“Ik wil misschien wel meedoen, maar alleen op een chopper”
LV87 op het motorforum, datum onbekend
Je moet goed opletten wat je op internet zet, want voor je het weet heb je een chopper in de schuur. De 500 euro challenge is afgelopen jaren een goed excuus geweest voor mij om guilty pleasures te kopen (VFR750 RC24, GSX400X impulse). De eerste was me te lomp, de 2e bleek een te groot project. Ook kwam het door verandering van werk niet uit met vrije dagen om echt mee te kunnen rijden. Ik ga voor een herkansing in 2024.
@jeeron postte in het 500euro challenge topic een bericht dat er ergens in Oost Groningen een Virago 750 stond te verstoffen. Mijn interesse was gewekt en in de praktijk bleek hij aan alle eisen te voldoen:
- lang stilgestaan (14 jaar)
- op het moment van kijken niet helemaal compleet (maar wel een doosje onderdelen erbij)
- niet origineel
- lopend weggezet
- papieren kentekenbewijs met deel 3
- een leuke verkoper die ook van oude motoren houdt en hier de lol van in ziet
Oftewel: alles om een veel te optimistisch plaatje in mijn hoofd te krijgen van het eindresultaat. De verlengde voorvork helpt daar ook bij, net als het custom chopperzitje en de sissybar die ik meekreeg. Dit is geen comfortabele bochtentijger, maar scoort wel punten op “uitstraling”. En dat is wat telt op lange ritten.
Bij het postkantoor in Oost Groningen moesten we even assisteren in het ontcijferen van de kentekenpapieren, maar na zo’n 30 jaar is deze XV750 uit 1981 van eigenaar verwisseld. Toen ik goed en wel van de oprit was weggereden hoorde ik de tekst “Dont bite off what you can’t chew” op de radio. Ha!
De toon is wat sarcastisch, als het tegen zit is project groter dan wat ik misschien aan kan maar ik vind’m gewoon erg cool, dus moest dit hem worden!
Het plan is om hem aan de praat te krijgen, betrouwbaar en veilig te maken. Als er tijd over is wordt er met een schuin oog gekeken naar “japan-style bobbers”. Ik ben zelf erg nieuwsgierig naar hoe zoiets rijdt, maar het zal nog even duren voordat ik zover ben. Fingers crossed!
Kosten:
Aanschaf: 350 euro
carb revisieset 2x: 11 euro
Inlaatrubbers: 8 euro
Accu: 70 euro
Reserveset carburateurs: 25 euro
Totaal: 475 euro
LV87 op het motorforum, datum onbekend
Je moet goed opletten wat je op internet zet, want voor je het weet heb je een chopper in de schuur. De 500 euro challenge is afgelopen jaren een goed excuus geweest voor mij om guilty pleasures te kopen (VFR750 RC24, GSX400X impulse). De eerste was me te lomp, de 2e bleek een te groot project. Ook kwam het door verandering van werk niet uit met vrije dagen om echt mee te kunnen rijden. Ik ga voor een herkansing in 2024.
@jeeron postte in het 500euro challenge topic een bericht dat er ergens in Oost Groningen een Virago 750 stond te verstoffen. Mijn interesse was gewekt en in de praktijk bleek hij aan alle eisen te voldoen:
- lang stilgestaan (14 jaar)
- op het moment van kijken niet helemaal compleet (maar wel een doosje onderdelen erbij)
- niet origineel
- lopend weggezet
- papieren kentekenbewijs met deel 3
- een leuke verkoper die ook van oude motoren houdt en hier de lol van in ziet
Oftewel: alles om een veel te optimistisch plaatje in mijn hoofd te krijgen van het eindresultaat. De verlengde voorvork helpt daar ook bij, net als het custom chopperzitje en de sissybar die ik meekreeg. Dit is geen comfortabele bochtentijger, maar scoort wel punten op “uitstraling”. En dat is wat telt op lange ritten.
Bij het postkantoor in Oost Groningen moesten we even assisteren in het ontcijferen van de kentekenpapieren, maar na zo’n 30 jaar is deze XV750 uit 1981 van eigenaar verwisseld. Toen ik goed en wel van de oprit was weggereden hoorde ik de tekst “Dont bite off what you can’t chew” op de radio. Ha!
De toon is wat sarcastisch, als het tegen zit is project groter dan wat ik misschien aan kan maar ik vind’m gewoon erg cool, dus moest dit hem worden!
Het plan is om hem aan de praat te krijgen, betrouwbaar en veilig te maken. Als er tijd over is wordt er met een schuin oog gekeken naar “japan-style bobbers”. Ik ben zelf erg nieuwsgierig naar hoe zoiets rijdt, maar het zal nog even duren voordat ik zover ben. Fingers crossed!
Kosten:
Aanschaf: 350 euro
carb revisieset 2x: 11 euro
Inlaatrubbers: 8 euro
Accu: 70 euro
Reserveset carburateurs: 25 euro
Totaal: 475 euro
Laatst bewerkt: