95 of 98

todd

Rookie
26 jan 2006
23
0
wat is het beste om te tanken voor een racer (gsx-r600), 95 of 98, en maakt het veel uit?
 
V-power??
is dat een type benzine van een bepaald merk?
en toch wil ik nog weten wat er beter is 95 of 98?
 
'RON95..... is gewoon oké.... met Vpower presteer ie iets beter en blijft de motor schoner. Maar de portomonee wordt er dunner van.

En het is al duur genoeg zo.

:W
 
98 is klopvaster; kan meer druk verdragen voordat het gaat zelf-ontsteken.
Duitse 100 is NOG klopvaster en heeft ook andere toevoegingen waardoor de interne wrijvingen en koolafzettingen verminderen.

beter lopen dus, minder interne weerstand = meer PK op het achterwiel.
Voor technische informatie kun je verder ook Google gebruiken.
 
Inderdaad, de duitse vpower is voor mij wel makkelijk tanken ( doetinchem - duitsland :9 ) en ach, de benzine is d'r toch goedkoper, dus als ik er met de auto ben, laad ik gelijk een dikke jerrycan voor de motor vol })
 
V-Power (Shell) in Nederland is anders dan de V-Power in Duitsland.
Ook BP en Esso en Texaco hebben nieuwe varianten.

Mijn motor doet het prima op 95, en daar blijf ik voorlopig wel bij.
 
Baat het niet dan schaad het niet (behalve in je portemonee)
als je motor goed loopt op 95 is 98 niet nodig, scheelt je nog €€€ ook
 
Ik tank altijd 98 :Y
Als ik 95 tank, dan ist V power.

En in duitsland zoek ik meestal de shell op, V power 100 oct.
 
Misschien ben ik te bijgelovig, maar na het zien van de effecten van V-power, tank ik alleen nog maar V-power. :}

koolafzetting ligt eerder aan de afstelling van je motor en enzine :)

men miessje tankte een tijd geleden eens van die total fina zooi , deed ie niks meer dan stotteren en verslikken(auto)
hij is al duur genoeg,moete ze niet met zo'n duurdere 'betere' benzine afkomen...

btw ik tank 95 met de wagen, 98 met de motor ( waarom , heb ooit eens 2 runs gedaan op de les met 95 en erna 98 in men tank en hij gaf merkbaar beter resultaten,was met mijn rs250 die afgesteld was voor 95 )

ach ja binnekort heb ik er geen meer dus zal het alleen bij 95 blijven :(
 
Ik heb ooit het verschil gezien bij een splinternieuwe Audi A8, V8, die met 4 cilinders op normale benzine reed en met 4 cilinders op V-power. Na een groot aantal kilomters waren de kleppen van de cilinders met V-power nog brandschoon, in tegenstelling tot de andere 4. Mag misschien wel wat duurder zijn, maar ik geloof er wel in.
 
98 is klopvaster; kan meer druk verdragen voordat het gaat zelf-ontsteken.
Duitse 100 is NOG klopvaster en heeft ook andere toevoegingen waardoor de interne wrijvingen en koolafzettingen verminderen.

beter lopen dus, minder interne weerstand = meer PK op het achterwiel.
Voor technische informatie kun je verder ook Google gebruiken.
:?

Das waarschijnlijk betrouwbaarder dan jouw info, idd. :X

Dat van die klopvastheid is idd correct. Maar daar heb je alleen maar wat aan als je ontsteking, compressie, etc. daarop aangepast is (of zichzelf aan zou passen). Als jouw motor niet pingelt bij gebruik van 95, dan heeft de hogere klopvastheid van 98 geen invloed.

En leg mij es uit hoe de benzine de interne wrijving beïnvloedt?

Edit, voor de liefhebber:

Octaangetal: 95 of 98 ?
Euro 95 of 98
Benzine Euro 95 of 98 ??
Euro 95 / 98, verschil?
Brandstof Euro95 of 98
Euro95 of Euro98 benzine?
Wat voor benzine? euro 95 of 98
Euro 95 of 98?
benzine - super 95 of 98
zx6r: euro 95 of 98??
octaangehalte
octaanbooster
Octaan getal/gehalte

Vroeger zou ik gezegd hebben dat je search moet gebruiken. Maar ja... -O-

 
Laatst bewerkt:
Hoe zit dat nou met bijv. V-twins (koppel) of een 4 in-lijn (draait meer toeren) en relatie toto ron 95 of ron 98? Wat kun je beter tanken?
Specifiek nog iets bij ducati 4 klepper?
 
Terug
Bovenaan Onderaan