[BE] Motorrijder komt om na ontvluchten politie

Maar het is niet de manoeuvre, zoals jij altijd graag beweert, die de oorzaak is van een eventueel ongeval (voorbeeld agent). Maar de snelheid die niet is toegestaan op dat specifieke moment op dat specifieke punt. Je kunt immers met 100% zekerheid stellen dat, indien de agent zijn snelheid had aangepast naar dat wat is toegestaan in die specifieke situatie en dat specifieke punt er 100% zeker geen ongeluk gebeurd :) Heeft dus helemaal niets te maken met een manoeuvre, maar puur te maken met de snelheid ;)

Zo ook het geval met motorrijder en de dame. Heeft alles te maken met de gereden snelheid en niet met de manoeuvre :)
:^

Als je de "video" opnieuw afspeelt en de motorrijder de max toegestane snelheid laat rijden, was de dame de kruising al overgeweest en had de motorrijder de kruising kunnen passeren.
Manoeuvres zijn hetzelfde, alleen de snelheid is gewijzigd :)

Conclusie: Oorzaak ongeluk betreft de te hoge snelheid van de motorrijder.
 
Laatst bewerkt:
:^

Als je de "video" opnieuw afspeelt en de motorrijder de max toegestane snelheid laat rijden, was de dame de kruising al overgeweest en had de motorrijder de kruising kunnen passeren.
Manoeuvres zijn hetzelfde, alleen de snelheid is gewijzigd :)

Conclusie: Oorzaak ongeluk betreft de te hoge snelheid van de motorrijder.

Maar een flitscamera had die snelheid niet kunnen voorkomen, dus die zijn bewezen overbodig * om nog maar een stokpaardje van Neander aan te halen... :+


* bewezen overbodig om de veiligheid in het verkeer te dienen wel te verstaan en dienen enkel om de kas van de Roverheid te spekken
 
Laatst bewerkt:
Maar een flitscamera had die snelheid niet kunnen voorkomen, dus die zijn bewezen overbodig om nog maar een stokpaardje van Neander aan te halen... :+

Ik ben blij met flitsers :Y

Scheelt mij weer een extra belastingverhoging die anders waarschijnlijk nodig zou zijn :+
 
Je schrijft het zelf: de agent had een ongeluk VEROORZAAKT :)

De bestuurder die van rechts (of links) komt op het kruispunt heeft groen licht en mag zich dus op het kruispunt begeven (als die bestuurder zeker is dat hij het kruispunt zal vrijmaken tegen dat het rood is voor zijn rijrichting)

Als de agent door rood gereden is zonder status "voorrangsvoertuig", dan maakt hij het manoeuvre (hij brengt zijn voertuig in de baan van het door groen gereden voertuig, zonder dat hij dat "recht" heeft)

Als de agent door rood gereden is met status voorrangsvoertuig, dan maakt de andere bestuurster het manoeuvre (immers, je dient voorrang te verlenen aan voorrangsvoertuigen)
Op dat moment brengt de bestuurder (die door groen gereden is op het kruispunt) zijn voertuig in de baan van het voorrangsvoertuig.


En daar ga je in NL dus de fout mee in.
Dat je groen licht hebt betekend niet dat je automatisch voorrrang hebt...
 
En daar ga je in NL dus de fout mee in.
Dat je groen licht hebt betekend niet dat je automatisch voorrrang hebt...

Precies...
En niet alleen in Nederland. Voorrang hebben en voorrang krijgen is een wereld van verschil.

Dat iemand vervolgens een boete krijgt voor door rood licht rijden, heb je niets aan als je kapot bent gereden.
 
heb met interresse dit topic doorgenomen.
veel verschillende reacties.

als ik mijn optiek hier mag ventileren.
A: de politie had die vent gelijk van die motor af mogen schieten.
B: de dame met die manouvre had een dikke blinde muur moeten wezen.


dat die motorrijder/dief/verdachte zich dood heeft gereden vind ik helemaal niet erg.
elke persoon die niet met z'n handen van andermans spullen af kan blijven verdient niet beter..
vluchten voor de politie wil zeggen dat je iets op je kerfstok hebt..



krijg een privé mailtje aan de hand van deze reactie van mij hier.

-------------------------------------------------------------------------------------

j.wal115@upcmail.nl



26 jun. (2 dagen geleden)
dat die motorrijder/dief/verdachte zich dood heeft gereden vind ik helemaal niet erg.

===================================

heb er maar wat spijt van dat ik je ooit heb leren kennen konnen kunnen.


-------------------------------------------------------------------------------------------



_O- _O- _O- _O-

geweldig zeg..

za'k um m'n adres geven??? }) }) })

wil dat kansloze figuur wel zien O-) O-)
 
Aha, en de dame die uit de zijstraat kwam mocht zich ook op de kruising begeven, aangezien deze op dat moment vrij was en er geen verkeer binnen dusdanige afstand met normale snelheid de kruising naderde.

Oorzaak en schuld zijn 2 verschillende zaken.
Oorzaak van het ongeval is het pad/traject van de motorrijder blokkeren met een voertuig.
 
Neen, het ongeval kan enkel veroorzaakt worden doordat 2 voertuigen dezelfde plaats op dezelfde tijd willen innemen.

En het zou voorkomen kunnen worden als beide voertuigen zich aan de snelheidsregels zouden houden :)

Immers kun je stellen dat, in geval van de agent, de voertuigen niet dezelfde plaats in zullen nemen als de snelheidsregels in acht genomen zouden worden.

Datzelfde laken een pak voor de motorrijder uit jouw OP. Ook die zou niet op dezelfde plaats als de auto zijn geweest als hij het stoptekend had opgevolgd of gewoon de toegestane snelheid had gereden :)

Dus in beide gevallen is het feit dat er minstens 1 van beide voertuigen niet de toegestane snelheid voor dat moment heeft aangehouden de oorzaak voor het op elkaar klappen van 2 voertuigen :)

Zo simpel is het nou eenmaal :)

De niet gepaste snelheid is in beide gevallen de oorzaak van het ongeval :)
 
krijg een privé mailtje aan de hand van deze reactie van mij hier.

-------------------------------------------------------------------------------------

j.wal115@upcmail.nl



26 jun. (2 dagen geleden)
dat die motorrijder/dief/verdachte zich dood heeft gereden vind ik helemaal niet erg.

===================================

heb er maar wat spijt van dat ik je ooit heb leren kennen konnen kunnen.


-------------------------------------------------------------------------------------------



_O- _O- _O- _O-

geweldig zeg..

za'k um m'n adres geven??? }) }) })

wil dat kansloze figuur wel zien O-) O-)


Er was al eerder zo'n opmerking gemaakt:
Dat is het risico dat je neemt als je op de vlucht slaat. Gelukkig maar dat hij de enige is die omgekomen is. Mocht het zo zijn dat hij die motor zelf heeft gestolen of er op welke manier dan ook bij betrokken was dan is het alsnog eind goed al goed wat mij betreft :)
Ik zou iemand die mijn motor steelt in ieder geval graag zo zien eindigen :X .


Dus jij vindt dat op stelen de doodstraf moet komen?
Lekkere gast ben jij.

Ik wil daar eigenlijk toch nog ff op reageren.

@cmk.
er wordt toch niet over de doodstraf gesproken?

Als een dief jou motor jat en dodelijk verongelukt, zou je dat dan zielig vinden voor hem?
 
Laatst bewerkt:
Oorzaak en schuld zijn 2 verschillende zaken.
Oorzaak van het ongeval is het pad/traject van de motorrijder blokkeren met een voertuig.
Niet mee eens, zijn traject had niet geblokkeerd geweest als hij normale snelheid had gereden. Oorzaak is dus snelheid van de motorrijder, waardoor zijn pad geblokkeerd was door een auto (oorzaak 2?).
 
Laatst bewerkt:
er wordt toch niet over de doodstraf gesproken?

Als een dief jou motor jat en dodelijk verongelukt, zou je dat dan zielig vinden voor hem?

daar doelde ik ook op...

wie op de vlucht slaat voor de politie is niet helemaal zuiver op de graat.
als hij bij die vluchtpoging zichzelf de dood in rijdt verdient ie ook geen meelij.

stel dat ie stopt en de cel in moet.... kunnen wij zelfs nog gaan betalen voor hem |( |(


neehoor, geen meelij met zulke figuren, zolang ze maar geen anderen erbij betrekken als ze zich doodrijden })
 
Niet mee eens, zijn traject had niet geblokkeerd geweest als hij normale snelheid had gereden. Oorzaak is dus snelheid van de motorrijder, waardoor zijn pad geblokkeerd was door een auto (oorzaak 2?).
Traject is het pad langs waar het object zich beweegt, als je daar een blokkering opzet dan is een botsing niet mogelijk als de blokkering zich achter het bewegend (snelheid onafhankelijk > 0) voorwerp bevindt, in alle andere gevallen is een botsing onvermijdelijk (zolang de snelheid hoger is dan 0 m/s)
 
zoals steeds weer domme opmerkingen.
je spreekt van een blokkering in de zin van een dood voorwerp en dat is die wagen met chauffeur helemaal niet.

Correcte logica is niet aan u besteed. :W
 
Traject is het pad langs waar het object zich beweegt, als je daar een blokkering opzet dan is een botsing niet mogelijk als de blokkering zich achter het bewegend (snelheid onafhankelijk > 0) voorwerp bevindt, in alle andere gevallen is een botsing onvermijdelijk (zolang de snelheid hoger is dan 0 m/s)
:Z :Z :Z :Z :Z

Zijn traject had niet geblokkeerd geweest als hij max. snelheid had gereden. Dus wat hierboven staat is irrelevant.

Ga je nu een woordenboek beschrijving geven van max. snelheid? Want dat is het enige wat je steeds oppikt van de dingen die hier gezegd worden.
 
krijg een privé mailtje aan de hand van deze reactie van mij hier.
-------------------------------------------------------------------------------------
j.wal115@upcmail.nl
26 jun. (2 dagen geleden)
dat die motorrijder/dief/verdachte zich dood heeft gereden vind ik helemaal niet erg.
===================================
heb er maar wat spijt van dat ik je ooit heb leren kennen konnen kunnen.
-------------------------------------------------------------------------------------------
_O- _O- _O- _O-
geweldig zeg..
za'k um m'n adres geven??? }) }) })
wil dat kansloze figuur wel zien O-) O-)

Oi..... dat je nog nooit eerder kennis hebt gemaakt met onze vaste forumcriticus, van der Kwal.
Die is ooit, na een nogal slechte start, permanent geband. Sindsdien stuurt hij forumleden "fanmail" in de hoop nog wat reacties te krijgen. Hij probeert soms wat sfeer te creëren tegen bepaalde forumleden, soms beledigt hij je, soms is hij het met je eens. Dat houdt hij al jaren vol. Best zielig, als je er over nadenkt.
 
Oi..... dat je nog nooit eerder kennis hebt gemaakt met onze vaste forumcriticus, van der Kwal.
Die is ooit, na een nogal slechte start, permanent geband. Sindsdien stuurt hij forumleden "fanmail" in de hoop nog wat reacties te krijgen. Hij probeert soms wat sfeer te creëren tegen bepaalde forumleden, soms beledigt hij je, soms is hij het met je eens. Dat houdt hij al jaren vol. Best zielig, als je er over nadenkt.
:^

Heb ook wel eens wat mogen ontvangen. Beetje sneu figuur.
 
Oi..... dat je nog nooit eerder kennis hebt gemaakt met onze vaste forumcriticus, van der Kwal.
Die is ooit, na een nogal slechte start, permanent geband. Sindsdien stuurt hij forumleden "fanmail" in de hoop nog wat reacties te krijgen. Hij probeert soms wat sfeer te creëren tegen bepaalde forumleden, soms beledigt hij je, soms is hij het met je eens. Dat houdt hij al jaren vol. Best zielig, als je er over nadenkt.


heb hem een mailtje teruggestuurd :Y

als ie m'n huisadres wil hebben dat ie dan maar even moet reageren })

kijken of ie reageerd, dan geef ik het gewoon...
zulke randdebielen maken me echt niet bang.... wel blij... :Y *O*

kijken of ie face to face nog zo'n grote knul is O-)
 
54252068127
Er was al eerder zo'n opmerking gemaakt:Ik wil daar eigenlijk toch nog ff op reageren.

@cmk.
er wordt toch niet over de doodstraf gesproken?

Als een dief jou motor jat en dodelijk verongelukt, zou je dat dan zielig vinden voor hem?
Ja, ik denk het wel.
Als ie in het ziekenhuis terecht zou komen met een paar gebroken benen zou ik het toejuichen, maar niemand hoeft van mij dood als ie mijn motor zou jatten.
Dood maken doe ik wel als iemand mijn vrouw/dochter/zoon vermoord.
 
Traject is het pad langs waar het object zich beweegt, als je daar een blokkering opzet dan is een botsing niet mogelijk als de blokkering zich achter het bewegend (snelheid onafhankelijk > 0) voorwerp bevindt, in alle andere gevallen is een botsing onvermijdelijk (zolang de snelheid hoger is dan 0 m/s)


_O-

Zover de Jip en Janneke logica.

Tenzij het traject natuurlijk een circel is...
Wat nou als ie kerel zo hard ging en telkens hetzelfde rondje rijd met zo'n mach 3. Dan kan het wel eens zijn dat desondanks dat je achter hem oversteekt je toch nog plat gereden word. B|

Wat doen we dan ???

Wel eens gedacht om technisch natuurkunde les te gaan geven, aan jou antwoord te zien denk ik zeker dat je er geschikt voor bent, je zet de wetenschap op zijn kop man met je redenatie..

Alle groten van deze wereld werden niet begrepen in hun tijd, laat je niet gek maken,..
:}
 
Opgeruimd staat netjes. Ik kan om dit soort berichtjes niet rouwig worden eerlijk gezegd.
Zou het alleen wel erg vinden voor zijn nabestaanden, omdat die toch een geliefde weg zien vallen die gemist zal worden. Maar meer ook niet. En voor het andere slachtoffer; de vrouw die dus van rechts kwam en nu misschien wel geestelijk een klap te verwerken krijgt. Ondanks dat ik van mening ben dat haar niets te verwijten valt, is ze toch betrokken geraakt bij een dodelijk ongeluk en dat lijkt me geen pretje.
 
Ik hoop dat als iemand mijn motor "leent" hij ook zo bestraft mag worden, vervelend voor de andere bestuurster btw

Ik zie het als beroeps risico.
 
Terug
Bovenaan Onderaan