Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hallo allen,
Ik hoef niet heel ver naar mijn werk, 18km dus retoer 36km. Dat zijn 13km snelweg, 4km 80weg en 1km bebouwdekom.
(...)
- Honda Deauville 650
Ik heb ervaring met een NTV, vond ik wel lekker rijden alleen wel (te) weinig vermogen. Verbruik is gunstig 1:20 ofzo? aanschaf is iets meer.
zo doe ik het ook al sinds 2001Iemand heeft al gezegd, waarom zou je voor woon-werk verkeer niet een leuke motor willen? Ik vond een gixxer leuk, dus heb ik die gekocht. Voor woon-werk verkeer. In plaats van me te ergeren in de file in de auto, rij ik nu lekker twee keer per dag op mijn gixxer. Dus wat voor motor je ook leuk vindt, iedere motor is leuk voor woon-werk verkeer.
hallo,
Ook nieuw op dit forum en zelfs nog bezig met het rijbewijs.
Wil dezelfde kilometers maken als OP en veel mensen beginnen tegen mij over een fazer.
Is dit een goede motor hier voor ?
De fzs1000 lijkt me wel bruut maar is 1000 niet wat veel voor beginner ?
Is een fazer op die afsanden echt goedkoper als een sport motor (zx6r, r6, cbr600rr) ?
Bij de ene motor slijten dingen sneller dan bij de andere, en de ene motor kost meer in onderhoud dan de andere. Maar ik heb liever een motor die wat meer kost per maand en waar ik met heel veel plezier op rij, dan dat ik een motor heb die minder kost maar waar ik geen plezier aan heb. Veel motorrijders beoefenen hun tweewielige hobby op zonnige zondagmiddagen, ik doe het iedere dag 's ochtends en 'savonds. En de hobby kost me geen tijd, integendeel, hij spaart me tijd uit.moet je bij zo een motor ook rekening houden dat ketting en banden sneller slijten dan een fz6?
bij jouw gixxer bijvoorbeeld
Dat is niet altijd waar, want dat ligt ook aan de geometrie. Een lichte sportieve motor heeft meer wielspin op het achterwiel dan een zware toermotor (ook nog eens met gevulde topkoffer). En meer wielspin betekent meer slijtage.Over het algemeen is het natuurlijk zo dat hoe zwaarder je de motor belast, hoe harder de boel ook zal slijten. Ook speelt het gewicht van de motor een rol, dezelfde band op een motor van 200 kilo zal minder snel slijten dan op een motor van 300 kilo.
ik rij pak hem beet 3 - 4 dagen in de week 33 km enkele reis op een Rsv Mille.
Zeker niet de meest ideale motor voor woon werk verkeer maar iedere dag een smile van oor tot oor.
En terug meestal ff binnendoor (scheelt qua tijd niet heel veel voor mij) is gelijk een stukje ontspanning voor mij.
Ben me er erg van bewust dat het relatief duur rijden is (pak hem beet 1 op 14 als ik gewoon snelweg rij in hoge versnelling) ook het onderhoud is wat duurder maar wat al eerder gezegd is, het is gelijk een stukje ontspanning/hobby voor me dus wat boeit het.
Het blijft goedkoper dan een auto, waarmee ik iedere dag achteraan in de rij kan aansluiten