Aangehouden. Wat doe je?

Aangehouden. Wat doe je?

  • 'k Beken alles (ben te eerlijk)

    Stemmen: 65 51,6%
  • 'k Ontken alles zolang ze geen bewijs hebben

    Stemmen: 32 25,4%
  • 'k Probeer in te likken bij de agent

    Stemmen: 6 4,8%
  • 'k Verzin een originele smoes

    Stemmen: 8 6,3%
  • 'k Vertel enthousiast over mijn jaren als motoragent

    Stemmen: 4 3,2%
  • 'k Rits mijn jas wat verder open en geef m'n 06 ipv rijbewij

    Stemmen: 5 4,0%
  • 'k Bel direct Bisso voor zoveelste aanvulling op verzekering

    Stemmen: 1 0,8%
  • 'k Bel mijn dealer en bestel nieuwe motor want weet nu al da

    Stemmen: 5 4,0%

  • Totaal aantal stemmers
    126
Ik ben niet zo van de smoesjes.
Ik ben gewoon eerlijk als hun tenminste geen rare dingen verzinnen.
 
'En wat voor reden heeft u voor het te hard rijden?'

'Oh, dat komt omdat ik door de geluidsbarrière wou' :+

Heeft ie niet opgeschreven :P
 
tijdje terug kwam ik een auto met oranje/blauwe racestriping tegen onderweg naar huis (om half 4 's nachts). ik zag hem achter me omkeren en achter me aan komen. reed toen op een rotonde af en ben een aantal keer de rotonde rond gegaan, puur om hem te plagen :+

ben uiteindelijk staande gehouden wat ik zo laat nog op straat deed, maar mocht gelijk doorrijden
 
tijdje terug kwam ik een auto met oranje/blauwe racestriping tegen onderweg naar huis (om half 4 's nachts). ik zag hem achter me omkeren en achter me aan komen. reed toen op een rotonde af en ben een aantal keer de rotonde rond gegaan, puur om hem te plagen :+

ben uiteindelijk staande gehouden wat ik zo laat nog op straat deed, maar mocht gelijk doorrijden


keer uit geweest en de agenten voor de disco zaten al een beetje te kijken.
dus half zwalkend naar de auto gelopen. ingestapt en lekker pittig weg gereden.
paar km verderop staande gehouden.

of ik gedronken had...neuh, alleen alcohol vrij bier...

blazen...een P en toen geloofden ze het niet en kwam er een 2e auto, weer blazen op een nieuw apparaat.
weer P...

kon mijn lachen haast niet inhouden, ze hebben de auto ook nog onderzocht.
wat waren ze pissig })
 
Ik heb jaren geleden een scootertje gehad die ik op den duur niet meer in de verzekering had. Ik woonde elders, waar ik geen plaats en behoefte had aan de scooter. Hij stond bij mn moeder thuis en er zat inmiddels geen verzekering meer op.

Op een avond was ik daar en moest een DVDtje terug brengen naar de videotheek. Regenachtige nacht, op een maandag ofzo. Klein dorp. Al met al geen enkele reden om te vermoeden dat er een politieauto rondrijdt.

Ik wordt dus staandegehouden. Geen verzekeringsplaatje, geen helm (dat hok was sowieso niet meer vooruit te branden, dus harder dan 30 ging het niet) en geen IDbewijs of brommercertificaat bij me.

Dus nee, dat vond meneer agent dus echt niet kunnen. Hij begint te schrijven. Naam, adres, etc. Hij gelooft me op mn blauwe ogen. Op den duur vraagt hij mn geboorteplaats.
Tja, zeg ik, dat weet ik niet precies.
Wymbrischeradiel.
Of was het Wjimbretscheradeel
Of Woimbrischerodjiel?

De kerel begint te lachen, wat moet ie hier nou mee... Ik loop een beetje met hem te ouwehoeren. Op den duur zegt ie: "Och laat ook maar zitten. Hier begin ik niet aan"
 
ik wacht het verhaal van de betreffende agent wel af. Kan ik daarna nog wel mijn visie op het verhaal vertellen.

