden garantie. Ik denk persoonlijk dat je al met al een goede deal hebt gemaakt en die ergernis ben je snel vergeten. Je hebt straks een goede motor, met extra garantie en minder km, op >25 Kw. Ondanks de fouten die ze gemaakt hebben vind ik het netjes opgelost. (achteraf dan)
 
Als ze moeilijk blijven doen over jouw spiegels kan je misschien een foto laten zien (bewijs).
 
wat een ellende man man man.. Ik had toch mijn geld teruggeeist, dadelijk heb je weerrrrr gezeik en vooral na die spiegels dan was mijn vertrouwen helemaal gedaald naar het ultieme 0-niveau. Hopelijk pakt het dit keer wel goed voor je uit en dat je weer fijn kunt gaan :]
 
jezus wat een @#&*@& daaro :( , ik begrijp dat je nu tevreden bent over de oplossing,

MAAR zodra je "nieuwe" fiets heb rij meteen naar een andere garage en laat hem VOLLEDIG nakijken of ze niet hebben zitten te kutten. Want ze hebben
GEEN verstand van de 25kw regeling,
GEEN verstand van hoe-stuur-je-je-klanten-een-veilig-leenfiets,
GEEN verstand van wat-gebeurt-er-met-de-fiets-van-een-klant (kijk maar naar je spiegels)
GEEN verstand van hoe-en-waar-bespreek-je-fatsoenlijk-problemen-met-je-klanten,
dus vraag ik me wel af waar ze nog meer geen verstand van hebben!!!

Kijk ook goed naar de frame nummers, want ze kunnen wel zeggen dat ze iets vervangen hebben, maar dat weten ze toch niet zeker!!!(kijk maar naar je spiegels)
Heb ook een heel duidelijk een datum afgesproken wanneer je je fiets krijgt??

Persoonlijk zou ik er NOOIT meer komen, dan kunnen ze je wel in het verleden goed hebben geholpen, maar zodra er problemen komen doen ze maar wat (denk er wel aan dat ze je onverzekerd hebben laten rondrijden).
 
Het is een vrij eenvoudig maar vervelend traject waar je nu inzit!!
Safe heeft een wan-prestatie geleverd, dat is je wel duidelijk.
Stap naar binnen en vertel ze dat je ze in gebreke stelt en de aankoopsom van je motor terug eist!!
Mochten ze daar niet mee accoord gaan, dan hoop ik dat je een rechts bijstand verzekering hebt (eventueel via je vakbond!!)
De oplossingen die Safe voorstelt zijn lapmiddelen en waarom zou je een goed werkende motor uit elkaar peuteren om er meet te sjoemelen voor het framenr??
Bij controle bij het rdw blijken het frame nummer en het motornummer misschien niet overeen te komen en dan zit je weer in de ellende!!
Boos worden, centen terug halen (eventueel vermeerderd met immateriele schade)
en naar een echte dealer gaan!!

heel veel suc6 met dit drama in den dop!!!!

Remko
 
Het lijkt erop dat je een soort van oplossing hebt nu. Je kan iig met een motor naar huis tegen acceptabele voorwaarden (uiteindelijk), tenminste zo begrijp ik het allemaal.

1 ding is zeker: Je komt er nooit meer.
 
Gaat dus om de motor van mijn vriendin. Is niet zo dat ze "sjoemelen"met een frame. Is een andere CB500 gewoon waar we reeks spullen van de "oude" op laten overzetten omdat deze er gewoon beter, minder verweerd uit zien. Dus motorblok frame etc blijft gewoon allemaal zitten bij de "nieuwe" cb. Verder komen er leuke kleine knippertjes op ipv van die disco-lampen. Ook andere kleur motor, maar die vonden we beide ook erg mooi, anders was de gehele kleurstelling ook omgezet.
Gaat een week of twee duren in totaal mede vanwege de kentekenpapieren die in nu dus in orde moeten zijn voordat er meegereden gaan worden.
Had nooit verwacht dat zo iets zou kunnen gebeuren bij zo'n motorzaak. Heb zelf vorig jaar problemen gehad met een nieuwe motor waarvoor ze een hele goede oplossing hebben gevonden.
Belangrijkste is dat Bianca strakjes weer een motor heeft die ze wil waar ze lekker op kan :]
 
Wat een ongelofelijke kut streek. Ik zit dit te lezen en mijn mond valt gewoon open. Wij komen ook wel eens bij safe apeldoorn en vragen wel eens naar inruil en dan denk je ook: we gaan gauw weer weg. Leuk om er rond te kijken, maar zaken doen........ :X
In ieder geval hoop ik dat het voor jou nu goed is opgelost en blijf kritisch, maar dat zal wel lukken denk ik })
 
zo'n conformiteitsverklaring kun je toch gewoon vragen bij de importeur :?
hoeft er niets aan je fiets gedaan te worden meen ik.

dacht ik ook ja, Honda NL zal wel tegenstribbelen omdat zij die CB niet geleverd hebben, maar ze moeten wel een conformiteitsverklaring af kunnen geven waar het RDW hem mee terug kan keuren.
 
enige manier waarop hij wettelijk op volvermogen kon komen is: export naar duitsland voor keuring en naar duitskenteken dan met papieren op volvermogen, vervolgens import naar Nederland en weer keuring voor Nederlandskenteken.
Dit volgens de RDW.
Al met al is het heeft ze straks gewoon een "Hollandse" CB500
 
Ik zou in ieder geval nadat jullie haar motor opgehaald hebben, even langs een andere garage rijden om hem helemaal na te laten kijken.
Ik vertrouw Safe voor geen meter, al veel te veel slechte verhalen over gehoord en van dichtbij meegemaakt!
Suc6! en nog veel :] plezier!
 
Hopelijk loopt het goed voor jullie af (en voor safe?). Lijkt me niet leuk om maanden niet te kunnen rijden '( :]
 
Nou dit is gewoon een duidelijke zaak, ze hebben niet geleverd wat je verwachtte, en je hebt dus alle recht om je geld terug te eisen!
 
Klinkt lullig, maar grote dealers malen niet om de kleintjes... als je goed service wilt, zoek een kleine zaak of koop particulier en zoek een goede monteur.
 
Nou dit is gewoon een duidelijke zaak, ze hebben niet geleverd wat je verwachtte, en je hebt dus alle recht om je geld terug te eisen!


Ik heb een leenmotor tot de tijd mijn eigen/andere motor klaar is.
Ik was niet van plan om voor hun dagelijks op de fiets naar het werk te gaan.
 
Wat een ongelofelijke kut streek. Ik zit dit te lezen en mijn mond valt gewoon open. Wij komen ook wel eens bij safe apeldoorn en vragen wel eens naar inruil en dan denk je ook: we gaan gauw weer weg. Leuk om er rond te kijken, maar zaken doen........ :X
In ieder geval hoop ik dat het voor jou nu goed is opgelost en blijf kritisch, maar dat zal wel lukken denk ik })


Wat het kritische betreft.... Haha daar hoef je je geen zorgen om te maken.
Maar ik denk dat ze nu geen fratsen meer uit durven te halen.
Hoe dan ook.... ik laat zeker horen hoe het allemaal is afgelopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan