ANWB - Nationale Filevrije Dag 9 oktober

Fatsoenrakker!!Och ja, helemaal over het hoofd gezien.
Shit, dus ik moet geen motor gaan rijden (tis een motor-forum he), maar iets anders....
Het ging er natuurlijk om dat de ANWB (en NS, en Rabobank) de discussie wilden aanzwengelen over het file probleem in Nederland.
Dat ze daar in Nederland nou is niet eerder mee begonnen zijn......

:N :W

Ik schrijf nergens dat je geen motor moet rijden, integendeel, ik schrijf dat ikzelf de motor ook wel eens gebruik als vervoermiddel om de files te ontwijken.

Inderdaad zeggen de ANWB en de door jou aangehaalde instanties dat ze de discussie wilden aanzwengelen. Gezien de media aandacht, en de posts in dit topic is dat ook gelukt.
De essentie van mijn post is dat iedereen door (andere) persoonlijke keuzes te maken de filedruk kan verlichten. Het halsstarrig aanhouden van vaste gewoontes zal i.i.g niks veranderen.

Maar wat je nu precies met je reactie wilde zeggen is me niet duidelijk.
 
Laatst bewerkt:
De ANWB ....bla bla bla....

Ten eerste .....bla bla bla......wat anders doet.

Het probleem is echter, en aan de stompzinnige reacties van sommige posters hier is dat ook te lezen, dat heel veel mensen vinden dat EEN ANDER anders moet gaan reizen. Zelf hoeven ze er niet aan bij te dragen.

Het resultaat van .....bla bla bla.....maatregelen uitgevoerd worden.

Ikzelf reis zakelijk ......bla bla bla..... beter uit komt.
En ja hoor ik ga m weer uitleggen. :N

Mensen hier rijden al motor (op die enkele die de file toch inschuift met zijn auto) dus die hebben allang een oplossing voor hun file probleem.
Dus die hebben allang bijgedragen aan oplossingen.

Daarnaast moet het gros van Nederland gewoon aan de prikklokjes mentaliteit geloven.
Dus aanwezig zijn van 9 to 17 (oid).

Niet iedereen heeft een ambulante functie zoals jij (...en ik ;) )
En ook niet iedereen kan (mede door de prikklokjes mentaliteit) niet zijn eigen werktijden bepalen. (zoals jij (...en ik ;) )

Hoe hard we ook over de oplossing van het fileprobleem na willen denken, BV Nederland wil gewoon dat de mensen tussen de z.g. 9 en 17u aanwezig zijn.
En zoals je al zei, die werkgevers zeggen gewoon: "Laten die anderen het maar anders doen".

Iets anders: dichter bij je werk wonen lukt in deze maatschappij niet meer.
Mijn werkgever is al 3 keer binnen 6 jaar verhuist!
Bij de laatste verhuizing zijn we 40km verder gaan zitten.
Tja, en een koophuisje binnen 6 jaar verkopen is gewoon financiele zelfmoord.
 
Laatst bewerkt:
Fatsoenrakker!!Och ja, helemaal over het hoofd gezien.
Shit, dus ik moet geen motor gaan rijden (tis een motor-forum he), maar iets anders....
Het ging er natuurlijk om dat de ANWB (en NS, en Rabobank) de discussie wilden aanzwengelen over het file probleem in Nederland.
Dat ze daar in Nederland nou is niet eerder mee begonnen zijn......

:N :W

Doe nou niet steeds zo lullig joh. Als je hierover wil discussieren (en ik denk dat je dat wilt, gezien het feit dat je zelf het topic bent gestart) geef dan gewoon een fatsoenlijk antwoord en niet steeds zo'n prutsantwoord. Zo lijkt het wel erg dat je vol bent van je eigen (pessimistische) gelijk. Bekijk het eens van een andere (zonnige) kant, misschien lucht het wel op, weet jij veel ;)

Carpe Diem makker! :)
 
Sinds ik niet meer met de auto naar het werk ga, zijn de files alleen maar langer geworden :?

En de discussie over het oplossen van files kan gesloten worden. Ze zijn niet op te lossen. De eerste was in 1955 en sindsdien alleen maar toegenomen :W
 
Helaas, weinig spectaculair vanmorgen.
A67 en A2 reden redelijk door. Was druk, maar het rolde in ieder geval nog....
Cameratje doet het goed, duurde even voor ik een goede plek had, maar om het stuurgewichtje links, zit ie prima!
even kijken wat er vanavond gebeurd. Is s´avonds 5x erger dan s´morgens.


* ben vanmorgen maar 1 andere motorrijder tegen gekomen ipv meerdere*
Te mooi weer? :+

Zo, gistermiddag ruimschoots goedgemaakt!! :')
De A2 overgaand in de A67, onafzienbare rijen stilstaand blik, in een eindeloos landschap, dat word omvat door een traag bewegende bewolking, die weerspiegelt in traag stromende rivieren.........J****S!!!
En mijn cameratje heeft het begeven. File not found op kaartje....

Helaas, geen leedvermaak. Sorry.

:]
 
En ja hoor ik ga m weer uitleggen. :N

Mensen hier rijden al motor (op die enkele die de file toch inschuift met zijn auto) dus die hebben allang een oplossing voor hun file probleem.
Dus die hebben allang bijgedragen aan oplossingen.

Daarnaast moet het gros van Nederland gewoon aan de prikklokjes mentaliteit geloven.
Dus aanwezig zijn van 9 to 17 (oid).

Niet iedereen heeft een ambulante functie zoals jij (...en ik ;) )
En ook niet iedereen kan (mede door de prikklokjes mentaliteit) niet zijn eigen werktijden bepalen. (zoals jij (...en ik ;) )

Hoe hard we ook over de oplossing van het fileprobleem na willen denken, BV Nederland wil gewoon dat de mensen tussen de z.g. 9 en 17u aanwezig zijn.
En zoals je al zei, die werkgevers zeggen gewoon: "Laten die anderen het maar anders doen".

Iets anders: dichter bij je werk wonen lukt in deze maatschappij niet meer.
Mijn werkgever is al 3 keer binnen 6 jaar verhuist!
Bij de laatste verhuizing zijn we 40km verder gaan zitten.
Tja, en een koophuisje binnen 6 jaar verkopen is gewoon financiele zelfmoord.


Het aanwezig moeten zijn op je werk tussen 8 en 17 is nu precies wat ik bedoel: Veel mensen weten dat het zo is, en zeggen erbij dat dat anders moet, maar zeggen er ook bij dat het bij hen niet anders kan. Een ander moet het maar anders gaan doen.

Er zijn wel bedrijven die e.e.a. geregeld krijgen. Mijn broer heeft een kantoorbaan. Hij moet beginnen tussen 7 en 10, en hij mag eindigen tussen 16:00 en 19:00. Verder wordt van hem verwacht dat hij 36 uur per week werkt, maar dat is niet waarom het gaat. Hij wordt beoordeeld op het werk wat hij doet, niet op zijn aanwezigheid. Dat is een andere manier van denken en werken. Het kan wel.

En hetzelfde geldt voor de manier van reizen. Dat dit een motor-forum is, en dat de meeste gebruikers daarvan dus een alternatief voor de auto in de schuur hebben staan, wil nog niet zeggen dat dat alternatief gebruikt wordt. (mijn reactie had trouwens een breder kader dan alleen motor-forum.nl, het ging me om alle weggebruikers)

Tekenend hiervoor vond ik een reactie van een vrachtwagenchauffeur op TV. Hij zij zoiets van: Als ze nu eens op andere tijden naar hun werk zouden gaan, dan konden wij tenminste doorrijden.
Het bevoorraden van bedrijven en winkels, en het transporteren van andere goederen zou ook best verdeelt kunnen worden over de gehele dag. Dat hoeft niet tussen 6:00 en 16:00. Hiervoor zullen wel de werktijden van magazijnmedewerkers en chauffeurs verschoven moeten worden. Gemeentes zullen ook mee moeten werken.

Sommige bedrijven werken al min of meer zo. Enkele weken geleden was ik in een distributiemagazijn van een verlichtingsfabrikant in Duitsland. Laden en lossen aldaar mag tussen 4:00 en 13:00. Na 13:00 is het magazijn gesloten. Dat heeft even wat aanloopproblemen gekend, maar nu iedereen op de hoogte is, werkt het gewoon. Het spreid het vrachtverkeer aldaar, en er is minder overlast en drukte.

Hmmm, als ik het zo teruglees zijn we het min of meer met elkaar eens. :X

En we weten de oplossing, nu de rest nog. ;)
 
Sinds ik niet meer met de auto naar het werk ga, zijn de files alleen maar langer geworden :?

En de discussie over het oplossen van files kan gesloten worden. Ze zijn niet op te lossen. De eerste was in 1955 en sindsdien alleen maar toegenomen :W

Oplossen van de files is waarschijnlijk wel wat te hoog gegrepen, terugdringen is al heel wat.
Hoewel, niets is onmogelijk. Oplossen van de files zou het doel moeten zijn van de gehele B.V. Nederland. Een betere opkikker voor de gehele economie is nauwelijks denkbaar.
 
Nou leuk zo een idee maar er komt in de praktijk niks van terecht.

Gisteren moest ik jammer genoeg met de auto omdat ik spullen moest mee nemen die niet achter op de motor passen (Servertje ML380 + nog wat rommel).

Dus gisteren morgen in de auto gestapt en naar kantoor gereden (Utrecht > Delft). Was iets rustiger dan nogmaal. Daat goed denk je. Om 17:15 in de auto gestapt om terug te rijden naar huis met mn kofferbak gevult met rommel. En het was al raak bij Zoetermeer. Ja hoor. Lekker zo een Fielevrije dag d8 ik nog. Maar goed toch maar door gereden en vervolgens met mn colleeg me op "Hou je er rekening mee dat je in een fiele staat tot Utrecht. En was al voorbij driebruggen dus kon er pas bij Woerden af. Goed door naar Woerden dan maar. 2 uur over gedaan. En vervolgens bij Woerden er af. En natuurlijk staat alles daar ook vast. Vanaf Woerden naar mn huis heb ik er zeker nog een uur over gedaan.

Omdat er weer eens iemand ongelukken moest maken.

Jammer genoeg is er een dodelijk ongeval en ga ik er verder maar niet al te veel van zeggen omdat het al een zwaar genoeg is voor de nabestaande en de persoon(en) die de veroorzaker is gweest.

Ik snap ook niet dat er van een suc6 gesproken kan worden. Lekker vol blijven houden en we zullen een keer echt een fielevrijedag gaan krijgen als de fosiele brandstof op is ja :P
 
Het aanwezig moeten zijn op je werk tussen 8 en 17 is nu precies wat ik bedoel: Veel mensen weten dat het zo is, en zeggen erbij dat dat anders moet, maar zeggen er ook bij dat het bij hen niet anders kan. Een ander moet het maar anders gaan doen.

Er zijn wel bedrijven die e.e.a. geregeld krijgen. Mijn broer heeft een kantoorbaan. Hij moet beginnen tussen 7 en 10, en hij mag eindigen tussen 16:00 en 19:00. Verder wordt van hem verwacht dat hij 36 uur per week werkt, maar dat is niet waarom het gaat. Hij wordt beoordeeld op het werk wat hij doet, niet op zijn aanwezigheid. Dat is een andere manier van denken en werken. Het kan wel.

En hetzelfde geldt voor de manier van reizen. Dat dit een motor-forum is, en dat de meeste gebruikers daarvan dus een alternatief voor de auto in de schuur hebben staan, wil nog niet zeggen dat dat alternatief gebruikt wordt. (mijn reactie had trouwens een breder kader dan alleen motor-forum.nl, het ging me om alle weggebruikers)

Tekenend hiervoor vond ik een reactie van een vrachtwagenchauffeur op TV. Hij zij zoiets van: Als ze nu eens op andere tijden naar hun werk zouden gaan, dan konden wij tenminste doorrijden.
Het bevoorraden van bedrijven en winkels, en het transporteren van andere goederen zou ook best verdeelt kunnen worden over de gehele dag. Dat hoeft niet tussen 6:00 en 16:00. Hiervoor zullen wel de werktijden van magazijnmedewerkers en chauffeurs verschoven moeten worden. Gemeentes zullen ook mee moeten werken.

Sommige bedrijven werken al min of meer zo. Enkele weken geleden was ik in een distributiemagazijn van een verlichtingsfabrikant in Duitsland. Laden en lossen aldaar mag tussen 4:00 en 13:00. Na 13:00 is het magazijn gesloten. Dat heeft even wat aanloopproblemen gekend, maar nu iedereen op de hoogte is, werkt het gewoon. Het spreid het vrachtverkeer aldaar, en er is minder overlast en drukte.

Hmmm, als ik het zo teruglees zijn we het min of meer met elkaar eens. :X

En we weten de oplossing, nu de rest nog. ;)

Ach, waar het mij om ging is dat de discussie allang is aangezwengeld.
Door de mensen die elke dag in die file staan met hun bijtelling en/of BPM.
Daar hoeven de ANWB, de NS en de Rabobank zichzelf echt niet voor op een voetstuk te zetten.
Te lang (en nog steeds) heeft en doet men aan autootje pesten in Nederland (waardoor je als motorrijder in NL ook gelijk de pineut bent).
Die mentaliteit moet in Nederland veranderen, anders denk ik dat we elke dag wel een file vrije dag kunnen gaan organiseren.
 
alsjeblieft niet.. Dan moet ik helemaal vroeg naar huis...


maar verspreide transport/lever/ werk tijden is inderdaad een hele goede oplossing.

Ik loop stage bij PON en hier is de begin tijd idd ook ergens tussen 7 en 10uur. en verder heb je gewoon een 8 uurige werkdag, 36u per week.

Moet alleen ff uitzoeke welke tijd ik het beste van huis kan gaan ivm filles
 
Ach, waar het mij om ging is dat de discussie allang is aangezwengeld.
Door de mensen die elke dag in die file staan met hun bijtelling en/of BPM.
Daar hoeven de ANWB, de NS en de Rabobank zichzelf echt niet voor op een voetstuk te zetten.
Te lang (en nog steeds) heeft en doet men aan autootje pesten in Nederland (waardoor je als motorrijder in NL ook gelijk de pineut bent).
Die mentaliteit moet in Nederland veranderen, anders denk ik dat we elke dag wel een file vrije dag kunnen gaan organiseren.

je vergeet de overheid.. ik lees ANWB, NS, Rabobank, hartstikke leuk allemaal maar als er 1 partij is die zowel verantwoordelijk is voor de files en dezelfde tijd iets kan doen aan de files dan is het de overheid en niemand anders.

Kijk maar eens naar de files op Goede Vrijdag, een dag dat zo'n beetje heel Nederland werkt behalve, 1x raden.. ironisch of grappig of triest dat juist op zo'n dag de files minimaal zijn.

De grote afwezige kijkt wel uit om mee te doen door elke ambtenaar te verplichten het OV te gebruiken want dan zou de overheid door de mand vallen. 1. omdat er geen files meer zouden zijn en 2. de knelpunten in het OV zouden direct zichtbaar zijn want het OV is niet eens berekent op extra reizigers.

De overheid moet stoppen met belachelijke acties om de autorijder en straks ook ons te pesten en eens serieus aan de slag gaan door bij zichzelf te beginnen. Maar ja, hoe gaat Eurlings dat verantwoorden als er minimaal file zou zijn en dan met de staart tussen de benen toegeven dat het probleem bij de overheid zelf ligt..
 
je vergeet de overheid.. ik lees ANWB, NS, Rabobank, hartstikke leuk allemaal maar als er 1 partij is die zowel verantwoordelijk is voor de files en dezelfde tijd iets kan doen aan de files dan is het de overheid en niemand anders.

Kijk maar eens naar de files op Goede Vrijdag, een dag dat zo'n beetje heel Nederland werkt behalve, 1x raden.. ironisch of grappig of triest dat juist op zo'n dag de files minimaal zijn.

De grote afwezige kijkt wel uit om mee te doen door elke ambtenaar te verplichten het OV te gebruiken want dan zou de overheid door de mand vallen. 1. omdat er geen files meer zouden zijn en 2. de knelpunten in het OV zouden direct zichtbaar zijn want het OV is niet eens berekent op extra reizigers.

De overheid moet stoppen met belachelijke acties om de autorijder en straks ook ons te pesten en eens serieus aan de slag gaan door bij zichzelf te beginnen. Maar ja, hoe gaat Eurlings dat verantwoorden als er minimaal file zou zijn en dan met de staart tussen de benen toegeven dat het probleem bij de overheid zelf ligt..

ehm ik ben het eens met je lezing, maar de (linkse)overheid is diegene die ik er echt mee bedoel. maar gezien de laatste 20 jaar leek me dat wel duidelijk ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan