Advies bij boete

Zo binair is het natuurlijk niet, of dood of niet-dood. Ik hoop dat je wel kan bedenken dat met 150 kmh de WAARSCHIJNLIJKHEID dat je dood gaat een stuk hoger is.
Natuurlijk kan ik dat, al hangt dat helemaal af onder welke omstandigheden en hoe je zelf reageert.
Ben wel eens op 4 wielen een bocht door geschaatst met 140 km/h, van links naar rechts en weer terug, uiteindelijk toch nog de geleiderail een kusje gegeven met 30 km/h.
Had ik op een motor gezeten dan was het die dag klaar geweest, had ik toen ik in een slip ging m'n handen voor m'n ogen geslagen was het ws ook klaar geweest.
 
Nu ben ik in de war (ja, daar is niet zo veel voor nodig...)

In meerdere berichten hier hang je de moraalridder uit door af te geven op TS dat die te hard heeft gereden dus daardoor levensgevaarlijk bezig was en dat die niet moet piepen, maar gewoon de boete betalen.
Maar in bovenstaand bericht schrijf je dat je zelf ook te hard hebt gereden en het voor hebt laten komen.

Snap je mijn verwarring?
Ik snap je verwarring. Ik kreeg die boete in 2004, 17 jaar geleden. Ik heb het vóór laten komen omdat ik de zware boete niet begreep. Ik reed 80 op een 70 km. weg. Waarom kreeg ik dan een boete voor 30 km. te hard? Nou simpel, omdat de snelheidslimiet tijdelijk verlaagd was naar 50 km/u. Het bord stond er, maar ik negeerde het. Ik was een stuk jonger en was van mening dat verkeersregels en snelheidsbeperkingen voor mij als motorrijder niet streng gehanteerd moesten worden. Bovendien, de weg was die drukke weg naar de IJ-tunnel in Amsterdam-noord. Brede weg met twee rijstroken per weghelft. Daar kan je makkelijk harder dan toegestaan rijden. Ik reed in de spits. Er waren werkzaamheden aan de Noord-Zuid metro-lijn. Snelheidsbeperking was legitiem. Terecht dus dat ik die boete kreeg. Ik heb mijn les geleerd en hou mij beter aan de maximum snelheid.

Bij TS proef ik iets van ”onder de boete uit proberen te komen”. Dat stoort me. 60 km. wegen zijn goed te herkennen. Daar heeft hij te hard gereden en is gelasered. Ik vind het van karakter spreken als ie de consequentie accepteert.
 
Ga er alsjeblieft niet van alles bijhalen en ga vooral niet doen of we daar als een stel idioten hebben lopen racen met de neus op het stuur...
Je kent de weg niet en je kent de omstandigheden niet!
Ik ben wel benieuwd wat voor motor jij rijd, een waar een beetje gang inzit, of rij jij nog in de 50cc klasse?

Ik rij BMW R850R. Geen racemonster, maar hij trekt vlot op en volgens de specs haalt ie 170. Heb ik er niet mee gereden en ga ik niet doen ook. Niet in Nederland in elk geval. Veel te druk hier. Misschien dat ik volgend jaar in Duitsland voluit ga. Op de autobahn welteverstaan.

In je eerste bericht heb je het over een 60 km/u zone. Dat zijn vrij smalle wegen buiten de bebouwde kom zonder voetpad en fiets afscheiding. Het worden ook wel erftoegangswegen genoemd. Erg leuk om te toeren. Er rijdt verkeer in beide richtingen. Niet meer dan logisch dat de maximum snelheid 60 km/u is.

Zo, ik hou het hier bij. Ik wens je veel succes met je bezwaar.
 
Ik snap je verwarring. Ik kreeg die boete in 2004, 17 jaar geleden. Ik heb het vóór laten komen omdat ik de zware boete niet begreep. Ik reed 80 op een 70 km. weg. Waarom kreeg ik dan een boete voor 30 km. te hard? Nou simpel, omdat de snelheidslimiet tijdelijk verlaagd was naar 50 km/u. Het bord stond er, maar ik negeerde het. Ik was een stuk jonger en was van mening dat verkeersregels en snelheidsbeperkingen voor mij als motorrijder niet streng gehanteerd moesten worden. Bovendien, de weg was die drukke weg naar de IJ-tunnel in Amsterdam-noord. Brede weg met twee rijstroken per weghelft. Daar kan je makkelijk harder dan toegestaan rijden. Ik reed in de spits. Er waren werkzaamheden aan de Noord-Zuid metro-lijn. Snelheidsbeperking was legitiem. Terecht dus dat ik die boete kreeg. Ik heb mijn les geleerd en hou mij beter aan de maximum snelheid.

Bij TS proef ik iets van ”onder de boete uit proberen te komen”. Dat stoort me. 60 km. wegen zijn goed te herkennen. Daar heeft hij te hard gereden en is gelasered. Ik vind het van karakter spreken als ie de consequentie accepteert.
Zoals ik al eerder schreef, kan het, als twee motorijders samen rijden, zomaar zijn dat de een 30 km/u harder of langzamer rijdt dan de ander. Ook als ze vlak achter elkaar rijden. Als je dit door een half debiele advocaat laat nazeggen ben je meteen gevrijwaard van elke vervolging.
 
Zoals ik al eerder schreef, kan het, als twee motorijders samen rijden, zomaar zijn dat de een 30 km/u harder of langzamer rijdt dan de ander. Ook als ze vlak achter elkaar rijden. Als je dit door een half debiele advocaat laat nazeggen ben je meteen gevrijwaard van elke vervolging.
Ik zou er geen geld aan besteden,...
 
Maar als je zelf zoiets zegt word je weggehoond. Ik denk echt dat je zo'n mentale retard nodig hebt op het verhaal te vertellen.
De advocaat wordt zeer waarschijnlijk ook "weggehoond". Ik weet niet hoe het verbaal is opgesteld maar als dat goed is doet de rest er niet zo gek veel meer toe.
 
De advocaat wordt zeer waarschijnlijk ook "weggehoond". Ik weet niet hoe het verbaal is opgesteld maar als dat goed is doet de rest er niet zo gek veel meer toe.
Maar wat hebben die twee motorrijders dan met elkaar te maken? Als het twee automobilisten waren, zou niemand er aan denken om ze beiden een bekeuring te geven.
 
Maar wat hebben die twee motorrijders dan met elkaar te maken? Als het twee automobilisten waren, zou niemand er aan denken om ze beiden een bekeuring te geven.
Ik was er niet bij,hoe het precies gegaan is weten alleen de overtreders.
 
Gevolgen dragen.PNG


Niet klagen/janken en dragen als een man als je gepakt wordt voor wat je weet wat klopt. Allemaal gelukkig goed/veilig gegaan. Persoonlijk denk ik niet handig/ben niet van dit soort grove overtredingen.

Als je iemand met deze snelheden aan barrels rijd binnen snelheid zone heb je echt een probleem.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hetzelfde gehad. Samen met mijn broer, ik reed voorop en we kregen beide de boete. Was ook 31 te hard. Was volgens mij €380,= per persoon. Maar is al een tijdje geleden.
Een week later in Duitsland het zelfde verhaal en toen kreeg alleen ik de boete.
 
Heel veel randzaken maar de vraag is: mag je op basis van 1 meting met een lasergun 2 motoren meten?

Ja dat mag, wel zal de agent moeten aangeven wat hij waarnam. Over het algemeen gaat ze dat (helaas voor TS) prima af.
 
In de wijze woorden van Elsa: Let it gooooooo 🥶

Op een meer juridische voet, de officier zal gaan handelen n.a.v. de vastgestelde feiten waarbij opgenomen verklaringen dienen als aanvullend bewijs. De wet staat vast, al laat die wel ruimte voor interpretatie en je hebt te maken met mensenwerk.
1. De gelaserde snelheid moet de agent koppelen aan een kenteken (dat is een gesloten zaak);
2. Daarnaast mag hij meerdere kentekens noteren als hij waarneemt dat die andere voertuigen met dezelfde snelheid opgaan.
Dit is stukje mensenwerk, kennelijk ben je een man van de wet tegenkomen die wat extra papierwerk niet erg vindt;
3. Als de agent waarneemt en verklaart dat jullie gelijk opgaan mag de officier dit gebruiken als bewijs;
4. De officier zelf is ook onderhevig aan het menselijk aspect, hier wordt zielig doen, 'ja maar' snel afgekapt en beide op 31km te hard genoteerd.

Het best haalbare naar mijn mening is inspelen op de 30km te hard grens.
De agent kan in zijn verklaring aangeven dat rijders ongeveer gelijk opgaan, maar kan niet het verschil zien in bijvoorbeeld 3 km/h.
Stel dat de 2e motor 28km/h te hard heeft gereden wordt een registratie bespaard.

Voor de tweede motor zou ik ja-knikken, liefzijn en vragen om een boete van 28km/h te hard ☺️
 
De agenten denken er ook iets vanaf te weten😆
Ik ben geen bedienaar van een lasergun dus ken ik de precieze voorwaarden niet hoe je zo,n ding gebruikt. Het kan natuurlijk zijn dat de agent die jullie een bon heeft gegeven de procedure voor meting niet goed heeft gedaan. Omgekeerd heb ik al eens eerder opgemerkt dat het me onlogisch lijkt dat jullie beiden een bon hebben gekregen als dat "technisch"niet kon of mocht. Als er namelijk aan een voorwaarden (vinkjes) op de telefoon in dit geval voldaan is kun je de bon niet verzenden. Als je maat dus geen bon krijg over een paar dagen of weken is dat dus aan de hand. Als je de bon wel krijgt kun je alleen nog in beroep gaan en proberen met een goed verhaal te komen.

Daarom zei ik dus dat ik er niet bj was en niet precies weet wat er gedaan en gezegd is.
 
Ik ben geen bedienaar van een lasergun dus ken ik de precieze voorwaarden niet hoe je zo,n ding gebruikt. Het kan natuurlijk zijn dat de agent die jullie een bon heeft gegeven de procedure voor meting niet goed heeft gedaan. Omgekeerd heb ik al eens eerder opgemerkt dat het me onlogisch lijkt dat jullie beiden een bon hebben gekregen als dat "technisch"niet kon of mocht. Als er namelijk aan een voorwaarden (vinkjes) op de telefoon in dit geval voldaan is kun je de bon niet verzenden. Als je maat dus geen bon krijg over een paar dagen of weken is dat dus aan de hand. Als je de bon wel krijgt kun je alleen nog in beroep gaan en proberen met een goed verhaal te komen.

Daarom zei ik dus dat ik er niet bj was en niet precies weet wat er gedaan en gezegd is.
Bonnen zijn beide binnen. Daar hebben we al netjes op gewacht.
Het bezwaar is ingediend. Voor nu wachten het rustig af...
 
....
Het best haalbare naar mijn mening is inspelen op de 30km te hard grens.
De agent kan in zijn verklaring aangeven dat rijders ongeveer gelijk opgaan, maar kan niet het verschil zien in bijvoorbeeld 3 km/h.
...
Dit is inderdaad een heel mooi argument.

En in de praktijk kan het ook maar zo eens kloppen dat de ene motor 31 te hard ging en de andere 29.
En die laatste is geen registratie inderdaad dus zeker de moeite waard.
Het is een moment opname en geen traject. Dan had hij maar tweemaal moeten laseren.

Deze zou ik ook voorlaten komen. (Als niet gelaserde) Documenten opvragen en vandaar verder.
 
Ik ben geen bedienaar van een lasergun dus ken ik de precieze voorwaarden niet hoe je zo,n ding gebruikt. Het kan natuurlijk zijn dat de agent die jullie een bon heeft gegeven de procedure voor meting niet goed heeft gedaan. Omgekeerd heb ik al eens eerder opgemerkt dat het me onlogisch lijkt dat jullie beiden een bon hebben gekregen als dat "technisch"niet kon of mocht. Als er namelijk aan een voorwaarden (vinkjes) op de telefoon in dit geval voldaan is kun je de bon niet verzenden. Als je maat dus geen bon krijg over een paar dagen of weken is dat dus aan de hand. Als je de bon wel krijgt kun je alleen nog in beroep gaan en proberen met een goed verhaal te komen.

Daarom zei ik dus dat ik er niet bj was en niet precies weet wat er gedaan en gezegd is.
Ik lees op internet dat 1 op de 3 boetes niet rechtsgeldig zijn. Dus er vanuit gaan dat alle boetes rechtsgeldig zijn doe ik niet meer.
Er worden nog steeds iedere dag boetes nietig verklaard omdat bijvoorbeeld ijkraporten niet in orde zijn. Dit is toch het meest simpele om in orde te hebben, zelfs dat lukt ze niet....
 
Terug
Bovenaan Onderaan