Wat doe je dan allemaal met je helm/vizier.
Ik rijd meer kilometers, zomer en winter, en hoef vrijwel nooit een vizier te vervangen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wat doe je dan allemaal met je helm/vizier.
Ik rijd meer kilometers, zomer en winter, en hoef vrijwel nooit een vizier te vervangen.
Dan ben jij er heel netjes op.Wat doe je dan allemaal met je helm/vizier.
Ik rijd meer kilometers, zomer en winter, en hoef vrijwel nooit een vizier te vervangen.
Al met al moet je bij aanschaf van een helm eigenlijk ook naar de prijs van een vizier (met Pinlock) kijken. Een helm gaat jaren mee. Het vizier moet regelmatig worden vervangen. Ik ben inmiddels (5 jaar, 100.000 km) al bijna net zoveel geld aan vizieren kwijt als aan mijn helm.
Ik heb al 5 jaar dezelfde helm en dat gaat prima. Binnenwerk regelmatig wassen en hij zit nog steeds goed. Nu ik een motor heb met een groter scherm blijft het vizier waarschijnlijk langer goed. Ik leg een natte doek over het vizier en veeg het daarna voorzichtig schoon. In het voorjaar en in de zomer knallen vooral tijdens de schemering veel insecten op het vizier. Volgens mij ontstaan dan toch kleine krassen als de insecten met 130 km/u te pletter slaan.
Idem, een C3 hier en beslaat niet. Mijn vorige helm had ook zo'n dubbel visier.In het verleden gebruikte ik gewoon dreft op het vizier.
Heb nu een Schubert C3 en dus niet meer nodig
Ik heb een vrij hoge ruit met een spoiler erop en er klappen dus maar weinig insecten of andere rommel op mijn vizier. Dat zou best wel eens veel verschil kunnen maken.
bij mij slijten de vizieren gewoon het meeste in de winter. De auto's werpen dan flink wat pekel en andere troep op, dat "moet" je wel afvegen anders zie je binnen een paar honderd meter niets meer, maar die troep krast wel na verloop van tijd. Ik vervang dan ook bijna jaarlijks m'n vizier vanwege krasjes/schittering in het donker..Ik heb al 5 jaar dezelfde helm en dat gaat prima. Binnenwerk regelmatig wassen en hij zit nog steeds goed. Nu ik een motor heb met een groter scherm blijft het vizier waarschijnlijk langer goed. Ik leg een natte doek over het vizier en veeg het daarna voorzichtig schoon. In het voorjaar en in de zomer knallen vooral tijdens de schemering veel insecten op het vizier. Volgens mij ontstaan dan toch kleine krassen als de insecten met 130 km/u te pletter slaan.
Misschien vind ik een vizier eerder slecht dan een ander. Ik hoor dat overigens van meer veelrijders dat ze eens in de 1 à 2 jaar het vizier vervangen. Als je de helm 2 jaar gebruikt, zal je het misschien wel redden met het eerste vizier.
Respectievelijk BMW en Schubert klapmuts
Vizier op een kiertje, alles klaar.
Helm beslaat nooit. Bril daarentegen
Misschien een domme vraag, mar zijn er pinlock systemen voor alle helmen?
Ik ben op zoek naar een pinlock voor mijn helm, maar al een paar keer moeten horen dat er voor mijn helm (airoh force xr) geen pinlock bestaat?
Zijn er universele oplossingen, en werken die naar behoren?
heb geen zin om het hele topic door te lezen maar een low budget oplossing is
insmeren met tand pasta , laten opdrogen/paar minuten laten zitten en uitwrijven met een droge doek
Er is spray die condensvorming tegen gaan. Wordt vooral gebruikt door brildragers.
Wellicht ook iets voor je vizier.
Ja., ikweet iemand een goedkope aanbieder van pinlocksystemen?
Ja, want tandpasta krast ook niet enzo. Neen, lijkt me geen goede oplossing
Ik heb een pinlock, maar vind het een drama kwa zicht snachts, voorlampen van tegenliggers worden grote bollen en tijdens regen is het één groot discofeest in mijn helm. Rijmaatje had het zelfde en heeft zijn pinlock er al uitgehaald, denk dat ik mijne er ook maar uit haal. Heb er ook nog een bril onder trouwens.
Maar kan dit alleen door het krassen komen?
Ik heb een pinlock, maar vind het een drama kwa zicht snachts, voorlampen van tegenliggers worden grote bollen en tijdens regen is het één groot discofeest in mijn helm. Rijmaatje had het zelfde en heeft zijn pinlock er al uitgehaald, denk dat ik mijne er ook maar uit haal. Heb er ook nog een bril onder trouwens.
Maar kan dit alleen door het krassen komen?
Om krassen te verwijderen is polijsten met tandpasta een hele goede oplossing. Je moet dat alleen niet doen met een vizier dat al niet flinke krasjes heeft want je polijst de toplaag eraf dus daarna komen er juist sneller krassen in.
Zonder het hele topic door te lezen:
mini-druppeltje afwasmiddel uitsmeren aan de binnenkant van je vizier. Werkt prima voor degenen zonder pin-lock