Boetes aanvechten?

Boete aanvechten?

  • Altijd!

    Stemmen: 10 12,8%
  • Alleen de grote...

    Stemmen: 2 2,6%
  • Als ik echt denk dat ik het niet geweest kan zijn

    Stemmen: 55 70,5%
  • Alleen als ik zin (en tijd) heb

    Stemmen: 7 9,0%
  • Nooit...

    Stemmen: 0 0,0%
  • Heeft dat zin dan?

    Stemmen: 4 5,1%

  • Totaal aantal stemmers
    78
Er was toch zelfs een commissaris op non-actief gesteld vorig jaar (ik dacht in Ede) omdat hij protesteerde tegen het bonnenbeleid van de regering?

Heb geen idee hoe dat eigenlijk is afgelopen...
 
Kawa, er is best veel kritiek binnen de politiewereld op dat hele boetebeleid. In Amsterdam is er ook al heel vaak over geklaagd. Zodanig dat zelfs de hoofdcommissaris in zijn jaarlijkse toespraak opende met de mededeling dat hij niet zou ingaan op dat "gezeur over de quotering". Het was verpakt als een soort grapje, maar.....
Belangrijkste kritiek is dat veel politiemensen het gevoel hebben dat het uitdelen van bekeuringen een hoofddoel is geworden, in plaats van een hulpmiddel. Er worden zelfs bonussen uitgedeeld aan politiechefs, als ze hun quotum voor dat jaar hebben gehaald. Politiemensen krijgen een slechte beoordeling als ze niet aan hun aantal komen. Het was op een zeker moment zo erg, dat zelfs de recherche werd geacht bonnen te gaan uitdelen. Hoe ze zich dat hadden voorgesteld weet ik écht niet...
Maar..... we worden nu eenmaal geacht ons werk te doen "in ondergeschiktheid aan het bevoegd gezag". Hoe je het ook draait of keert, dat is de kern van ons werk. Zo gek is dat niet, niemand wil politiemensen die er een eigen wetboek op na houden. Bovendien, jouw baas zou ook niet blij zijn als je opeens bepaalde producten niet meer maakt of verkoopt omdat je het er niet mee eens bent....
Respect voor ieder z,n Job,agenten krijgen tegenwoordig door het huidige verkeersbeleid een negatief beeld aangemeten.Zoals je zelf al meld,je wordt een soort bonnenverkoper :X en als je er niet genoeg verkoopt krijg ie op je flikker B| .
 
Gelukkig heb ik met dat hele bekeuringengedoe helemaal niets te maken, behalve als "ontvanger".... :X :X

Aan de andere kant is het allemaal relatief. Toen ik héél lang geleden bij de politie begon, was het gebruik dat je één verbaal per werkdag schreef. Vrijwel niemand die daar ook maar enig probleem mee had. Met de quotering kom je geloof ik aan ruim een verbaal per werkdag....
Grootste verschil is wél dat er destijds veel minder de nadruk op werd gelegd. Als duidelijk werd dat je door goede redenen niet aan je aantal kwam, dan werd er verder niet moeilijk over gedaan.
 
Bovendien, jouw baas zou ook niet blij zijn als je opeens bepaalde producten niet meer maakt of verkoopt omdat je het er niet mee eens bent....
Maar wat de vraag is als ik een baas heb die dingen verkoopt waar ik het niet mee eens ben zit ik dan niet bij de verkeerde baas ;)

Ik zou althans geen werk aannemen waarin ik me niet kan vinden.
 
Da's ook relatief..... Bekeuringen en het beleid er omheen vormen maar een klein deel van het hele werkpakket. Bovendien zijn veel van die bekeuringen op zich wel terecht, de wet is daar duidelijk genoeg in.....

Zou een ander verhaal zijn als mijn baas mijn werk ging misbruiken voor racistische of extremistische doeleinden oid.

Bovendien... het beleid van mijn baas wordt uiteindelijk door júllie bepaald...... en wie is de simpele politieman dat ie tegen de wil van het volk in gaat???

Kom maar, kom maar, kom maar....... 8-)
 
Maar wat de vraag is als ik een baas heb die dingen verkoopt waar ik het niet mee eens ben zit ik dan niet bij de verkeerde baas ;)

Ik zou althans geen werk aannemen waarin ik me niet kan vinden.

Precies...
Als je verkoper bent in een radio en tv zaak, en je krijgt elke 4 jaae een nieuwe baas, dan kan er een komen die je "verplicht" om b.v. alle klanten een electrische flessenopener te laten kopen, ander zul je dat merken in je eindejaarsbonus, dan ga je naar de bond of andere overkoepelende organen, om daar opheldering over te vragen. En je klanten gaan je een oplichter noemen omdat je als je binnenkomt je nog geen TV kunt kopen zonder daar een nbruikbaar nutteloos artikel bij te moeten kopen.
Zo zit het momenteel ook bij de politie.
Vraag de burger nu eens waar de prioriteiten van de politie moet komen, dan komen er beslist andere dingen op de lijst te staan dan snelheidscontroles op NUTTELOZE plaatsen. Nu zijn jullie die oplichters die als verlengstuk van jullie huidige baas de staatskas aan het vullen zijn zonder de geest van de wet (beschermen van de burgers) als doelstelling hebben.
Niet iedereen op dit forum komt uit de grote steden, maar er zijn in de meeste grote steden veel meer criminele gedragingen die (ook la brengen ze niets oo) een hogere prioriteit wenselijk maken. En dan heb ik het alleen al over de veiligheid waar zoveel dan om te doen is.
 
Kan er dan eens aangegeven worden hoeveel tijd (procentueel of zo) een agent kwijt is aan verkeerscontroles? Gaat het dus om geplande zaken, niet om misdragingen die je onderweg tegenkomt.

En is er een verschuiving in bestede tijd aan verkeerscontroles waarneembaar de laatste jaren?
 
En is er een verschuiving in bestede tijd aan verkeerscontroles waarneembaar de laatste jaren?
Nu ben ik geen psycholoog, maar ik heb daar zomaar wat ideeën bij als het niet voldoende schrijven een negatief element is in de beoordeling van je functioneren.
 
Nu ben ik geen psycholoog, maar ik heb daar zomaar wat ideeën bij als het niet voldoende schrijven een negatief element is in de beoordeling van je functioneren.
:^ Aanzien des persoons werkt een goed gesprek beter dan een bon
 
Da's ook relatief..... Bekeuringen en het beleid er omheen vormen maar een klein deel van het hele werkpakket. Bovendien zijn veel van die bekeuringen op zich wel terecht, de wet is daar duidelijk genoeg in.....

Zou een ander verhaal zijn als mijn baas mijn werk ging misbruiken voor racistische of extremistische doeleinden oid.

Bovendien... het beleid van mijn baas wordt uiteindelijk door júllie bepaald...... en wie is de simpele politieman dat ie tegen de wil van het volk in gaat???

Kom maar, kom maar, kom maar....... 8-)
Dit is eigenlijke een andere discussie maar ik ga er toch heel even op in daarna hou ik het weer netjes bij het originele onderwerp.

Dit is een punt dat inderdaad door veel politiemensen gebruikt wordt:
"Ministers bepalen beleid ik voer slechts uit. -> Jullie hebben mogen kiezen -> jullie schuld"
Dit vind ik erg kort door de bocht, Ik heb mogen kiezen?????
ok ik geef jou een keus wil jij:
A: :)
B: '(
C: ;)

Wat heb je gekozen?
Maakt niet uit! Zijn alle drie exact hetzelfde, staan alleen een paar pixels anders.

Was er een partij die zei vanaf nu geen flitscontrolles meer op snelwegen, we laten de max. snelheid 's nachts varen????

NEE, dus heb ik op dit gebied niets, maar dan ook niets gekozen. En dus kan je niet zeggen dat "het volk" verantwoordelijk is.

De enige verantwoordelijke is ons dictatoriaal parlement en niemand anders. En wat ik ook stem de verschillen zullen marginaal zijn.

Zodra het volk regelmatig zijn mening mag geven over punten, dmv bv referenda, dan mag je zeggen dat "wij"(hoor jij dan ook bij) bepaald hebben.

Zo dat was hem weer, back on-topic:
ik vind dat je bekeuringen moet aanvechten :Y :+
 
ook maar eventjes reageren. Had het verhaal ook al in een ander topic gezet maar weinig reacties. Om het ontopic te houden voeg ik maar gelijk deze vraag toe.
-- Als meneer de agent straks belt hoe zou ik het dan aan vechten? Ik ben fout en dus geef maar een boeten van gemmidelt 25Km te hard geen probleem maar ik ben bang dat ie er van alles gaat bij halen omdat ik onbedoeld deze agent zwaar aan het irriteren was.


o.k "watskeburt"

Gisteren zaterdag avond 23:30, (helaas zat ik in mijn koekblik) kom ik terug van Den Haag richting Den Bosch op het Prins Clausplein heb je van die lekkeren bochtjes. Ik rij zo'n 120 waar je 100 mag.... Remmen lekker sportief door de bocht in. Zit er ineens een koekblik op mijn reet dus ik denk zo zal je krijgen #$%&^%$ dus nog eventjes een tandje harder lekker roeren in die versnellingsbak tot 130-140.. Toen vond ik het wel welletjes dus terug naar 100-120. Komt die eikel naast me rijden en driftig gebaren. Om dat die "gozer" aan het sporten was en mij niet bij kon houden dacht ik dat ie eventjes kwam kijken wie deze wannabee rallie rijder was. Ik met een big smile terug kijken en rijdt rustig verder. Die gozer blijft achter me rijden :? Bij Delft weer een mooie flauwe bocht onder het viaduct door trek ik mijn koekblik met zo'n 140 door de bocht( je mag daar 100) Na de bocht komt ie weer naast me rijden..... Toen zag ik het pas :o een vent in zo'n blauw politie overhemd die een groot goud kleurig embleem voor het raam hield en wild gebaren ..aan de kant!!… :o :N |(
Ik half in paniek naar rechter baan 90 rijden wachten tot mijnheer de agent voor me gaat rijden NEE wat doet ie gaat ie achter me rijden |( Afijn komt afslag delft eraan.... weet ik veel wat ik moet doen... ik moet naar Den Bosch niet naar delft dus blijf gewoon op de rechter baan rijden. Dat ventje ineens roeren in zijn versnelings bak rechts naast me rijden weer gebaren ik ook gebaren van ????WAT MOET IK NOU???? Dus gooi mijn auto op de verdrijvings vlakken om op het laatste moment met hem mee te gaan... Maar eigelijk kon dat niet meer, er reden die avond namelijk ook nog anderen koekblikjes die dat een beetje moeilijk maaktte. Dus dat ventje driftig gebaren van… ga nu maar verder ass holl!! .... Ik en mijn vrouw nog eventjes vrolijk gezwaaid :W :W en verder gereden. Wat een avond was dat -O-
Ben benieuwd wat ik nou ga krijgen op zijn hoogste punt raakte ik met mijn tellertje net de 140 en dat maar voor een heel klein stukje…. Maar als hij het op artikel 5 gaat gooien kan het nog een vervelend staartje krijgen.... Maar goed eigenschuld dikken bult... 8-)
Gelukkig dat ik niet op mijn motortje zat want die gaat wel wat harder als 140 :Z :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan