Advies eerste motor kopen (…voor iemand die niet 1.90+ is)

Hij trok inderdaad niet de stenen uit de straat, maar rationeel beschouwd gewoon een uitstekende motor. Ik overweeg er zelfs een te kopen als m'n Bandit versleten is.

Ik heb er een gehad en ik heb er nog spijt van dat ik hem heb verkocht om een gezinsauto te kopen. Fantastische motor, ook al was hij eigenlijk te hoog voor mij.
 
Die V-strom 650 heeft zadelhoogte van 820mm
Niet direct wat TS zoekt denk ik, met haar lengte 1.73m en 55kg

Mijn overbuuf had zo'n Suus Intruder. Nee, een echte motor is dat niet. Ze heeft 'm ook weggedaan.
Die heeft wel zithoogte 700. Geschikt voor veel vrouwen. Lijkt me wat dat betreft beter geschikt??
 
als ik het goed heb heeft mijn BMW ook een zadelhoogte van 820mm, wat met mijn 1.73m eigenlijk een ietsje pietsie te hoog is, maar verder geen probleem.maar lengte zegt natuurlijk niets. Als TS lange benen heeft is 820mm waarschijnlijk geen probleem. Maar wederom geldt: uitproberen
 
TS is een slanke den, maar veel vrouwen hebben iets dikkere bovenbenen dan de gemiddelde man. Waardoor de zadelhoogte ook lager moet zijn dan bij een man van de zelfde lengte om met de voeten aan de grond te kunnen komen.
 
Die V-strom 650 heeft zadelhoogte van 820mm
Niet direct wat TS zoekt denk ik, met haar lengte 1.73m en 55kg


173cm is niet zo klein, en 820mm is niet eens zo hoog.. Je moet al uitkijken met een moderne naked om niet aan die zithoogte te komen.

Het lijkt mij wel mee te vallen met zo'n Vstrom.
 
TS is een slanke den, maar veel vrouwen hebben iets dikkere bovenbenen dan de gemiddelde man. Waardoor de zadelhoogte ook lager moet zijn dan bij een man van de zelfde lengte om met de voeten aan de grond te kunnen komen.

Vrouwen hebben over het algemeen ook langere benen dan mannen... ik zie het probleem niet met 173cm...
Maar goed, testen is weten.

Mijn vrouw is net geen 170cm en kan perfect overweg met die middenklasse allroads.
 
Ik heb mijn Vstrom 3cm verlaagd en ik heb geleerd dat je echt niet zomaar omvalt als je niet met 2 voeten aan de grond kunt. Vooral niet als je wat dikkere zolen hebt. Daarentegen, ik kon eigenlijk niet goed met de lesmotor aan de grond en ik heb met plezier met mijn Vstrom gereden en nooit last gehad van te hoog zadel (na verlaging)
 
Een zadelhoogte van 82-85 cm is anno nu een heel gebruikelijk, en een lengte van 1.73 meter is mss niet heel groot, maar ook niet heel klein. Zou op zich geen probleem moeten zijn, maar wat er - mss nog wel meer dan de zadelhoogte - toe doet is de breedte van zadel, met name t.h.v. de aansluiting op de tank (en om andere redenen de afstand zadel-stuur i.c.m. de breedte van dat stuur).
Juist op die plek (tank-zadel) zijn de meeste all-roads erg smal gebouwd, waardoor je ondanks een doorgaans wat grotere zadelhoogte vaak toch nog met de voetjes bij de grond kunt. Maar goed, uiteindelijk moet iedereen voor zichzelf bepalen of en hoe intimiderend hij/zij het formaat van een bepaalde motor vind, en dat kan alleen d.m.v. proefzitten en -rijden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn Vstrom 3cm verlaagd en ik heb geleerd dat je echt niet zomaar omvalt als je niet met 2 voeten aan de grond kunt. Vooral niet als je wat dikkere zolen hebt. Daarentegen, ik kon eigenlijk niet goed met de lesmotor aan de grond en ik heb met plezier met mijn Vstrom gereden en nooit last gehad van te hoog zadel (na verlaging)
Ergens is dat logisch, want de truuk om niet om te vallen is dat je de motor zo’n beetje rechtop houdt als je stilstaat. Als je een motor bij stilstand te ver doorkantelt, dan val je met een beetje pech met de meeste motoren toch wel om, ongeacht de zithoogte (tenzij je een ultra-licht motortje hebt en/of een soort Schwarzenegger in het kwadraat bent). De voorkeur om met beide voetjes gemakkelijk aan de grond te kunnen komt vooral voort uit de (begrijpelijke) hang naar een vertrouwd gevoel, maar is in principe niet nodig: er zijn talloze truukjes om een motor te balanceren, en uiteindelijk is dat waar het om gaat: balans. Vandaar ook het moeten kunnen lopen met de motor aan de hand, als onderdeel van de rijlessen.
 
@MasMoto er bestaan ook dameslaarzen met een 3 cm dikke zool. Daytona lady pilot volgens mij

Dat zou de keus voor een motor wat kunnen vergemakkelijken
 
Sommige vrouwen hebben stiletto's van 12cm.
(niet dat je daar mee kan lopen, maar je wordt er wel een stuk langer van)
Mss kunnen daarmee dan voortaan ook de lilliputters op de Strom!
 
Mijn advies is ook om niet te zwaar in vermogen te gaan voor een 1e motor om diverse redenen:
- Te veel vermogen overweldigd en je gaat dan gespannen rijden
- Meer vermogen is echt niet perse leuker. Vol doortrekken door de toeren heen is echt lachen, vooral als je nog in de buurt van de wet blijft als je het doet.
- Meer vermogen ben je zo aan gewend, minder vermogen valt bijna altijd tegen. Eenmaal 100 pk onder de kont maak je niet zo snel de stap naar een pk of 40 a 50.

Al eens naar de Kawasaki 300/400 reeks gekeken?

De Z400 is een relatief kleine naked, 45 pk en weegt afgetankt 167 kg. Met andere woorden, erg leuk speelgoed.
De Versys 300 is een relatief kleine adventure, 40 pk en 175 kg afgetankt. M'n vriendin (1.63m) heeft m ook voor woon-werk en lange reizen en kan er goed mee aan de grond. Goede windbescherming, zelfs voor mijn 1.83m lange lijf.
Beide zijn kleine twins waardoor ze net als een grote motor zelfs in veel te hoge versnellingen vanaf veel te lage toeren toch nog optrekken, het gaat alleen minder hard.

Nog een voordeel is dat die fietsen nieuw respectievelijk €6100 en €6600 kosten. Ze zijn bekant goedkoper dan sommige genoemde motoren afschrijven in 2 jaar. Is achteraf je keuze voor naked/adventure niet helemaal wat je zocht kost het je geen klauwen met geld.

Vooral proefrijden, maar sluit de 300/400 cc klasse van verschillende merken zeker niet uit!
KTM heeft de 390 Duke en Adventure. 48pk beide.
De Honda CB500X is een ''adventure'' die eigenlijk gewoon een CB is. Vooral de oudere types (tot 2019 meen ik) hebben een klein 17' voorwiel en gedragen zich gewoon als een naked met ruitje en een comfortabelere zithouding. Ook deze heeft 48 pk.
Yamaha heeft de MT-03. Verder heeft Yamaha natuurlijk de Tracer 700 als je wat meer vermogen wilt.

Oja mocht iemand je vertellen dat ze te weinig vermogen hebben voor dit of dat: Als je zou vragen of een oude 650 1 cilinder voldoende vermogen heeft zeggen ze volmondig ja, terwijl genoemde fietsen er korte metten mee maken.
 
De Z400 is een relatief kleine naked, 45 pk en weegt afgetankt 167 kg. Met andere woorden, erg leuk speelgoed.

Heb je daar al eens mee gereden? Gewoon uit interesse.

Ik heb ervaring met die motor in de rijschool, en geloof mij... een Suzuki SV650 rijdt beter en is makkelijker om de manoeuvres mee te doen.
Persoonlijk vind ik die Z400 echt geen fijne motor, dan rijdt een Z650 (zelfs in A2 versie) veel beter.


Oja mocht iemand je vertellen dat ze te weinig vermogen hebben voor dit of dat: Als je zou vragen of een oude 650 1 cilinder voldoende vermogen heeft zeggen ze volmondig ja, terwijl genoemde fietsen er korte metten mee maken.

Oh... maar mij hoor je niet zeggen dat 48pk te weinig is he.. helemaal niet. Ik heb zelfs met veel plezier met een XTZ660 gereden.

Maar of je die 48pk uit een dikke 650 éénpitter of een afgestelde +600cc twin haalt of uit een klein 300/400cc blokje... daar zit ook wel wat in hoor... geef mij maar iets meer longinhoud.
Idem met een MT03, kost bijna zoveel als een MT07 en die rijdt die ook fijner, zelfs in de A2 versie.







TS is een vrouw, en ze is 173cm...

Dus met z'n allen gaan we haar een licht motortje aanraden, en liefst zo laag mogelijk... Het heeft niet lang geduurd of de verhoogde laarzen komen al aan bod.
Hallo... TS is 173cm he...geen 160cm...




Ik geef hier iedereen gelijk dat testrijden veel helderheid gaat brengen, absoluut. En je hebt idd geen 100pk nodig, maar om om hier vooral lichte A2 motoren gaan aan te raden aan een niet eens zo'n kleine vrouw met een behoorlijk budget vind ik toch wat voorbarig.

Iedereen zal het goed bedoelen, twijfel ik niet aan... maar zoveel meningen... zoveel keuzes...
 
Laatst bewerkt:
TS is een vrouw, en ze is 173cm...

Dus met z'n allen gaan we haar een licht motortje aanraden, en liefst zo laag mogelijk... Het heeft niet lang geduurd of de verhoogde laarzen komen al aan bod.
Hallo... TS is 173cm he...geen 160cm...
Ik doel erop dat je een tiger of GS leuk vindt. Uit ervaring met 175 weet ik dat die dan net even te hoog zijn

Maar ja, ik weeg gelukkig meer dan 55 kilo. Succes met zoeken
 
Heb je daar al eens mee gereden? Gewoon uit interesse.

Ik heb ervaring met die motor in de rijschool, en geloof mij... een Suzuki SV650 rijdt beter en is makkelijker om de manoeuvres mee te doen.
Persoonlijk vind ik die Z400 echt geen fijne motor, dan rijdt een Z650 (zelfs in A2 versie) veel beter.




Oh... maar mij hoor je niet zeggen dat 48pk te weinig is he.. helemaal niet. Ik heb zelfs met veel plezier met een XTZ660 gereden.

Maar of je die 48pk uit een dikke 650 éénpitter of een afgestelde +600cc twin haalt of uit een klein 300/400cc blokje... daar zit ook wel wat in hoor... geef mij maar iets meer longinhoud.
Idem met een MT03, kost bijna zoveel als een MT07 en die rijdt die ook fijner, zelfs in de A2 versie.







TS is een vrouw, en ze is 173cm...

Dus met z'n allen gaan we haar een licht motortje aanraden, en liefst zo laag mogelijk... Het heeft niet lang geduurd of de verhoogde laarzen komen al aan bod.
Hallo... TS is 173cm he...geen 160cm...




Ik geef hier iedereen gelijk dat testrijden veel helderheid gaat brengen, absoluut. En je hebt idd geen 100pk nodig, maar om om hier vooral lichte A2 motoren gaan aan te raden aan een niet eens zo'n kleine vrouw met een behoorlijk budget vind ik toch wat voorbarig.

Iedereen zal het goed bedoelen, twijfel ik niet aan... maar zoveel meningen... zoveel keuzes...

Ik raad iedereen aan om met 25 a 35 kW te beginnen, al weeg je 90 kg en ben je 1.80m+. Heb zat (vooral jonge gozers) om me heen gezien die direct 100 pk uit het liefst 800cc+ moeten hebben. Die leren lang niet zo rijden als de 25/35 kW rijders. Die moeten net wat meer werken om bij te blijven. Daarbij is geeft op het begin ieder vermogen je de wauw factor als je gas geeft. Hoe gaaf is het om dan nog 3x te kunnen upgraden en dat gevoel opnieuw te hebben...?

Mijn verhaal was dan ook niet zozeer gericht op haar fysieke afmetingen als wel voor een beginnend bestuurder.

Als je ego het kan hebben zou ik zo licht mogelijk starten.

En ik moet bekennen, ik ben nog niet met de Z400 op pad geweest. De Z650 vond ik wel lekker rijden (al heb ik weinig met nakeds) en de Versys 300 vind ik wel een heerlijk blokje (en in z'n geheel een leuke fiets) dat gecombineerd met haar naked wens kwam ik op de Z400 terecht.

Ik ben zelf begonnen op een BMW F650 en op enig moment hadden we tegelijkertijd een F650 en een Versys 300 in de schuur. Zeg over longinhoud wat je wilt, maar de 300 kan van dieper uit de toeren makkelijker wegtrekken en heeft een veel breder vermogensbereik dan de 650. Alleen als je de 650 vanuit precies middenin het vermogensgebied wegtrekt is hij heel iets sneller. Overal denk ik dat de 300 volwassener rijdt. Daar een goeie 5 pk bij (Z400 bijvoorbeeld) zie je heel die F650 nooit weer. De F650 voelt dan wel weer iets krachtiger door de sterke korte powerband.

Maar aan de TS is het dus vooral veel proefritjes maken, misschien bevalt een grote/meer vermogen haar wel beter.
Wat ik wilde meegeven is dat je de ''kleintjes'' vooral niet moet wegcijferen omdat ze te weinig vermogen zouden hebben volgens testosteron poppetjes en verkopers. Ze hebben bijna net zoveel vermogen als menig jaren 90 hatchbackje waar je met alle vertrouwen de snelweg mee op draait met ruim 800kg meer.
 
Ik doel erop dat je een tiger of GS leuk vindt. Uit ervaring met 175 weet ik dat die dan net even te hoog zijn

Ai... wat moet ik nu met mijn 173cm? Ik rij al sinds 2008 met hoogpoters.. :?

Ik had ook al gezegd dat mijn vrouw slechts 169cm is en geen problemen heeft met motoren met een zadelhoogte tot pakweg 840mm
Hieronder op de GS1200 en de Tiger 800... beide met standaard zadel.


1641332169850.jpeg

1641332243593.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik raad iedereen aan om met 25 a 35 kW te beginnen, al weeg je 90 kg en ben je 1.80m+. Heb zat (vooral jonge gozers) om me heen gezien die direct 100 pk uit het liefst 800cc+ moeten hebben. Die leren lang niet zo rijden als de 25/35 kW rijders. Die moeten net wat meer werken om bij te blijven. Daarbij is geeft op het begin ieder vermogen je de wauw factor als je gas geeft. Hoe gaaf is het om dan nog 3x te kunnen upgraden en dat gevoel opnieuw te hebben...?

Tja, in dat opzicht verschillen we dan, en daar is niks mis mee...
Ik zal beginnende motorrijders nooit motoren aanraden met +100pk, maar pakweg 70-80pk is prima om te beginnen.. heb je ook wat overschot.

En 3x upgraden om dat gevoel telkens opnieuw te hebben vind ik vooral duur...

En ik moet bekennen, ik ben nog niet met de Z400 op pad geweest.

Moet je eens doen, je zal zien dat je zowieso die Z650 verkiest.... of dat nu een A2 versie is of full power met 68pk.


Ik ben zelf begonnen op een BMW F650 en op enig moment hadden we tegelijkertijd een F650 en een Versys 300 in de schuur. Zeg over longinhoud wat je wilt, De F650 voelt dan wel weer iets krachtiger door de sterke korte powerband.

't staat in 't vet. ;)

Wat ik wilde meegeven is dat je de ''kleintjes'' vooral niet moet wegcijferen omdat ze te weinig vermogen zouden hebben volgens testosteron poppetjes en verkopers.

En laat mij nu niet degene zijn die de "kleintjes" minderwaardig vind... ik ben juist fan van "less is more"... maar je moet het wel kunnen plaatsen.
In dit topic... met de verwachtingen van de TS EN haar budget....? Nee.. dan ga ik geen platte 300cc aanraden, eerder een midrange snelwegvriendelijkere motor met wat meer punch...

Mijn gedacht. ;)


Veel succes voor de zoektocht van de TS... je zou voor minder het noorden kwijtraken in een topic. :+
 
............om me heen gezien die direct 100 pk uit......................
Daarbij geeft in het begin ieder vermogen je de wauw factor als je gas geeft.
Hoe gaaf is het om dan nog 3x te kunnen upgraden en dat gevoel opnieuw te hebben...?
Met 100pk zijn er nog meerdere paardjes in de stal.
Heb mijn Blackbird nu een paar jaar.
Maar het blijft nog steeds WAUW als je bij 170 effe terugschakelt en daarna het gas open draait!:]
 
Oke, omdat dit topic zolangzamerhand dreigt te gaan hoeveel beter kleine motortjes kunnen zijn en dat meisjes kennelijk op kleine motortjes moeten, is het mss handig om nog eventjes de eisen van TS op een rijtje te zetten:
  • Persoon van nogal gemiddelde lengte a 1.73 meter, 55 kg (keurig BMI, waarvoor hulde), en heeft zich ingelezen m.b.t. onderhoud en kosten, afschrijving en kleding
  • Wil motorrijden, en daarvan genieten, uitroepteken
  • Verwacht 10-15k km per jaar te gaan rijden (dat is circa 5 keer wat een gemiddelde motorrijder in NL zoal doet), waaronder veel snelweg i.v.m. woon-werk verkeer
  • Wil 12k€ besteden, is flexibel, dus give or take, in NL
  • Wil nieuwe of jong gebruikte motor
  • Motor moet ABS hebben, en liefst een beetje windbescherming bieden, en ruimte voor bagage
  • Referentie = Kawasaki Z650, want dat is de huidige lesmotor
  • Motor moet ook een beetje stoer zijn
  • Kennelijk is er zowel interesse als huivering voor BMW, maar we weten niet precies welke modellen dat betreft
  • Motor gaat buiten slapen (al zou ik om diverse redenen adviseren om gewoon op zoek te gaan naar een overdekte stalling)
Een A2-motor is niet stoer, sorry, ik hoop niet dat ik al teveel mensen tegen spreekwoordelijke schenen schop, maar zo is het nu eenmaal. Ja, het is lekker gooien en smijten met zo’n ding, en met een beetje goede wil kun je er van alles mee doen, maar gelet op het eisenlijstje is het domweg behelpen, en sowieso een flinke stap terug t.o.v. de motor waar TS nu aan gewend is. Als er dan ook nog bagage op moet, en je er dag in dag uit, door weer en wind, mee moet gaan raggen om een beetje met het verkeer mee te komen… mwah.

Qua nieuwe modellen - de A2’s daargelaten - kan dan dus gedacht worden aan grofweg::
  • Aprilia RS660
  • BMW F700 GS, al wordt dat qua budget spannend als het nieuw moet zijn
  • Honda CB 500 X
  • Honda CBR 500 R
  • Honda NC700/750 in allerlei gedaantes, maar die spreken niet tot de verbeelding
  • Kawa Versys of Ninja 650
  • Triumph 660 Tiger Sport, maar die is er nog niet
  • Triumph Tiger 800, is er in talrijke (ook lagere) uitvoeringen, maar over die diversiteit in uitvoeringen sprak nog niemand
  • Triumph Street Triple 765, als het sportiever mag, maar dan liefst met flyscreen
  • Yamaha Tracer 700 of 900, al dan niet GT
  • Yamaha MT 7 of 9, en voor de volledigheid mss nog even de XSR900 noemen
Gebuikt, en niet al te oud, kun je daar nog van alles aan toevoegen, bijvoorbeeld:
  • al het voorgaande, behoudens de Triumph 660 Tiger Sport, want die is er nog niet, dus ook niet gebruikt
  • BMW F700/800 GS(A)
  • BMW F800 GT
  • BMW F900 R of XR
  • Honda CBR 650 R
  • Honda VFR 800 F, of Crossrunner, wellicht
  • Suzuki GSXF 650 SA of FA
  • Suzuki DL650 V-Strom
  • Suzuki Hayabusa, rood natuurlijk
  • (Triumph Street Triple RX, of course ;))
  • Yamaha FZ-8 Fazer
En ik durf hier geen zwaardere moto’s te opperen, alhoewel dat de keuze nog groter zou maken :+

Terzijde: KTM’s heb ik bewust uit deze lijstjes weggelaten, want die wil je in Utrecht echt niet buiten laten slapen (tenzij je er heel snel vanaf wilt).
 
Laatst bewerkt:
Oke, omdat dit topic zolangzamerhand dreigt te gaan hoeveel beter kleine motortjes kunnen zijn en dat meisjes kennelijk op kleine motortjes moeten, is het mss handig om nog eventjes de eisen van TS op een rijtje te zetten:
  • Persoon van nogal gemiddelde lengte a 1.73 meter, 55 kg (keurig BMI, waarvoor hulde), en heeft zich ingelezen m.b.t. onderhoud en kosten, afschrijving en kleding
  • Wil genieten van motorrijden
  • Verwacht 10-15k km per jaar te gaan rijden (dat is circa 5 keer wat een gemiddelde motorrijder in NL zoal doet), waaronder veel snelweg i.v.m. woon-werk verkeer
  • Wil 12k€ besteden, give or take, in NL
  • Wil nieuwe of jong gebruikte motor
  • Motor moet ABS hebben, en liefst een beetje windbescherming bieden, en ruimte voor bagage
  • Referentie = Kawasaki Z650, want dat is de huidige lesmotor
  • Motor moet ook een beetje stoer zijn
  • Kennelijk is er zowel interesse als huivering voor BMW, maar we weten niet precies welke modellen dat betreft
  • Motor gaat buiten slapen (al zou ik om diverse redenen adviseren om gewoon op zoek te gaan naar een overdekte stalling)
Een A2-motor is niet stoer, sorry, ik hoop niet dat ik al teveel mensen tegen spreekwoordelijke schenen schop, maar zo is het nu eenmaal. Ja, het is lekker gooien en smijten met zo’n ding, en met een beetje goede wil kun je er van alles mee doen, maar gelet op het eisenlijstje is het domweg behelpen, en sowieso een flinke stap terug t.o.v. de motor waar TS nu aan gewend is.

Qua nieuwe modellen - de A2’s daargelaten - kan dan dus gedacht worden aan grofweg::
  • Aprilia RS660
  • BMW F700 GS, al wordt dat qua budget spannend als het nieuw moet zijn
  • Honda CB 500 X
  • Honda CBR 500 R
  • Honda NC700/750 in allerlei gedaantes, maar die spreken niet tot de verbeelding
  • Kawa Versys of Ninja 650
  • Triumph 660 Tiger Sport, maar die is er nog niet
  • Triumph Tiger 800, is er in talrijke (ook lagere) uitvoeringen, maar over die diversiteit in uitvoeringen sprak nog niemand
  • Triumph Street Triple 765, als het sportiever mag, maar dan liefst met flyscreenl
  • Yamaha Tracer 700 of 900, al dan niet GT
  • Yamaha MT 7 of 9, en voor de volledigheid mss nog even de XSR900 noemen
Gebuikt, en niet al te oud, kun je daar nog van alles aan toevoegen, bijvoorbeeld:
  • al het voorgaande, behoudens de Triumph 660 Tiger Sport, want die is er nog niet, dus ook niet gebruikt
  • BMW F700/800 GS(A)
  • BMW F800 GT
  • BMW F900 R of XR
  • Honda CBR 650 R
  • Honda VFR 800 F, of Crosstourer, wellicht
  • Suzuki GSXF 650 SA of FA
  • Suzuki DL650 V-Strom
  • Suzuki Hayabusa, rood natuurlijk
  • (Triumph Street Triple RX, of course ;))
  • Yamaha FZ-8 Fazer
En ik durf hier geen zwaardere moto’s te opperen, alhoewel dat de keuze nog groter zou maken :+
Een Cb500x/R is toch best te pruimen ondanks niet stoer en A2?😬


En bij een NC kan wel je helm in het vooronder! Als dat niet tot de verbeelding spreekt 😝.
 
Ik ben zelf begonnen op een BMW F650 en op enig moment hadden we tegelijkertijd een F650 en een Versys 300 in de schuur. Zeg over longinhoud wat je wilt, maar de 300 kan van dieper uit de toeren makkelijker wegtrekken en heeft een veel breder vermogensbereik dan de 650
Dan heb je dus de verkeerde BMW in de schuur staan O-):]
 
Mijn vrouw is ook 1,73m en rijdt al jaren op een V-strom 650. Met zo'n motor kun je woonwerk rijden, toertochtjes maken en op vakantie gaan. Een koffertje erop en gaan met die banaan. En zo'n 650 is echt leuk rijden, eigenlijk heb je niet meer vermogen nodig. Benzineverbruik is laag, onderhoud is goedkoop, manoeuvreren is gemakkelijk want het is een relatief lichte motor. Het moet wel je smaak zijn natuurlijk.

Voor 10k heb je een nieuwe, koffersetje erbij dan ben je voor 11k klaar en rij je er zo mee naar Zuid Frankrijk. En ben je hem zat dan is het leuk om te weten dat die dingen nauwelijks afschrijven.

Zo'n koffersetje is trouwens wel degelijk erg handig. Ja, je motor wordt iets breder maar daar ben je snel aan gewend. En sjouwen met die koffers hoeft helemaal niet, je pakt gewoon je binnentas eruit en je loopt zo je hotel in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan