Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb speciaal mijn rijbewijs 2 maanden geleden al ingeleverd om met deze dag mee te doen
Ik doe ook mee met filevrije dag
Ik heb speciaal mijn rijbewijs 2 maanden geleden al ingeleverd om met deze dag mee te doen
morgen me rijbewijs maar weer ophalen
Ik had ( met nog een paar blik-rakkers..)de file-vrije primeur op deze donderdag.
A12-A4 heen en weer ..no problemo...
Vrijwel geen verkeer voor me of achter me,...en een gezwinde snelheid.
( gezin broer ff ri. Transavia-Schiphol getransporteerd 01:30/03:00...)
Het is dus te doen!
hahaha lijkt er op dat een hoop mensen dachten dat als het dan toch file vrij is, ga ik lekker met de auto
ben zo blij met mijn beslissing om met motor woon/werk te gaan rijden en auto achter de hand houden voor als het echt niet anders kan.
....Transavia?? das toch veevervoer?
Heerlijk die filevrije dag 8.45 A9 daat stond ik dan in
een file van 15 kilometer, echt super moeten ze meer doen
zo'n dag. Tjonge wat ze niet allemaal verzinnen.
Begrijp ik die benaming ook weer....dat is ONUR! ....iets met geiten en ..cockpit......
waar kan ik op jouw stemme??
Ja dat kan!
Ah!! Hanzzz is eigenlijk Ronald Waterman!!! (dit is namelijk precies van VVD-er Ronald Waterman (Provincie Zuid Holland) een keer op TV uit de doeken heeft gedaan)
Als Hanzzz niet Ronald Waterman is, dan had je op zijn minst nog een bronvermelding kunnen doen
ohw?! eh
Wat ik wel jammer vindt van de ANWB, is dat in hun enquete niets gezegd wordt over de motor en haar voordelen.
En nu niet gaan zeggen:"ja kan ook nog 'iets anders' kiezen. die vind ik nogal te kort door de bocht
Dus die sleutelhanger (trés originale ) mogen ze ook houden.
Laat ik het maar bij hun Wegenwacht houden, die doen het vooralsnog goed
ben zo blij met mijn beslissing om met motor woon/werk te gaan rijden en auto achter de hand houden voor als het echt niet anders kan.
...dat is ONUR! ....iets met geiten en ..cockpit......
Probleem is dat je hiervoor geen partij op kan richten. Kan wel maar zou een een issue partij zijn. Je kan wel inspraak uitoefenen op het forum van je politieke partij. Doe ik bijvoorbeeldbij de Christen Unie.
Je kan lid worden van de stichting pro-auto. Kan je niet op stemmen maar lobby t veel in den Haag voor dit soort zaken.
Je kan lid worden van de MAG (al hebben die meer asfalt niet echt als speerpunt)
oplossingen voor het fileprobleem:
- gratis openbaar vervoer met een betere bereikbaarheid
- kilometerheffing met dubbel tarief in probleemgebieden
- korting op kilometerheffing (minimaal 50%) wanneer men car-poolt
- motoren direct wegenbelasting vrij stellen
- BPM op motoren afschaffen
- onderzoek doen naar een motor-rijstrook
- deel-locaties voor kantoren stimuleren d.m.v. subsidies etc. (zoals gem. Amsterdam nu heeft bij Almere)
- begrenzer van alle vrachtauto's van na 1998 omhooog naar 100km/h
- niet meer onnodig wegvlakken aanleggen die van 2 naar 3 rijstroken gaan en vrijwel direct daarna weer terug naar 2...dit voorkomt onnodig ritsen.
- opinie offensief starten tegen "onnodig remmen"
- gratis "ik geef motoren de ruimte" stickers verstrekken, zodat bewuste automobilisten onbewuste wakker kunnen schudden d.m.v een sticker op de achterruit.
zal ik nog even doorgaan
En voor iedereen die zich afvraagd: waar betalen we dat dan van???
de verhoogde nationale productiviteit en besparingen door file-eliminatie zullen zorg dragen voor de financiële grondslag voor deze initiatieven. Uiteraard wel met terugwerkende kracht.
slik.. slik.. proeesstt..snik.. woeahahahahahhaa wat ben jij een Droogkloot.. geweldig
Ik denk ook niet dat de motorfiets de file helpt voorkomen. De motorfiets zorgt er alleen voor dat zijn berijder, als er eenmaal file staat, veel minder last van die file heeft.
Maar een motor neemt, als er nog geen file staat, maar marginaal minder ruimte op de weg in dan een auto. In de breedte maakt het niets uit, in de lengte een meter of 2-3, wat inclusief onderlinge afstand van de voertuigen niet heel veel verschil maakt.
Tenzij al die motorrijders erg gedisciplineerd baksteensgewijs gaan rijden. Maar als alle automobilisten nou eens een stuk gedisciplineerder zouden gaan rijden, zouden er ook veel minder files zijn.
Motorfiets verminderd de files beneden de 50 km/u immers dan mag hij of zij er tussen door. Dit doen ze dus automatische precies op de plekken waar teweinig capaciteit is.
Dus zorgen ze er ook voor dat anderen minder last hebben van de file.
Zolang het om verhoudingsgewijs een kleine groep motoren gaat wel. Maar zodra er heel veel motoren gaan rijden (zeg 50% van de automobilisten stapt over) dan staat er nog steeds file. Soortgelijke taferelen zie je bijvoorbeeld ook in Friesland tijdens de elfstedentocht voor de motor.