Zo.... de Kerstboom staat....

Ze moeten geen druppel benzine lekken, dat is rampzalig...
 
Ik heb er regelmatig 3 of 4 binnenstaan, én 1 in de gang. Ook daar ruik je niks van... Soms na stevig gummen, als ik meteen doorrij naar binnen ruik je warm rubber en de afkoelende motor (en frame) maar over het algemeen ruikt het hier lekkerder als een huis waar een hond of een kat woont. En ik heb geen gewoontereuk want door de weeks ben ik er niet, is alleen de "schoonmaakster" er maar...
Poetst ze ook de motoren?
 
heerlijk tijd... Ik neem er meestal 2 a 3 weken voor vrij zodat ik met kerst en oudernieuw nergens aan hoef te denken... Lekker inkoopjes doen, kadootjes onder de boom, chillen, door de wijk heen wandelen om niks wijzer, maar wel relaxter te worden... Vuurwerkjes inslaan. geen voornemens. Dan ik het nieuwe jar helemaal met een schone lei beginnen
In de jaren 80 moesten we ineens allemaal ATV-dagen krijgen. (ADV?)
Dat was dat iedereen werkgelegenheid zou hebben. Toen wel enkele jaren daarvoor loonsverhoging ingeleverd.
In het begin werden alle dagen 'verplicht' vrij aangewezen. Dat waren dagen door het hele jaar heen, maar de kerstweek werd altijd vrij ingepland.
Zonde....................zit je met die donkere en grauwe dagen thuis naar de kerstboom te staren. :X
Ik was veel liever vrij in het voorjaar voor een extra vakantie naar overal en nergens.:t

Maar al vrij snel werd dat alleen rondom de kerstdagen die nog verplicht vrij te nemen waren.
Gelukkig werkte ik vaak 'buiten de deur' en dan draaide ik het altijd zo, dat 'de klant' wenste dat ik werk ging afmaken.
Natuurlijk nam ik dan wel eens toch een dagje, maar liefst rond de kerst zoveel mogelijk werken.
Voor mij geen kerstshows, uren in de supermarkt om nog een konijn te bemachtigen. Super!!

Maar dan kwam het voorjaar!!
YES, we pakken nog een weekje naar Spanje, of enkele dagen naar Umbrië, Tenerife ect.

Voor mij is de winter altijd een beetje 'overleven'.
Vanaf maart krijg ik altijd weer overal zin in. Ben dan weer blij als in de lente de zon terugkomt.
Was ik maar geboren als ijsbeer.............. 🐻 In de winter enkele maanden alleen maar snurken!!
 
Kom dan in de weken rond de kerst als chauffeur in de supermarktdistributie! Week voor de kerst en zeker de zondag ervoor onwijs beulen, kerstavond 21:00 klaar, eerste kerstdag vrij en tweede kerstdag weer verder. Net als met oud en nieuw, oudjaarsdag 's avonds om 22:00 naar huis, ff zuipen, bed in, nieuwjaarsdag vrij en 2 januari weer knallen.
 
In de jaren 80 moesten we ineens allemaal ATV-dagen krijgen. (ADV?)
Dat was dat iedereen werkgelegenheid zou hebben. Toen wel enkele jaren daarvoor loonsverhoging ingeleverd.
In het begin werden alle dagen 'verplicht' vrij aangewezen. Dat waren dagen door het hele jaar heen, maar de kerstweek werd altijd vrij ingepland.
Zonde....................zit je met die donkere en grauwe dagen thuis naar de kerstboom te staren. :X
Ik was veel liever vrij in het voorjaar voor een extra vakantie naar overal en nergens.:t

Maar al vrij snel werd dat alleen rondom de kerstdagen die nog verplicht vrij te nemen waren.
Gelukkig werkte ik vaak 'buiten de deur' en dan draaide ik het altijd zo, dat 'de klant' wenste dat ik werk ging afmaken.
Natuurlijk nam ik dan wel eens toch een dagje, maar liefst rond de kerst zoveel mogelijk werken.
Voor mij geen kerstshows, uren in de supermarkt om nog een konijn te bemachtigen. Super!!

Maar dan kwam het voorjaar!!
YES, we pakken nog een weekje naar Spanje, of enkele dagen naar Umbrië, Tenerife ect.

Voor mij is de winter altijd een beetje 'overleven'.
Vanaf maart krijg ik altijd weer overal zin in. Ben dan weer blij als in de lente de zon terugkomt.
Was ik maar geboren als ijsbeer.............. 🐻 In de winter enkele maanden alleen maar snurken!!
Exact jouw ding... Ik ben een wintermens, da's ook een dingetje hoor
 
Misschien een rare vraag: maar als je zo’n Z660 binnen in de woonkamer hebt staan, gaat dat na verloop van tijd niet ruiken naar olie en benzine?
Overigens.....ik benijd je wel hoor want zou dolgraag ook mijn motorfietsen binnen willen stallen in de woonkamer maar helaas wordt dat niet goedgekeurd.
Het is dan ik eruit of de motoren eruit.
Zo jammer......
Ik heb sinds 2 weken mijn circuitmotor in de woonkamer staan en het enige wat ik s'morgens ruik wanneer ik de woonkamer inloop is een bandengeur. En de banden zijn alles behalve vers, maar zo ruikt het lichtjes.

Als ik s'avonds thuis kom ruik ik het ook het ff, maar daarna niet meer. De mechanische ventilatie staat bij mij thuis wel altijd aan (ook als ik weg ben) en wanneer ik thuis ben geregeld een standje hoger.

Benzine ruik ik niet, want dan was die meteen weer naar de schuur. Daar krijg je koppijn van.

Heerlijk klooien is het :Y
Mijn volgende woning heeft een garage aan de woning vast. Ik merk dat ik toch graag sleutel nu het ding in de woonkamer staat, maar dat ik dus vaak veel te beroerd ben om de tuin door te lopen naar de koude schuur. En dat dus niet doe.
 
In de jaren 80 moesten we ineens allemaal ATV-dagen krijgen. (ADV?)
Dat was dat iedereen werkgelegenheid zou hebben. Toen wel enkele jaren daarvoor loonsverhoging ingeleverd.
In het begin werden alle dagen 'verplicht' vrij aangewezen. Dat waren dagen door het hele jaar heen, maar de kerstweek werd altijd vrij ingepland.
Zonde....................zit je met die donkere en grauwe dagen thuis naar de kerstboom te staren. :X
Ik was veel liever vrij in het voorjaar voor een extra vakantie naar overal en nergens.:t

Maar al vrij snel werd dat alleen rondom de kerstdagen die nog verplicht vrij te nemen waren.
Gelukkig werkte ik vaak 'buiten de deur' en dan draaide ik het altijd zo, dat 'de klant' wenste dat ik werk ging afmaken.
Natuurlijk nam ik dan wel eens toch een dagje, maar liefst rond de kerst zoveel mogelijk werken.
Voor mij geen kerstshows, uren in de supermarkt om nog een konijn te bemachtigen. Super!!

Maar dan kwam het voorjaar!!
YES, we pakken nog een weekje naar Spanje, of enkele dagen naar Umbrië, Tenerife ect.

Voor mij is de winter altijd een beetje 'overleven'.
Vanaf maart krijg ik altijd weer overal zin in. Ben dan weer blij als in de lente de zon terugkomt.
Was ik maar geboren als ijsbeer.............. 🐻 In de winter enkele maanden alleen maar snurken!!
Ijsbeer?,dan heb je pech die moet gewoon doorgaan in de winter}).
Voor mij persoonlijk vind ik de winter heerlijk,je stoomt niet van de motor af en ook geen last van ongedierte zoals de processierups,
ook is de omgeving veel beter te zien en zijn de bossen in de herfst veel mooier dan in de zomer.:]
 
Heej... op mijn kan je ALTIJD rekenen... B|

Ja, maar jij bent vergroeid met het forum, Sassette gaf een tijd geleden aan dat ze er geen zak meer aan vond. Dus blijkbaar is ze er weer.

Zonder jou heeft M-F eigenlijk geen bestaansrecht. Dag of nacht, weekdag of weekend, je bent er altijd
 
Ja, maar jij bent vergroeid met het forum, Sassette gaf een tijd geleden aan dat ze er geen zak meer aan vond. Dus blijkbaar is ze er weer.

Zonder jou heeft M-F eigenlijk geen bestaansrecht. Dag of nacht, weekdag of weekend, je bent er altijd
Rob woont in de catacomben van het MF,hij moet wel want z,n huis kan hij niet meer in door de grote hoeveelheid motoren:+
 
Rob woont in de catacomben van het MF,hij moet wel want z,n huis kan hij niet meer in door de grote hoeveelheid motoren:+
Hey, ik ben in behandeling hè... heb er geen enkel vertrouwen in.
 
Hey, ik ben in behandeling hè... heb er geen enkel vertrouwen in.
Zoiets?,
:+
carnavalsartikelen-dwangbuis-voor-tbs-ers.jpg
 
heerlijk tijd... Ik neem er meestal 2 a 3 weken voor vrij zodat ik met kerst en oudernieuw nergens aan hoef te denken... Lekker inkoopjes doen, kadootjes onder de boom, chillen, door de wijk heen wandelen om niks wijzer, maar wel relaxter te worden... Vuurwerkjes inslaan. geen voornemens. Dan ik het nieuwe jar helemaal met een schone lei beginnen
Laat vuurwerk maar achterwege
In de jaren 80 moesten we ineens allemaal ATV-dagen krijgen. (ADV?)
Dat was dat iedereen werkgelegenheid zou hebben. Toen wel enkele jaren daarvoor loonsverhoging ingeleverd.
In het begin werden alle dagen 'verplicht' vrij aangewezen. Dat waren dagen door het hele jaar heen, maar de kerstweek werd altijd vrij ingepland.
Zonde....................zit je met die donkere en grauwe dagen thuis naar de kerstboom te staren. :X
Klopt, dat was toen nog eens solidariteit....:?

Maar ondertussen staat hier geen kerstboom, hier binnenkort eentje in de wei van een boer uitzoeken, ondersteun ik hem ipv intratuin oid.
 
............ en ook geen last van ongedierte zoals de processierups.
De processierups? Nooit last mee gehad!
Hier vlak bij Ede is een lange weg met eikenbomen die er helemaal vol mee zitten. (zeggen ze)
Is ook al diverse keren op TV geweest, met deskundigen die hun visie gaven.
Veel mensen lijken daar ernstige klachten van te hebben, zelfs fietsers die er alleen onderdoor rijden.
Ik ben daar een keer gaan kijken. Het enige wat ik zag was allemaal bomen met een rood lint die aangaf: Processierups!
Ja, je zag ze idd in lange rijen krioelen. Het zal wel zijn of je er gevoelig voor bent of niet. Mij deed het iig helemaal niets!
Benzine ruik ik niet, want dan was die meteen weer naar de schuur. Daar krijg je koppijn van.
Ik heb de motor onder het slaapkamerraam staan.
Opeens begon het naar benzine te ruiken. Zeker in de slaapkamer heb je daar heel snel last van.
Benzineslang vervangen en probleem opgelost. De koppijn was ook verdwenen!
 
De rups zelf heb je geen last van maar de haartjes,en die liggen ruim in de omtrek van de boom,
ik rij zomers nogal eens zonder motorjas en dan ben je aan de beurt als je er langs rijd.
 
Dat snap ik ook wel dat het de haartjes van de (eiken-)processierups zijn die problemen veroorzaken.
(btw Zijn broer die in dennenbomen leeft, schijnt ook onderweg te zijn!)
Ik stond in mijn T-shirt onder de bomen die vol zaten met rupsen. Dan moeten er ook haartjes zijn.
Ik heb er niks van gemerkt. Ook niet later.................. Zoals ik al zei: je bent gevoelig of niet.
Zelf heb ik het in het voorjaar heel slecht als de berkenpollen in de lucht komen.

Ik zag onlangs dat ze in veel eikenbomen een mezen-nestkastje hebben opgehangen.
Die vogeltjes kunnen hard aan het werk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan