Mooi verhaal, maar ik geloof niet dat jij een sportuitlaat hebt omdat het veiliger zou zijn.
op mijn 98er R1 staat op het typeplaatje 90dB (a) bij 5000rpm
waar komt die 103 dB vandaan ??
heb er op dit moment een mivv-GP opzitten
daar ben ik best wel goed inHahaha zo kun je alles rechtlullen
beetje afhankelijk van de regio dan zeker, een collega van me zat savonds unreal tournament te spelen op zijn pc, die hoorde niet eens dat er aangebeld werd, toen hebben ze zijn deur een beetje kapotgemaakt, zijn naar binnen gegaan, en hebben de pc en de eigenaar meegenomen naar bureau hoofddorp.Ik weet uit ervaring dat die buurman helemaal geen boete krijgt maar minstens tien waarschuwingen en dan een dreigement van we nemen je spullen mee,na een maand van voor af aan hetzelfde.
Dat is het nou juist, hij is van achter op me ingereden
Aan de voorkant heb ik xenon zitten waar ik wel vertrouwen in heb
Edit: Uitlaat zat er al onder toen ik hem kocht. Maar is het een heel leuk dingtje waar een harde pleuris herrie/muziek uitkomt. De een vind het mooi de ander niet.
beetje bullshit, je rijdt een beetje voor het geluid uit, en met het tempo wat je in de file rijdt is het al helemaal zinloos.Motorrijders die dagelijks in de file rijden moeten ze verplichten een open uitlaat te monterenKan echt geen geel hesje tegen op! Althans mij geeft het een veiliger gevoel!
amen.Erg slim om te vertrouwen op je uitlaatgeluid en je Xenon.
Mijn motor maakt een beschaafd geluid en heeft een normale koplamp.
Ik durf nl op mijn eigen rijvaardigheid te vertrouwen.
Jammer dat sommige dat nog niet kunnenwat mij betrefd hoor je dan ook nog niet op de openbare weg thuis trouwens.
Erg slim om te vertrouwen op je uitlaatgeluid en je Xenon.
Mijn motor maakt een beschaafd geluid en heeft een normale koplamp.
Ik durf nl op mijn eigen rijvaardigheid te vertrouwen.
Jammer dat sommige dat nog niet kunnenwat mij betrefd hoor je dan ook nog niet op de openbare weg thuis trouwens.
maar die kleine gp dempers zijn in en die maken echt t....g herrie,terwijl de bestuurder het mooi vind maar wel oordoppen draagt.
Voor de 1 is het geluid uit mijn benzinepomp dan al teveel terwijl als ik voor het stoplicht sta en er komt een politiebusje naast me staan, dan steken ze hun duimpje op
beetje bullshit, je rijdt een beetje voor het geluid uit, en met het tempo wat je in de file rijdt is het al helemaal zinloos.
Voor jouw motor moet je naar de "750 tot 1000" catagorie kijken, 998cc is namelijk geen 1000cc en in regelgeving moet je dat soort dingen zeer letterlijk nemen!! Zoals al eerder gezegd wordt er eerst naar je frame-plaatje gekeken (+ 2dB) en pas als daar geen waarde op staat mag je naar de opgave per cylinderinhoud (uiteraard daar niet + 2 dB) kijken.
Mijn motor is ook zoiets (996cc dus) maar mag vanwege de typegoedkeuring alleen dus wel ongeveer even hard klinken als 3 R1's naast elkaar!!! Leuk hé, die regeltjes allemaal, klachten over rechtsongelijkheid graag direct naar de overheid sturen.
Jij dus maximaal 90 + 2 = 92 dB, ik 97 + 2 = 99 dB, dat is dus echt een enorm verschil!!
Dus als ik nu het frameplaatje zou verwijderen zou mijn 992cc geen 93 dB (zoals als op het plaatje staat) maar 97 dB mogen maken :s
klopt helemaal, had laatst ergens een filmpje gezien van een geluidsmeting en de duc.
kwam er gewoon doorheen, het natuurlijk om de hoge tonen en die heeft een ducati niet.
Maar hoe komt het dat mijn uitlaat toch dan een E keur heeft terwijl hij toch denk ik meer geluid produceerd
maar goed ik ga komend weekend naar de classic races in raamsdonksveer daar lekker genieten.
www.racedemoraamsdonksveer.nl
Een heel ander verhaal bij ons op de sportschool bij de spinning hangt tegenwoordig een oor aan de muur het geluid mag dan niet te lang in het rode gebied komen,maar als je zogezegd wat stampmuziek hebt zal deze er ook niet in komen, terwijl je met nummers met veel zang erin deze wel het rode gebied bereikt.
Nee, die gegevens zijn ook opvraagbaar.
Bij oudere motoren deden ze dit nog niet.
Daarnaast denk ik dat je hem mag laten staan omdat ze denken dat hij gestolen is
Jammer, deze makkelijke truuk werkt niet
Maar dat snapte jezelf wel natuurlijk