Aangehouden. Wat doe je?

Aangehouden. Wat doe je?

  • 'k Beken alles (ben te eerlijk)

    Stemmen: 65 51,6%
  • 'k Ontken alles zolang ze geen bewijs hebben

    Stemmen: 32 25,4%
  • 'k Probeer in te likken bij de agent

    Stemmen: 6 4,8%
  • 'k Verzin een originele smoes

    Stemmen: 8 6,3%
  • 'k Vertel enthousiast over mijn jaren als motoragent

    Stemmen: 4 3,2%
  • 'k Rits mijn jas wat verder open en geef m'n 06 ipv rijbewij

    Stemmen: 5 4,0%
  • 'k Bel direct Bisso voor zoveelste aanvulling op verzekering

    Stemmen: 1 0,8%
  • 'k Bel mijn dealer en bestel nieuwe motor want weet nu al da

    Stemmen: 5 4,0%

  • Totaal aantal stemmers
    126
Ha afgelopen zondag was ik ook aan de beurt. Rij door Amsterdam-Noord 70 waar je 50 mag.
Opeens uit het niets een motoragent en die zet mij aan de kant bij een bushalte. Dus ik denk fuck! Daar gaan we. Ik stap af en geef netjes een hand (altijd netjes blijven). Krijg m'n handschoenen effe lastig uit dus ik zeg tegen agent, sorry dat het even duurt. Hij "ik heb geen haast en jij?" ik denk jahoor, daar gaan we. Hij vraagt om rbw en papieren, ik geef die. Hij loopt een paar rondjes rond de motor en blijft bij mijn open Akra staan. Maakt wat opmerkingen over het lawaai en of ik een DB killer heb. Die had ik niet bij en gelukkig bleef dat bij een waarschuwing. Hij zij dat ik mazzel had, want andere agenten willen wel eens een db meting laten doen... Ik denk van nu komt de preek over snelheid, maar nee, hij trekt z'n handschoenen weer aan en loopt naar z'n motor. Dus ik er achteraan lopen en vraag waarom ik eigenlijk ben staandegehouden. Hij: ja gewoon controle, er worden momenteel zoveel supersports gejat dat als ik er eentje zie rijden even een voertuigcontrole houd. Dit is de echt de eerste keer dat ik blij ben staandegehouden te worden. Ik vind dit dus echt een goede zaak! En ik heb heel veel geluk gehad met die snelheidsovertreding...
 
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik een beetje moeite heb met de poll...

Als ik staande gehouden wordt, verzin ik namelijk eerst een goede smoes, vervolgens probeer ik in oom agent z'n kont te kruipen, ineens ben ik de 'bad cop' want ik ontken alles!!! Om vervolgens mijn rits wat verder open te doen maar het blijkt niet die agent van de village people te zijn dus dat heeft ook niet veel nut. Om vervolgens met dat ene telefoontje waar ik recht op heb maar naar de dealer te bellen om een nieuwe motor te bestellen. '(
 
Ha afgelopen zondag was ik ook aan de beurt. Rij door Amsterdam-Noord 70 waar je 50 mag.
Opeens uit het niets een motoragent en die zet mij aan de kant bij een bushalte. Dus ik denk fuck! Daar gaan we. Ik stap af en geef netjes een hand (altijd netjes blijven). Krijg m'n handschoenen effe lastig uit dus ik zeg tegen agent, sorry dat het even duurt. Hij "ik heb geen haast en jij?" ik denk jahoor, daar gaan we. Hij vraagt om rbw en papieren, ik geef die. Hij loopt een paar rondjes rond de motor en blijft bij mijn open Akra staan. Maakt wat opmerkingen over het lawaai en of ik een DB killer heb. Die had ik niet bij en gelukkig bleef dat bij een waarschuwing. Hij zij dat ik mazzel had, want andere agenten willen wel eens een db meting laten doen... Ik denk van nu komt de preek over snelheid, maar nee, hij trekt z'n handschoenen weer aan en loopt naar z'n motor. Dus ik er achteraan lopen en vraag waarom ik eigenlijk ben staandegehouden. Hij: ja gewoon controle, er worden momenteel zoveel supersports gejat dat als ik er eentje zie rijden even een voertuigcontrole houd. Dit is de echt de eerste keer dat ik blij ben staandegehouden te worden. Ik vind dit dus echt een goede zaak! En ik heb heel veel geluk gehad met die snelheidsovertreding...

Dáárvoor mogen ze mij ook aanhouden. Maar die momenten zijn schaars.

Ik wéét dat het topic antiek is, vooruit. Ik stap altijd gelijk uit de auto / van de motor, loop op de agent af, kijk 'm recht aan, geef 'm een hand en stel me voor. Zijn ze vaak gelijk (eventjes) van d'r a propos.

Ik zal niet beweren dat het altijd helpt, maar toch ;)
 
Ik ben nooit staandegehouden op de motor, maar ik vraag altijd eerst naar hun papieren.
Serieus. Als ze me daarom vragen zeg ik, overigens heel eerlijk, dat er ook nep agenten zijn die mensen proberen op te lichten. Verder werk ik netjes mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan