TS zoekt een fiets met cardan.....Diversion 600 .....
Je prijsplafond sluit de wat modernere motoren helaas uit. Een BMW800ST of GT rijdt zomaar 1:25 en dat geldt ook voor de Honda nc700 serie (geen cardan...). Een BMW R1100RS is iets slanker als een RT en doorgaans betrouwbaar. Verbruik ligt echter wel op iets minder dan 20 km/l. De nieuwere generatie 1200 boxers zijn wat zuiniger, daarmee is 1:20 goed haalbaar. Reken dan wel op min. 4000 voor een goed gebruikte met flink veel ervaring. Met 90 km (retour) gaat het dan wel hard met de kilometers, Ik zou zeker voor een fiets met ABS kiezen als je ook in de winter gaat rijden. Succes.
TS zoekt een fiets met cardan.....
Nee, 90 km is op zich niet veel. Maar als je een cardanfiets zoekt onder de 2000,- dan moet je er vanuit gaan dat daar 100k of meer op staat. Als je dan dagelijks 90 erbij tikt, is dat gauw 20 k per jaar. Met een paar jaar schiet het dan aardig op.... maar veel fietsen kunnen dat wel hebben maar hebben gewoon tegen die tijd veel TLC nodig om in de vloot te blijven90km retour is toch niet veel? Ik doe er al 120km (op een GS500) Maar er zijn er hier zat die meer doen.
Marc
PS mijn GS500 zit inmiddels al over de 150k km. Ik hoop over een paar jaar de 2 ton te halen
Nee, 90 km is op zich niet veel. Maar als je een cardanfiets zoekt onder de 2000,- dan moet je er vanuit gaan dat daar 100k of meer op staat.
En wat vinden jullie van de Kawasaki GTR 1000.
Bij een beetje zoeken vind je er genoeg voor 2000, met relatief weinig km.
Ook deze zijn redelijk zuinig, en kunnen makkelijk 300.000 km mee
En wat vinden jullie van de Kawasaki GTR 1000.
Bij een beetje zoeken vind je er genoeg voor 2000, met relatief weinig km.
Ook deze zijn redelijk zuinig, en kunnen makkelijk 300.000 km mee
Voila! Je keuze is gemaakt... cardan ... deauville ... wel beetje zuinig zijn ...
Hebben die niet hetzelfde blok als een deauville? Of heb ik het mis?als het zuinig moet zijn, kijk dan ook eens naar een NC700X.
Budgetair wegen die wat zwaarder ja, maar bij mij sluipt ie toch ook door mijn hoofd voor woon werk verkeer ... al is ook voor mij die ketting een min puntje, doch niet onoverkomelijk ...ja, dit is boven je budget, niet wat je vroeg, etc.
Dat veel woon werk motorrijders liever een cardan hebben dan een ketting heeft op zich weinig te maken met de levensduur van de ketting.de keuze van een ketting of een cardan vind ik zelf dan weer ondergeschikt.
met 25.000km w-w verkeer per jaar hebben zowel mijn huidige Tracer 700 als mijn NC gewoon een ketting en die houden het prima 35.000km uit met hulp van een spuitbusje.
Dat dus wat die ketting betreft, precies wat ik ook denkDe meningen over cardan/kettingen verschillen altijd onderling, maar 1x per week smeren is mij al 1x per week teveel. Plus uiteindelijk moet je stellen, achterbrug/velg wordt smerig, cardan vind ik mooier en het smeren van een ketting bljjft gewoon in je hoofd zitten..
E10 ... veel storm in een glas water. De meeste voertuigen, en ook motoren, vanaf 2000 hebben er helemaal geen probleem mee, mits je ze geen wekenlang laat stilstaan.Ik twijfel momenteel ook wel of ik budget niet iets wil opschroeven, ook ivm met die e10 waarvan het mij nog steeds niet duudelijk is of je dat gwn kan tanken met oudere motoren...
FJR weet ik niet, maar BMW staat, ondanks hun opgave, niet bekend als de zuinigste. De boordcomputers vooral niet geloven, die liegen als een topadvocaat. Ze zijn anderzijds ook weer niet de gulzigste.Bmw r1150rt, yamaha fjr1300 wil ik mogelijk wel budget voor verhogen...
Dat dus, doe het vooral rustig aandiversion blijft ook aantrekkelijk, maar ik ga rustig verder orienteren