Advies aan iedereen..

Jack be quick!!!

MF veteraan
10 nov 2003
2.425
1
Den Haag
Doe je ongedimd grootlicht aan als de laagstaande zon recht achter je staat.
Het mag wel niet, maar het is echt een feit dat je dan beter zichtbaar bent ;) :) *D
 
Ik zet dan altijd mijn aan :Y

Werkt perfect!

180px-Searchlight_-_WWII_anti-aircraft.JPG
 
Als motorrijder moet je niet zo gek mogelijk doen om maar op te vallen, dan is het hek straks van de dam en rijden we als rijdende kerstbomen over een paar jaar.

Zelfs met rood/blauwe strepen en knipperlamjes in blauwe kleur zien mensen je nog over het hoofd en veel gekker kun je het toch echt niet maken hoor ;)


Beter leer je verkeersinzicht en anticiperen op andermans foutjes.
Als je dat goed beheerst is het uiteindelijk nog leuk ook, als je blijkt dat weer eens voorzien hebt dat iemand je bijna overhoop gaat rijden maar jij dat hebt voorkomen.
Soort modern videospelletje, maar dan in real live.
 
Als motorrijder moet je niet zo gek mogelijk doen om maar op te vallen, dan is het hek straks van de dam en rijden we als rijdende kerstbomen over een paar jaar.

Zelfs met rood/blauwe strepen en knipperlamjes in blauwe kleur zien mensen je nog over het hoofd en veel gekker kun je het toch echt niet maken hoor ;)


Beter leer je verkeersinzicht en anticiperen op andermans foutjes.
Als je dat goed beheerst is het uiteindelijk nog leuk ook, als je blijkt dat weer eens voorzien hebt dat iemand je bijna overhoop gaat rijden maar jij dat hebt voorkomen.
Soort modern videospelletje, maar dan in real live.

Helemaal mee eens.. :Y Hoewel ik dat met die blauwe knipperlampjes nog nooit geprobeerd heb :)
 
Laatst bewerkt:
helemaal met baksteen eens, gisteren ook zo'n voorvalletje gehad:

rij op een rustige weg door een dropje en tegemoet komt een groepje van 3 fietsers.
erachter rijd een koekblik en de bestuurder bedenkt zich om de fietsers maar even in te halen, joepje komt tegemoet en rijdt inmiddels al bijna ter hoogte van de fietsers, maar meneer in het koekblikje ziet niks en rijdt gewoon vrolijk door, ik zag het al aankomen dus kon mooi strak langs de berm op maargoed toch jammer dat er mensen zijn die het zelf niet eens in de gaten hebben :(
 
helemaal met baksteen eens, gisteren ook zo'n voorvalletje gehad:

rij op een rustige weg door een dropje en tegemoet komt een groepje van 3 fietsers.
erachter rijd een koekblik en de bestuurder bedenkt zich om de fietsers maar even in te halen, joepje komt tegemoet en rijdt inmiddels al bijna ter hoogte van de fietsers, maar meneer in het koekblikje ziet niks en rijdt gewoon vrolijk door, ik zag het al aankomen dus kon mooi strak langs de berm op maargoed toch jammer dat er mensen zijn die het zelf niet eens in de gaten hebben :(

Eigenlijk zou je dr frontaal op moeten knallen, dat zal ze leren!

Mja, laten we dat toch maar niet doen hè :')
 
Als motorrijder moet je niet zo gek mogelijk doen om maar op te vallen, dan is het hek straks van de dam en rijden we als rijdende kerstbomen over een paar jaar.

Zelfs met rood/blauwe strepen en knipperlamjes in blauwe kleur zien mensen je nog over het hoofd en veel gekker kun je het toch echt niet maken hoor ;)


Beter leer je verkeersinzicht en anticiperen op andermans foutjes.
Als je dat goed beheerst is het uiteindelijk nog leuk ook, als je blijkt dat weer eens voorzien hebt dat iemand je bijna overhoop gaat rijden maar jij dat hebt voorkomen.
Soort modern videospelletje, maar dan in real live.
:^
Als mensen niet kijken, zien ze je echt niet, al monteer je een bouwlamp op je kuipruit! Zolang mensen het nog voor elkaar krijgen een grote bordeauxrode Ford Transit over het hoofd gezien (ja, echt meegemaakt... Ik was de bestuurder van de Transit... Verder gelukkig net niets gebeurd dankzij anticiperen mijnerzijds :+ ) hoef je niet de illusie te hebben dat je een motor beter zichtbaar kunt maken door dit soort truukjes. Het zal iets helpen, maar wekt ook weer veel weerstand op bij de mensen die wel kijken. Ik heb er zelf een gruwelijke hekel aan als mensen met grootlicht of mistlampen in mn bakkes zitten te schijnen.
 
Nog beter, overal 50 te hard rijden! Ben je thuis 'voor' er ongelukken gebeuren

Mag dan wel niet maar...
 
` Het zal iets helpen, maar wekt ook weer veel weerstand op bij de mensen die wel kijken. Ik heb er zelf een gruwelijke hekel aan als mensen met grootlicht of mistlampen in mn bakkes zitten te schijnen.

:Y

Ik erger me groen en geel als er zo iemand aan komt rijden met groot licht.
Overdag is het bijna net zo hinderlijk als s'nachts.
 
Omdat de tegenligger niet genoeg ziet ga je 'm verblinden...
Logisch toch :?
Xenon vind ik ook heel irritant.
 
Omdat de tegenligger niet genoeg ziet ga je 'm verblinden...
Logisch toch :?
Xenon vind ik ook heel irritant.

En toch geloof ik dat je met het voeren van Xenon verlichting op je motor het gevaarlijkste en meest voorkomende verkeersrisico behoorlijk verkleind.

(De uit tegengestelde richting linksafslaande voertuigen dus)
 
Omdat de tegenligger niet genoeg ziet ga je 'm verblinden...
Logisch toch :?
Xenon vind ik ook heel irritant.
Xenon lampen zijn op zich prima. Er moet wel aan bepaalde voorwaarden voldaan worden:
- Er worden lampen gebruikt met de goede kleurtemperatuur (wit licht dus, geen "blauw")
- De lampen worden goed gemonteerd
- De lampen worden goed afgesteld.

Ik heb zelf Xenon lampen in mn koekblik, en heb niet het idee dat ze anderen verblinden. Als ik soortgelijke auto's tegenkom heb ik er ook geen last van. Maar omdat deze lampen af fabriek gemonteerd zijn, worden ze voorzien van een automatisch stelmechanisme wat verblinding sterk vermindert. Bij aftermarket is dat veel lastiger.
 
Terug
Bovenaan Onderaan