Fuck Het Milieu
MF veteraan
- Onderwerp starter
- #151
zo straks weer de file in.
Morgen vrijdag, eh file vrijdag
Morgen vrijdag, eh file vrijdag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nationale Filevrije dag: minder files
De ANWB toont zich opgetogen over de eerste resultaten van de Filevrije Dag. Er stonden vanochtend wel files, maar deze waren minder lang dan normaal
...
Die ANWB moet zich als politieke partij registreren, ze lullen al net zo naar zichzelf toe als dat volk uit Den Haag.Filedruk ochtendspits iets hoger dan gemiddeld
Het algemene beeld op de FileVrijeDag die vandaag gehouden wordt, is dat het wat rustiger is op de wegen. Mogelijk wordt dat veroorzaakt doordat mensen gespreider (en vooral vroeger) naar hun werk zijn gegaan - de eerste files stonden er al rond 6 uur.
Als de files verspreider over de tijd staan, heeft het geen zin om te kijken naar de grootste hoeveelheid file in de ochtendspits. Een betere maat om naar de files te kijken is gebruik te maken van de filedruk. Deze maat, verkregen door de lengte van de file te vermenigvuldigen met het aantal minuten dat de file er staat, wordt ook gebruikt voor de jaarlijkse Top 50.
Kort na 09:30 was de filedruk tot ruim 27500 kilometerminuten gestegen. Daarmee ligt het nipt hoger dan het gemiddelde van de oktoberdonderdagen van 2007 en vorige week.
Niet leeg.....
Maar, geen file op de A59 en de A16 (onder de Moerdijk)
Ik zit nu thuis (thuiswerken, zoals meestal op donderdag), en volg het nieuws omtrent de filevrije dag een beetje.. En er wordt VEEL gepraat en gewauweld over "anders werken", en een ongeval op de A12.
Maar niemand neemt het woord "motor" in de mond.. Als ze nou eens -net zoals in Belgie- automobilisten op een 125cc-motor laten rijden met een autorijbewijs.. en: MEER ASFALT !! Want het plan om een high-tech OV-systeem te maken.. dat lukt niet in Nederland. Een OV-chipkaart is al niet mogelijk..
Rond om Rotterdam is het mislukt om een file vrije dag te hebben.
Ik heb in tijden niet zo'n drukke ochtend en avondspits gehad.
Wel meer motorrijders dan normaal.
In deze periode van het jaar ben ik meestal een van de weinige die trouw de motor pakt.
Oh oh oh, wat is de ANWB blij:Maar wat blijkt uit onafhankelijk onderzoek (van de VID):Die ANWB moet zich als politieke partij registreren, ze lullen al net zo naar zichzelf toe als dat volk uit Den Haag.
Dat geld natuurlijk ook voor de VID, maar goed ik moet ze helaas gelijk geven.
Normaal zou ik alleen een file gehad hebben op de A-13 ri. Rotterdam en op de terugweg A-20 Terbregseplein ri. A-13.
Vandaag was er dus file op de A-13, A-20, A-15 bij Rhoon en A-15 bij Papendrecht.
Terug op de A-16 vanaf de A-15, A-20 en A-13.
de ANWB wilde de discussie aanzwengelen.
ehm....die discussie is al 20 jaar bezig
De volgende keer als er een organisatie kansloos een filevrijedag organiseert, ff met wat straatklinkers langs het hoofdkantoor om deze op ludieke wijze door de ramen te gooien
De volgende keer als er een organisatie kansloos een filevrijedag organiseert, ff met wat straatklinkers langs het hoofdkantoor om deze op ludieke wijze door de ramen te gooien
Grappig dat de ANWB het alsnog een geslaagde actie vonden.
Grappig dat de ANWB het alsnog een geslaagde actie vonden.
klasse! dit getuigt van grote stijl!
De ANWB heeft er goed aan gedaan, om de filevrije dag (what's in a name) te organiseren.
Ten eerste is er nogmaals de nadruk op gelegd dat het terugdringen van de files vooral bereikt kan worden door de mensen die in de file staan anders, of op andere tijden, te laten reizen.
Ten tweede is het zo, dat er niks verandert als niemand wat anders doet.
Het probleem is echter, en aan de stompzinnige reacties van sommige posters hier is dat ook te lezen, dat heel veel mensen vinden dat EEN ANDER anders moet gaan reizen. Zelf hoeven ze er niet aan bij te dragen.
Het resultaat van de onwilligheid van reizigers om het anders te doen zal gaan resulteren in allerlei overheidsmaatregelen (sommige al in gang gezet) om toch de files terug te dringen. Denk vooral aan het duurder maken van reizen op de weg, in de spits.
Diezelfde mensen die niet willen veranderen klagen wel het hardst als dit soort maatregelen uitgevoerd worden.
Ikzelf reis zakelijk bij voorkeur met de auto. (leasebak van de zaak) Echter, afhankelijk van de bestemming en de gewenste aankomsttijd kies ik ook wel eens voor de trein of de motor. En als het echt niet anders kan, dan spreek ik een tijd af die beter uit komt.