Boete van ome agent

Lassie1_2

MF'er
9 apr 2003
30
0
Capelle aan den IJssel
Hey allemaal,

Afgelopen maandag ben ik met 3 maten van me waarschijnlijk geflitst op de a16 richting dordrecht. Net voorbij de drechttunnel stonden ze. Ik was met een 8-tal vrienden van me aan het rijden tot er op een gegeven moment een mercedes amg uitvoering ons voorbij komt. Eerst die ene maat, vervolgens de andere en ja je kunt het wel raden... uiteindelijk waren we met 4 snelle fietsen die vent aan het uitdagen. Ik weet niet meer precies hoe hard we hebben gereden maar in de buurt van 260 tot 270 moet het zeker hebben gelegen. Ik kijk altijd om me heen naast me achter me en zo af en toe voor me, maar nu juist die ene keer dat ik achter mn maten aanga kijk ik niet. En ja hoor later hoorde ik van de rest die achter ons aankwamen dat er een flitser stond

Nu is dit voor mij de eerste keer dat ik met zo'n snelheid waarschijnlijk geflitst ben. Heeft iemand van jullie enig idee wat voor consequenties dit kan opleveren??

Heb al verhalen gehoord dat ik 6 maanden mn rijbewijs kwijt zou zijn plus een boete boven de 1500 euri...

Please wat info..

gr
Mart
 
Maaaaan...da's mijn ergste nachtmerrie...ik ben bang dat je een erg hoge boete kunt verwachten....van de rechter...want dit wordt dus ongetwijfeld voorkomen :(
 
Hopelijk zijn rest van je maten een paar matennaaiers die jullie graag ff willen laten zweten ... anders lijken die 6 maanden en € 1500,00 mij toch een redelijke indicatie.
 
Als je echt 260..270 ging kun je geluk hebben. Met die snelheden beginnen flitsers moeite te krijgen, vooral als ze niet 100% optimaal staan opgesteld.
 
Volgens mij kun je beter zeggen dat je achter een terrorist aanzat ... :X

Sterkte alvast '(
 
Ja en het bizarre is dat ik als laatste reed, mn maat (R1),bijna links naast die benz, de ander helemaal rechts (blade1000), ik weer achter die linker voor me op een afstand van nog geen 2 meter en naast me een weer eentje (r1).....

ik wordt gek!!!!

ga over 2 weken een nieuwe job beginnen waarbij ik zeker mn auto nodig heb om naar klanten te gaan..
 
1-10 km/h 30 €
11-15 km/h 45 €
16-20 km/h 55 €
21-25 km/h 90 €
26-30 km/h 115 €
31-35 km/h 145 €
36-40 km/h 170 €
41-45 km/h 270 € *
46-50 km/h 300 € *
51-69 km/h 365-520 € *
70 km/h en meer dagvaarding *
Inneming rijbewijs meer dan 50 km/h bij staande houding

Goede morgen....dit zijn de snelheidsovertredinge op de snelweg. Dus maak je borst maar nat. ik denk ook zo 1500 tot 2000 euro en een half jaar je rijbewijs kwijt.. kijk eens naar Youp van het Hek die had ook zoiets..
 
Volgens mij kun je beter zeggen dat je achter een terrorist aanzat ... :X

Sterkte alvast '(


huh terrorist? waar.
------------------------------------------------------------------------------

ja die boete krijgt een hele impact op de schaal van richter of spee hoe dat ook heet.
 
Volgens mij zijn zowel de Multanova 6F als de Gatsometer 24 gecertificeerd tot 250km/h...
Geen idee of daar al juris van is als je een snelheid gereden zou hebben die boven de certificatiesnelheid ligt.
Mogelijk lijkt me dan de geldigheid van de meting aan te vechten...
Mijn advies zou zijn, lekker hopen dat de mercedes geflitst is, en jullie in de tussentijd tussen rolletje doorschuiven niet meer geflitst zijn.
Die brief van de OvJ komt snel genoeg binnen en dan zou ik gaan nadenken over een advocaat (met ervaring).
 
laserguns zijn geijkt tot 125 km/uur, en driepoten wel tot 240, daarboven beginnen die dingen wel af te wijken, dus waarschijnlijk zal de boete gebaseerd zijn op een snelheid van 240, ach ja is tot 20 tot 30 km minder maar toch 100% sneller als toegestaan, dan maken die extra km ook niet meer uit, als het de eerste keer is, krijg je je rijbewijs snel genoeg terug, maar de boete kan schrikbarend hoog zijn |(
 
lijkt mij niet...
in het gunstigste geval krijgt de nieuwe eigenaar de brief van de OvJ (die dus zegt "ik was het niet, sterker nog, die fiets stond niet eens op mijn naam"... en de OvJ gaat dan heus wel in het RDW register kijken wie de vorige eigenaar was.
Dus het beste wat je ermee kunt winnen is tijd.
 
Ze waren net zo snel bij jou thuis geweest als jij zelf om je rijbewijs in te vorderen. O-)
Ik denk dat je maten jullie zitten te stangen :z
 
lijkt mij niet...
in het gunstigste geval krijgt de nieuwe eigenaar de brief van de OvJ (die dus zegt "ik was het niet, sterker nog, die fiets stond niet eens op mijn naam"... en de OvJ gaat dan heus wel in het RDW register kijken wie de vorige eigenaar was.
Dus het beste wat je ermee kunt winnen is tijd.


doet me denken aan die hit van Shaggy..."it wasn't me"
 
??

Ik had het met een ander erover en die hoorde inderdaad dat er een controle stond bij dordrecht....


het enige waar ik op hoop is dat of we te snel gingen voor de flitser en anders dat we met meerdere motoren op de foto staan.

Het is voor mij de allereerste keer dat het gebeurd maar een ander is 1,5 jaar geleden al staande gehouden omdat hij met 250 uit de botlektunnel kwam, is tie gelukkig geklopt op 190 maar ook hij moest zijn rijbewijs direcht inleveren door zo'n bmw rijder..
 
In die tabel staat toch "inbeslagname rijbewijs bij staande houden". Dus zullen ze hem nooit afpakken als je bent geflitst mag ik hopen? Dan kom je er nog goed vanaf met een hele dikke boete.
 
In die tabel staat toch "inbeslagname rijbewijs bij staande houden". Dus zullen ze hem nooit afpakken als je bent geflitst mag ik hopen? Dan kom je er nog goed vanaf met een hele dikke boete.

Als je moet voorkomen kan je van de rechter alsnog een ontzegging van de rijbevoegdheid krijgen.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan