Motor parkeren

Motoren moet je volgens de wet dáár parkeren waar ook auto's moeten/mogen parkeren. Dus ook in een parkeervak maar NIET op de stoep. Je hoeft in een parkeervak niet te betalen....tenzij het een trike of motor met zijspan is.

Onzin:

feitcode R 405: als bestuurder een motorvoertuig op twee wielen, een bromfiets dan wel een fiets parkeren op een parkeervak behorende bij een parkeermeter boete: € 45,00

"Plaatselijke verordening: Als bestuurder van een motorvoertuig, brommer dan wel fiets parkeren op een parkeervak behorende bij een parkeermeter."

Groet, Mariecke

:^
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Omdat er onduidelijkheden zijn over parkeren van de motor heb ik toen der tijd een email gestuurd naar het OM(Openbaar Ministerie) :9 !
Ik kreeg vandaag(2 maanden na het versturen van mijn mail) deze email terug!


Bedankt voor uw vraag. Mijn excuses voor de zeer late beantwoording van uw vraag. Door drukte is de beantwoording van uw vraag vertraagd.

Formeel mag u uw motor niet in een blauwe zone parkeren.


Bestuurders van een motorfiets mogen voor het parkeren van hun voertuig alle weggedeelten gebruiken, behalve het trottoir, het voetpad, het fiets/bromfietspad of het ruiterpad.


De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren:

- bij een kruispunt op een afstand van minder dan vijf meter daarvan;
- voor een inrit of een uitrit;
- buiten de bebouwde kom op de rijbaan van een voorrangsweg;
- op een parkeergelegenheid voor zover zijn voertuig niet behoort tot de op het onderbord aangegeven categorie voertuigen, op
een andere wijze dan op het onderbord is aangegeven, dan wel op de dagen of uren waarop dit blijkens het onderbord is verboden
- en langs een gele onderbroken streep.
- De bestuurder mag zijn voertuig voorts niet dubbel parkeren.


Betaald parkeren, valt onder de Gemeentelijke Belastingen en is geregeld in plaatselijke Parkeerverordeningen. Per plaats kan er dus iets geregeld zijn over het al of niet toestaan van tweewielige motorvoertuigen op plaatsen bestemd voor betaald parkeren. Bijna overal mogen tweewielige motorvoertuigen niet geparkeerd worden bij betaald parkeerplaatsen en moet men dus terugvallen op plaatsen waar het RVV het toestaat

Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geinformeerd.


Met vriendelijke groet,

Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie

Ik hoop dat ik hiermee een hoop onduidelijkheden uit de weg heb geholpen!
*O* -O-
 
_O- _O- tja, theoretisch hebben ze totaal gelijk.... Dat leer je namelijk ook op je theorie. Feitelijk wordt er toch wel het e.e.a. gedoogd....
 
(aan de eis om voor twee euro parkeergeld te betalen voldoe je bijvoorbeeld ook door in een keer 10 bonnetjes van 20 cent uit het automaat te trekken. de parkeeraap mag de tijden dan bij elkaar optellen om tot de juiste eindtijd te komen.)

Als ik dan zo'n "parkeeraap" was schreef ik lekker een bon uit. Dan kun jij weer lekker in de weer om je geld terug te vragen.
Ons naait ons.
 
Onzin:
feitcode R 405: als bestuurder een motorvoertuig op twee wielen, een bromfiets dan wel een fiets parkeren op een parkeervak behorende bij een parkeermeter boete: € 45,00:^


De wet zegt dat je een motor daar parkeert waar je een auto ook mag parkeren. Volgens de wet klopt mijn opmerking dus helemaal (zie de opmerkingen van BoBB).
Los van de wet bestaan er gemeentelijke verordeningen. SOMMIGE verordeningen (dus NIET allemaal) verbieden het parkeren van een motor in een BLAUWE zone (dus NIET overal), sommige anderen verbieden het zonder meer (maar NIET allemaal...).

Ik zou het op prijs stellen dat je iets geen "onzin" noemt vóór je het zelf helemaal op een rijtje hebt. Staat populair en nét alsof je het allemaal goed weet, dat dan wel weer.... :X
 
Beste mensen,........
.....

Formeel mag u uw motor niet in een blauwe zone parkeren.


Bestuurders van een motorfiets mogen voor het parkeren van hun voertuig alle weggedeelten gebruiken, behalve het trottoir, het voetpad, het fiets/bromfietspad of het ruiterpad.

De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren:

- bij een kruispunt op een afstand van minder dan vijf meter daarvan;
- voor een inrit of een uitrit;
- buiten de bebouwde kom op de rijbaan van een voorrangsweg;
- op een parkeergelegenheid voor zover zijn voertuig niet behoort tot de op het onderbord aangegeven categorie voertuigen, op
een andere wijze dan op het onderbord is aangegeven, dan wel op de dagen of uren waarop dit blijkens het onderbord is verboden
- en langs een gele onderbroken streep.
- De bestuurder mag zijn voertuig voorts niet dubbel parkeren.

.........

Dus waar dan wel.......blijft zo niet veel meer over!

BAKSTEEN, waaaar ben je...?????
 
_O- _O- tja, theoretisch hebben ze totaal gelijk.... Dat leer je namelijk ook op je theorie. Feitelijk wordt er toch wel het e.e.a. gedoogd....

Ik zou persoonlijk niet uitgaan van wat er gedoogd wordt. Iedere parkeerwachter/agent is anders! Ik denk dat het gelezen moet worden als...
Je KUNT er een boete voor krijgen en dan is er NIETS tegen in te brengen!
 
Betekend kortweg gezegd dat als je een stad inrijdt waar overal betaald parkeren is en alleen in de vakken, je dus nergens kunt afstappen, je dus weer door moet rijden de stad uit tot dat je een parkeervak vind waar je niet hoeft te betalen.

In Den Haag mag je volgens de PVA als motorrijder dus wel op een betaald parkeervak staan zonder te betalen.

Maar dit kan dus per stad verschillen en ja het is toch ondoenlijk om als motorrijder van buiten een stad te weten wat er in de PVA is geregeld?

Lang leve het gedogen en Parkeerwachters mogen ze van mij allemaal in de sloot donderen.
 
Ik zou persoonlijk niet uitgaan van wat er gedoogd wordt. Iedere parkeerwachter/agent is anders! Ik denk dat het gelezen moet worden als...
Je KUNT er een boete voor krijgen en dan is er NIETS tegen in te brengen!

En voor zover ik weet is er tot op heden nog nooit een motorrijder geweest die bekeurd is wegens het parkeren waar het officieel niet mocht (volgens RVV of APV). Ik herinner me nog van lang, lang gelee dat de KNMV opriep of er iemand zo'n bekeuring had gehad, want dan wilden ze graag een proefproces starten. Ik heb het zelf in het verleden meerdere keren gevraagd aan agenten (als ik pontificaal op de stoep stond) en dan was steevast het antwoord: 'zolang je erop let dat ie niet in de weg staat, dan gaat er geen agent bekeuren'. Die agenten wisten trouwens allemaal precies wat er in het RVV over stond.

Een keer heb ik er contact over gehad met de wijkagent. In de wijk waar ik toen woonde was chronisch gebrek aan parkeerruimte op straat. Dus ik parkeerde altijd op de stoep. Toen belde de wijkagent aan met de melding dat mensen in de buurt geklaagd hadden dat ze er moeilijk langs konden. Ik heb hem toen gevraagd of ik dan de schaarse parkeerruimte in beslag moest gaan nemen. Nou nee, dat ook liever niet. We hebben toen samen afgesproken hoe ik hem neer zou zetten, zodat buggy's en rolstoelen er langs konden. Nooit meer wat gehoord.

Dus als het in twintig jaar nog niet gelukt is om een proefproces los te weken, dan zou ik me er vooral niet druk over maken. Voor je het weet komt iemand op het idee om motorrijders wél toe te staan op betaalde parkeervakken en daarna te gaan handhaven op niet op het trottoir parkeren :N
 
oke hij is oud. maar waar parkeren jullie voor rotterdam centrum ,zuidplein,pier scheveningen ?

wat te doen bij van die plekken als strant nulden parker platsen met slag boom?
ik weet soms echt niet wat ik er mee aan moet |( |(
 
Officieel mag je zelfs je motor niet op een betaalde parkeerplaats parkeren, dat kost je 50 euro!
...

Groet, Mariecke
Dan heb je hem toch flink betaald neergezet :+

Ik zet 'm altijd neer waar het mij uitkomt, gaat al 15 jaar goed 8-)
 
Ik zet 'm altijd op de stoep, vlak langs een muur oid. Vaak genoeg zijn er agenten of parkeerwachters voorbij gelopen op het moment dat ik 'm neerzette. Nooit is er ook maar iets van gezegd, ook nooit een bekeuring er voor gehad.
 
Als ik naar de stad moet zet ik hem toch het liefst in een parkeergarage neer. Daar ben ik mee begonnen nadat ik een keer terug kwam bij m'n motor en die zat onder de rochel!
Een bijkomend voordeel is dat ik m'n helm en jas altijd afgeef bij de bewaking En daar dus ook niet mee hoef rond te sjouwen door de stad! (En open dempers klinken geweldig in zo'n garage, das al het betalen waard)
 
Ik zet 'm altijd op de stoep, vlak langs een muur oid. Vaak genoeg zijn er agenten of parkeerwachters voorbij gelopen op het moment dat ik 'm neerzette. Nooit is er ook maar iets van gezegd, ook nooit een bekeuring er voor gehad.
:^ ze klagen niet zo snel als je hem niet in de weg zet. Ik wil hem ook nog wel eens tussen fietsen wegzetten, als hij een beetje veilig kan staan (tussen van die speciale fietsbeugels, weet je niet?
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand btw hoe het in Zwolle geregeld is :? .

Lopen namelijk een paar van die over actieve pennenverspillers rond, en hebben we het nog niet eens over papier verspilling gehad :X

Geen id hoe het in de APV staat maar ik parkeer de motor nog wel eens op de Diezerpoortenplas (voor Dynabyte) of Rode Torenplein (bij MediaMarkt) en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.

Iemand enig idee hoe/waar je de APV van bijvoorbeeld Zwolle kan bekijken??
 
Als ik naar de stad moet zet ik hem toch het liefst in een parkeergarage neer. Daar ben ik mee begonnen nadat ik een keer terug kwam bij m'n motor en die zat onder de rochel!
Een bijkomend voordeel is dat ik m'n helm en jas altijd afgeef bij de bewaking En daar dus ook niet mee hoef rond te sjouwen door de stad! (En open dempers klinken geweldig in zo'n garage, das al het betalen waard)
En dan betalen om te parkeren :? Dan kan je net zo goed met een koektrommel gaan ;)
 
In breda schijn je je motor ook bij de fietsparkeergarage te mogen zetten (heb ik gehoord althans) kost net zoveel, maar dan is ie wel bewaakt. Da's dan wel weer goed en goeiekoper als koekblik ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan