ANWB - Nationale Filevrije Dag 9 oktober

gelukkig was er een wisselstoring bij amsterdam ray.

Mag ik alsjeprettypleaseblieft ook in de file staan? Kan ik renminste zitten.
 
Ik doe ook mee met filevrije dag *O*

Ik heb speciaal mijn rijbewijs 2 maanden geleden al ingeleverd om met deze dag mee te doen *O*

morgen me rijbewijs maar weer ophalen :)
 
Ik had ( met nog een paar blik-rakkers..)de file-vrije primeur op deze donderdag.
A12-A4 heen en weer ..no problemo... *O*
Vrijwel geen verkeer voor me of achter me,...en een gezwinde snelheid.
( gezin broer ff ri. Transavia-Schiphol getransporteerd 01:30/03:00...)

Het is dus te doen! :X O-)
 
Ik had ( met nog een paar blik-rakkers..)de file-vrije primeur op deze donderdag.
A12-A4 heen en weer ..no problemo... *O*
Vrijwel geen verkeer voor me of achter me,...en een gezwinde snelheid.
( gezin broer ff ri. Transavia-Schiphol getransporteerd 01:30/03:00...)

Het is dus te doen! :X O-)


....Transavia?? das toch veevervoer?
 
Heerlijk die filevrije dag 8.45 A9 daat stond ik dan in
een file van 15 kilometer, echt super moeten ze meer doen
zo'n dag. Tjonge wat ze niet allemaal verzinnen.
 
hahaha lijkt er op dat een hoop mensen dachten dat als het dan toch file vrij is, ga ik lekker met de auto _O-

ben zo blij met mijn beslissing om met motor woon/werk te gaan rijden en auto achter de hand houden voor als het echt niet anders kan. *O* *O*
 
hahaha lijkt er op dat een hoop mensen dachten dat als het dan toch file vrij is, ga ik lekker met de auto _O-

ben zo blij met mijn beslissing om met motor woon/werk te gaan rijden en auto achter de hand houden voor als het echt niet anders kan. *O* *O*

Was gelijk het eerste wat ik dacht toen ik van deze dag hoorde.. leuke actie maar gaat no way werken natuurlijk :z
 
Heerlijk die filevrije dag 8.45 A9 daat stond ik dan in
een file van 15 kilometer, echt super moeten ze meer doen
zo'n dag.
Tjonge wat ze niet allemaal verzinnen.


slik.. slik.. proeesstt..snik.. woeahahahahahhaa _O- _O- _O- wat ben jij een Droogkloot.. geweldig _O- :X :}
 
waar kan ik op jouw stemme??

Probleem is dat je hiervoor geen partij op kan richten. Kan wel maar zou een een issue partij zijn. Je kan wel inspraak uitoefenen op het forum van je politieke partij. Doe ik bijvoorbeeldbij de Christen Unie.

Je kan lid worden van de stichting pro-auto. Kan je niet op stemmen maar lobby t veel in den Haag voor dit soort zaken.

Je kan lid worden van de MAG (al hebben die meer asfalt niet echt als speerpunt)
 
Ja dat kan!

Ah!! Hanzzz is eigenlijk Ronald Waterman!!! (dit is namelijk precies van VVD-er Ronald Waterman (Provincie Zuid Holland) een keer op TV uit de doeken heeft gedaan)
Als Hanzzz niet Ronald Waterman is, dan had je op zijn minst nog een bronvermelding kunnen doen :9

;)

ohw?! eh :^

Wat ik wel jammer vindt van de ANWB, is dat in hun enquete niets gezegd wordt over de motor en haar voordelen.
En nu niet gaan zeggen:"ja kan ook nog 'iets anders' kiezen. die vind ik nogal te kort door de bocht :N
Dus die sleutelhanger (trés originale :N ) mogen ze ook houden.

Laat ik het maar bij hun Wegenwacht houden, die doen het vooralsnog goed :Y

Sorry ik ben echt niet Ronald Waterman. Ik wist ook niet dat hij een dergelijk verhaal heeft gehouden. Dit is gewoon logisch nadenken. Door allerlei bullshit verhalen wordt het volk voor de gek gehouden.
De meeste mensen hebben al geaccepteerd dat er voor files geen oplossing is.
Milieu ik ben prima voor mileu maar zolang er nog vulkanen zijn hebben wij weinig ot geen impact
Milieu waarom moet je dan meer wegenbelasting betalen als je op gas rijdt?
Waarom rijden ministers met auto's rond?
 
ben zo blij met mijn beslissing om met motor woon/werk te gaan rijden en auto achter de hand houden voor als het echt niet anders kan. *O* *O*

De beste beslissing ooit waarschijnlijk.

Ik heb het nog drastischer gedaan, verhuisd naar een lokatie waar het OV nog een acceptabele backup is voor die paar dagen per jaar dat ik het met de motor echt niet acceptabel vind. Nou ja, er waren ook wel andere redenen voor die verhuizing, maar het maakte de beslissing de auto weg te doen wel een stuk makkelijker.
 
Probleem is dat je hiervoor geen partij op kan richten. Kan wel maar zou een een issue partij zijn. Je kan wel inspraak uitoefenen op het forum van je politieke partij. Doe ik bijvoorbeeldbij de Christen Unie.

Je kan lid worden van de stichting pro-auto. Kan je niet op stemmen maar lobby t veel in den Haag voor dit soort zaken.

Je kan lid worden van de MAG (al hebben die meer asfalt niet echt als speerpunt)




Degene die hier een studie van gemaakt heeft is Ronald Waterman van de VVD.
Deze staat op de kieslijst van de Provincie Zuid-Holland.
Ronald Waterman heeft al met succes diverse projecten van de grond kunnen krijgen in Verkeer en Waterstaat die hout snijden.

Nu de wegenverbreding nog *O*

De MAG, mag je altijd lid van worden :Y

En ook maar geen "autootje-pest-partijen" meer kiezen.

In Delft hebben ze Groen Links de portefeuille verkeer gegeven.
Ja, dat is natuurlijk gewoon de kat op het spek binden :N
 
Laatst bewerkt:
oplossingen voor het fileprobleem:

- gratis openbaar vervoer met een betere bereikbaarheid

- kilometerheffing met dubbel tarief in probleemgebieden

- korting op kilometerheffing (minimaal 50%) wanneer men car-poolt

- motoren direct wegenbelasting vrij stellen

- BPM op motoren afschaffen

- onderzoek doen naar een motor-rijstrook

- deel-locaties voor kantoren stimuleren d.m.v. subsidies etc. (zoals gem. Amsterdam nu heeft bij Almere)

- begrenzer van alle vrachtauto's van na 1998 omhooog naar 100km/h

- niet meer onnodig wegvlakken aanleggen die van 2 naar 3 rijstroken gaan en vrijwel direct daarna weer terug naar 2...dit voorkomt onnodig ritsen.

- opinie offensief starten tegen "onnodig remmen"

- gratis "ik geef motoren de ruimte" stickers verstrekken, zodat bewuste automobilisten onbewuste wakker kunnen schudden d.m.v een sticker op de achterruit.

zal ik nog even doorgaan :?

En voor iedereen die zich afvraagd: waar betalen we dat dan van???

de verhoogde nationale productiviteit en besparingen door file-eliminatie zullen zorg dragen voor de financiële grondslag voor deze initiatieven. Uiteraard wel met terugwerkende kracht.

:W

Gratis openbaar vervoer heeft geen zin op dit moment omdat de NS nu al niet genoeg capaciteit heeft. Ik wil trouwens best voor openbaar vervoer betalen als ik rustig kan werken en een zit plaats heb. Onder rustig werken versta ik ook dat ik niet vier keer moet overstappen.

kilometerheffing werkt niet let maar op.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk ook niet dat de motorfiets de file helpt voorkomen. De motorfiets zorgt er alleen voor dat zijn berijder, als er eenmaal file staat, veel minder last van die file heeft.

Maar een motor neemt, als er nog geen file staat, maar marginaal minder ruimte op de weg in dan een auto. In de breedte maakt het niets uit, in de lengte een meter of 2-3, wat inclusief onderlinge afstand van de voertuigen niet heel veel verschil maakt.

Tenzij al die motorrijders erg gedisciplineerd baksteensgewijs gaan rijden. Maar als alle automobilisten nou eens een stuk gedisciplineerder zouden gaan rijden, zouden er ook veel minder files zijn.

Motorfiets verminderd de files beneden de 50 km/u immers dan mag hij of zij er tussen door. Dit doen ze dus automatische precies op de plekken waar teweinig capaciteit is.
Dus zorgen ze er ook voor dat anderen minder last hebben van de file.
 
ik vond het wel gezellig vanochtend, meer gezwaaid dan normaal! *O*

Maar dat kan ook door het lekkere weer komen.... :]
 
Motorfiets verminderd de files beneden de 50 km/u immers dan mag hij of zij er tussen door. Dit doen ze dus automatische precies op de plekken waar teweinig capaciteit is.
Dus zorgen ze er ook voor dat anderen minder last hebben van de file.

Zolang het om verhoudingsgewijs een kleine groep motoren gaat wel. Maar zodra er heel veel motoren gaan rijden (zeg 50% van de automobilisten stapt over) dan staat er nog steeds file. Soortgelijke taferelen zie je bijvoorbeeld ook in Friesland tijdens de elfstedentocht voor de motor.
 
Ach die file's, zolang ik nog steeds naar cursussen in nieuwegein moet vanuit Amsterdam, die doodleuk van 9 tot 5 geplanned worden terwijl alle stof prima tussen 10 en 16 kan, congressen nog steeds in die uren zitten ipv een uur na de file. Mensen nog steeds file's veroorzaken door continu van rijstrook te wisselen, te weinig afstand houden en elkaar een kusje geven met als gevolg 15 km op de A10 en te hoge vrachtwagens de coentunnel inrijden en die blokkeren kan je zoveel asfalt neerkwakken als je wil, met de hollandse spruitjesmentaliteit blijft het schipperen.
Ik niet, heb én een tweewieler én werk ploegendiensten :D
 
Zolang het om verhoudingsgewijs een kleine groep motoren gaat wel. Maar zodra er heel veel motoren gaan rijden (zeg 50% van de automobilisten stapt over) dan staat er nog steeds file. Soortgelijke taferelen zie je bijvoorbeeld ook in Friesland tijdens de elfstedentocht voor de motor.

Zijn die dan aan het kluunen....? :+ flauw...


Was vanochtend zoals gewoonlijk weer op de motor naar het werk, en wat was het weer stervensdruk. Aktie is dus niet echt een succes in mijn ogen. Ik denk wel dat als een groot aantal automobilisten op de motor zouden stappen de eventuele files wel sneller opgelost zouden zijn.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan