Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Advies, motor voor woon- werkverkeer

Wat een bull..
Ik kan je legio ouwe meuk opnoemen waar je gewoon geen en daarnaast genoeg nieuw spul waar je wèl gezeik mee hebt...

Oud is geen garantie voor problemen, nieuw is geen garantie voor geen...
 
Wat een bull..
Ik kan je legio ouwe meuk opnoemen waar je gewoon geen en daarnaast genoeg nieuw spul waar je wèl gezeik mee hebt...

Oud is geen garantie voor problemen, nieuw is geen garantie voor geen...
Ja maar de kans bij oud dat je problemen krijgt is veel groter,en een ABS van zo,n 20jaar oud is
een grote kans op problemen,je ziet ze regelmatig voorbij komen in advertenties,een prima motor maar
de abs werkt niet meer of het abs lampje brand.Verder ben ik zelden een oude 2e hands motor tegen gekomen waar niets
aan mankeerde,meestal geen probleem voor de ervaren sleutelaar,maar de TS is dat zeker niet met maar 1 jaar motor ervaring,
die wil probleemloos rijden en niet er aan sleutelen denk ik.Ik heb zelf een motor van 28jaar oud ,een prima fiets maar heb
er al aardig wat aan moeten doen om hem probleemloos te houden,daar voor heb ik een 8 jaar oude motor gehad en die had geen enkel probleem.
Maar waarom zou je een oude motor kopen als je het budget heb voor iets recenter ,oude motoren leveren vaak extra kosten
op om de boel fatsoenlijk rijdbaar te maken,en dan zit je alsnog weer aan een hoger bedrag.
 
Laatst bewerkt:
MT09 is wel een comfortabele motor en kan zeker een passagier achterop. betrouwbaar, verbruik is ook netjes.
Vstrom 650 hetzelfde verhaal

SV650 heb je volgens mij nieuw voor dat geld ( in belgie zeker).
 
Laatst bewerkt:
Koop een vlotte scooter en geen aftands ding. Voor woonwerk heb je een betrouwbare vervoermiddel nodig, en geen ding waaraan je veel moet sleutelen ....

Overigens kun je met subsidie een e-bike, speed pedelec voor die afstand gebruiken.

En een scooter is best hip, en ook comfortabel met de Mrs achterop voor een ommetje. Ik heb van die supersports rijders met vriendin/vrouw achter gezien die voor geen meter prettig kunnen zitten. Het is echt helemaal niks om zo te zitten.
 
MT09 is wel een comfortabele motor en kan zeker een passagier achterop. betrouwbaar, verbruik is ook netjes.
Vstrom 650 hetzelfde verhaal

SV650 heb je volgens mij nieuw voor dat geld ( in belgie zeker).
Ja maar ik raad dan weer de mt09 niet aan voor woon werk ,
Je zit dan volle bak in de wind . Vandaar dat ik ook wat er bij gekocht heb voor woon-werkverkeer
 
Suur motoren in oud bijerland is een aanrader, ik ken 5 mensen in mijn familie die daar hun motor gekocht hebben, en allemaal zeer tevreden.

Als je naar een V Strom wil gaat kijken, hij heeft er 1 te koop staan een 650cc.
 
Bedankt voor de reacties, ik krijg er steeds beter beeld bij. Ik houd van sleutelen, daar hou ik de Sabre voor. Die is uit 82 en heeft genoeg 'uitdagingen' te bieden..

Maar, voor woon- werkverkeer wil ik inderdaad en vrij zorgeloze motor, die even wat langer meegaat. Daarom ook iets meer budget genomen. We hebben juist besloten om op de motor naar werk te gaan omdat Den Haag een laten we zeggen onvriendelijk parkeerbeleid heeft. Ik zat zelf in de cruiser-richting te denken, maar daar lijkt weinig advies heen te wijzen. De V-strom optie begint er goed uit te zien.
 
Een cbr600 is wel een sportieve zithouding. Een vfr800 is een sport/toer, ik kan het makkelijk een dag volhouden op dat ding, was ook van plan om dit jaar in 1 keer naar Kroatië te rijden ermee (1360 km) maar dat gaat wel een klein beetje op karakter dan hoor.

Eventueel kun je het stuur nog iets verhogen alleen zit je dan wel iets minder lekker achter het ruitje.

Het is in principe wel een hele betrouwbare motor. Volgens mij moet de v4 wel redelijk onderhouden zijn, maar dan gaat hij zo een tonnetje mee.

Nu ga ik wel rond oktober voor een kawasaki gtr1400 voor een nog makkelijkere winter ( meer uit de koude wind) maar die is dan ook wel een stukje duurder.
 
Binnen jouw budget wordt dat nu nog wel lastig ja. Maar ook daar gaat zich een 2e hands markt aftekenen.

Als het een mooie elektrische zou zijn, zou ik nog wel meer budget uitrekken ook. Maar ik vind het merendeel echt foeilelijk. Maar ik houd mijn ogen open.
 
Als het een mooie elektrische zou zijn, zou ik nog wel meer budget uitrekken ook. Maar ik vind het merendeel echt foeilelijk. Maar ik houd mijn ogen open.

Er staan wel mooie Energica's op motoroccasion, bv:
- maar dan moet je Energica wel mooi vinden (en over smaak valt niet te twisten)
- en het is bijna/meer dan het dubbele van je budget.