aparte rijstrook voor motoren

golliwog

Die hard MF'er
24 sep 2007
322
0
Waarom alle aandacht en geld voor die koekblikkers. 10 rijstroken of meer!!!! belachelijk!!!.

Wij motorrijders veroorzaken geen files, wij voorkómen ze juist. Dit mag volgens mij wel eens een keer beloond worden.

Gewoon een aparte strook van een meter of 2 breed ALLEEN voor motorrijders. Nooit meer file, nooit meer achterlijke koekblikkers die niet uitkijken met alle schade en ellende die je daarmee hebt.

Wat vinden jullie er van????? We betalen toch ook motorrijtuigenbelasting en BPM en BTW en inkomstenbelasting en weet ik veel wat nog meer !!!!!!!
 
Waarom alle aandacht en geld voor die koekblikkers. 10 rijstroken of meer!!!! belachelijk!!!.

Wij motorrijders veroorzaken geen files, wij voorkómen ze juist. Dit mag volgens mij wel eens een keer beloond worden.

Gewoon een aparte strook van een meter of 2 breed ALLEEN voor motorrijders. Nooit meer file, nooit meer achterlijke koekblikkers die niet uitkijken met alle schade en ellende die je daarmee hebt.

Wat vinden jullie er van????? We betalen toch ook motorrijtuigenbelasting en BPM en BTW en inkomstenbelasting en weet ik veel wat nog meer !!!!!!!

Aangezien je ook met een motor voldoende afstand moet houden tot je voorganger, neem je even veel ruimte in op de snelweg.

Het feit dat we door een file heen kunnen rijden, wil niet zeggen dat er geen files zijn als iedereen op de motor rijdt.

En dan nog: je zal ook op die strook moeten zien te komen als het druk is....

Nee, geen aparte strook, maar gewoon voldoende ruimte bij file is al heel wat.
 
Ze waren al in overleg om motorrijders toestemming te geven om over busbanen te mogen rijden.. Dat vind ik al een hele grote stap!
 
Het leuke van motorrijden vind ik lekker om tussen de blikken door te gaan. Hun een beetje treiteren })
 
Graaf graaf...

Ah!

Dus om het filerijden te vergemakkelijken!

Dit! (origineel)

full
 
Je bedoelt vrouwen en bejaarden een aparte rijstrook. Ja, goed idee.
 
Nu op TopGear, motoren mogen straks op busbanen rijden in London ;).
 
Laatst bewerkt:
Als wij bij elke snelweg een eigen strook krijgen, die alleen motorrijders mogen gebruiken. Ben ik benieuwd hoeveel de belasting voor ons omhoog gaat.
 
als al die automobilisten die zelf ook motorrijder zijn voortaan gewoon naar rechts zouden gaan op alle momenten dat dit redelijkerwijs prima zou kunnen, zou dat al zoveel schelen dat de motorrijders die motorrijden gewoon door zouden kunnen rijden.

Motorrijstroken willen is onrealistisch, als je het afzet tegen het aantal weggebruikers dat er gebruik van zou kunnen maken.
Ga morgen eens een uurtje tellen op een snelweg hoeveel auto's en hoeveel motoren er langskomen.
 
Waarom alle aandacht en geld voor die koekblikkers. 10 rijstroken of meer!!!! belachelijk!!!.

Wij motorrijders veroorzaken geen files, wij voorkómen ze juist. Dit mag volgens mij wel eens een keer beloond worden.

Gewoon een aparte strook van een meter of 2 breed ALLEEN voor motorrijders. Nooit meer file, nooit meer achterlijke koekblikkers die niet uitkijken met alle schade en ellende die je daarmee hebt.

Wat vinden jullie er van????? We betalen toch ook motorrijtuigenbelasting en BPM en BTW en inkomstenbelasting en weet ik veel wat nog meer !!!!!!!
maar nee, dat is geen goed idee :)

:W

zet je maar in voor motorvriendelijke vangrails ofzo, realistischer en nuttiger :Y
 
Aangezien je ook met een motor voldoende afstand moet houden tot je voorganger, neem je even veel ruimte in op de snelweg.

Het feit dat we door een file heen kunnen rijden, wil niet zeggen dat er geen files zijn als iedereen op de motor rijdt.

En dan nog: je zal ook op die strook moeten zien te komen als het druk is....

Nee, geen aparte strook, maar gewoon voldoende ruimte bij file is al heel wat.

Evenveel ruimte? Mijn motor is echt een paar meter korter dan mij auto, dus het scheelt wel.

Verder zou ik zeggen, low profile. Laten we niet te veel schreeuwen als motorrijders. Al onze privileges, voordringen bij het stoplicht, tussen de file door, parkeren op de stoep kunnen we ons veroorloven omdat we met niet zo veel zijn en niemand er dus echt last van heeft. Als we nu speciale behandelingen gaan eisen komen we in het vizier van de overheid, en dat betekent betalen!! Ik vind het wel prima zo.
 
als motorrijder zou je zelfs nóg meer afstand moeten houden dan dat auto's dat onderling zouden moeten doen, dus eigenlijk zou je nóg meer ruimte in horen te nemen :')
 
En waarom zou je meer afstand moeten houden? Je staat minstens zo snel stil als een auto en als dat niet lukt kun je altijd nog er langs schieten om dat je in de breedte veel minder ruimte nodig hebt.
 
ik maak liever een noodstop in mn auto dan op de motor :)

daarom wil ik genoeg ruimte hebben zodat ik nooit een echte noodstop hoef te maken met de motor :)

daarom houd ik altijd lekker heul veul ruimte tussen mijn voorganger en mezelf, zodat ik zo ongeveer op alles met het loslaten van het gas al kan reageren en alle tijd heb om te overzien of ik iets moet gaan doen: remmen, uitwijken of weetikveel wat.

Iets met kunnen reageren en anticiperen. Je bent niet stoerder als je evensnel stilstaat of onderuitgaat m.i. Je bent stoerder als je ervoor zorgt dat men er niet voor kan zorgen dat jij snel stil moet staan.

Als jij ineens snel stil moet staan, dan zit je er 7 van de 10 keer te dicht op en rijd je 8 van de 10 keer te hard :)

Maargoed, we leven niet in de ideale wereld en ik kan ook niet altijd de afstand houden tot mijn voorganger die ik zou willen omdat ik dan wrsch juist verder van huis zou geraken, want zodra je ook maar 5 meter open laat drukt er alweer een auto tussen :')

Probeer mijn afstand altijd zo ruim mogelijk te maken, ik heb 9 van de 10 keer geen haast en heb geen zin in stress, ergernissen en eventuele uitwijkacties, waar je overigens ook niet alle ruime voor hebt.

Schiet jij er op de A12 bij Arnhem bijvoorbeeld er maar 'even langs' als je op de linker baan rijdt en plots uit moet wijken: links: vangrail op nog geen meter van het rijgedeelte en de rechterkant volgepakt met auto's die in het midden rijden zo ongeveer omdat ze er geen motorrijder tussen laten :')

uitwijken is niet zaligmakend en kun je bijna alleen toepassen in de 'ideale noodsituatie', waarbij je één obstakel hebt en de rest van de weg en omgeving vrij zijn om die manoeuvre uit te voeren: aantal keren dat dit voorkomt: 0,1 keer op de 100 gevallen waarop er door je hoofd kan schieten 'uitwijken'. Uitwijken in haast is 9 van de 10 keer een ongetraind reflex dat met de huidige vangrails ed. nog best eens naarder af kan lopen dan ergens op knallen... Uitwijken zoals ik eerder boven omschrijf, dus nadat je rustig na hebt kunnen denken wat je gaat doen geeft al veel meer de kans het overzicht over de situatie te krijgen.

:+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan