Bijna geschept door oom agent

Misschien dacht die agent wel: "Wat doet die brommer op de rijbaan". Hij gaat nog te hard ook! Let die gast niet op? ;) :X


Je weet het niet,....

Jammer dat je zo geschrokken bent, maar wat heb je een moeite gedaan dit uit te leggen aan mensen die er niet mee te maken hebben gehad. '(

Ga naar een bureau en vertel ze gewoon dat je enorm geschrokken bent van een je te ge moet rijdende politiewagen.

Ik weet ook niet wat je gewend bent en hoe oud je bent,20 zie ik nu,..tja.

Je moet ze ook weer niet te hoog inschatten.
 
Laatst bewerkt:
Tja, rij- instrukteurs,...ik ken er een paar en die hebben altijd gelijk. :X ;)
En dat is nou net niet te doen he? alles en iedereen in hokjes duwen :+

Als ik jou beredenering omdraai zou ik dus rij-instructeur moeten zijn ;)


Zal ik nog eens verder gaan, ik durf te wedden dat ik alle mensen - in dit geval even voor het gemak alle verkeersdeelnemers - dan in het zelfde hokje kan duwen :Y
namelijk het hokje waarin iedereen wel eens een inschattingsfout maakt in het verkeer!

Zo ook politiemensen...
 
Tja, rij- instrukteurs,...ik ken er een paar en die hebben altijd gelijk. :X ;)


Lijkt mij dan ook een te beperkte a-selecte steekproef, net zoals ik na mijn ervaringen met een aantal bromsnorren, zoals ik al eerder schreef, niet eenduidig over alle bromsnorren kan oordelen.

Maar het grote verschil tussen -bijvoorbeeld- rijinstructeurs en politiebeambten is dat een politieagent op ambtseed altijd gelijk krijgt en dat is duidelijk wat anders dan gelijk hebben, maar dan heb je altijd nog een batterij superieuren die je dekken.

Er zijn door de jaren heen inmiddels genoeg testjes gedaan waaruit blijkt dat een politiebeambte als getuige niet accurater de suituatie kan duiden dan een gemiddelde onbezoldigde voorbijganger.
Ik denk dat de stelling "MAVO/VMBO + macht is een onhebbelijke en in sommige gevallen zelfs een onwenselijke combinatie" heel goed te verdedigen is.
 
@TS: maar ik realiseer me nu pas dat jouw tegenligger/stander je oom is. Kunnen jullie het dat niet in den minne schikken bij een potje bier om maar eens wat voor te stellen?
 
Lijkt mij dan ook een te beperkte a-selecte steekproef, net zoals ik na mijn ervaringen met een aantal bromsnorren, zoals ik al eerder schreef, niet eenduidig over alle bromsnorren kan oordelen.

Maar het grote verschil tussen -bijvoorbeeld- rijinstructeurs en politiebeambten is dat een politieagent op ambtseed altijd gelijk krijgt en dat is duidelijk wat anders dan gelijk hebben, maar dan heb je altijd nog een batterij superieuren die je dekken.

Er zijn door de jaren heen inmiddels genoeg testjes gedaan waaruit blijkt dat een politiebeambte als getuige niet accurater de suituatie kan duiden dan een gemiddelde onbezoldigde voorbijganger.
Ik denk dat de stelling "MAVO/VMBO + macht is een onhebbelijke en in sommige gevallen zelfs een onwenselijke combinatie" heel goed te verdedigen is.

Je zet het scherp neer, gelijk krijgen gedekt worden door superieuren,..je zou denken dat "ze"corrupt zijn. Vind hem ook nogal kleinzielig door er een vermeend opleidingsniveau bij neer te zetten terwijl een Havo/MBO opleiding de aanstellingseis is. Maar goed,...je bent rij-instrukteur en daarvoor heb je niet meer nodig dan,....zeg het maar }) :o ;)

Ik denk dat in geval van TS er een ietwat strakke aktie van politiezijde is geweest. In ieder geval is TS er erg door geschrokken en had hij dit nooit verwacht.

Dat de politie vrijstelling heeft moet toch wel bekend zijn. Dat de agenten strafrechtelijk vervolgd worden als ze een klapper maken toch ook.

Ik kan je wel melden dat agenten/ambulance/brandweerchauffeurs meer gewend zijn aan spoedritten dan een andere weggebruiker.

Dat het wel eens misgaat is erg,...hier ging het (net) goed.

Ik merk erg veel frustratie,...bedenk je goed dat politiemensen die meewerken aan politieprogramma,s zoals Blik op de weg enzo,...daar zelf voor kiezen,...dat zijn dus de ergste |( |( De rest doet liever rustig zijn/haar werk.
 
Laatst bewerkt:
...Ik merk erg veel frustratie,...bedenk je goed dat politiemensen die meewerken aan politieprogramma,s zoals Blik op de weg enzo,...daar zelf voor kiezen,...dat zijn dus de ergste |( |( De rest doet liever rustig zijn/haar werk.
Ik schrijf Blik op de weg nog vrij hoog aan (allé, de politiemensen worden er "normaal" voorgesteld), er zijn andere programma's...
 
Ik kom ook uit Arnhem en ken de touran waar je het over hebt.... 2 keer last van gehad/aan geërgerd. weet niet of het beide keren de zelfde chauffeur was. maar hij is niet de enige, er zijn meerdere mafkezen in anrhem met een uniform aan. :( :( :(

echter ik mag niets zeggen want ik rij zelf alles behalve netjes (over het algemeen dan) :X

Nou, laten we over de buschauffeurs maar helemaal niet beginnen. :X
 
Je zet het scherp neer, gelijk krijgen gedekt worden door superieuren,..je zou denken dat "ze"corrupt zijn. Vind hem ook nogal kleinzielig door er een vermeend opleidingsniveau bij neer te zetten terwijl een Havo/MBO opleiding de aanstellingseis is. Maar goed,...je bent rij-instrukteur en daarvoor heb je niet meer nodig dan,....zeg het maar }) :o ;)

Ik denk dat in geval van TS er een ietwat strakke aktie van politiezijde is geweest. In ieder geval is TS er erg door geschrokken en had hij dit nooit verwacht.

Dat de politie vrijstelling heeft moet toch wel bekend zijn. Dat de agenten strafrechtelijk vervolgd worden als ze een klapper maken toch ook.
Ik kan je wel melden dat agenten/ambulance/brandweerchauffeurs meer gewend zijn aan spoedritten dan een andere weggebruiker.

Dat het wel eens misgaat is erg,...hier ging het (net) goed.

Ik merk erg veel frustratie,...bedenk je goed dat politiemensen die meewerken aan politieprogramma,s zoals Blik op de weg enzo,...daar zelf voor kiezen,...dat zijn dus de ergste |( |( De rest doet liever rustig zijn/haar werk.

Nee, ik ben niet telepathisch. Maar op de tweede regel zat ik te wachten.
 
Je zet het scherp neer, gelijk krijgen gedekt worden door superieuren,..je zou denken dat "ze"corrupt zijn.

Dacht niet dat ik ook maar iemand van corruptie beschuldigd heb, maar als jij mij kan tonen waar ik impliceer dat men bij de politie omkoopbaar is, haal ik dat stante pede weg.
Ik neem geen enkel risico: Cookies op bd.nl | bd.nl

full


Vind hem ook nogal kleinzielig door er een vermeend opleidingsniveau bij neer te zetten terwijl een Havo/MBO opleiding de aanstellingseis is. Maar goed,...je bent rij-instrukteur en daarvoor heb je niet meer nodig dan,....zeg het maar }) :o ;)


http://www.succes-opleidingen.nl/instructeurworden.html

Vooropleiding om rij instructeur te worden

Om een opleiding tot rij-instructeur te volgen is een afgeronde MBO opleiding vereist. Wanneer dit niet het geval is, moet er een zogenaamde geschiktheidstest afgelegd worden. Bij deze toets wordt getest of je vragen op MBO niveau kan beantwoorden. Wanneer je hier voor slaagt kun je deelnemen aan de rij instructeur opleiding.


http://www.nationaleberoepengids.nl/Agent

Als vooropleiding, afhankelijk van bij welk korps je wilt gaan werken aangezien voor sommige korpsen strengere eisen gelden, dien je minimaal in het bezit te zijn van een kaderberoepsgerichte leerweg, gemengde leerweg of theoretische leerweg. De opleiding betreft een MBO niveau 3 en duurt 3 jaar. Je krijgt een opleiding waarbij werken en leren wordt afgewisseld in achtereenvolgende blokken waarin je 12 weken leert en vervolgens 12 weken werkt. Deze opleiding krijg je aan de politieacademie. Bij sommige korpsen is het mogelijk een verkorte opleiding te volgen, wanneer je in het bezit bent van een gepaste afgeronde MBO-opleiding.

Ik zeg MULO + MACHT = #@^&*%$#@*** :W
 
Laatst bewerkt:
Dacht niet dat ik ook maar iemand van corruptie beschuldigd heb, maar als jij mij kan tonen waar ik impliceer dat men bij de politie omkoopbaar is, haal ik dat stante pede weg.
Ik neem geen enkel risico: Cookies op bd.nl | bd.nl

[afbeelding]http://www.succes-opleidingen.nl/instructeurworden.html

Vooropleiding om rij instructeur te worden

Om een opleiding tot rij-instructeur te volgen is een afgeronde MBO opleiding vereist. Wanneer dit niet het geval is, moet er een zogenaamde geschiktheidstest afgelegd worden. Bij deze toets wordt getest of je vragen op MBO niveau kan beantwoorden. Wanneer je hier voor slaagt kun je deelnemen aan de rij instructeur opleiding.


http://www.nationaleberoepengids.nl/Agent

Als vooropleiding, afhankelijk van bij welk korps je wilt gaan werken aangezien voor sommige korpsen strengere eisen gelden, dien je minimaal in het bezit te zijn van een kaderberoepsgerichte leerweg, gemengde leerweg of theoretische leerweg. De opleiding betreft een MBO niveau 3 en duurt 3 jaar. Je krijgt een opleiding waarbij werken en leren wordt afgewisseld in achtereenvolgende blokken waarin je 12 weken leert en vervolgens 12 weken werkt. Deze opleiding krijg je aan de politieacademie. Bij sommige korpsen is het mogelijk een verkorte opleiding te volgen, wanneer je in het bezit bent van een gepaste afgeronde MBO-opleiding.

Ik zeg MULO + MACHT = #@^&*%$#@*** :W

Ik zie niet wat voor relevante bijdrage deze reactie heeft.
 
Ik zie niet wat voor relevante bijdrage deze reactie heeft.

In mijn eerste 'bijdrage' probeerde ik uit te leggen dat ik het niet terecht vond dat er in toenemende mate gesteld werd dat, en ik chargeer enigszins, TS een huilbaby was en dat dienders bovennatuurlijk verkeersinzicht en rijvaardigheid bezitten.

Nu heb ik ooit, in een grijs verleden, een goed betaalde hobby als motorrijinstructeur uitgeoefend en derhalve wordt mijn armzalige mening door ene ijzervretert o.a. als volgt weggehoond:

"Tja, rij- instrukteurs,...ik ken er een paar en die hebben altijd gelijk. :X ;)"

Vervolgens vraagt hij mij ook nog eens iets over de minimum opleidingseisen voor rij-instructeurs en stelt hij abusievelijk dat voor een diender als minimumeis HAVO/MBO geldt. Dacht dat ik in mijn inderdaad relatief nutteloze, maar wel relevante bijdrage duidelijk ben geweest.
 
Laatst bewerkt:
In mijn eerste 'bijdrage' probeerde ik uit te leggen dat ik het niet terecht vond dat er in toenemende mate gesteld werd dat, en ik chargeer enigszins, TS een huilbaby was en dat dienders bovennatuurlijk verkeersinzicht en rijvaardigheid bezitten.

Nu heb ik ooit, in een grijs verleden, een goed betaalde hobby als motorrijinstructeur uitgeoefend en derhalve wordt mijn armzalige mening door ene ijzervretert o.a. als volgt weggehoond:

"Tja, rij- instrukteurs,...ik ken er een paar en die hebben altijd gelijk. :X ;)"

Vervolgens vraagt hij mij ook nog eens iets over de minimum opleidingseisen voor rij-instructeurs en stelt hij abusievelijk dat voor een diender als minimumeis HAVO/MBO geldt. Dacht dat ik in mijn inderdaad relatief nutteloze, maar wel relevante bijdrage duidelijk ben geweest.


Volgens mij draai je nu wat zaken om.

Je gaf een betoog waarin je aangaf als rij-instructeur heel gemiddelde leerlingen te hebben gehad die politie-agent waren.

Dit betoog heb ik ervaren als van een schoolmeester die wel even "iets" recht zou zetten.

Ook gaf je aan een discussie te hebben gehad met agenten in Rotterdam. Die heb je als heel naar ervaren, e.e.a. naar aanleiding van een politieauto die langs jouw wilde en jou daarbij (fors) hinderde.
Het gesprek dat je met de politie hierna had liep niet zoals je had gehoopt ook al gaf je nog zulke goede argumenten. Zaken als remvertraging enz. Ze zouden zelfs boven natuurkundige wetten staan die agenten.
Daarna gaf je een soort sommetje VMBO/Mavo- vooropleiding + macht = @#$%^&$%#

Ik gaf toen aan dat de vooropleiding voor agenten volgens mij Havo/ MBO moet zijn.Mogelijk dat dat in Arnhem niet zo is en jij dat heel goed weet en ik niet?

Ik kan me niet herinneren dat ik naar een vooropleidingsniveau van een rij-instrukteur heb gevraagd? :N

En de rij-instructeur die ik ken zijn aardige gasten die gek op hun werk zijn. Maar over verkeersregels en voertuigbeheersing kun je het beter niet met ze hebben. Dat kunnen ze beter. (Ze hebben dus altijd gelijk! :Z ;) ). Ech wel! :+ ;)


Maar hoe zou het met Twitchy (TS) zijn? :+ ;)
 
Laatst bewerkt:
En de rij-instructeur die ik ken zijn aardige gasten die gek op hun werk zijn. Maar over verkeersregels en voertuigbeheersing kun je het beter niet met ze hebben. Dat kunnen ze beter. (Ze hebben dus altijd gelijk! :Z ;) ). Ech wel! :+ ;)

Als 'oud gediende' moet ik zeggen: Je hebt wel een punt _O-
 
In mijn eerste 'bijdrage' probeerde ik uit te leggen dat ik het niet terecht vond dat er in toenemende mate gesteld werd dat, en ik chargeer enigszins, TS een huilbaby was en dat dienders bovennatuurlijk verkeersinzicht en rijvaardigheid bezitten.

Nu heb ik ooit, in een grijs verleden, een goed betaalde hobby als motorrijinstructeur uitgeoefend en derhalve wordt mijn armzalige mening door ene ijzervretert o.a. als volgt weggehoond:

"Tja, rij- instrukteurs,...ik ken er een paar en die hebben altijd gelijk. :X ;)"

Vervolgens vraagt hij mij ook nog eens iets over de minimum opleidingseisen voor rij-instructeurs en stelt hij abusievelijk dat voor een diender als minimumeis HAVO/MBO geldt. Dacht dat ik in mijn inderdaad relatief nutteloze, maar wel relevante bijdrage duidelijk ben geweest.

Achso, het ging mij om het laatste stuk over opleiding. Je vooropleiding zegt namelijk niks over je inschattingsvermogen op de weg.
 
En de rij-instructeur die ik ken zijn aardige gasten die gek op hun werk zijn. Maar over verkeersregels en voertuigbeheersing kun je het beter niet met ze hebben. Dat kunnen ze beter. (Ze hebben dus altijd gelijk! :Z ;) ). Ech wel! :+ ;)

Hier nog een ex-instructeur die nog steeds bevoegd is.
Verkeersregels ken ik wel, zou niet best zijn als dat niet zo was.

Voertuigbeheersing is bij mij niet beter dan bij iemand anders. Was dat maar zo, dan had ik mijn 4 maanden oude lesauto destijds ook niet TL gereden. :X

Maar ik denk wel dat als je een gevorderde opleiding (agent of instructeur) hebt gehad dat je iets bewuster aan het verkeer deelneemt.
 
In welke stad woon je? Misschien zit je vlakbij een politieacademie, die met hun rij-opleiding bezig zijn.

Ik heb het ook een keer mee gemaakt en toen hij voorbij reed, stond er op de achterzijde, "Rijopleiding". Misschien is dat in dit geval ook wel. Maar dan zonder de uitrusting van de tekst.

De tekst was ook vrij nieuw, wisten zij mij te vertellen. Dit doen ze om deze verwarring de voorkomen!

Succes.

Groeten

Groet,



Je hoeft niet in de buurt te wonen, ze rijden gewoon overal.
Ze worden getraind in snel door het verkeer te rijden, zonder zwaailichten.

ik heb er ook eens een klacht over ingediend, nadat ik meerdere malen gewoon asociaal rijgedrag heb gezien (inhalen over uitvoegstroken, negeren rood etc)

kennelijk hebben ze carte blanche voor dit soort dingen, ik vind dat nog steeds belachelijk-- maar goed.

je kan ze herkennen aan de term "politie academie"
 
Maar hoe zou het met Twitchy (TS) zijn? :+ ;)

Moet nog steeds bijkomen :z

Even zonder gekheid: Ik kan hier verder ook weinig mee, ik ben me gewoon een keer rotgeschrokken, had nooit verwacht dat politie zulke grote risico's zouden nemen en hij gaat wel op het lijstje bijna dood ervaringen :+ Verder ben ik er niet meer mee bezig, kan gebeuren.

Ik meende dat ik een reactie van jou las waarin je benieuwd was wat er op het bureau gebeurd was, dit heb ik al een keer verteld. Even wat dieper dan: Ik heb mijn verhaal bij een mevrouw aan de balie gedaan, die zou er naar gaan kijken (hoewel ze weinig genoteerd had, op de straatnaam en spookrijden na). Volgens mij gaat hier weinig mee gebeuren..
 
Terug
Bovenaan Onderaan