Aangehouden. Wat doe je?

Aangehouden. Wat doe je?

  • 'k Beken alles (ben te eerlijk)

    Stemmen: 65 51,6%
  • 'k Ontken alles zolang ze geen bewijs hebben

    Stemmen: 32 25,4%
  • 'k Probeer in te likken bij de agent

    Stemmen: 6 4,8%
  • 'k Verzin een originele smoes

    Stemmen: 8 6,3%
  • 'k Vertel enthousiast over mijn jaren als motoragent

    Stemmen: 4 3,2%
  • 'k Rits mijn jas wat verder open en geef m'n 06 ipv rijbewij

    Stemmen: 5 4,0%
  • 'k Bel direct Bisso voor zoveelste aanvulling op verzekering

    Stemmen: 1 0,8%
  • 'k Bel mijn dealer en bestel nieuwe motor want weet nu al da

    Stemmen: 5 4,0%

  • Totaal aantal stemmers
    126
het probleem is dat het een klein bedrijfje is. en deze man al jaren werkzaam is. door zijn verleden zegmaar word er ook een oogje toegeknepen. hij loopt al half in de vut en mag volgend jaar dus met pensioen. mijn baas knijpt zegmaar oogje toe al weet ik niet meer voor hoelang. aangezien hij zijn werk nu ook niet meer goed uitvoerd het is een beetje een dubio. het is ook best zielig voor die man. maar dan moet hij hulp zoeken en niet met zijn lamme kop nog achter het stuur kruipen. vandaag of morgen rijd hij iemand nog voor zijn flikker. als je ouder word gaat je reactiesnelheid er al niet op vooruit en helemaal niet met wat drank erbij.

maar hoe bewijs je of iemand gedronken heeft? mijn baas kan toch moeilijk een blaasaparaat aanschaffen voor 1 medewerker en dan bij de deur gaan staan?


Wat denk je dat er gebeurt als hij straks met pensioen is...??

Het enige verschil is dat jullie er dan niet meer mee geconfronteerd worden en dus geen last van je geweten hebt.

Het begint ermee die beste man ereens gewoon menselijk op aan te spreken, op het vermoeden van een alcoholprobleem bij hem.
Helaas vinden veel mensen dit tegenwoordig zo confronterend om te doen dat ze liever op een afstandje toekijken hoe iemand er aan onderdoorgaat.
Op dat moment zeggen ze "tja eigen schuld" en is het weer klaar.

Zie dat je die man bewust word van zijn probleem, anders zal t nooit opgelost worden en zuipt ie zich kapot, zeker als hij straks niks meer te doen heeft.
Met hem aan laten modderen help je hem echt NIET.
 
Wat denk je dat er gebeurt als hij straks met pensioen is...??

Het enige verschil is dat jullie er dan niet meer mee geconfronteerd worden en dus geen last van je geweten hebt.

Het begint ermee die beste man ereens gewoon menselijk op aan te spreken, op het vermoeden van een alcoholprobleem bij hem.
Helaas vinden veel mensen dit tegenwoordig zo confronterend om te doen dat ze liever op een afstandje toekijken hoe iemand er aan onderdoorgaat.
Op dat moment zeggen ze "tja eigen schuld" en is het weer klaar.

Zie dat je die man bewust word van zijn probleem, anders zal t nooit opgelost worden en zuipt ie zich kapot, zeker als hij straks niks meer te doen heeft.
Met hem aan laten modderen help je hem echt NIET.


er valt niet met hem te praten over zijn probleem. ik vind ook dat hij hulp moet hebben. maar CAD of GGD wil die niks van horen. daarom vroeg ik ook hoe ik hem kan laten controleren. mischien kan een agent hem wel met zijn neus op de feiten drukken. maarja het is een gevoelig onderwerp. en zeker als een snotneus van 18 hem eropaan spreekt. voor de rest is het een aardige vent. die alleen heel veel tegenslagen heeft gehad. maar daar is drank niet de oplossing voor. het ligt nogal gevoelig. en ik ben het ook met je eens. ik weet alleen niet hoe of wat. ik zal het wel een keer vragen op het bureau (ligt toch naast mijn school)
 
ik moet trouwens wel zeggen dat die agenten op de wallen een wapenstok hebben die je niet graag in je nek wil hebben. zo wat een lang ding zeg. in almere hebben ze alleen van die 30cm dingetjes die ze nooit mogen gebruiken. maar zo'n lat schrikt toch wel af!


:Y :Y :Y :Y :Y :Y


Maare.....het ding is niet primair bedoeld om te meppen hoor. Je krijgt wel eens te maken met lieden die zich van wat nare voorwerpen bedienen om indruk te maken, zoals een mes(je), een spuit of kapot glas. Met zo een stok kun je die op een aardige afstand houden. Theoretisch dan. Gelukkig valt het met dit soort geweld erg mee. Maar je kunt een agressieve dronkelap door een paar goedgemikte prikken met die lat wél op andere gedachten brengen hoor.
 
:Y :Y :Y :Y :Y :Y


Maare.....het ding is niet primair bedoeld om te meppen hoor. Je krijgt wel eens te maken met lieden die zich van wat nare voorwerpen bedienen om indruk te maken, zoals een mes(je), een spuit of kapot glas. Met zo een stok kun je die op een aardige afstand houden. Theoretisch dan. Gelukkig valt het met dit soort geweld erg mee. Maar je kunt een agressieve dronkelap door een paar goedgemikte prikken met die lat wél op andere gedachten brengen hoor.

Gebruik je het nog weleens dan sinds de invoering van de peper?
Ik bedoel zeer effectief, en geen blijvende schade.
 
Laat ik het zo zeggen......Ik heb de pepperspray nog nooit gebruikt.
En zoals ik al zei, voor het op afstand houden van al te opdringerige lui is het een prima ding, en ook in wat verhitte situaties is het erg overtuigend om de betrokkenen duidelijk te maken dat het menens is. Maar geloof mij, die dingen worden écht niet (meer) dagelijks gebruikt. Het is meer preventief.
 
we weten het allemaal. maar hij moet nog maar een jaartje. hij stinkt naar de alcohol van hier tot tokio en heeft geen suiker. en ontslaan is zo makkelijk nog niet hoor.

ik werk naast mijn school in een rozenkwekerij. dus opzich heeft hij geen contact met klanten enzo.
op mijn werk een bloemenkwekerij is collega ontslagen ook wegens alcohol maar dat was helemaal niet zo moeilijk zijn contract werdt gewoon niet verlengt btw kwam laats nog weer langs bij mijn baas om een uitkering aan te vragen :X heb je een vrouw en driekinderen en nog een auto dat lukt hem nooit :X
 
Ik heb 3 jaar terug bekant een prent gehad.
Ik was net de grens over op de A67 ri antwerpen. ik reed 130. ik zag in eens voor mij een busje dat mooie strepen had met een kermis verlichting op het dak.
Ik had mijn kentekenplaat afgedekt met 2 lintjes die bedoeld zijn om de koffertassen tegen de motor hangen. ik deed dit omdat ik 2x achterelkaar eenn bon kreeg van 30 euro (student). Ik dacht, ik kan er nu wel schijnheilig achter blijven hangen, maar het schiet niet op. (was donker en koud in lerenpak). ik er rustig voorbij en mijn neus bloede O-) het ging wat op en neer als kat en muis spel. Ik hun, hun mij inhalen. Toen ze inhaalde en bleven plakken ging de kermis op het dak aan. (zeker en vast voor mij) Werd snel tegen de kant gedruk. Ik zette mijn lampen ook maar uti want door de schaduw kun je zien dat er een vouw in mijn plaat zat. A:weet u waarom wij u aan de kant zetten? I:nee. A:uw kentekenplaat is onleesbaar. I :o o weet ik niet en stapte af om te kijken. I; die linten zijn naar benden gezakt door de trillingen, ik had het goed vast geknoopt boven de plaat. anders zwiepen die linten overal naar toe en tussen het wiel wil ik het niet hebben. Als u plakband heeft mag u hhet anders bevestigen zei ik. A: die knoopte het onder mijn zadel vast. En zei achteraf dat het anders 175 euro koste. Nog wat gebuurt waar hun naar toe moesten, zei ik dan weet ik wanneer ik het gas erop kon zetten als grap. Ben ik met het gas erop vertrokken. Samen nog een blok je opgereden. :]
 
Ik heb 3 jaar terug bekant een prent gehad.
Ik was net de grens over op de A67 ri antwerpen. ik reed 130. ik zag in eens voor mij een busje dat mooie strepen had met een kermis verlichting op het dak.
Ik had mijn kentekenplaat afgedekt met 2 lintjes die bedoeld zijn om de koffertassen tegen de motor hangen. ik deed dit omdat ik 2x achterelkaar eenn bon kreeg van 30 euro (student). Ik dacht, ik kan er nu wel schijnheilig achter blijven hangen, maar het schiet niet op. (was donker en koud in lerenpak). ik er rustig voorbij en mijn neus bloede O-) het ging wat op en neer als kat en muis spel. Ik hun, hun mij inhalen. Toen ze inhaalde en bleven plakken ging de kermis op het dak aan. (zeker en vast voor mij) Werd snel tegen de kant gedruk. Ik zette mijn lampen ook maar uti want door de schaduw kun je zien dat er een vouw in mijn plaat zat. A:weet u waarom wij u aan de kant zetten? I:nee. A:uw kentekenplaat is onleesbaar. I :o o weet ik niet en stapte af om te kijken. I; die linten zijn naar benden gezakt door de trillingen, ik had het goed vast geknoopt boven de plaat. anders zwiepen die linten overal naar toe en tussen het wiel wil ik het niet hebben. Als u plakband heeft mag u hhet anders bevestigen zei ik. A: die knoopte het onder mijn zadel vast. En zei achteraf dat het anders 175 euro koste. Nog wat gebuurt waar hun naar toe moesten, zei ik dan weet ik wanneer ik het gas erop kon zetten als grap. Ben ik met het gas erop vertrokken. Samen nog een blok je opgereden. :]
Kost geen 175, kost maar 65 als ik het mij goed herrinner
 
ik las laatst iets van.. ben ich jetz in holland ? das habe ik nicht gewust :P :+

weet niet waar ik het las maar kon er hartelijk om lachen :)
 
Laat ik het zo zeggen......Ik heb de pepperspray nog nooit gebruikt.
En zoals ik al zei, voor het op afstand houden van al te opdringerige lui is het een prima ding, en ook in wat verhitte situaties is het erg overtuigend om de betrokkenen duidelijk te maken dat het menens is. Maar geloof mij, die dingen worden écht niet (meer) dagelijks gebruikt. Het is meer preventief.


dat zeg ik. het schrikt zeker wel af! tenminste ik zou er niet graag een por mee willen krijgen.
 
zag er een op wegmisbruikers van de week
die reed als een .....

links rechts, iemand achterop... veeeeeel te hard, allemaal geweldig, maar niet als het zo druk is...

Agent: hierbij is uw rijbewijs ingevorderd. u bent niet tot antwoorden verplicht maar heeft u nog een verklaring voor uw gedrag.

man: ik rijdt zo hard als hij kan, daar is het een motor voor!!!

geweldig die blik in die ogen van die jongen en van die agent!! ik lag in een deuk.
 
Ik ben een keer gewoon naar huis gereden....... hij riep POLITIE vanuit 'n verotte VW Jetta met zijn onverzorgde kop haar maar dat hoorde ik niet O-) .
De volgende dag overhandigde de "dag ervoor nog vermomde" agent mij 3 gele papiertjes. Hij had toevallig een collega bij zich die mij ook nog kende van de mega meeting in Amersfoort. Ik dacht... gezellig. Jammer dat het mij uiteindelijk 340,- euro moest kosten, want ik heb het natuurlijk wel even aangevochten. Uitstel van betaling rond de feestdagen is altijd wel prettig. Maar van 340,- euro had ik ze nattuurlijk ook gewoon een kratje bier de man kunnen kopen.

Die zijn zij nu dus mooi misgelopen.
full


:Z
 
Ga voor optie 1.
Geen zin om eromheen te draaien.. Met hardrijden loopt men het risico eenmaal om aangehouden te worden.. En accepteer 't, Hoef er niet mee eens te zijn, dat is een ander verhaal.
Tenzij er anderzijds natuurlijk 't onredelijkheid/oneerlijkheid van de andere partij in het spel is.

Een smoesje zoals deze kan ook nog wel : " Sorry, meneer de Agent, ik dacht dat je wou racen." :+

Groetjes
 
Terug
Bovenaan Onderaan