zijn er motorrijders hier zonder opslag?

Alarm, gps tracker, berging, motor stalling, etc.... allemaal niets waard. Als een prof jouw motor wil hebben, dan is-ie vroeg of laat gewoon weg.

Een vriend van mij woont in Amsterdam, en parkeert zijn motoren in een afsluitbare metalen kooi. Die kooi is verankert in het afsluitbare deel voor motorfietsen in een beveiligde en slechts voor abonnees toegankelijke parkeergarage. Camera-bewaking, alsook bewakers met armen en benen. Niettemin werden daar meermaals motoren gejat.

Aldus, verzekeren tegen diefstal als je niet het geld paraat hebt om het ding meteen te vervangen, of de gok nemen dat je geluk hebt. Eventueel steevast naast een populairder modelletje met minder of slechtere sloten parkeren.
weetje je hebt gelijk het helpt allemaal niet enige wat je kan doen is het de dief zo lastig mogelijk maken. en gewoon genieten van je leven. ik probeer mezelf gek te maken door garages etc te proberen te huren maar dan kom. ik op 200 per maand aan alleen garage en verzekering uit. komt het zover dan zien we het dan wel. ik ga er vannuit dat het goed komt
 
Alsof je dat 3-hoog achter hoort met je tv aan, of allerlei demonstrerende wappies die met politiegeweld uit elkaar gedreven worden op het Malieveld.
Alarm in mijn bus gaat gewoon bij mij in huis af, de tijd van het kwikschakelaartje, de piezopieper en het relaisje met het overneemcontactje is al even achter ons 🌸 🌸 _O- 🌾 🌹 🤫
 
hahaha vals alarm ga ik vannuit

Dat is ook het nadeel van een alarm als het vaak onnodig af gaat, kijk je er op een gegeven moment minder vaak naar om als het af gaat; want het zal wel vals alarm zijn...
 
Dat is ook het nadeel van een alarm als het vaak onnodig af gaat, kijk je er op een gegeven moment minder vaak naar om als het af gaat; want het zal wel vals alarm zijn...
@Joep zal dat kunnen beamen, alarmsystemen die ik in panden maakten gaven pas een melding bij de tweede detectie, zo ook met brandmeldinstallaties.
Als je brommertje getriggerd wordt omdat er een hond tegen pist heb je inderdaad van elke enkele melding een vals alarm, als ze aan het ding bezig zijn heb je al gauw meerdere meldingen
 
weetje je hebt gelijk het helpt allemaal niet enige wat je kan doen is het de dief zo lastig mogelijk maken. en gewoon genieten van je leven. ik probeer mezelf gek te maken door garages etc te proberen te huren maar dan kom. ik op 200 per maand aan alleen garage en verzekering uit. komt het zover dan zien we het dan wel. ik ga er vannuit dat het goed komt
Tja, sorry, life sucks (and then... etcetera :+ )
 
Ik sta in de voortuin, schijfslot in het voorwiel, dikke ketting door het achterwiel. Verder moeten de koffers eraf om door het hek te kunnen, met koffers te breed. Koffers met standaard slot. Verder altijd onder een hoes als hij stil staat. Om sloten en koffers zonder sleutel te verwijderen moet je een hoop geluid maken. Slaapkamer aan de voorkant, ik verwacht wel wakker te worden als men een poging doet. Verder allrisk verzekerd.
Voor de winter heb ik een garage gehuurd.
 
Hoe impopulairder de motor des te groter de kans dat je hem mag houden. En als je bovenop er voor zorgt dat hij er bijzonder slecht uitziet.
 
En sowieso heb ik met alarmsystemen op motoren alleen maar kostbare ellende gehad: die dingen zijn nauwelijks bestand tegen de trillingen, vocht, en temperatuurwisselingen die ze op een motor te verduren krijgen. Dus na verloop van tijd gaat het spul stuk, en dan sta je altijd ergens waar je niet meer wegkomt (Wet van Murphy). Afslepen is dan de enige optie, en hopen dat de Wegenwacht niet alles heeft kortgesloten, in een goedbedoelde poging om de motor aan de praat te krijgen. Ik spreek uit ervaring, helaas.

Enige reden dat het er bij mij op zit is omdat het spul anders niet te verzekeren is.
 
Hoe impopulairder de motor des te groter de kans dat je hem mag houden. En als je bovenop er voor zorgt dat hij er bijzonder slecht uitziet.
Precies. Dus weg met die xmax, sorry hoor :+
Alternatief is om gewoon altijd te rijden. Je bent tenslotte motorRIJDER en geen -parkeerder.
 
maak hem uniek , zodat je ze hem minder graag jatten . verder zou ik toch bij een vriend/kennis dichtbij in garage zettten .
hier in friesland is het wellicht minder erg maar ik laat mijn motoren niet op straat staan (ook al heb ik niet gewilde oude troep :P )
 
maak hem uniek , zodat je ze hem minder graag jatten . verder zou ik toch bij een vriend/kennis dichtbij in garage zettten .
hier in friesland is het wellicht minder erg maar ik laat mijn motoren niet op straat staan (ook al heb ik niet gewilde oude troep :P )
Ik denk niet dat het handig is voor @enforcerer om 'm in friesland te zetten
 
Ik denk niet dat het handig is voor @enforcerer om 'm in friesland te zetten
hahahhaa ik beeld me ook alles in. ik zie mezelf elke dag 5 in de ochtend vertrekken met dat ding naar friesland. trein weer terug. of ik koop 2 xmaxen en pak de xmax in friesland om naar dh te rijden weer. wacht... iets klopt niet
 
Dat zeg ik ook niet , ik bedoel bij zijn vrienden/kennis in den haag ? :P
 
Ik denk dat dit topic in techniek geopend had moeten worden, had het zo in off topic gestaan...
 
Terug
Bovenaan Onderaan