Ik erger me altijd wel aan agenten die dan gelijk zeggen; Je hebt zeker wel een idee waarvoor we je aanhouden.... :?
 
Laatst bewerkt:
...Ben de 5de week dat ik mijn rijbewijs had aangehouden op een 50 weg.... binnen de bebouwde kom...had 170 op de klok staan.....het enigste wat je dan doet is zweten!! geloof mij!


Helaas voor die agent kon hij me niet bijhouden en daardoor de meting niet afmaken.
Het was nat en koud toen....dus ik zei dat ik graag snel onder de warme douche wilde springen...

Na een waarschuwing kreeg ik de opdracht om gauw te gaan douchen dan en voortaan me gemak te houden...

( ik kon die vent wel op ze bek pakken!!)
 
Tot nu toe maar 1x staandegehouden.
Ik reed een éénrichtingsweg in....maar dan de verkeerde kant op, omdat ik het bord gemist had. Normaliter is deze straat voor beide zijden toegangbaar, maar omdat er momenteel werkzaamheden aan de straat zijn hebben ze er tijdelijk een éénrichtingsstraat van gemaakt.

Afijn, ik rij niets vermoedend de straat naar binnen waar toevallig ook een kip in blik geparkeerd stond....met als gevolg de staande houding.

Nu vroeg ie me dus wat de reden zou zijn dat ik werd staande gehouden. Ik wist dus van niks, hij mij uitgelegd en ik had iets van damned...daar komt de prent.
Hij vroeg vervolgens om de papieren. Daar ik van mijn werk af kwam en mijn papieren in mijn werkbroek zat (heb zo'n ME broek waar de papieren in mijn beenzak zat), zei ik van das geen probleem. Dus ik begin mijn motorbroek los te maken en naar onder te trekken en zag hem kijken van...wat doet ie nu....met als eindresultaat, geen bekeuring en ook de papieren te hoeven laten zien.....
 
Nadat je bent aangehouden voor 119 waar 80 mag. En de agent kijkt in je rbw (is beperkt ivm 20 jaar zijn op het moment), vraagt hij de gegevens op van de motor. Ik de papieren niet bij me. :X Motor stond volgens de meldkamer niet op beperkt :(
Hij heeft me geen boete voor rijden op een zware motor gegeven omdat ik zei `denk je nou werkelijk dat een motor die maar 119 kan meer vermogen heeft als 25kw`

2 Maand later kreeg ik wel een melding dat ik een punt op mijn beginners rbw heb. B| ;(

wat kostte die? wat kostte die?
ik wacht er ook nog op....
 
...Ben de 5de week dat ik mijn rijbewijs had aangehouden op een 50 weg.... binnen de bebouwde kom...had 170 op de klok staan.....het enigste wat je dan doet is zweten!! geloof mij!


Helaas voor die agent kon hij me niet bijhouden en daardoor de meting niet afmaken.
Het was nat en koud toen....dus ik zei dat ik graag snel onder de warme douche wilde springen...

Na een waarschuwing kreeg ik de opdracht om gauw te gaan douchen dan en voortaan me gemak te houden...

( ik kon die vent wel op ze bek pakken!!)


hahaha, gevoel ken ik.

ook een keer een auto (netjes) ingehaald om daarna ff door te trekken tot net onder de 200. ik had het geluk dat ze me niet bij konden houden en vrij vlot van het gas af was ivm het inrijden van de bebouwde kom.

werd wel klem gereden en alles werd gechecked.
waren die lui over de zeik in eerste instantie.
na ff gepraat te hebben over het gevaar waarbij ik peentjes zweette mocht ik verder gaan *O*
 
Politie-agent : "Uw papieren aub..."
Bestuurder : "Hier, mijn papieren"
Politie-agent : "Heeft u nog enige reden waarom u zo hard reed?"
Bestuurder : "Ja, twee rottende lijken in mijn kofferbak."
Politie-agent : "[Verbaasd - terwijl hij richting wapen aan het rijken is] Twee rotte lijken?"
Bestuurder : "Ja, net neergeschoten met de twee magnums in mijn handschoenenvakje..."
Politie-agen : [Neemt afstand van de wagen en vraagt om versterking]

30 seconden later staat de wagen omsingeld door allerlei blauwe vrienden.

Politie-agent2: "Meneer, mijn collega informeert mij erover dat uw in bezit bent van vuurwapens en verdacht wordt van moord"
Bestuurder: "...."
Politie-agent2: "Wilt u voor ons even uw kofferbak openen?"
Bestuurder: "Jazeker [tertwijl hij deze van binnen opent]"
Politie-agent2: [Verbaasde blik terwijl deze in een lege kofferbak aan het staren is]
Bestuurder: "Is er iets?"
Politie-agent2: "Ja, mij collega informeerde mij er net over dat u 2 lijken in uw kofferbak aan het vervoeren was, en dat u gewapend onderweg bent..."
Bestuurder: "Laat me raden, die leugenaar beweerde zeker ook nog eens dat ik te hard ben gereden!"
 
Laatst bewerkt:
Politie-agent : "Uw papieren aub..."
Bestuurder : "Hier, mijn papieren"
Politie-agent : "Heeft u nog enige reden waarom u zo hard reed?"
Bestuurder : "Ja, twee rottende lijken in mijn kofferbak."
Politie-agent : "[Verbaasd - terwijl hij richting wapen aan het rijken is] Twee rotte lijken?"
Bestuurder : "Ja, net neergeschoten met de twee magnums in mijn handschoenenvakje..."
Politie-agen : [Neemt afstand van de wagen en vraagt om versterking]

30 seconden later staat de wagen omsingeld door allerlei blauwe vrienden.

Politie-agent2: "Meneer, mijn collega informeert mij erover dat uw in bezit bent van vuurwapens en verdacht wordt van moord"
Bestuurder: "...."
Politie-agent2: "Wilt u voor ons even uw kofferbak openen?"
Bestuurder: "Jazeker [tertwijl hij deze van binnen opent]"
Politie-agent2: [Verbaasde blik terwijl deze in een lege kofferbak aan het staren is]
Bestuurder: "Is er iets?"
Politie-agent2: "Ja, mij collega informeerde mij er net over dat u 2 lijken in uw kofferbak aan het vervoeren was, en dat u gewapend onderweg bent..."
Bestuurder: "Laat me raden, die leugenaar beweerde zeker ook nog eens dat ik te hard ben gereden!"
Bluf dat je dat in het echt flikt :P :Y
 
Politie-agent : "Uw papieren aub..."
Bestuurder : "Hier, mijn papieren"
Politie-agent : "Heeft u nog enige reden waarom u zo hard reed?"
Bestuurder : "Ja, twee rottende lijken in mijn kofferbak."
Politie-agent : "[Verbaasd - terwijl hij richting wapen aan het rijken is] Twee rotte lijken?"
Bestuurder : "Ja, net neergeschoten met de twee magnums in mijn handschoenenvakje..."
Politie-agen : [Neemt afstand van de wagen en vraagt om versterking]

30 seconden later staat de wagen omsingeld door allerlei blauwe vrienden.

Politie-agent2: "Meneer, mijn collega informeert mij erover dat uw in bezit bent van vuurwapens en verdacht wordt van moord"
Bestuurder: "...."
Politie-agent2: "Wilt u voor ons even uw kofferbak openen?"
Bestuurder: "Jazeker [tertwijl hij deze van binnen opent]"
Politie-agent2: [Verbaasde blik terwijl deze in een lege kofferbak aan het staren is]
Bestuurder: "Is er iets?"
Politie-agent2: "Ja, mij collega informeerde mij er net over dat u 2 lijken in uw kofferbak aan het vervoeren was, en dat u gewapend onderweg bent..."
Bestuurder: "Laat me raden, die leugenaar beweerde zeker ook nog eens dat ik te hard ben gereden!"
Zulk soort grappen worden echt duur betaald. :X
maar ja dure grappen zijn ook wel leuk :P
 
Politie-agent : "Uw papieren aub..."
Bestuurder : "Hier, mijn papieren"
Politie-agent : "Heeft u nog enige reden waarom u zo hard reed?"
Bestuurder : "Ja, twee rottende lijken in mijn kofferbak."
Politie-agent : "[Verbaasd - terwijl hij richting wapen aan het rijken is] Twee rotte lijken?"
Bestuurder : "Ja, net neergeschoten met de twee magnums in mijn handschoenenvakje..."
Politie-agen : [Neemt afstand van de wagen en vraagt om versterking]

30 seconden later staat de wagen omsingeld door allerlei blauwe vrienden.

Politie-agent2: "Meneer, mijn collega informeert mij erover dat uw in bezit bent van vuurwapens en verdacht wordt van moord"
Bestuurder: "...."
Politie-agent2: "Wilt u voor ons even uw kofferbak openen?"
Bestuurder: "Jazeker [tertwijl hij deze van binnen opent]"
Politie-agent2: [Verbaasde blik terwijl deze in een lege kofferbak aan het staren is]
Bestuurder: "Is er iets?"
Politie-agent2: "Ja, mij collega informeerde mij er net over dat u 2 lijken in uw kofferbak aan het vervoeren was, en dat u gewapend onderweg bent..."
Bestuurder: "Laat me raden, die leugenaar beweerde zeker ook nog eens dat ik te hard ben gereden!"
10 jaar geleden op de bodw site was i nog orrigineel
 
ben ooit eens aangehouden met de auto op de maasboulevard in Rotterdam terwijl ik niet handsfree zat te bellen naar mijn afspraak met mijn docent op de universiteit waarbij ik moest afstuderen en ik was te laat dus ik reed te hard etc

Toen ik mijn rijbewijs moest geven kwam ik er achter dat ik mijn tas had thuis laten staan met daarbij ook mijn papieren voor het afstuderen en ik begon echt spontaan keihard te huilen.

en aangezien ik een klein blond onschuldig meisje ben... O-) O-) O-) O-)
ik mocht dus gewoon doorrijden *D *D


En...?

Nog afgestudeerd...?
 
Op een avond reed ik naar huis. Een stukje voor mij zag ik twee achterlichten rijden. Kom, dacht ik, laten we eens zien wat voor motoren dat zijn.

Dus, gas er op en vooruit met de geit..!
Terwijl ik de eerste motor inhaal, met 130 op de teller waar 80 is toegestaan, realiseer ik me ineens dat ik tussen twee motoragenten inzit....!!

Ik word netjes aan de kant gezet, en terwijl agent 1 mijn kentekennummer doorbelt vraagt agent nummer 2 waarom ik zo'n haast had.

Ik vertelde hem gewoon eerlijk dat ik nieuwsgierig was naar die twee motoren voor mij.

Terwijl dit gesprek aan de gang was naderden over het aangrenzende fietspad aan stuk of 10 jongelui op de fiets, allemaal zonder licht.

Agent nummer 1 riep naar die jongelui of de batterijen leeg waren. De jongelui antwoordden dat hij daar geen 'zak' mee te maken had..!!

Agent nummer 1 vroeg aan agent nummer 2 of ze nog iets aan mij wilden vragen.
Zijn antwoord naar mij toe was dat ik een mooie motor had(Laverda 1000 3c) en zei dat ik in het vervolg beter moest uitkijken met hetgene ik wilde inhalen.

Een eindje verder passeerde ik de beide agenten toen ze bekeuringen aan het uitschrijven waren tegen die jongelui, fietsend zonder licht..!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan