Agenten moeten boetes uitschrijven

De laatste berichtgeving:

Het kabinet wil ook personen kunnen controleren (volgen, telefoon aftappen, etc.) waartegen geen concrete verdenking bestaat, maar die voldoen aan een bepaald profiel.

Tja, je bent nu eenmaal onschuldig tot het tegendeel is bewezen.
Gauw bewijzen verzamelen! :X
 
boeit mij dat nou of ze mij afluisteren :? heb niks te verbergen voor ze

en als ze me gaan volgen dan hoop ik maar dat ze een leuk vrouwtje de taak geven..krijg ik nog iets terug voor mijn belastinggeld ook :9 :+

Is leuk en aardig om negatief te doen en oh wee ze willen personen kunnen volgen, foei ! maar kijk eens even naar de andere kant..nu gaan criminelen vrijuit omdat ze niet gevold mogen worden totdat het te laat is ;)
 
Conclusies:

- Agenten die er een genoegen in scheppen mensen te bekeuren zijn kl**tzakken.
- Agenten die zich met hart en ziel inzetten voor 'ons' verdienen respect.
- We moeten oppassen dat de politiek onze rechten niet afneemt.
- Wie te hard rijdt moet niet zeuren, maar betalen.
- Een baan bij de politie is een zware baan.
- Burgers vragen om versterking van de politie, als het aankomt op hulp bij inbraken, overvallen en diefstal.
- De agenten op MF lijken uit het goede hout gesneden.
- Wie in de Bijlmer beroofd wordt, kan rekenen op de hulp van Remco :)
 
Nee, dat niet.

Je roept in geval van nood gewoon heel hard REM-COOOOOOOOOOOOOOO!
En dan hoor je een donder en zie je een bliksemflits en dan staat hij ineens voor je neus en laat de misdadiger alle hoeken van de Bijlmer zien.

Tenminste, zoiets vermoed ik :P
 
Nee, dat niet.

Je roept in geval van nood gewoon heel hard REM-COOOOOOOOOOOOOOO!
En dan hoor je een donder en zie je een bliksemflits en dan staat hij ineens voor je neus en laat de misdadiger alle hoeken van de Bijlmer zien.

Tenminste, zoiets vermoed ik :P
O, zoiets dus (ongeveer):


full
 
Dus b.v. een MF'er met anarchistische uitlatingen die wel eens te snel heeft gereden.

oh oh ......... :X :X Guevara begint 'm al te kneipen ;)

:o

En maar inperken die "vrijheid" de enige vrijheid die je hebt is als een lomp varken te consumeren !! :X :+

hup geen eigen initiatief meer bij de wetsdienaar gewoon schrijven die bonnen

"We want the money"

en daarna maar weer zeiken over de "normen en waarden" :(
 
Laatst bewerkt:
Geeft hij persoonlijk de financiële schadevergoeding? :)

Jazeker! Daar heeft de overheid een speciaal potje voor. Is geheel ten behoeve van slachtoffers van misdrijven waartegen zij (de overheid dus) ons niet heeft kunnen beschermen. Het slachtoffer krijgt er ook een bloemetje en een excuus voor de nare ervaring bij. Dat potje wordt gevuld met de opbrengst van boetes die teveel worden uitgeschreven, dat wil zeggen door elke ijverige diender die er meer dan 300 schrijft. Die 300 zijn nodig om de begroting sluitend te krijgen, de rest "vloeit terug naar de burger", net als het kwartje van Kok.Mooie regel toch???? ;)
 
Ik voel mij hier even aangesproken, en als je wilt mag je al de processen verbaal die ik hier heb liggen op komen halen

En dan die zaak op tv van mijn geliefde PETER R... Zitten 2 van die K-smerissen te vreten in een restaurant , komt peter even naar ze toe of ze de man die naast hun zit aan kunnen houden omdat ie fraude en oplichting heeft gepleegd, moeten ze eerst 2 uur gaan telefoneren met de officier of het hun taak wel is....

Jullie kunnen met al je sussende woorden mij niet meer wijs maken dat er nog een agent is die serieus bezig is met het handhaven van de wet IN ALGEMENE ZIN DAN WEL, en niet alleen in het handhaven van de bonnenregen...

A: Als jij een hele verzameling pvb´s hebt liggen dan zou ik eens in de spiegel kijken en misschien eerst eens je eigen gedrag aanpassen.....

B: Begin een Petertje fanclub.....die agenten doen gewoon hun werk en bellen met de OvJ zoals het hoort.....

C: Ik ga geen moeite doen om jou iets wijs te maken...je zou een agent die serieus bezig is met handhaven van de wet niet eens herkennen als hij/zij op je gezicht zat. Moet ik jou dan gaan overtuigen. Hoop dat je nooit in de situatie komt dat je een diender echt nodig hebt.
 
Spaar je de moeite Remco......

Ik vind het geen enkel probleem als mensen gefundeerde kritiek op de politie of het functioneren van de politie hebben, zoals bv. Pan. Ik hoef het daar niet altijd mee eens te zijn (soms overigens wél...) maar wil daar best op ingaan. Van die mensen kun je nog wel eens iets leren. En ik zal de laatste zijn die beweert dat "de politie" of individuele politiemensen geen fouten maken.

Maar nono's met een overduidelijk psychisch probleem dat ze vervolgens hier afreageren? Nou nee. Da's zonde van de tijd.

Overigens: ik hoop niet onze Joe ooit "beroepsmatig" tegen te komen. Lijkt me geen prettige ervaring.
Maar ik zal hem evengoed op een professionele (dus fatsoenlijke) manier benaderen. Zo ben ik ook weer......en dat geldt, gelukkig genoeg voor onze Joe, voor de meeste "kutsmerissen".....
 
ok de transalp agentjes zijn wel ok..had er net ineens 6 achter me aan in baksteen..dus dacht zal maar ff rustig rijden..blijven die knakkers gewoon achter me aan rijden..best wel vreemd om ineens voorrijder te zijn voor 6 van die gasten die netjes bij je aansluiten :X ..maar goed mijn rustig rijden bleek 70 te zijn toen ik toch maar even op mijn teller keek :o dus what the hell, blijf maar gewoon 70 rijden dan..ook zo lullig om 50 te gaan rijden ineens..ze hadden me dus best wel kunnen naaien als ze zoals sommige beweren hun quota moeten halen en alleen maar bonnen willen schrijven..maar dat hebben ze dus niet gedaan :}
 
M-71, ik ben wel eens staandegehouden door een motoragent terwijl ik zo'n 70 reed. Het gesprek ging ongeveer als volgt:
Agent: Weet u waarom ik u laat stoppen?
Ik: weten niet, maar ik vermoed wel iets.
Agent: U reed te hard, u mag 50 en u reed 70
Ik: dat weet ik.
Agent: waarom ging U dan niet langzamer rijden toen ik achter u aan kwam?
Ik: Dat vind ik gewoon kinderachtig. Ik zag U wel uit de zijstraat achter mij aankomen rijden. U kwam achter me aan omdat ik te snel reed, moet ik dan ineens langzamer gaan rijden? Ik reed gewoon te snel.
Agent: Tja, dat is wel karakter, maar let er voortaan een beetje op, hier wordt veel gecontroleerd.

Toen hebben we elkaar nog een prettige dag gewenst.
 
Tja, ondanks de meningen van sommigen, is het nog altijd de toon die de muziek maakt..... Misschien bevestigt de mening en het gedrag van die "sommigen" dat eigenlijk juist.....

Bij sómmige overtredingen, vooral de meer a-sociale, heb je 'm trouwens vrijwel zeker wél meteen te pakken. En dat heeft dus niets met de boetequota te maken.....
 
Spaar je de moeite Remco......

Ik vind het geen enkel probleem als mensen gefundeerde kritiek op de politie of het functioneren van de politie hebben, zoals bv. Pan. Ik hoef het daar niet altijd mee eens te zijn (soms overigens wél...) maar wil daar best op ingaan. Van die mensen kun je nog wel eens iets leren. En ik zal de laatste zijn die beweert dat "de politie" of individuele politiemensen geen fouten maken.

Maar nono's met een overduidelijk psychisch probleem dat ze vervolgens hier afreageren? Nou nee. Da's zonde van de tijd.

Overigens: ik hoop niet onze Joe ooit "beroepsmatig" tegen te komen. Lijkt me geen prettige ervaring.
Maar ik zal hem evengoed op een professionele (dus fatsoenlijke) manier benaderen. Zo ben ik ook weer......en dat geldt, gelukkig genoeg voor onze Joe, voor de meeste "kutsmerissen".....

Nou als ik het aantal bekeuringen bekijk in verhouding met het aantal agenten, zullen wij mekaar beslist wel eens zijn tegengekomen, maar dat zul je niet hebben gemerkt, omdat als ik te hard rijdt ik weet dat ik een bekeuring kan krijgen , dat accepteer ik en die betaal ik zonder problemen...... Maar in 79 op weg naar de GP van BRNO, moesten we door het toenmalige oost-duitsland, en na 5 km werden we al door de stazi gedwongen hen te volgen.. reden is ons tot op de dag van vandaag nog steeds onduidelijk, maar het gevolg was 3 dagen vast, en alles van waarde incl het contante geld inleveren en terug naar de westduitse grens...
Nu weet ik dat dit al in een ver verleden achter ons ligt, maar de laatste tijd krijg ik hier steeds meer het gevoel dat alles hier dezelfde kant op gaat.... interesseerd niet wat je hebt gedaan , BETALEN dat is wat telt..
Zoals al eerder aangegeven, werd er dus ingebroken, en ze vertikte het om te komen, weet je wat voor een impact dat heeft als je thuis bent en er komt geen hulp......????
En dan moet je op andere manieren steeds weer "genaaid " worden door die zelfde mensen die je steeds maar weer vertellen dat ze niet meer als dat doen wat ze opgedragen wordt, dan verdwijnt mijn vertouwen in deze mensen...
En dit zijn geen verjaardagpraatjes, maar alles wat ik hier te kennen geef heb ik persoonlijk meegemaakt, en kan ik staven met alle papieren die daar bijhoren, en dan reageer jij dat het verjaardagspraatjes zijn...

wat dacht je van deze ..
Zoon net rijbewijs gehaald op een uit duitsland ingevoerde en goedgekeurde 25 KW, wordt staande gehouden, motor in beslag want staat niet op de "lijst" van motoren die voldoen aan de 25KW eis ( hij reed te hard hoor dus daarover geen problemen) maar ...
autoagent pakt helm uit de auto , springt op de motor en is weg, geen proces verbaal, geen verklaring nix....
Ik naar het bureau , vraag gewoon om een verklaring dat ze mijn motor in beslag hebben genomen, krijg ik niet , is niet normale gang van zaken, moet maar afwachten... Nou mijn zoon is als kentekenhouder verantwoordelijk voor zijn motor, dat schrijft de wet voor, dus om toch gevrijwaard te zijn ga ik naar een ander bureau en doe aangift van diefstal van de motor, niet om dwars te zitten, maar om een bewijs te hebben dat de motor in beslag is genomen... vind je misschien vreemd, maar het zat me niet lekker.....
WAT SCHETS MIJN VERBAZING ECHT WAAR krijg een bekeuring in de bus van 461 euro voor een overtreding gepleegd op het tijdstip dat de motor in het politiebureau staat, EN DIE MOET IK BETALEN, zijn jullie wel wijs?????? iedereen kan dan zien dat er een fout is gemaakt , of er rijdt nog een motor met mijn kenteken rond, of de politie is er zelf mee gaan rijden om de nieuwste radarapperatuur te testen, maar ik ben echt niet 's nachts het bureau in gegaan , onze eigen motor gestolen en die voor de volgende dag weer terug gezet (overtreding was trouwens om 18:00 uur ) MAAR IK MOEST BETALEN
Later wordt ik NATUURLIJK NA PROtEST EN BEROEP door de klerk van het arrondissements gerecht gebeld dat dit natuurlijk niet kan, en dat het CJIB opdracht heeft gekregen om de boete terug te betalen, maar is nu al een jaar geleden, en nog steeds niets terug... hoe zou jij je voelen als je dit overkomt,Ja natuurlijk heb ik geklaagd daarover, bij de korps-chef mag koen voor een gesprek , maar in plaats van toe te geven dat er een fout is gemaakt, krijg ik een brief, dat alles niet helemaal netjes is verlopen, en in het vervolg zouden ze het anders doen, maar niks geen excuses of wat dan ook , hier ben ik gewoon nog steeds pissig over, die 461 euro heeft mijn zoon niet zomaar liggen (student gewoon thuis wonend) dus heb ik maar voorgeschoten, maar is godverdomme wel 1000 piek he die jullie nog steeds ten onrechte van mij in het bezit hebben, en ik kan nergens terecht IS DIT FAIR KUN JE JE HIER UITLULLEN met al je goede intentie's gewoon toegeven dat je fout zat is dat zo moeilijk ,....... nee hoor wij doen gewoon onze plicht

En hier liggen de papieren ter inzage hoor geen verjaardagspraatje REALITEIT, en nou zul je wel reageren van wij zijn ook maar mensen, en ook wij kunnen fouten maken... NOU GEEF DIE DAN TOE, maar niet met een air waar de arrogantie van afdruipt je gewoon het bureau uitbonjouren van als het niet past dien je maar een klacht in.. en zo heb ik er nog een paar hoor , en nee ik ben verder dan enkel verkeersovertredingen nog nooit met justitie in aanraking geweest , heb me altijd correct gedragen, maar de verhoudingen liggen scheef het deugt niet meer zoals jullie je gang kunnen gaan zonder dat wij daar iets aan kunnen doen al heb je nog zoveel gelijk
Mag mijn vertrouwen in jullie dan een beetje doorgeslagen zijn
 
Tja....voor de laatste keer een reactie dan.....

Waar haal jij het woord "jullie" vandaan? IK weet niets van dat verhaal af, dus IK hoor niet bij "JULLIE". Datzelfde geldt ongetwijfeld voor alle andere dienders op dit forum.....
Als ik een schilder inhuur voor een klus en dat blijkt een oplichter, kan ik het daarna toch ook niet steeds over "JULLIE" hebben???? Waarom dan wél bij politie????

JIJ hebt een aantal beledigende en ongenuanceerde uitlatingen gedaan op dit forum. Betekent dat, dat ik dat "JULLIE" kwalijk neem? Nee hoor. Alleen JOU. Dát lijkt mij de normale gang van zaken.....

Over je probleem met de politie: ik weet niet hoe of wat er écht is gebeurd, ik heb alleen JOUW verklaring er over.
Maar....als JIJ aangifte hebt gedaan van diefstal, wetende dat je motor in beslag was genomen, dan heb je niet alleen een misdrijf gepleegd (valse aangifte), maar zegt MIJ dat een hoop over jouw opstelling...... Het verklaart ook een hoop over de reactie van de andere kant....

Wil dat zeggen dat "de andere kant" zich dan wél netjes heeft gedragen? Dat weet ik simpelweg niet. JIJ zegt van niet en ik kan niet controleren of het waar is of niet.
Ga dan niet hier zeuren over excuses en verwijt MIJ en anderen niet iets waar WIJ niets aan hebben gedaan, want daar word ik een tikkie moe van.

Vraag je uitleg over wetgeving, procedures etc of de menselijke kant van politiewerk, dan ligt het anders. Maar dat zul je niet doen, want dat was volgens jou toch al laag en achterbaks, geloof ik?

Ga naar de locale politie en praat het daar uit, of dien een klacht in.
Einde discussie wat mij betreft.
 
had ook geen ander antwoord verwacht

het zij zo
Toch heeft Jan wel een goed punt. Ook ik ken de voorbeelden (uit eigen ervaring) van politiemensen die liegen en bedriegen alsof het gedrukt staat. Zelfs in een pv. En ook van politiemensen die te beroerd zijn de ene poot voor de andere te zetten. Dat is een smet op het korps. Ze lopen vanzelf een keer tegen de lamp. Helaas kom je dit soort mensen overal in de maatschappij tegen.

Maar dat is nog geen reden om op het hele apparaat af te geven. Want de positieve ervaringen met de hermandad zijn nog altijd een veelvoud van de slechte, ook al gaat het niet altijd even efficiënt. :)

Als je linkerbuurman een dief is, dan is je rechterbuurman dat zeker ook? Misschien bestaat jouw hele straat wel uit beroepscriminelen?
 
Nee hoor Loki. Dat..

<uitleg>

.. wel beter op.

Bedankt voor de uitleg JanB, dat soort dingen zetten ze (helaas) niet in de krant..

Er staat me iets bij dat ze het oplossingspercentage naar 25% wilden halen, beetje jammer dat ze dat zelf dan min of meer beperken door die maximum van 5!
Want draaideur figuren zijn er volgens mij genoeg in nederland..
 
Hmja. Een deel wordt natuurlijk ook veroorzaakt door de zéér gebrekkige administratie, zowel bij ons als bij justitie. Ik zal geen voorbeelden noemen maar....

Bij ons is het probleem dat de executieve politiemensen (met name bij de recherche) de administratieve handelingen voor het allergrootste deel zélf moeten doen. We maken bv. ook een belangrijk deel van de kopieën voor justitie. Ik heb met enige regelmaat in de nachtelijke uren kopieën staan draaien voor een verbaal dat 's morgens bij justitie moest liggen. Tja, administratief personeel is nu eenmaal duur.....
Helaas staan politiemensen er niet om bekend erg goed te zijn in dat soort zaken.....

En natuurlijk spelen er ook politieke belangen mee. De Amsterdamse politie, met name de recherche, wordt -weer eens- gereorganiseerd. Daar is veel weerstand tegen, ook in de politiek overigens.
Dan komt zo'n "spontaan" bericht, dat het oplossingspercentage zo laag ligt, natuurlijk als geroepen..... Mogelijk ligt daar ook de reden, dat er nauwelijks op gereageerd is.
 
In hoevere is het bij de politie geautomatiseerd als ik vragen mag?
 
Loki, veel (vrijwel alles) is geautomatiseerd.
Helaas moet er altijd een papieren origineel (vanwege de handtekeningen etc.) met een aantal kopieën geleverd worden.

Enneh...geautomatiseerd....ja.
Maar helaas zit het systeem niet altijd even logisch in elkaar. Ook daardoor ontstaan er veel fouten bij de invoer. Bovendien is er nog te weinig integratie van de verschillende systemen.
En sommige verbalen kúnnen vrijwel niet fatsoenlijk met de standaard systemen worden gemaakt, juist vanwege problemen met de administratie en de gebrekkige afscherming van bepaalde informatie.

En uiteraard zit er nogal wat bureaucratische rompslomp tussen van allerlei afdelingen die er "iets van moeten vinden". Ik heb bv. "recht" op toegang tot Internet. Dat wordt in mijn werk ook regelmatig gebruikt als informatiebron.
Maar die moet ik wél elk half jaar met redenen omkleed vernieuwen dmv een ondertekende verklaring door m'n chef.
Dan is de toegang tot Internet zodanig langzaam en beperkt door de Firewall etc. dat ik de moeite maar niet meer neem. Ik zoek het thuis op of ga naar een andere afdeling waar de toegang buiten het netwerk valt en dus een stuk sneller is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan