ZX7R op hoge snelheid

De ZX7R staat er juist bekend om erg stabiel te zijn (relatief "zwaar" gebouwd).

Laat anders eerst eens de vering perfect afstellen op jouw gewicht en alle rijwiel-gedeelte lagers e.d. checken door een specialist voordat je er een stuurdemper opschroeft: Als je dat laatste kunt voorkomen is het altijd meegenomen, niet alleen financieel maar ook op lagere snelheden willen die dingen wel es vervelend "voelbaar" zijn.
 
:^
ZX7R is superstabiel is mijn ervaring... En als ie plots rechtuit rijdend met z'n stuur schud dan moet je je vering eens af laten stellen want ik heb het nooit meegemaakt...
 
:^
ZX7R is superstabiel is mijn ervaring... En als ie plots rechtuit rijdend met z'n stuur schud dan moet je je vering eens af laten stellen want ik heb het nooit meegemaakt...

Ok dit klinkt ook wel het proberen waard. Wat kan ik zelf proberen? stugger of slapper? Ik neem aan stugger?

Ik weet wel dat de zx9r van mijn pa (K@w@) een stuk stugger aan de voorkant staat. Mijn achterkant staat wel vrij stug en deze is vergelijkbaar aan de zx9r. De zx9r is trouwens naar eigen smaak afgesteld, dus het is niet zo dat deze standaard op de veren staat en dat de mijne is sowieso te slap staat.
 
Alsof een pak bij die snelheid nog nut heeft... :?

BTW: Ik wil niet de moraalridder uithangen hoor, maar ehm... hoelang is het nou leuk om met die snelheid je leven (en dat van anderen) in gevaar te brengen?

Leuk voor de mensen die dat dagelijks moeten opruimen... :r


Wat een f@cking gelul zeg..........

Zeker jaloers dat je motor niet zo hard gaat
 
Nee.

Maar zo'n ZX7R is natuurlijk gemaakt voor het snellere bochtenwerk en daar zal de hoek van de voorvork op afgestemd zijn. Dat gaat dan ten koste van de rechtuit stabiliteit en als je dan met 270 wat raakt, raakt ie eerder uit balans. Maar hij corrigeert zichzelf (heb je in de praktijk bewezen), dus no sweat zou ik zeggen :)

mijn zzr1100 heeft daar ook geen probleem mee, heb eenmaal een klein sprongetje gemaakt mat mijn vriendin achterop bij 270 280. reed over een bruggetje heen van ong een meter of vier breed die, bleek achteraf, iets hoger lag dan het wegdek. bleef als een trein op rails doorrijden, maar schrok wel enorm.(mijn vriendin vond het wel grappig)
maar ik denk dat idd het probleem bij die van jou zit in de vering in combinatie met je balhoofdhoek. komt denk ik niet wekelijks voor, en als ie verder lekker stuurt en rijd, niet te druk over maken. je kunt allicht (toch) eens met je achter vering aan het stellen gaan, want vaak komen zulke problemen toch bij je achterveer vandaan. suc6
 
Ja nix aan de hand dus, je motor reageert zoals ik het aanhoor zoals hij zou moeten reageren. Maar dat soort dingen zijn en blijven zeker schrikwekkend en levensgevaarlijk. Je wil niet weten wat voor natuurwetten er allemaal gelden met zo'n snelheid.

Persoonlijk vind ik de 'adrenalinewet' de meest interessante in deze situatie O-)
 
Ja die indruk krijg ik nu dus ook, ik ben gerustgesteld. Wilde slechts weten of het dus normaal was of niet. Thx!

ik heb een jaar of 6 met een ZX7R gereden, top 260kmh. Mijn bevindingen waren dat dit een enorm stabiele motor is/was maar tegen die snelheden richels nemen idd een aantal regels tarten :N
op circuit zorgen ze er ook voor dat alles netjes vlak ligt, net om zulke toestanden te vermijden...
 
naar eigen smaak
Ah, dat is misschien net een tikje te onnauwkeurig als je veilig met 270 km/u over drempels heen wilt rijden :P
Ga liever naar een veringsspecialist, nadat je je er van verzekerd hebt dat het rijwiel-gedeelte (brug/balhoofd/vork/schokbreker en -hevelsysteem) nog okselfris is.

Ook nog: In de jaren dat ik "op Belgie" reed (waar men zonder schroom onaangekondigd complete lappen asfalt wegfreest als hun dat zo uitkomt) heb ik geleerd dat banden erg verschillend kunnen reageren op drempels: De Bridgestone Battlaxen (BT57 geloof ik) reageerden veel stugger dan de Metzelers en Dunlops die ik later monteerde. Dus dat kan ook nog verschil maken ;)
 
Hooo, waar ik nog even aan dacht en wat misschien niet geheel onbelangrijk is: hij is achter behoorlijk opgehoogd. Dit stuurt natuurlijk makkelijker, maar zal de rechtuitstabiliteit negatief beinvloeden.

Of maakt dit niets uit?
 
Ah, dat is misschien net een tikje te onnauwkeurig als je veilig met 270 km/u over drempels heen wilt rijden :P
Ga liever naar een veringsspecialist, nadat je je er van verzekerd hebt dat het rijwiel-gedeelte (brug/balhoofd/vork/schokbreker en -hevelsysteem) nog okselfris is.

Ook nog: In de jaren dat ik "op Belgie" reed (waar men zonder schroom onaangekondigd complete lappen asfalt wegfreest als hun dat zo uitkomt) heb ik geleerd dat banden erg verschillend kunnen reageren op drempels: De Bridgestone Battlaxen (BT57 geloof ik) reageerden veel stugger dan de Metzelers en Dunlops die ik later monteerde. Dus dat kan ook nog verschil maken ;)

De zx9r (niet mijne) is anders afgesteld ;)
Mijne heb ik geen idee van wat de voorganger met de vering heeft gedaan.
 
Hooo, waar ik nog even aan dacht en wat misschien niet geheel onbelangrijk is: hij is achter behoorlijk opgehoogd. Dit stuurt natuurlijk makkelijker, maar zal de rechtuitstabiliteit negatief beinvloeden.

Of maakt dit niets uit?


Dat zal best iets uitmaken
 
Vroegah toen ik nog ZX-7 had ik ook last van instabiliteit bij >265km/h.
Dat komt volgens mij doordat bij deze hoge snelheid luchtstuwing optreedt voor/tegen de radiateur. Ik merkte dan dat de fiets iets omhoog kwam (uit de veren) met instabiliteit als gevolg.
Bij de ZX-12R heeft kawa er voor gezorgd dat de lucht zodanig geleidt wordt dat er geen (nauwelijks) luchtstuwing voor/tegen de radiateur optreedt. Mijn ZX-12R is ook boven de 320km/h stabiel.
Bij de ZX-10R merk ik weer hetzelfde fenomeen als bij de ZX-7R, bij erg hoge snelheden wordt hij gelift en komt iets uit de veren met ook nu wat instabiliteit als gevolg.
 
Bij de ZX-10R merk ik weer hetzelfde fenomeen als bij de ZX-7R, bij erg hoge snelheden wordt hij gelift en komt iets uit de veren met ook nu wat instabiliteit als gevolg.
Zal ik dan ook wel last van hebben met dat 4 kante hok van mij -O-


V-Max
 
Je moet alleen niks tegenkomen tijdens het glijden.
:^



Zonder pak weet je in ieder geval zeker hoe het afloopt ;)
Met pak helaas meestal ook. teveel straatmeubilair.

Maar ok, het revalideert makkelijk zonder schaafwonden,dat is dan wel waar.

Al ben ik van mening dat de meeste onderuit gaan door gebrek aan inzicht.

tis wel grappig dat snelheid zo veel mensen boeit, in feite zijn we er niet voor gemaakt en toch blijft het ons trekken *D
 
:^Met pak helaas meestal ook. teveel straatmeubilair.

Maar ok, het revalideert makkelijk zonder schaafwonden,dat is dan wel waar.

Al ben ik van mening dat de meeste onderuit gaan door gebrek aan inzicht.

tis wel grappig dat snelheid zo veel mensen boeit, in feite zijn we er niet voor gemaakt en toch blijft het ons trekken *D

Dat blijft idd ergens bizar te noemen. :Y

Tja, en dan zie ik jouw onderschrift...


_O-

Deze uitspraak heeft hier ook mee te maken. 8-)
 
@Battlax Bunny, klopt 't nou (je onderschrift) dat jij een ZX-12R èn een ZX-10R hebt (waar je dan dus allebei op rijdt)? :?

Zou wel apart zijn, vind ik. Dat hoor je niet vaak. :) :}
 
Deze uitspraak heeft hier ook mee te maken. 8-)
Die heeft te maken met alle veiligeheidsmiddelen.
Daardoor doet een mens aan risico compensatie.
Bovendien maakt niet elk veiligheidsmiddel veiliger.

Vandaar: Fuck Safety 8-)

erbij vermeld dat ik 60.000 km per jaar met een koekblik rijd en met de motor misschien maar 3000
 
@Battlax Bunny, klopt 't nou (je onderschrift) dat jij een ZX-12R èn een ZX-10R hebt (waar je dan dus allebei op rijdt)? :?

Zou wel apart zijn, vind ik. Dat hoor je niet vaak. :) :}


Het klopt dat ik beide fietsen heb.
Toen ik in '97 een ZX-7R kocht was deze eigenlijk door het tegelijk uitkomen van de gixxer 750 eigenlijk al meteen verouderd. Na 3 jaar gewacht te hebben op een nieuwe echte superbike van kawa kwam de ZX-12R. Het was niet de echte superbike waar ik op gehoopt had. Maar ik ben er toen toch voor gevallen. Dus in '00 een ZX-12R aangeschaft. In 2004 kwam dan eindelijk de echte kawa superbike waar ik zo'n 5 jaar opgewacht had, de ZX-10R.
De ZX-12R is een errug aangename fiets (snel, stuurt redelijk goed en er kan veel bepakking mee). Omdat je bij de dealer "bijna niks" voor je ZX-12R terugkrijgt heb ik toen besloten nog een jaartje door te sparen en heb ik begin vorig jaar een ZX-10R d'r bij gekocht. Die gebruik ik voor de korte afstanden.
Als ik moest kiezen dan ga ik toch voor de ZX-12R! (bergen koppel, pk's en ik kan makkelijker hard meerijden dan met de ZX-10R.
Zo'n lichte ZX-10R met veel pk's is toch een stuk listiger!
 
En waar kan ik eventueel gewoon naar binnen stappen en mijn vering op maat laten afstellen?

Iin ieder geval bedankt voor de reacties tot nu toe! :}
 
Het klopt dat ik beide fietsen heb.
Toen ik in '97 een ZX-7R kocht was deze eigenlijk door het tegelijk uitkomen van de gixxer 750 eigenlijk al meteen verouderd. Na 3 jaar gewacht te hebben op een nieuwe echte superbike van kawa kwam de ZX-12R. Het was niet de echte superbike waar ik op gehoopt had. Maar ik ben er toen toch voor gevallen. Dus in '00 een ZX-12R aangeschaft. In 2004 kwam dan eindelijk de echte kawa superbike waar ik zo'n 5 jaar opgewacht had, de ZX-10R.
De ZX-12R is een errug aangename fiets (snel, stuurt redelijk goed en er kan veel bepakking mee). Omdat je bij de dealer "bijna niks" voor je ZX-12R terugkrijgt heb ik toen besloten nog een jaartje door te sparen en heb ik begin vorig jaar een ZX-10R d'r bij gekocht. Die gebruik ik voor de korte afstanden.
Als ik moest kiezen dan ga ik toch voor de ZX-12R! (bergen koppel, pk's en ik kan makkelijker hard meerijden dan met de ZX-10R.
Zo'n lichte ZX-10R met veel pk's is toch een stuk listiger!

Wat een luxe Bunny, 2 gelikte supersportfietsen om op te rijden (if I only had the cash and the space ;) ).
Kan 't zijn dat je 1 van de weinigen bent in Nederland met 2 van de racemonsters in z'n bezit? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan