Aankoop factuur als bewijs.

Alper

Rookie
2 apr 2010
22
0
Overpelt (Belgie)
Laatst een ongeluk gehad. Tegepartij is schuldig, heeft ze ook toegegeven.

Expert is langsgeweest schade opgesteld. Nu wil de verzekering van de tegenpartij aankoopbewijzen zien van mn kleding helm schoenen en handschoenen.

Ik heb deze spullen op de motorbeurs gekocht en contant betaald. Weet alleen bij god niet waar ik dat bonnetje gelaten heb. Wat kan ik nu nog meer doen om te bewijzen dat ik mijn kledij toch echt heb aangekocht voor (meer dan) de prijs dat de expert op heeft gegeven in zijn rapport?
 
En laat de 'expert' voor de grap zelf eens aantonen hoe hij/zij aan de bedragen komt. Altijd grappig :)
 
Die expert belde mij op voor hoeveel hedde gij die spulle gekocht? Ja voor zoveel meneer..tik tik tik ( ik hoor over de lijn zijn rekenmasjien) ehmm ik kan er max zoveel rapporteren..Reken ik het naderhand even na heeft ie gewoon 25% van af gedaan (exact op de cent nauwkeurig..)

Maar hoe kom ik aan een pro forma factuur. Ik heb (had) mijn spullen op de motorbeurs gekocht, ik weet echt niet bij welke 'winkel'...
 
Die expert belde mij op voor hoeveel hedde gij die spulle gekocht? Ja voor zoveel meneer..tik tik tik ( ik hoor over de lijn zijn rekenmasjien) ehmm ik kan er max zoveel rapporteren..Reken ik het naderhand even na heeft ie gewoon 25% van af gedaan (exact op de cent nauwkeurig..)

Maar hoe kom ik aan een pro forma factuur. Ik heb (had) mijn spullen op de motorbeurs gekocht, ik weet echt niet bij welke 'winkel'...
hebbie goed contact bij je lokale dealer... misschien willen die wel gewoon een bon printen
 
Hoelang gebruik je de spullen al? De expert zal een percentage afgeschreven hebben denk ik.

Denk dat ruud goed zit met zijn idee.

@TS als je niet hebt gezegt hoe lang je het an hebt gebruikt, ff langsgaan waar je nieuwe kleding wil kopen, spreek je met diegene af. Jij maakt de bon voor 1 maand terug, met dit bedrag. Dan koop ik mijn nieuwe kleding hier.
 
De expert heeft gevraagd wanneer ik het heb gekocht..dit was in februari van dit jaar op de motorbeurs in Utrecht.

Maar, ik heb ook een bonnetje gekregen die je bij een sportclub ook wel eens krijgt als je ze sponsort een soort van 'kwitantie' het was echt geen factuur.
 
En laat de 'expert' voor de grap zelf eens aantonen hoe hij/zij aan de bedragen komt. Altijd grappig :)

yep, heb ik hegehad met een binnenbrandje in de huiskamer, van veel dingen geen bomnnetje meer, en kreeg er dus geen ruk voor, ff op mp wat advertenties gezocht van dezelfde artikelen, en plotseling werd het een heel ander bedrag :)
 
Ze rekenen altijd een stukje afschrijving, heb ik ook gehad toen ik oordoppen en een jas op heb gegeven aan de verzekering!
 
Volgens mij mogen ze binnen het jaar geen afschrijving rekenen...... ga dus niet zomaar akkoord met een bedrag.

Zoals al aangegeven: kijk of je een pro-forma factuur kunt krijgen, dat is nu het beste. Mogelijk heb je het geld van te voren gepind en heb je daar een afschrift van? Misschien een getuige die bij je was toen je het spul kocht?
 
Ligt het er dan ook aan wat voor soort getuige. Ik dacht dat partners niet telden?
 
Ligt het er dan ook aan wat voor soort getuige. Ik dacht dat partners niet telden?

Nee, dat geldt in ieder geval niet voor civiel recht. Mag dus ook je vrouw, broer of wat dan ook zijn.
In andere gevallen geldt dat trouwens vaak ook niet, maar da's een ander verhaal.

En uiteraard kan een rechter later anders denken over de waarde van je getuige. Maar nu kun je die gewoon opvoeren.

Oh.... mogelijk foto's gemaakt van je nieuwe spulletje, destijds? Staat vaak ook een datum op.
 
Laatst bewerkt:
kom op, doe niet zo moeilijk met getuigen! Dat heb ik in 20 jaar schadebehandeling nog niet mogen meemaken; gewoon bij je dealer langs gaan en hem een bonnetje laten maken, klaar.
 
Volgens mij mogen ze binnen het jaar geen afschrijving rekenen...... ga dus niet zomaar akkoord met een bedrag.

Zoals al aangegeven: kijk of je een pro-forma factuur kunt krijgen, dat is nu het beste. Mogelijk heb je het geld van te voren gepind en heb je daar een afschrift van? Misschien een getuige die bij je was toen je het spul kocht?

volens mij heb je gelijk.
bij mij werd het volledige bedrag vergoed omdat de spullen jonger dan een jaar waren.
 
Ken je niet iemand die wel facturen heeft? Gewoon inscannen en naam en eventueel datum photoshoppen :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan