aso motorrijder A27

Volgens mij herkent (bijna) iedereen dat gevoel...
Hoe komt dat toch?
Of kunnen we allemaal gewoon niet rijden?

Correct; Nederlanders kunnen niet rijden. Je hoort er wel veel klagen over vrouwen in't verkeer maar als je toch al gaat generaliseren; doe't dan goed!

Het heeft naar mijn mening te maken met de "ikke, ikke, ikke!" mentaliteit, want oh wee als iemand JOUW verkeerspositie 'afpakt'. Dit gedrag is vooral terug te vinden op rotondes (snel ervoor schieten!) links plakken (IK ben aan het inhalen ja!) en vooral niemand van de rechterbaan laten invoegen, snel dat gat dichtgooien! Geen wonder dat deze brave burgers op den duur zelf links blijven rijden..
 
Het heeft naar mijn mening te maken met de "ikke, ikke, ikke!" mentaliteit, want oh wee als iemand JOUW verkeerspositie 'afpakt'. Dit gedrag is vooral terug te vinden op rotondes (snel ervoor schieten!) links plakken (IK ben aan het inhalen ja!) en vooral niemand van de rechterbaan laten invoegen, snel dat gat dichtgooien! Geen wonder dat deze brave burgers op den duur zelf links blijven rijden..
:Y
 
Ik ben steeds hoffelijk in het verkeer op 2 en op 4 wielen maar wat ik niet tegenkan zijn mensen die een hele rij inhalen om dan helemaal vooraan proberen tussen te kruipen.
Zoals bij werken, sommige kruispunten enz ...

Dat laat ik nooit tussen !
 
Laatst bewerkt:
Ik ben steeds hoffelijk in het verkeer op 2 en op 4 wielen maar wat ik niet tegenkan zijn mensen die een hele rij inhalen om dan helemaal vooraan proberen tussen te kruipen.
Zoals bij werken, soomige kruispunten enz ...

Dat laat ik nooit tussen !

Ben jij zeker ook zo'n figuur die er nooit iemand tussen laat waar er 'geritst' moet worden, en dan met name mensen die het concept ritsen begrepen hebben en helemaal door rijden tot het einde van de ritsstrook?
 
hehehe @motomarz...ik had het wel begrepen, maar ik denk dat zij al een soort beeld had van hoe ik reed..zelf haal ik ook wel rechts in...zowel met auto als met motor...maar goed...veilig is het niet, we blijven mensen toch? Ongelukken zitten in kleine hoekjes, dat is wat ik ermee bedoelde...niets is echt zeker, of je nou goed anticipeerd ofniet...rij gelukkig sinds ik m'n rijbewijzen heb schade/ongeluk vrij, maarja dan kan ik nog niet beweren dat mij zoiets niet kan overkomen toch? of wel :P hehehe
Trouwens nog een klacht over een koekblikvrouw vandaag...zonder te kijken zomaar over de trambaan hops een grote weg op in Den haag (eisenhouwerlaan) zag haar al uren, toch maar keihard getoeterd en zij dacht dat er een auto rechts naast haar stond tot ik op haar ruitje klopte en even duidelijk maakte dat ze haar GVDomde ogen eens moest open doen....
Tja...make-uppen en bochten nemen werkt gewoon niet dames....

Wat jij daar zegt ben ik het 100% mee eens. Wat we ook kunnen praten of schelden, hoe goed je ook denkt te anticiperen of anticipeert, een ongeluk zit in een klein hoekje. Je kan nog zoveel schade vrije jaren hebben, als het gebeurd gebeurd het, en dan doen die schade vrije jaren er in feite niks aan toe, want het overkomt je gewoon of niet. Zelfs met actie's waarvan je denkt dit kan wel omdat je het al 1000 keer hebt gedaan en dus al 1000 keer GOED geanticipeerd hebt. Nee dan zal je afgerekend worden op die ene keer dat het niet goed gaat. Mensen moeten dat ook beseffen vind ik. Zeker diegene die het zelf overkomt.
 
Ben jij zeker ook zo'n figuur die er nooit iemand tussen laat waar er 'geritst' moet worden, en dan met name mensen die het concept ritsen begrepen hebben en helemaal door rijden tot het einde van de ritsstrook?


Tussen ritsen en de linker rijstrook gebruiken waar men dient links af te slaan gebruiken om er dan tussen te kruipen en rechtdoor rijden is een groot verschil ...

Zelfde bij werken...
 
Ok, ben even benieuwd naar wat meningen, dus hier mijn verhaal.

Ik rijd vanochtend (in mijn auto...) op de A27 richting Utrecht naar mijn werk en zoals gebruikelijk is het erg druk. Rijd als het kan 130 en als ik dat rijd en het is vrij, dan ga ik altijd naar rechts. Echter, nu reed ik achter een aantal andere auto's op de linkerbaan rond de 100, traag andere auto's aan het inhalen. Achter mij rijdt een motorrijder en die begint op een gegeven moment wild met grootlicht te seinen dat ik opzij moet omdat hij erlangs wilt.

Snap ik, maar het punt is, ik wil er ook langs, dus waarom zou ik proberen naar rechts te gaan met als gevolg dat ik daar waarschijnlijk na de motorrijder ook een hele sleur auto's voor moet laten gaan omdat ik dan niet meteen weer naar links kan? Daarbij komt dat hij vervolgens toch niet kan doorrijden, want voor mij reden nog een hele lading andere auto's.

Uiteindelijk haalde hij me rechts in en liet mij nog even weten dat hij niet blij met mij was. Dat gevoel was natuurlijk wederzijds.

Ligt het nou aan mij, of is dat gewoon niet normaal?

Kans is klein, maar mocht de persoon die dit was dit ook lezen, dan ben ik sowieso erg benieuwd waarom hij denkt dat hij zo belangrijk is dat de zee van auto's als het ware voor hem als de zee van Mozes moet wijken..

Ps. in de file zorg ik altijd voor voldoende ruimte en als het voor mij helemaal leeg is zorg ik dat ik asap op snelheid ben om naar rechts te gaan, zodat anderen er langs kunnen.

Ten eerste vind ik het nogal vreemd om hierover een topic te starten.... Open je er ook een als iemand zijn knipperlicht vergeet aan te zetten?

Maar goed Koos Spee wil meningen horen...

Ik vind dat jij de oorzaak bent dat de andere motorrijder rechts inhaald... Er is ruimte (anders kan hij jou niet rechts inhalen) maar je blijft links rijden. Onnodig links rijden heet dat dan. Dat is nou de oorzaak van rechts - inhalers en de overheid moet de OORZAAK is aanpakken, niet het gevolg...

En kom dan helemaal niet met het argument dat als je even naar rechts gegaan zou zijn, dat je later niet meer naar links kon komen 'door de rij auto's'.... Vergeet niet dat je op een motor zit! Dus naar rechts, en meteen weer naar links, Gas Erop!

Dus naar mijn mening bij jij de Aso hier, iemand die denkt voor anderen te bepalen of hij mag doorstromen of niet, terwijl er ruimte zat is... Het ergste is dat je er misschien geen erg in had, waarna de andere motorrijder je met lichtsignalen er op wijst of je even aan de kant kan gaan....

Fijne dag nog!

Groet Robert
 
@ Wolfman : hehehe ja dat zeg ik, gamma :P nee maar even serieus, jij herhaalt precies wat ik bedoelde...daarom ook die zin :ongeluk in klein hoekje. die schadevrijejaren die ik opnoemde was meer bedoeld om te zeggen dat ik tot nu toe nog niet de sjaak geweest ben :P gelukkig, keep my fingers crossed ;)

Maar even serieus, dat niet ertussen laten (atsui) is echt onwijs hatelijk, ritsen wordt helaas door bijna niemand begrepen tegenwoordig...gister reed ik op de a4 en er moest geritst worden naar 1! rijstrook, was dus weer stilstaande file door figuren die elkaar geen adem gunnen om te leven, ik liet 5 man voor en opeens konden we allemaal doorrijden....gek he? :P

En robert...vind dat je gelijk hebt, zit zelf ook wel eens vast omdat mensen denken dat zij wel mogen bepalen of ik inhaal of niet...zeer irritant en ook nergens voor nodig!
 
@ Wolfman : hehehe ja dat zeg ik, gamma :P nee maar even serieus, jij herhaalt precies wat ik bedoelde...daarom ook die zin :ongeluk in klein hoekje. die schadevrijejaren die ik opnoemde was meer bedoeld om te zeggen dat ik tot nu toe nog niet de sjaak geweest ben :P gelukkig, keep my fingers crossed ;)

Maar even serieus, dat niet ertussen laten (atsui) is echt onwijs hatelijk, ritsen wordt helaas door bijna niemand begrepen tegenwoordig...gister reed ik op de a4 en er moest geritst worden naar 1! rijstrook, was dus weer stilstaande file door figuren die elkaar geen adem gunnen om te leven, ik liet 5 man voor en opeens konden we allemaal doorrijden....gek he? :P

En robert...vind dat je gelijk hebt, zit zelf ook wel eens vast omdat mensen denken dat zij wel mogen bepalen of ik inhaal of niet...zeer irritant en ook nergens voor nodig!


Jullie begrijpen me verkeerd, maar heb geen zin om er een hele uitleg aan te geven :P

:W
 
Ben jij zeker ook zo'n figuur die er nooit iemand tussen laat waar er 'geritst' moet worden, en dan met name mensen die het concept ritsen begrepen hebben en helemaal door rijden tot het einde van de ritsstrook?

Jep, ik ben hoffelijk naar mijn achterligger toe.
DWZ ik rij op 1 mm van mijn voorligger zodat ik zoveel mogelijk plaats laat ACHTER mij om diegene die naast mij rijdt ACHTER mij te laten invoegen.
In feite laat ik dus de beslissing aan mijn ACHTERligger over als hij wil hoffelijk zijn om de ander te laten ritsen of niet.
Ik vind het ongewoon boertig dat de persoon die voor mij rijdt op zijn rem gaat staan zodat de persoon die naast ons rijdt kan invoegen.
Neen, ritsen kan onmogelijk werken.
 
hehehe @atsui, ok ik begrijp het al :P was niet klote bedoeld hoor ;) soms lees je te snel en dan geef je antwoord/reactie op iets wat je dacht dat je las :P

At zrex....ritsen werkt perfect...misschien niet bij jou, maar laat eens ruimte over en kijk hoe dat gaat ;)
 
Ten eerste vind ik het nogal vreemd om hierover een topic te starten.... Open je er ook een als iemand zijn knipperlicht vergeet aan te zetten?

Maar goed Koos Spee wil meningen horen...

Ik vind dat jij de oorzaak bent dat de andere motorrijder rechts inhaald... Er is ruimte (anders kan hij jou niet rechts inhalen) maar je blijft links rijden. Onnodig links rijden heet dat dan. Dat is nou de oorzaak van rechts - inhalers en de overheid moet de OORZAAK is aanpakken, niet het gevolg...

En kom dan helemaal niet met het argument dat als je even naar rechts gegaan zou zijn, dat je later niet meer naar links kon komen 'door de rij auto's'.... Vergeet niet dat je op een motor zit! Dus naar rechts, en meteen weer naar links, Gas Erop!

Dus naar mijn mening bij jij de Aso hier, iemand die denkt voor anderen te bepalen of hij mag doorstromen of niet, terwijl er ruimte zat is... Het ergste is dat je er misschien geen erg in had, waarna de andere motorrijder je met lichtsignalen er op wijst of je even aan de kant kan gaan....

Fijne dag nog!

Groet Robert
Je laat wel erg duidelijk zien dat je praktisch geeneen comment hebt gelezen, want alles wat je zegt is al eerder voorbij gekomen en besproken. En daarnaast heb je ook amper mijn topic gelezen waar je later op wordt gewezen, maar dat terzijde.

Nog even in het kort. Ik reed achter een rits andere auto's die ik wilde inhalen, dus

A) Als ik naar rechts was gegaan dan kon hij 2 meter naar voren en dan zat hij achter de auto waar ik achter reed

B) Als ik onnodig links zou rijden, dan deed hij dat toch ook!?
Stel dat de rollen omgekeerd waren: Hij rijdt met 100 achter een rits auto's, vind je hem dan opeens een aso, omdat hij niet aan de kant gaat als ik mijn grootlicht op hem zet?

En de aanname dat ik hem misschien niet gezien had (wat volgens jou blijkbaar het ergste is), slaat ook nergens op, want ik wist allang dat hij achter mij zat. Verder, zie A en B
 
hehehe @atsui, ok ik begrijp het al :P was niet klote bedoeld hoor ;) soms lees je te snel en dan geef je antwoord/reactie op iets wat je dacht dat je las :P

At zrex....ritsen werkt perfect...misschien niet bij jou, maar laat eens ruimte over en kijk hoe dat gaat ;)
Mee eens, heel soms zie je mensen wel gewoon ritsen en dat werkt echt goed. 1 voor 1 en gaan.
 
Leuk en zeer herkenbaar probleem, je kan;

A- Net als de rest veel te vroeg links gaan rijden om vervolgens in een rijtje uiterst traag in te halen (de eerste in de rij is meestal de grote vertrager)

B- Rechts blijven en hem er op het laatste moment tussen gooien (al dan niet met knipper)

C- Rechts blijven, vaart minderen goed spiegelen en als het kan inhalen. (met wat pech moet je er een boel voor laten gaan die je later toch weer moet inhalen)

Denk dat de oorzaak voor veel asociaal rijgedrag terug te voeren is op de belachelijke naleving van de maximale snelheid waardoor vlot inhalen al snel bestraft wordt.
Meestal kies ik C (en heel eerlijk dan vooral voor mijn eigen veiligheid en gemoedsrust) en soms A. Mensen die B kiezen hoop ik meestal later terug te zien onder het bloed in de berm.

Ben het er zeker mee eens dat de motorijder in dit verhaal vrij asociaal gedrag te verwijten is, op je beurt wachten in het verkeer moet ook als je 1 pk per kilo hebt...
 
As ge nen 749 en een bak herrie voorbij ziet schieten!!!

Ik wacht nergens op..links,rechts,midden, in en uitvoegstroken zijn allen weg gedeeltes waar Aai voor betaalt!

En voor degene die welles en wetens tegen de wegas gaan rijden als ze een motorrijder aan zien komen laat ik dusdanig hard schrikken met de termignoni's dat ze het voortaan laten!

Ciao!
 
As ge nen 749 en een bak herrie voorbij ziet schieten!!!

Ik wacht nergens op..links,rechts,midden, in en uitvoegstroken zijn allen weg gedeeltes waar Aai voor betaalt!

En voor degene die welles en wetens tegen de wegas gaan rijden als ze een motorrijder aan zien komen laat ik dusdanig hard schrikken met de termignoni's dat ze het voortaan laten!

Ciao!


totdat je een keer de verkeerde sjonnie in zijn golfie gee-tee-ie, of de zakenrijder in zijn dikke A6 tegenkomt die denkt 'fuck jouw' en je de boel tussen vangrail en auto klemt, of achterin duikt, jij in de kreukels en sjonnie en zakenrijder in traantjes 'wat heb ik nou weer gedaan' :N
 
ee we dwalen af! Maar dit lijkt me toch gewoon geval van onnodig linksrijden. Snelweg is altyd leuk me die treintjes koekblikken die achter elkaar links blijven rijden. Het heeft geen zin om te seinen of whatever. Haal ze rechts in of blijf relaxed achter rijden in die gevaarlijke trein. Rechts inhalen is dikwijls veiliger, dan erachter blijven rijden.
 
Uit het verhaal hoor ik dat de topicstarter reed in druk verkeer, op alle rijbanen.
Natuurlijk kan een motorrijder dan rechts inhalen en een auto niet.
Ik lees ook dat de topictarter 100 km/uur reed.
Bij deze snelheid is er geen sprake van file en ga je als koekblik ook niet opzij.
Wie dat wel vindt is ech nie goed bezig. |(
 
misschien dat ik nou als een heilig boontje ga klinken (wat ik ook niet ben) maar comments als; als motorijder prik je hem makkelijker tussen een stel auto's vind ik toch niet helemaal wijs hoor! klopt dat je minder ruimte nodig hebt, maar in dit geval gaat het om een slordige 100km per uur, enig idee wat dan de remweg is? ik haal ook wel eens een linksrijder in, maar die moet het dan wel bont maken, en dan nog ga ik niet ergens tussen 'proppen' ik laat zelf bumperklevers ook altijd zweten.schelden etc als ik in het koekblik zit, moet dit voor een motor anders zijn?
 
As ge nen 749 en een bak herrie voorbij ziet schieten!!!

Ik wacht nergens op..links,rechts,midden, in en uitvoegstroken zijn allen weg gedeeltes waar Aai voor betaalt!

En voor degene die welles en wetens tegen de wegas gaan rijden als ze een motorrijder aan zien komen laat ik dusdanig hard schrikken met de termignoni's dat ze het voortaan laten!

Ciao!

Precies, en ik kom het wel even bekrachtigen met mijn racefit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan