ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!

IMG-20200915-WA0031.jpg


High.. na 3 eeuwen kom ik weer eens buurten. Gister 2006 R blok uit het frame getild (met hulp). Nu moet er een ander blok in (s blok hoeveel versnellingen weet ik nog niet. Heb ik straks een herrie makend (bij de krukas) 2006 R blok over met 82k op de teller. Zal het wel leeg plukken.
 
20200827_103625.jpg


Deze moet er uiteindelijk in. Koppelinghuis en inhoud gaat over. Starttmotor ketting en spanner ook over. Dan de orginele groene lakset erop.. hmm.. nee, die moet gespoten worden.
 
Hee Hans
was weer een leuke rit vandaag met ons 4tjes in midden en zuid Limburg.
Appen regelen en rijden , zo gaat dat hier int zuiden.

Wanneer kwam er oor weer een landelijke meet ?

GREETZ
 
Welkom hier.
De ZRX stuurt inderdaad net wat makkelijker, ik heb een maat, die ik al 29 jaar ken en die heeft een XJR1300. We zijn weleens van motor gewisseld voor een ritje, iets wat ik niet snel doe, maar hem vertrouw ik wel met m'n ZRX. De XJR voelde, voor mij dan, iets logger aan. En ook hij vertelde me dat de ZRX makkelijker te sturen viel. Veel scheelt het niet. Ga eens een proefritje op een ZRX maken, en ook op een XJR, zou ik zeggen. De ZRX is wel wat gaver, maar ik heb makkelijk praten natuurlijk. ;)
 
Ik kom ff lurken :) aankomend voorjaar wil ik weer voor een grote motor kijken, en op nummer 1 stond eigenlijk een XJR. Maar hoe meer ik over de ZRX lees, hoe meer ik neig naar de ZRX :') De ZRX ziet er net iets meer bad-boy uit met bikini fairing en wat ik zo lees stuurt het ook wat beter.

Welkom hier
Kweet niet hoe een XJR stuurt , maar zoals je kunt lezen hebben we hier int zuiden weer een rit gemaakt , en idd de zrx stuurt heerlijk gericht ondanks zijn leeftijd 👍 😉
 
Welkom hier.
De ZRX stuurt inderdaad net wat makkelijker, ik heb een maat, die ik al 29 jaar ken en die heeft een XJR1300. We zijn weleens van motor gewisseld voor een ritje, iets wat ik niet snel doe, maar hem vertrouw ik wel met m'n ZRX. De XJR voelde, voor mij dan, iets logger aan. En ook hij vertelde me dat de ZRX makkelijker te sturen viel. Veel scheelt het niet. Ga eens een proefritje op een ZRX maken, en ook op een XJR, zou ik zeggen. De ZRX is wel wat gaver, maar ik heb makkelijk praten natuurlijk. ;)
Goed om te horen :) van de ZRX vind ik qua uiterlijk het watergekoelde blok net wat minder (ofja, de grote radiateur), zo'n oliegekoeld XJR blok is net wat cleaner. Aan de andere kant, dat het blok bij een ZRX altijd zwart is, vind ik dan wel weer mooier (bij een XJR alleen bepaalde bouwjaren, anders is het zilver). De braced achterbrug van een ZRX vind ik dan wel weer een stuk mooier dan de XJR brug (en de leuke details zoals de excentrische kettingspanners).
Nouja, ondertussen een beetje marktplaats in de gaten houden, maar ik ga denk ik pas serieus op zoek in het nieuwe voorjaar
 
Goed om te horen :) van de ZRX vind ik qua uiterlijk het watergekoelde blok net wat minder (ofja, de grote radiateur), zo'n oliegekoeld XJR blok is net wat cleaner. Aan de andere kant, dat het blok bij een ZRX altijd zwart is, vind ik dan wel weer mooier (bij een XJR alleen bepaalde bouwjaren, anders is het zilver). De braced achterbrug van een ZRX vind ik dan wel weer een stuk mooier dan de XJR brug (en de leuke details zoals de excentrische kettingspanners).
Nouja, ondertussen een beetje marktplaats in de gaten houden, maar ik ga denk ik pas serieus op zoek in het nieuwe voorjaar
Tja wachten tot t voorjaar? Ben je voor t zelfde hok zo weer ff meer kwijt, geld kun je in de winter mooi gebruiken voor wat upgrading , een xjr t is een yamaha 🙄😁
 
Goed om te horen :) van de ZRX vind ik qua uiterlijk het watergekoelde blok net wat minder (ofja, de grote radiateur), zo'n oliegekoeld XJR blok is net wat cleaner. Aan de andere kant, dat het blok bij een ZRX altijd zwart is, vind ik dan wel weer mooier (bij een XJR alleen bepaalde bouwjaren, anders is het zilver). De braced achterbrug van een ZRX vind ik dan wel weer een stuk mooier dan de XJR brug (en de leuke details zoals de excentrische kettingspanners).
Nouja, ondertussen een beetje marktplaats in de gaten houden, maar ik ga denk ik pas serieus op zoek in het nieuwe voorjaar
Het blok van een ZRX1100 is zwart en van een ZRX1200 zijn de motor deksels en klepdeksen brons/goud kleur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan