zou jouw bike door de APK komen?

Geven jullie wel een seintje wanneer die regel er in NL doorkomt?
Want ik woon net aan de grens, en mijn brommer is nog 100% standaard.

Zou niet graag 's morgens buiten komen en merken dat al m'n onderdelen gejat zijn })
 
Ik vermoed dat de mijne in huidige staat niet door de APK komt. Uitlaat is nl. lek, en ben nog steeds op zoek naar een vervanging die binnen mn budget past. Daar wringt m nou net de schoen, het budget is nagenoeg nul...
 
Ik denk dat er heel veel fietsen niet doorheen komen, ik ook niet ik heb een open uitlaat andere knipperlichten kromme remschijven( :X Geintje) dus ja ik ben er helemaal niet blij mee, als de kosten me te hoog worden moet de motor helaas de deur uit ;(
 
Ik hoop dat mijn fietsen met glans door de apk zullen komen. Wel zal ik vooraf even het mengsel wat armer moeten zetten, maar daarna verwacht ik geen afkeurpunten meer.

Hoewel, de Savage heeft een BSM-uitlaat (met E-keurmerk) die wel wat lawaaiig is. Voor de zekerheid zou daar een dbkiller met wat extra honger naar decibelletjes in gezet kunnen worden. En, de rechterspiegel heeft al jarenlang een barst, misschien kan die beter even thuis blijven.

De Dylan zou in principe door de apk moeten kunnen komen in de staat waarin hij nu in de schuur staat. Alles is volledig origineel en er is niets wat ik heb kunnen vinden wat aan vervanging toe is. Maar ik zal wel verrast gaan worden.
 
Mijn Viffer met glans denk ik. Remmen ok.
Banden ok.
Nette uitlaat met E keur
Vering in goede staat.
Geen olielekkage
Afstelling ok
Kuipwerk kent geen gebreken
Kettingset is netjes

CB -O-

Remmen worden ok.
Uitlaten zijn handgemaakt en hebben weinig demping vrees ik :9
Open carbfilters -O-
Een heleboel mooie spulletjes erop, zonder E keur.



Tegen wie moet ik eens aanschoppen :(
 
De ST1100 is op, vermoedelijke, apk-onderdelen origineel. Het ding is in onderhoud en is er iets niet in orde dan wordt het gemaakt.

De CBF600 is voorzien van een DUO-TECH Laser uitlaat. Ik weet niet of dat gaat lukken. Kan de DB-killer erin zetten ;( , dan voldoet die vcolgens de papieren, ik kan ook de originele demper er onder schroeven (5 minuten werk)

Voor de rest, zie ST1100
 
Geen probleem voor mijn bijna 14 jaar oude hok...........dus laat de apk maar komen...liever niet vanwege de extra kosten. Ik weet zelf dat hij technisch perfect in orde is.... op een schakelpedaalveer van 5 euro na dan.....
 
Laatst bewerkt:
Denk dat de mijne net niet door kan gaan. Of ik moet wat repareren.

- Frame iets verbogen
- Wielbasis is korter dan normaal
- Voorvork iets naar binnen geslagen
- Total loss.

:+
 
Van de drie ik op het moment heb zullen bij twee andere uitlaten op moeten, 1 set heb ik liggen, de ander zal ik moeten kopen, verder geen enkel probleem
 
M'n remlicht op de voorrem doet het niet, net als m'n kenteken verlichting (ontbreekt :P ).

Technisch met vlag en wimpel door de APK, ben ik van overtuigd :Y
 
Laatst bewerkt:
Als ik het zo lees, is dit het moment om een handeltje in originele motorfietsuitlaten te gaan beginnen. Volgens mij zal dit een "groeimarkt" blijken te zijn.

Of, goedkope uitlaatjes gaan maken die weinig dempen zonder db-killer maar extreem goed met db-killer. Een uitlaat dus, waarbij zo ongeveer het hele binnenwerk met een schroefje te verwijderen (en terug te plaatsen) is......
 
die van mij hoeft nog niet naar de apk :+

Edit: de rs zou er trouwens glansrijk doorheen komen :Y
 
Laatst bewerkt:
Ach, hangt van de keuringseisen af! Bij auto's zijn de normen ook wel vrij soepel, daar worden ook nog aardige wrakken doorheen gesleept!

Men maakt zich hier echt wat te druk denk ik.
Auto uitlaten worden ook niet getest op geluidsopbrengst of keurmerk, dus betwijfel ik of ze dat voor motoren ineens wel gaan doen.
Zelfde voor knippers en dergelijke, mits ze de goede kleur hebben zal dat ook geen afkeur zijn.

Banden en remmen moeten uiteraard binnen de slijtagenormen vallen, maar dat is niks nieuws.

Ik zie weinig tot geen toevoegde waarde voor de verkeersveiligheid met zo'n APK, maar ik kan er ook niet wakker van liggen.
Een keer per jaar ca. 30 Euro voor een keuring, als ze daar gelukkig van worden vind ik het best.
 
Die van mij met vlag en wimpel........ *O*

net een groote beurt gehad en t enige puntje was dat k nieuwe remblokken nodig heb over 5000 km......

Tegen de tijd dat de apk ingevoerd gaat worden zit dat er wel onder..... :Y
 
Ach, hangt van de keuringseisen af! Bij auto's zijn de normen ook wel vrij soepel, daar worden ook nog aardige wrakken doorheen gesleept!

Men maakt zich hier echt wat te druk denk ik.
Auto uitlaten worden ook niet getest op geluidsopbrengst of keurmerk, dus betwijfel ik of ze dat voor motoren ineens wel gaan doen.
Zelfde voor knippers en dergelijke, mits ze de goede kleur hebben zal dat ook geen afkeur zijn.

Banden en remmen moeten uiteraard binnen de slijtagenormen vallen, maar dat is niks nieuws.

Ik zie weinig tot geen toevoegde waarde voor de verkeersveiligheid met zo'n APK, maar ik kan er ook niet wakker van liggen.
Een keer per jaar ca. 30 Euro voor een keuring, als ze daar gelukkig van worden vind ik het best.

Ik weet niet of je de laatste tijd (vooral deze week) het nieuws een beetje gevolgd hebt... Geluid is juist één van de dingen waar ze streng op gaan controleren. Wordt tzt waarschijnlijk ook een onderdeel bij auto's.

En ik maar denken dat APK alles met veiligheid te maken had... Weer een van oorsprong goed idee dat nu door de politiek gaat worden misbruikt om een volledig ander doel te bereiken.

Even een vraagje aan de Belgen onder ons: Hebben jullie nog een plekje over, nog even en ik ga echt emigreren!
 
bike is 100% in orde, zelfs de reminstallatie word beter dan standaard.
alleen is mijn goedgekeurde race-uitlaat nu zonder demper, heb wel de originele in de schuur liggen :+
 
op die van mij staat op het kentekenbewijs dat het een 1 cilinder is maar er zit een 2 cilinder blok onder, dus............ik vraag het mij af.

maar wat dacht je van al die vet verbouwde harley's met b.v. een apehanger, een zweedse chopper, geen knipperlichten en open uitlaten?
 
Ik weet niet of je de laatste tijd (vooral deze week) het nieuws een beetje gevolgd hebt... Geluid is juist één van de dingen waar ze streng op gaan controleren. Wordt tzt waarschijnlijk ook een onderdeel bij auto's.

Niet echt, was de afgelopen weken niet in NL...

Ach, standaarddempers terugschroeven is 10 minuten extra werk, alhoewel mijn vervangingsdempers wel een E-keur hebben.

Als ik de bochten ook zou moeten wisselen ben ik met een uurtje ook wel klaar, als ze daar in Den Haag nou gelukkig van worden doe ik dat die ene keer per jaar wel! :P

Wel belachelijk dat ze bij motorfietsen gelijk op geluid gaan controleren terwijl er bij auto's al jaren niks aan word gedaan? :?
 
Niet echt, was de afgelopen weken niet in NL...

Ach, standaarddempers terugschroeven is 10 minuten extra werk, alhoewel mijn vervangingsdempers wel een E-keur hebben.

Als ik de bochten ook zou moeten wisselen ben ik met een uurtje ook wel klaar, als ze daar in Den Haag nou gelukkig van worden doe ik dat die ene keer per jaar wel! :P

Wel belachelijk dat ze bij motorfietsen gelijk op geluid gaan controleren terwijl er bij auto's al jaren niks aan word gedaan? :?


Daar willen ze dus in de toekomst ook op gaan controleren........
 
soppige remmen? dude!

m'n koppelingshendel heeft 1 mm speling, m'n voorrem 5mm, sinds ik op twee wielen rijdt krijg ik de opmerking dat "het ding remt als een motherfucker"... nee dan als ik de lui zie die hun hendels TEGEN het handvat moeten knijpen en dan alsnog maar net aan tot stilstand komen... job well done.

een maat van me is trots op de 140 km/h die hij met z'n brommert haalt, hij wou de mijne met een noodstop voor m'n voeten parkeren.

hij eindigte op vier meter afstand en met pijnlijke kloten, suits him.
 
op die van mij staat op het kentekenbewijs dat het een 1 cilinder is maar er zit een 2 cilinder blok onder, dus............ik vraag het mij af.

maar wat dacht je van al die vet verbouwde harley's met b.v. een apehanger, een zweedse chopper, geen knipperlichten en open uitlaten?

aantal cilinder hoeft niet overeen te komen met dat op het kenteken....
uitlaten dat weet ik dan niet of ze daar strenger in worden. maar knipperlichten enzo dat maakt allemaal niks uit. (afhankelijk van de leeftijd)

mijn motoren komen er iig makkelijk doorheen als het hetzelfde gaat als met auto's
 
Laatst bewerkt:
soppige remmen? dude!

m'n koppelingshendel heeft 1 mm speling, m'n voorrem 5mm, sinds ik op twee wielen rijdt krijg ik de opmerking dat "het ding remt als een motherfucker"... nee dan als ik de lui zie die hun hendels TEGEN het handvat moeten knijpen en dan alsnog maar net aan tot stilstand komen... job well done.

een maat van me is trots op de 140 km/h die hij met z'n brommert haalt, hij wou de mijne met een noodstop voor m'n voeten parkeren.

hij eindigte op vier meter afstand en met pijnlijke kloten, suits him.

Ik stond er ook al van te kijken toen ik het las _O-

Anyways, volgens mij komt 80% van de fietsen niet door een 'Motor APK' hier, grotendeels vanwege de herriepijpen die eronder liggen.

Ook de mijne overigens :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan