25 Kw de Zin en Onzin + de exacte regeltjes !!!!

Ik vind de regel niet top. 1 jaar is zat. 2 jaar is teveel. HEt is levensgevaarlijk, in sommige situaties kan je je leven redden door wat gas bij te geven, met 25kw is het dan remmen of het erop wagen en mogelijk de dood in de ogen te kijken.

Nog een paar weekjes en dan mag ik mooi mijn fiets legaal besturen. De laatste weken duren het langst ;)
 
Ik ben begonnen met 135 pk, heb me nog nooit op vermogen doodgereden (wel eens een schuiver gemaakt maar dat was met 50 km/u of zo, te hard remmen in de bocht he) maar om nu te zeggen dat het een goede leerschool was... begin pas het laatste jaar of zo een beetje mijn grenzen te verleggen. En dan zit je weer achter zo'n klootviool in een koekblik die niet harder dan 50 de bocht om durft waar je (bewezen!) minstens 80 kunt (kunt nog harder maar er staat daar onderaan een stoplicht met af en toe een rijtje auto's). Overigens op de MFCD wel lekker schuin door de bocht gegaan, alleen jammer dat ik in zo'n langzaam groepje zat, kon niet in hoge toeren de bocht uitrijden zonder op mijn voorgangers te klappen.

Ik heb trouwens gelest met een standaard CB500 (50 pk of zo? Ze hadden even geen geschikte 34pk-fiets), geen problemen mee gehad qua vermogen. Ik heb wel afgereden met ± 30pk, dat was a-sociaal weinig. Gewoon gevaarlijk volgens mij. Maak van die 34pk dan 34KW, da's ook niet zo a-sociaal veel maar wel wat beter voor in het huidige drukke verkeer. En misschien dat ze de duur kunnen verkorten en dan ook he tliefst voor iedereen verplichten, niet slechts tot en met je 21e. Want als ik net 22 ben en ik stap op een 'busa dan kan ik me ook wel dood rijden hoor. En als ik 40 ben ook. Laat staan als.......
 
Is gewoon een stomme regel!
Ben je 20 moet je 2 jaar wachten. En als je 21 bent mag je meteen op een zware, terwijl als je op je 20e rijbewijs haalt en 21 wordt heb je al 1 jaar rijervaring maar moet je toch nog een jaar wachten?????
En het is echt niet veilig als je in wilt halen.
En het rijdt gewoon zwaar klote.
Gewoon een kut regel! :j
 
In eerste instantie had ik er niet veel problemen mee met 25kw, kon alleen niet harder dan ± 170.
Alleen toen ik (eindelijk) zonder 25kw mocht rijden, schrok ik me rot! Ik was het remmen duidelijk verleerd, want met die 25 kw remde die als je het gas los liet op de motor zelf. Na een dagje oefenen had ik het weer onder de knie :)
Domme 25kw regel dus...
 
Opzich vind ik het niet zo'n idiote regel maar hij klopt mijns inziens op verschillende punten niet:

-25Kw is te weinig, daarna is de stap naar een 110 PK supersport nog steeds erg groot. Maak er 50 PK van ofzoiets, daarmee kun je al heel behoorlijk opschieten.

-2 jaar is te lang, na 1 jaar regelmatig rijden ben je wel klaar voor wat zwaarders vind ik.

-Het klopt natuurlijk ook niet (niet dat ik het persoonlijk erg vind ;) ) dat ik gelijk een zwaar rijbewijs haal terwijl ik net 3 weken 21 ben, en iemand die 20 is moet wel verplicht op licht. Of alles, of niks.... :)
 
Hmm cbr-girl dat had ik nou ook tijdens mijn proefrit op de rf600r dus dat zal die dadelijk wel weer doen ( toch raar dan zo'n kloteregel :( :( :( )
 
Terug
Bovenaan Onderaan