altijd binnen, elk jaar een grote beurt, loopt altijd enz

Ik ben zeker geen heilig boontje maar ik zou me zo toch niet willen profileren

''als je begrijpt wat ik bedoel'' DHR .O.B Bommel
 
Half motorrijdend Nederland zit hier, dus het is hier net de echte wereld :+

Inderdaad, ook MF is helaas niet vrij van mensen die het zo aanpakken. Ik heb ook zoiets meegemaakt. In de advertentie en aan de telefoon was alles prima in orde, daar aangekomen was wel duidelijk dat niet alles zo goed was als aan de telefoon deed geloven (voorvork vervangen door een ander type, remschijven zo krom als een hoepel, ingrijpende roest aan het frame, gebeund aan het electrisch systeem. De proefrit ging prima zolang er niet geremd of gestuurd hoefde te worden. Na de rit vriendelijk bedankt en weer teruggereden naar huis. Vanaf toen heb ik ook besloten om niet meer ver te rijden voor een motor of auto.
Dat is nu eenmaal het spel van tweedehands kopen. En helaas zijn ook (gerenomeerde) bedrijven niet onschuldig in deze. In zowel de motor- als autobranche zal je er altijd met je verstand bij moeten zijn als je iets koopt.

En het ergste steekt me nog dat meneer hier op het forum technisch advies geeft aan anderen en ook gezien wordt als iemand met verstand van zaken.
 
Laatst bewerkt:
Lekkere medeforumer dan tsssss

Zo ken ik er ook nog wel een.
Kwam er achter dat een motor bij een zaak van een forumer was geweest. Beetje zoeken op het forum; kwam ik een leeggehaald topic in techniek tegen...
Bij vraag daarnaar moest ik voor info maar naar die motorzaak gaan. (die er dus niets van wist)
 
Was meer om aan te geven dat je soms niet voor piet snot ergens heen gaat, maar dat sommige ook wel eens naar je toe komen en je voor piet snot tijd besteed aan ze.
Het "verhaal" laat ik gemakshalve even achterwege in dit geval.

denk dat er nu best wel mensen nieuwsgierig zijn naar het ''verhaal'' in tenminste wel...........
 
denk dat er nu best wel mensen nieuwsgierig zijn naar het ''verhaal'' in tenminste wel...........

Haha het valt wel mee, iemand vroeg me het hemd van het lijf over mijn motor terwijl ik een uitgebreide advertentie hier op MF en MP had staan. Heel verhaal over de in te ruilen motor over wat er allemaal vervangen was en aan onderhoud gedaan door hem. Dus na wat heen en weer over een eventuele prijs, afgesproken om elkaars motor te bekijken. Eenmaal bij mij voor de deur, motoren netjes op de stoep. De mijne start en die van hem start niet, je hoorde gewoon dat de startmotor loos draaide.

Na wat overleggen wat de mogelijkheden waren zeg ik dat de aanbieding van mijn kant te scherp was om nog water bij de wijn te doen en ik geen zin/tijd had om met een defecte motor aan de haal te gaan. Conclusie, hij zou de motor weer mee naar huis nemen en het probleem verhelpen. Dus paar dagen later emailtje binnen dat hij het een en ander los had gehaald, zag er goed uit en daarom maar niks vervangen had. Werkte namelijk weer prima.
Was daar al niet zo blij mee eigenlijk en gezegd dat de deal alleen door zou gaan wanneer ik zeker weten het probleem niet zou hebben, ook niet in de aankomende tijd na de deal.
Vlak voor ons tweede treffen een emailtje dat de motor toch weer niet startte, wat op zich wel weer netjes is maar uiteindelijk denk je dan ook van had het dan gewoon opgelost zoals afgesproken.

En daarmee bedoelde ik, dat ik niet zelf ergens heen gereden heb maar dat iemand je tijd komt verdoen bij jou op de stoep. Natuurlijk kan er eens iets ineens niet meer werken, hebben de meeste van ons meegemaakt met motoren en brommers. Maar als je dan afspreekt dat die gene het probleem verhelpt, maar het uiteindelijk niet doet omdat het "er wel goed uitzag" ben ik er wel gelijk helemaal klaar mee. Van mijn kant had ik op dat moment het misschien ook beter al af kunnen kappen.
 
Tja, wat voor de een een diamant is, is voor de ander een opgepoetste drol. Al is het wel een trend aan het worden om fantastische verhalen te verzinnen bij een ondermaatse motor..
 
een 10(+) jaar oude motor is niet nieuw meer.
Een verkoper weet dat zelf heel goed.
Maar ook een koper moet dat niet verwachten.
Een 10 jaar oude motor heeft nou eenmaal gebruikssporen.

Gewoon even doorvragen aan de telefoon of per email kan geen kwaad.
Bevallen de antwoorden niet, dan niet mee doorgaan.
Klopt het verhaal niet met wat er voor je neus staat ook niet mee doorgaan.

Wil je geen risico's koop je een nieuwe
Wil je 100% zekerheid moet je de centen in je zak houden want zelfs bij nieuwe motoren mankeert er tegenwoordig wel het een en ander getuige de terugroepacties :+
 
Laatst bewerkt:
Dat ligt niet aan marktplaats maar aan de adverteerder.

Het gemiddelde Marktplaatsvolk zeker nooit ontmoet? Zowel verkopers als bieders.
Altijd lachen.

Daarnaast is Marktplaats gewoon een afzetter door belachelijke bedragen te vragen. Ik snap best dat de boel draaiende moet blijven, maar 18-36 euro voor een motor, ongeacht de vraagprijs, zonder verkoopgarantie is gewoon erg hoog. Dit was voorheen 6 euro, een leuke prijs. Maar ook voor je TV aan te bieden mag je tegenwoordig iets van 10 euro betalen.

Toen ik laatst tuintegels erop had gezet om gratis af te halen, kreeg ik het aanbod om voor 60 euro er een topadvertentie van te maken. _O-

Ik kom in elk geval nog heel weinig op Marktplaats, vanwege dit soort belachelijke bedragen en omdat de handelaren de boel hebben overgenomen en je de particulieren naar achter zijn gedrukt, tenzij ze veel betalen.
 
Laatst bewerkt:
Maar waar adverteer je dan ? Speurders met hun brakke site ?
Motorshopper waar je alleen motor forummers mee bereikt?
 
Het gemiddelde Marktplaatsvolk zeker nooit ontmoet? Zowel verkopers als bieders.
Altijd lachen.

Daarnaast is Marktplaats gewoon een afzetter door belachelijke bedragen te vragen. Ik snap best dat de boel draaiende moet blijven, maar 18-36 euro voor een motor, ongeacht de vraagprijs, zonder verkoopgarantie is gewoon erg hoog. Dit was voorheen 6 euro, een leuke prijs. Maar ook voor je TV aan te bieden mag je tegenwoordig iets van 10 euro betalen.

Toen ik laatst tuintegels erop had gezet om gratis af te halen, kreeg ik het aanbod om voor 60 euro er een topadvertentie van te maken. _O-

Ik kom in elk geval nog heel weinig op Marktplaats, vanwege dit soort belachelijke bedragen en omdat de handelaren de boel hebben overgenomen en je de particulieren naar achter zijn gedrukt, tenzij ze veel betalen.
Gebruik daar om of 2dehands.nl of speurders.
op de eerste ooit mijn motor verkocht binnen een aantal dagen advertentie koste niks
 
Een mix van Speurders, Motorshopper en mijn eigen site (die niet echt van de grond nog wil komen, al doe ik er nu ook absoluut geen moeite voor :+ ). Misschien is AutoScout24 nog wat, daar kan het ook gratis.

Misschien moet ik 'm voor de ingang neerzetten van de Motorbeurs, volgende week. :]
 
Laatst bewerkt:
@TS

Als je je een beetje had verdiept in dit type motor, had je te weten gekomen dat het startprobleem vaak voorkomt ;) verkoper had het uiteraard moeten melden. XV's zijn over het algemeen probleemloze motoren, blok kan weinig mis mee. Zo kocht ik een XV700 die niet zou starten, nieuwe accu erin en jaren plezier van gehad.

Ben het eens dat Marktplaats sucks!
 
Mijn bike heeft niet eens een onderhoudshistorie.
laatste gekende oliewissel was in 2007, ketting onbekend (moet ik nog doen), vorkpoten gereviseerd in 2013, en carbs uitgekuist in 2014. Ga dus eentje opmaken voor mijzelf.
 
Haha het valt wel mee, iemand vroeg me het hemd van het lijf over mijn motor terwijl ik een uitgebreide advertentie hier op MF en MP had staan. Heel verhaal over de in te ruilen motor over wat er allemaal vervangen was en aan onderhoud gedaan door hem. Dus na wat heen en weer over een eventuele prijs, afgesproken om elkaars motor te bekijken. Eenmaal bij mij voor de deur, motoren netjes op de stoep. De mijne start en die van hem start niet, je hoorde gewoon dat de startmotor loos draaide.

Na wat overleggen wat de mogelijkheden waren zeg ik dat de aanbieding van mijn kant te scherp was om nog water bij de wijn te doen en ik geen zin/tijd had om met een defecte motor aan de haal te gaan. Conclusie, hij zou de motor weer mee naar huis nemen en het probleem verhelpen. Dus paar dagen later emailtje binnen dat hij het een en ander los had gehaald, zag er goed uit en daarom maar niks vervangen had. Werkte namelijk weer prima.
Was daar al niet zo blij mee eigenlijk en gezegd dat de deal alleen door zou gaan wanneer ik zeker weten het probleem niet zou hebben, ook niet in de aankomende tijd na de deal.
Vlak voor ons tweede treffen een emailtje dat de motor toch weer niet startte, wat op zich wel weer netjes is maar uiteindelijk denk je dan ook van had het dan gewoon opgelost zoals afgesproken.

En daarmee bedoelde ik, dat ik niet zelf ergens heen gereden heb maar dat iemand je tijd komt verdoen bij jou op de stoep. Natuurlijk kan er eens iets ineens niet meer werken, hebben de meeste van ons meegemaakt met motoren en brommers. Maar als je dan afspreekt dat die gene het probleem verhelpt, maar het uiteindelijk niet doet omdat het "er wel goed uitzag" ben ik er wel gelijk helemaal klaar mee. Van mijn kant had ik op dat moment het misschien ook beter al af kunnen kappen.


Toevallig ken ik die verkoper...
Hij was niet in staat om te kunnen vertellen of er een DB-killer in de uitlaat zat (hoe kan je dat zien dan? Hij klinkt gewoon beschaafd en heb nooit problemen gehad) en hij kon ook niets zinnigs over de staat van de ketting en tandwielen zeggen (hoe zie je dat, ik zie geen slijpsel op de tanden ofzo dus ik denk dat ze wel goed zijn).

Kom je daar, blijkt hij wel binnen enkele seconden met zekerheid te kunnen constateren dat mijn startkoppeling niet aangrijpt en weet hij mij haarfijn uit te leggen hoe zo'n ding werkt met tonnetjes die naar buiten worden geslingerd en bij mij dus niet...

Hoor je ook nog achteraf in de auto van je vader dat de vriendin van de verkoper (vader en vriendin bleven achter tijdens de testrit) notabene de verkoper heeft moeten overhalen 'toch niet zomaar een motor te kopen die niet eens start?!'.

Ik zeg, een verhaal heeft altijd 2 kanten ;)




Inmiddels is het onderdeel vervangen, want zoals Jan beschrijft bleek de startkoppeling niet betrouwbaar en zo wilde ik de motor niet verkopen. Zo vlak voor de winter had ik geen zin om een nieuwe te bestellen en heb ik ervoor gekozen om te wachten tot ik er 1 op ebay tegenkwam. Pech dat mijn probleem zich de eerste keer uitte bij Jan voor de deur.

Dus heb ik Jan medegedeeld dat de koop om deze reden nu voor mij niet doorging.




Nieuwsgierigheid opgelost en klaar om te oordelen? ;)
 
De startmotor van deze motor is een beetje vreemd, en het is waar dat die echt heel gevoelig is voor bijgeluiden. Maar goed, de rest van het verhaal is natuurlijk wel slecht.

Overigens, in dezelfde categorie heb ik nog een Yamaha xj700s staan te koop :-)
Oprecht super gaaf....MAar ja, dat geloof je nu natuurlijk niet zo makkelijk meer

:-)
Wat is er zo tof aan die motor?

;)
 
Of 'gebruikerssporen' die erop wijzen dat er een schuivertje is gemaakt met 50 km/h :+

Dan wel nog foto's van voor dat ongelukje erop zetten uiteraard :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan