ANWB - Nationale Filevrije Dag 9 oktober

Oh oh oh, wat is de ANWB blij:
Nationale Filevrije dag: minder files
De ANWB toont zich opgetogen over de eerste resultaten van de Filevrije Dag. Er stonden vanochtend wel files, maar deze waren minder lang dan normaal
...

Maar wat blijkt uit onafhankelijk onderzoek (van de VID):
Filedruk ochtendspits iets hoger dan gemiddeld
Het algemene beeld op de FileVrijeDag die vandaag gehouden wordt, is dat het wat rustiger is op de wegen. Mogelijk wordt dat veroorzaakt doordat mensen gespreider (en vooral vroeger) naar hun werk zijn gegaan - de eerste files stonden er al rond 6 uur.

Als de files verspreider over de tijd staan, heeft het geen zin om te kijken naar de grootste hoeveelheid file in de ochtendspits. Een betere maat om naar de files te kijken is gebruik te maken van de filedruk. Deze maat, verkregen door de lengte van de file te vermenigvuldigen met het aantal minuten dat de file er staat, wordt ook gebruikt voor de jaarlijkse Top 50.

Kort na 09:30 was de filedruk tot ruim 27500 kilometerminuten gestegen. Daarmee ligt het nipt hoger dan het gemiddelde van de oktoberdonderdagen van 2007 en vorige week.
Die ANWB moet zich als politieke partij registreren, ze lullen al net zo naar zichzelf toe als dat volk uit Den Haag.
 
Laatst bewerkt:
Daarbij zijn de routes die het OV neemt ook nog eens tijdverslindend. Voordat ze dat willen promoten zouden de vervoersbedrijven en de regering het rendabel moeten maken qua tijd en kosten. Daarbij zijn motoren "gevaarlijk en eng." Want soms denk ik dat het volksbeeld van motorrijders een stelletje waaghalzen op sportmotoren of asocialen op cruisers is.

En trouwens. Is het fileprobleem niet iets dat alleen in de Randstad en in zuid nederland voorkomt?
 
Laatst bewerkt:
Ik zit nu thuis (thuiswerken, zoals meestal op donderdag), en volg het nieuws omtrent de filevrije dag een beetje.. En er wordt VEEL gepraat en gewauweld over "anders werken", en een ongeval op de A12.

Maar niemand neemt het woord "motor" in de mond.. Als ze nou eens -net zoals in Belgie- automobilisten op een 125cc-motor laten rijden met een autorijbewijs.. en: MEER ASFALT !! Want het plan om een high-tech OV-systeem te maken.. dat lukt niet in Nederland. Een OV-chipkaart is al niet mogelijk..

ik wil dus echt niet op de weg komen met een stel mensen die nooit hun rijvaardigheid hebben gehaald op een motor. Het is belangrijk dat ze dat eerst halen, anders voorzie ik nog wel dat er opeens een groot aantal meer doden vallen, simpelweg omdat ze niet goed spiegelen (je hebt geen achteruit spiegel zoals in een auto), niet defensief rijden en/of gewoon bepaalde handelingen niet kunnen doen zoals een noodstop.
 
Rond om Rotterdam is het mislukt om een file vrije dag te hebben.
Ik heb in tijden niet zo'n drukke ochtend en avondspits gehad.

Wel meer motorrijders dan normaal. *O*

In deze periode van het jaar ben ik meestal een van de weinige die trouw de motor pakt.

:]
 
Rond om Rotterdam is het mislukt om een file vrije dag te hebben.
Ik heb in tijden niet zo'n drukke ochtend en avondspits gehad.

Wel meer motorrijders dan normaal. *O*

In deze periode van het jaar ben ik meestal een van de weinige die trouw de motor pakt.

:]

Inderdaad, rond Rotterdam was het megadruk. Volgens mij dacht iedereen: Het is filevrije dag dus ik laat de trein een keer voor wat ie is en ga lekker met de auto.

Het tegengestelde is bereikt dus, veel meer mensen dan normaal pakten de auto omdat ze dachten van elkaar dat ze hem thuis lieten :+

Ik ook op de motor btw *O*
 
Laatst bewerkt:
Hahaha, filevij... wat een afgang. En die lul van de ANWB maar beweren dat ze het zo goed hadden gedaan

Stelletje eikels :(
 
Laatst bewerkt:
Oh oh oh, wat is de ANWB blij:Maar wat blijkt uit onafhankelijk onderzoek (van de VID):Die ANWB moet zich als politieke partij registreren, ze lullen al net zo naar zichzelf toe als dat volk uit Den Haag.


Dat geld natuurlijk ook voor de VID, maar goed ik moet ze helaas gelijk geven.
Normaal zou ik alleen een file gehad hebben op de A-13 ri. Rotterdam en op de terugweg A-20 Terbregseplein ri. A-13.
Vandaag was er dus file op de A-13, A-20, A-15 bij Rhoon en A-15 bij Papendrecht.
Terug op de A-16 vanaf de A-15, A-20 en A-13.

:N de ANWB wilde de discussie aanzwengelen.
ehm....die discussie is al 20 jaar bezig :N

De volgende keer als er een organisatie kansloos een filevrijedag organiseert, ff met wat straatklinkers langs het hoofdkantoor om deze op ludieke wijze door de ramen te gooien *O*
 
Laatst bewerkt:
Hierzo :J :r

full
 
Ach als de lullo's [anwb] het pas weer over 100 jaar
gaan organiseren heb ik er wel vrede mee. Behalve dat ik
vanmorgen in de file stond van 15 km [A9] en vanmiddag
11 km heb ik er voor de rest weinig van gemerkt. Morgen
toch maar weer op de motor.
Weet je wat ook stom is |( , dat ik in de auto automatisch mijn
hand opsteek naar motorrijders, maar terug zwaaien hó maar. :+
 
Dat geld natuurlijk ook voor de VID, maar goed ik moet ze helaas gelijk geven.
Normaal zou ik alleen een file gehad hebben op de A-13 ri. Rotterdam en op de terugweg A-20 Terbregseplein ri. A-13.
Vandaag was er dus file op de A-13, A-20, A-15 bij Rhoon en A-15 bij Papendrecht.
Terug op de A-16 vanaf de A-15, A-20 en A-13.

:N de ANWB wilde de discussie aanzwengelen.
ehm....die discussie is al 20 jaar bezig :N

De volgende keer als er een organisatie kansloos een filevrijedag organiseert, ff met wat straatklinkers langs het hoofdkantoor om deze op ludieke wijze door de ramen te gooien *O*

Hoezo kansloos..... |(
De ANWB kan er toch nix aan doen dat er files staan?
 
De ANWB kan er inderdaad niks aan doen dat er files staan, daar heb je gelijk in.....
Maar ze moeten niet denken dat ze er wat tegen kunnen doen :W
En dat is wat ze dachten en dat is mega mislukt...dus kansloos.
 
Grappig dat de ANWB het alsnog een geslaagde actie vonden.

...die zijn de 'kwijt weg'.....én willen hun 'gezicht' niet verliezen...
...jezelf op de borst slaan en klopjes op den schouder geven is dan wel het meest euforistische wat je jezelf kunt aandoen.
"Kijk "WIJ" zijn goed bezig!"

Waarschijnlijk een seminar gehad van ene Ratelband. B|
 
Vanmorgen weg van werk (6:45) terug naar a'dam. File vanaf leiden tot aan eind Roelofarendsveen. God was ik blij dat ik op mijn motor was.

Filevijdag = ZEKER niet.

inventarisatie file = 2 keer hard rem wegens slaperige links/recht voegverkeer.

Zo was ik blij dat ik weer op mijn bedje lag.

Message of the day : Mensen ga eens met de motor. Ik had het lekker warm in mijn pakkie.
 
A12 van Gouda tot Utrecht zeeeeer langzaam rijdend verkeer. Volledige A12 afgeloten vanaf Utrecht tot ? Dit alles gedurende een deel van de avond.

Een ding is zeker de A12 was voor een gedeelte zeker file vrij.
 
Tis weer het seizoen van de laagstaande zon.
Dan gebeuren er altijd aanrijdingen en dat zorgt voor extra file.
 
Laatst bewerkt:
Grappig dat de ANWB het alsnog een geslaagde actie vonden.

Doet me een beetje denken aan die Iraakse generaal die in Bagdag maar vol stond te houden dat ze de vijand in hun tanks zou laten branden, terwijl om hen heen de stad aan puin werd geschoten door die vijand _O-
 
De ANWB heeft er goed aan gedaan, om de filevrije dag (what's in a name) te organiseren.

Ten eerste is er nogmaals de nadruk op gelegd dat het terugdringen van de files vooral bereikt kan worden door de mensen die in de file staan anders, of op andere tijden, te laten reizen.
Ten tweede is het zo, dat er niks verandert als niemand wat anders doet.

Het probleem is echter, en aan de stompzinnige reacties van sommige posters hier is dat ook te lezen, dat heel veel mensen vinden dat EEN ANDER anders moet gaan reizen. Zelf hoeven ze er niet aan bij te dragen.

Het resultaat van de onwilligheid van reizigers om het anders te doen zal gaan resulteren in allerlei overheidsmaatregelen (sommige al in gang gezet) om toch de files terug te dringen. Denk vooral aan het duurder maken van reizen op de weg, in de spits.
Diezelfde mensen die niet willen veranderen klagen wel het hardst als dit soort maatregelen uitgevoerd worden.

Ikzelf reis zakelijk bij voorkeur met de auto. (leasebak van de zaak) Echter, afhankelijk van de bestemming en de gewenste aankomsttijd kies ik ook wel eens voor de trein of de motor. En als het echt niet anders kan, dan spreek ik een tijd af die beter uit komt.
 
Laatst bewerkt:
Vergeet niet dat de NS ook een (mede)organisator van deze dag is.

Ipv dat ze zorgen dat ze het treinverkeer op die dag goed laten gaan kwamen ze met minder treinen rijden tussen ede wageningen en utrecht.

Tevens een paar wisselstoringen hier en daar, o.a. utrecht lag redelijk plat hoorde ik van mn vriendin.

Lijkt me slimmer als ze een dag uitkiezen waar ze wel de volledige capaciteit beschikbaar hebben.
Nu krijgen de mensen die gisteren de trein pakte ipv de auto van de NS helemaal een slechte indruk.
 
Met het OV zou ik 2 uur en 45 minuten kwijt zijn om op mijn werk te komen. Dan heb ik de eerst mogelijke bus, en ben ik nog 30 minuten te laat. Met de motor is het 25/30 minuten.

Klasse alternatief dat OV :') .


grz Thijs
 
klasse! dit getuigt van grote stijl!

:j

Fatsoenrakker!!

De ANWB heeft er goed aan gedaan, om de filevrije dag (what's in a name) te organiseren.

Ten eerste is er nogmaals de nadruk op gelegd dat het terugdringen van de files vooral bereikt kan worden door de mensen die in de file staan anders, of op andere tijden, te laten reizen.
Ten tweede is het zo, dat er niks verandert als niemand wat anders doet.

Het probleem is echter, en aan de stompzinnige reacties van sommige posters hier is dat ook te lezen, dat heel veel mensen vinden dat EEN ANDER anders moet gaan reizen. Zelf hoeven ze er niet aan bij te dragen.

Het resultaat van de onwilligheid van reizigers om het anders te doen zal gaan resulteren in allerlei overheidsmaatregelen (sommige al in gang gezet) om toch de files terug te dringen. Denk vooral aan het duurder maken van reizen op de weg, in de spits.
Diezelfde mensen die niet willen veranderen klagen wel het hardst als dit soort maatregelen uitgevoerd worden.

Ikzelf reis zakelijk bij voorkeur met de auto. (leasebak van de zaak) Echter, afhankelijk van de bestemming en de gewenste aankomsttijd kies ik ook wel eens voor de trein of de motor. En als het echt niet anders kan, dan spreek ik een tijd af die beter uit komt.


Och ja, helemaal over het hoofd gezien.
Shit, dus ik moet geen motor gaan rijden (tis een motor-forum he), maar iets anders....
Het ging er natuurlijk om dat de ANWB (en NS, en Rabobank) de discussie wilden aanzwengelen over het file probleem in Nederland.
Dat ze daar in Nederland nou is niet eerder mee begonnen zijn......

:N :W
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan