Ik heb in 2002 een perfecte zxr gekocht, alleen een bandje nodig achter en dat voor 500 minder dan de prijs die je nu hiervoor moet dokken. En nog minder km's ook. En niet in Duitsland, maar gewoon hier in Nederland.
De kleurstelling is volgens mij trouwens 1992.
Hij is idd niet helemaal netjes...SO???? Het is ook geen nieuwe meer hoor! Steenslag op de poten of ingevreten lak heb je al na één seizoentje in de winter rijden, zegt dus verder vrij weinig. De km-stand: Kawa heeft gesealde tellers op dat model, is dus ook moeilijk mee te knoeien. En schijven ingevreten...rij maar eens een tijdje met van die knoerharde gesinterde blokken en je hebt hetzelfde effect.
Drieduizendzoveel is natuurlijk behoorlijk wat geld, maar de argumenten die veel mensen noemen willen je laten geloven dat elke fiets van dik 11 jaar oud in perfecte staat moet zijn. Lul er nog wat vanaf en koop dat ding gewoon als hij je bevalt.
De kleurstelling is gedeeltelijk idd 1992, alleen de zijkuipdelen niet volgens mij...
De prijzen van die aparaten zijn gewoon te hoog. Ze zijn zogenaamd meer waard dan de 600's en zelfs 750's van die jaren. Belachelijk gewoon. En dat is volgens mij puur door het moderne uiterlijk en het feit dat hij makkelijk is om mee te beginnen en dus populair is. De motor hierboven is nog best leuk, maar ik zou er niet meer dan 2500 voor geven.
400's zijn belachelijk duur dus.
Hij is idd niet helemaal netjes...SO???? Het is ook geen nieuwe meer hoor! Steenslag op de poten of ingevreten lak heb je al na één seizoentje in de winter rijden, zegt dus verder vrij weinig. De km-stand: Kawa heeft gesealde tellers op dat model, is dus ook moeilijk mee te knoeien. En schijven ingevreten...rij maar eens een tijdje met van die knoerharde gesinterde blokken en je hebt hetzelfde effect.
Drieduizendzoveel is natuurlijk behoorlijk wat geld, maar de argumenten die veel mensen noemen willen je laten geloven dat elke fiets van dik 11 jaar oud in perfecte staat moet zijn. Lul er nog wat vanaf en koop dat ding gewoon als hij je bevalt.
ik zeg alleen dat hij er gewoon niet uitziet,en dat er mooiere zijn met zo'n km stand.
verder zeg jij dat je niet kan knoeien met de km stand,daar zit je echt mis.
je kan wel degelijk zonder de teller open te halen de km stand terug draaien.
dat hebben ze bij ensing met mijn zxr 750 uit 93 ook gedaan(dezelfde tellerparty)
suc 6
ik zeg alleen dat hij er gewoon niet uitziet,en dat er mooiere zijn met zo'n km stand.
verder zeg jij dat je niet kan knoeien met de km stand,daar zit je echt mis.
je kan wel degelijk zonder de teller open te halen de km stand terug draaien.
dat hebben ze bij ensing met mijn zxr 750 uit 93 ook gedaan(dezelfde tellerparty)
suc 6
Heeft trouwens niet heel lang geleden een grote beurd gehad, heb ff gekopierd wat er vervangen is:
- Nieuwe olie + oliefilter
- Nieuwe tandwielen + ketting
- Carburateurs gesynchroniseerd + kleppen gesteld
- nieuwe rem olie (voor)
- Nieuwe keerringen in de voorvork (boven en onder), waarbij ook de olie is vervangen.
- Nieuwe Accu.
- Distributie ketting vervangen.
- De banden die er nu opliggen zijn Bridgetones Battlax BT090. De banden zijn nog bijna nieuw, ongeveer 80 %.
- Nieuwe Gesynteerde remblokken voor. Deze remblokken remmen extra hard, en zijn toch heel goed te doseren.
Ik heb trouwens nog bij de dealers rondgekeken en die vragen voor een '93 iger met praktisch allemaal dezelfde km-stand of hoger al 4000 euro...
Ga er heen en zeg dat je er 3000 voor geeft als ie goed oogt en rijdt en als die rekeningen kloppen met hoe de motor er bij staat. Moet lukken denk ik. Misschien nog iets lager ook wel. Dat lijkt me zat en dan heb je een leuke motor. Zo niet dan zie je wel weer een andere zxr toch?bonnen ervan zijn aanwezig, ook van de rest van het onderhoud. Over de geschiedenis van de motor weet ik het volgende: 1e eigenaar gebruikte de motor als hobby, de huidige (2e eigenaar) heeft er alleen met mooi weer mee gereden. Volgend jaar kan hij zwaar rijden en vind het zonde om in de winter met deze motor te rijden en koopt dan liever een goedkope NX250 of zoiets degelijks.
Maar jullie zeggen in principe dat er nog iets van de prijs af mag voor de kosten van het opnieuw spuiten van de velgen en carterdeksel? Die andere kleine plekjes kunnen nog iets bijgewerkt worden met een lakstift.
Hoe meer commentaar hoe beter!!
Misschien wel 133.000 km. Dat is toch best mogelijk voor een brommert van 11 jaar.
Er zijn zat rijders die makkelijk 12.000km per jaar op zo'n ding halen. ....