Boetes aanvechten?

Boete aanvechten?

  • Altijd!

    Stemmen: 10 12,8%
  • Alleen de grote...

    Stemmen: 2 2,6%
  • Als ik echt denk dat ik het niet geweest kan zijn

    Stemmen: 55 70,5%
  • Alleen als ik zin (en tijd) heb

    Stemmen: 7 9,0%
  • Nooit...

    Stemmen: 0 0,0%
  • Heeft dat zin dan?

    Stemmen: 4 5,1%

  • Totaal aantal stemmers
    78
ik vecht alles aan wat ik door flitsers, handhavingsteams of andere graai teams aan schade oploop. van een gewone agent zonder expliciete graai opdracht heb ik nog nooit een bon gekregen dus zo slecht zal ik me wel niet gedragen.

waarom? kosten wat kost zal ik ervoor zorgen dat de overheid niet verdient aan mijn boetes. bekeuringen voor een paar km te snel dienen primair als belasting, voor de verkeersveiligheid zijn ze alleen maar schadelijk (er gebeuren veel ongelukken door controles terwijl snelheid zelden oorzaak van een ongeluk is).
Ik vecht ook alles aan en om bovenstaande redenen.

Een terechte boete, uitgedeeld door een agent, met het oogmerk mij te corrigeren in verkeersonveilig gedrag, wil ik best betalen.
Alleen krijg ik meer van die lullige 'U heeft 58 gereden over een compleet verlaten 50-weg, dus U mag het Help-Spee-De-Winter-Door-fonds spekken'.
En aangezien ik als motorrijder om veilig te rijden meestal vlot rij, is 10-20 km/u harder dan de limiet geen uitzondering.
Lees voor de gein deze website:
www.safespeed.org.uk/index1.html
 
ik vecht alles aan wat ik door flitsers, handhavingsteams of andere graai teams aan schade oploop. van een gewone agent zonder expliciete graai opdracht heb ik nog nooit een bon gekregen dus zo slecht zal ik me wel niet gedragen.


waarom? kosten wat kost zal ik ervoor zorgen dat de overheid niet verdient aan mijn boetes. bekeuringen voor een paar km te snel dienen primair als belasting, voor de verkeersveiligheid zijn ze alleen maar schadelijk (er gebeuren veel ongelukken door controles terwijl snelheid zelden oorzaak van een ongeluk is). Pas nog post gehad over het niet naleven van een D5 bord (iets met verplichte richting). bord is nieuw, situatie ongewijzigd. niemand ziet enig nut van dat bord dus iedereen negeert het. kassa voor de graai teams. aanvechten dus. deze week gaat mijn beroepschrift voor de kantonrechter op de bus. (en volgens mij kansrijk, ovj heeft het zich wel erg makkelijk gemaakt met het negeren van al mijn argumenten)
:^
Wat het laatste stuk betreft vraag ik me wel af hoe de situatie was waar nu dat bord D5 (foto) is geplaatst.
Zal toch wel een bepaald algemeen belang moeten dienen.
Hier in Den Haag hangt er nog 1 aan het Lange Voorhout. Gewoon vergeten weg te halen door de gemeente na de werkzaamheden.
Als ik om die reden bewust negeer is dat op zich niet erg en ik kan het ook nog motiveren naar een agent toe die me dan gewoon ja knikkend gelijk staat te geven en beloofd het aan te kaarten bij de Gemeente.
Anders vind ik het als mensen de aangebrachte verandering niet waarnemen (ooh meent u dat nou? ik heb 't niet gezien :r ) die rijden je ook van je motor af.
Maar vertel..............
full
 
Ben afgelopen zondag in Den haag op de benoordenhoutse weg gelaserd

Of ik hem aanvecht Zeker wel
Het is tegenwoordig zo dat je dus bij 35-40 km te hard in de bebouwde kom een aantekening op je rijbewijs krijgt
Aangezien ik daar geen zin in heb en de meting ook sterk in twijfel trek ga ik hier dus tegen in ja !
Als er dan ook nog een dom wicht voor je motor springt en de hitler groet brengt waardoor alles achter je in de ankers kan en jou bijna plat rijdt
Ga ik hier op in ja !!

En ik vind sowieso dat alles wat hier met wielen rijdt als melkkoe wordt gebruikt

Je kunt hier verhoudings gewijs beter aan de drugs dan aan snelheid verslaafd zijn
Drugs boetes zijn goedkoper
 
Laatst bewerkt:
...... Dat hele gedoe met "prestatiecontracten" waarbij een quotum aan bekeuringen MOET worden binnengehaald is een aanfluiting. De verhouding is ook behoorlijk zoek in de bestraffing van verkeerszaken tegenover de bestraffing van andere feiten.

Ach..ik geloof dat een agent nu gemiddeld 2 bonnen per dag moet schrijven..en eigenlijk heb ik ook wel iets van als een agent geen 2 bonnen per dag kan schrijven in zijn normale werk dan doet hij zijn werk niet goed.
Op zich de makkelijkste manier om te controleren of een agent zijn werk doet of geen ruk uitvoert tijdens zijn dienst...(en zulke types zitten overal dus ook vast wel bij de politie)

Heb het niet over financiele quota's voor flitspalen ofzo..daar heb ik geen benul van of en hoe dat bestaat.
 
Ben afgelopen zondag in Den haag op de benoordenhoutse weg gelaserd

Of ik hem aanvecht Zeker wel
Het is tegenwoordig zo dat je dus bij 35-40 km te hard in de bebouwde kom een aantekening op je rijbewijs krijgt
Aangezien ik daar geen zin in heb en de meting ook sterk in twijfel trek ga ik hier dus tegen in ja !

Nee....kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt. Maar had je daar niet beter aan kunnen denken VOORDAT je 35-40 km/u te hard binnen de bebouwde kom te hard reed.

Maar ik snap het wel....Jij zou liever voor dit soort misdragingen over je bolletje geaaid willen worden, terwijl een koekblikker niet hard genoeg aangepakt kan worden voor dergelijk gedrag B| |( :(
 
Nee....kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt. Maar had je daar niet beter aan kunnen denken VOORDAT je 35-40 km/u te hard binnen de bebouwde kom te hard reed.

Maar ik snap het wel....Jij zou liever voor dit soort misdragingen over je bolletje geaaid willen worden, terwijl een koekblikker niet hard genoeg aangepakt kan worden voor dergelijk gedrag B| |( :(

ligt aan de omstadigheden. soms is een weg idd binnen de BBK maar is het overzichtelijk en kan er in principe niks de straat op huppelen e.d. geen stoep/fietspaden of uitritten e.d. soms staat het 50 bord ook wel erg vroeg, dan kan ik me voorstellen dat je niet meteen afremt.

als je idd met 80-90 door een straat met huizen, geparkeerde auto's en andere obstakels gaat rijden waar dus iemand ineens achter een auto ofzo vandaan kan stappen ben je flink stom bezig

heb dit zelf ook wel vaker gehad, is het in principe gewoon nog een 80 weg, alleen hebben ze het bord 50 gewoon aan de grens van de gemeete neergeflikkert zonder naar de omstadigheden rond de weg te kijken (en dat zijn natuurlijk de favo flits plekkies van de struikrovers :P )
 
Tja.... ik ben best een moraalridder. Ik vind het opsporen en bekeuren van a-sociaal rijgedrag (daarmee bedoel ik snijden, bumperkleven, van de weg drukken, dronken rijden enz.) een absolute noodzaak.

je hoeft zelfs geen moraalridder te zijn om asociaal weggedrag te bestrijden.

Maar de huidige nadruk op het binnenhalen van boetes vind ik wel érg ver doorgeslagen. Dat hele gedoe met "prestatiecontracten" waarbij een quotum aan bekeuringen MOET worden binnengehaald is een aanfluiting. De verhouding is ook behoorlijk zoek in de bestraffing van verkeerszaken tegenover de bestraffing van andere feiten.

Ik deel uw mening (een andere agent op dit forum schreef ongeveer hetzelfde...)

Natuurlijk, de opmerking van iemand hier dat die bekeuringen "ter opvoeding" dienen is nogal achterhaald. Er is niemand meer die dáár nog in gelooft. En okee, als je de wet helemaal niet handhaaft veegt iedereen er z'n reet aan af.

IDD: op dit moment wordt alle schuld automatisch bij de automobilist gelegd, en beschouwen 'zwakke' weggebruikers zich als onkwetsbaar. Inderdaad hun rechten zijn onkwetsbaar, hun lichaam zou moeten beschermd worden door hun verstand (en dat is bij sommigen toch ver zoek)

Maar er wordt gewoon véél te veel aandacht besteed aan de "verkeerszondaren". Ik heb ook zo langzamerhand het gevoel dat het alleen nog maar om ordinaire geldgraaierij gaat.
Ik ga ook steeds vaker over m'n nek van die tuinkabouter met z'n belerende toontje in "Wegmisbruikers" en het losse gebruik van de term "wegpiraat" in heel wat kranten.

het is niet alléén een gevoel bij mij, het is al een tijdje een stellige zekerheid.
 
Uit deze woorden blijkt dat je niet leest wat ik er bedoelde neer te zetten.

Zelden iemand m'n woorden zo snel zien verdraaien naar iets wat er helemaal niet staat :Z

Ik zei iets over de ontvanger van de bekeuring, niets over de schrijver daarvan.

Ok zal aan mijn interpretatie liggen dan, het leek mij dat je een licht cynische opmerking maakte.

Ik interpreteerde het als: de ontvanger van een boete kan niet zelf bepalen of het onzin is of niet, de uitdeler wel.

En met mijn reactie bedoelde ik dat ik vind dat een flitspaal/laserapparaat o.i.d. nooit kan inschatten of de gereden snelheid een gevaar inhoud.

Daarnaast poogde ik te zeggen dat uitdelers van bekeuringen die net als een machine kijken, d.w.z. het mag niet dus boete. En die geen rekening houden met omstandigheden e.d., in mijn ogen achterlijke gladiolen zijn, met het IQ van een vallende baksteen bloempot veer(standaard uitdrukking misschien beetje ongeluk gekozen nu )(Na verhaal van FastCruiser nogmaals gewijzigd ;) ).
En die door hun handelen het respect voor het gezag tot het nulpunt terugbrengen.

Hoop het een en ander verduidelijkt te hebben.
 
Laatst bewerkt:
En die geen rekening houden met omstandigheden e.d., in mijn ogen achterlijke gladiolen zijn, met het IQ van een vallende baksteen bloempot(standaard uitdrukking misschien beetje ongeluk gekozen nu ).
Deze is anders ook niet echt subtiel :P

Bloempot doodt vrouw

Uitgegeven: 28 augustus 2005 16:32

DEN BOSCH - Een 65-jarige vrouw uit Den Bosch is in de nacht van zaterdag op zondag overleden aan haar verwondingen, nadat woensdag een bloempot op haar hoofd was gevallen. De vrouw liep over het Schout van Hanswijkplein in de Brabantse hoofdstad toen een bloempot van de zesde verdieping van een balkon naar beneden viel en op het hoofd van de vrouw terechtkwam.

De bloempot is vermoedelijk door een windvlaag naar beneden gevallen. De vrouw werd met de traumahelikopter naar het Radboudziekenhuis in Nijmegen overgebracht waar zij is overleden, aldus de politie zondag.

Het slachtoffer ging op bezoek bij de 65-jarige bewoner van het appartement waar vandaan de bloempot naar beneden viel. Ze kwam daar ironisch genoeg om met hem te praten over het plaatsen van voorwerpen op de balkons van het flatgebouw en eventueel te nemen maatregelen, zoals het plaatsen van windschermen, aldus de politie.

De technische recherche heeft woensdag en donderdag onderzoek gedaan naar het incident. De resultaten daarvan zijn doorgestuurd naar het Openbaar Ministerie (OM), meldde een politiewoordvoerder zondag. Over de uitkomst van het onderzoek kon hij niets zeggen.

Justitie moet beoordelen of de flatbewoner nalatig is geweest en beslissen over eventuele vervolging.
 
Tja.... ik ben best een moraalridder. Ik vind het opsporen en bekeuren van a-sociaal rijgedrag (daarmee bedoel ik snijden, bumperkleven, van de weg drukken, dronken rijden enz.) een absolute noodzaak.

Maar de huidige nadruk op het binnenhalen van boetes vind ik wel érg ver doorgeslagen. Dat hele gedoe met "prestatiecontracten" waarbij een quotum aan bekeuringen MOET worden binnengehaald is een aanfluiting. De verhouding is ook behoorlijk zoek in de bestraffing van verkeerszaken tegenover de bestraffing van andere feiten.

Natuurlijk, de opmerking van iemand hier dat die bekeuringen "ter opvoeding" dienen is nogal achterhaald. Er is niemand meer die dáár nog in gelooft. En okee, als je de wet helemaal niet handhaaft veegt iedereen er z'n reet aan af.

Maar er wordt gewoon véél te veel aandacht besteed aan de "verkeerszondaren". Ik heb ook zo langzamerhand het gevoel dat het alleen nog maar om ordinaire geldgraaierij gaat.
Ik ga ook steeds vaker over m'n nek van die tuinkabouter met z'n belerende toontje in "Wegmisbruikers" en het losse gebruik van de term "wegpiraat" in heel wat kranten.

Krijg je dan toch nog gevoel en menselijke trekjes..
begin zowaar wat symphatieen voor je te krijgen...

:} :} :} :}

Maar wat mij zo ergert aan het geheel is dat er meestal alleen wordt opgetreden tegen voertuigen met een kentekenplaat....
Wie er ook op of inzit, de tennaamgestelde moet toch betalen, geen discussie mogelijk. Maar ook de (brom) fietsers leveren een grote bijdrage aan het ongevallenpercentage, maar die worden niet zo vervolgd , daarvoor moet men de auto uitkomen en das vaak te veel werk, en levert niet zoveel op.
Vandeweek hier nog een oude vrouw aangereden door een motorrijder die een brug afkomt, 4 baans, met nota bene op 2 plaatsen onder de brug door speciaal aangelegde oversteekplaatsen (of moet ik ondersteekplaatsen zeggen) maar dan moeten ze 10 meter omlopen, dus hier schieten ze vaak brug af ff hup door het gras , 2 baans weg over, hup over de middenberm, nog een keer 2 banen over, en dan tegen het verkeer in de laatste meters. ook onder aan de brug weer verkeerslichten met oversteekmogelijkheden. Dat mag imho dan ook wel aangepakt worden, maar daar maakt nooit iemand zich druk over, terwijl dat juist vaak aanleidingen zijn voor ongevallen, en dan is de gemotoriseerde weer de boosdoener.
En zo zijn er tal van situatie's waar gevaarlijke situatie's ontstaan door onbehoorlijk gedrag van medeweggebruikers,
 
Nee....kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt. Maar had je daar niet beter aan kunnen denken VOORDAT je 35-40 km/u te hard binnen de bebouwde kom te hard reed.

Maar ik snap het wel....Jij zou liever voor dit soort misdragingen over je bolletje geaaid willen worden, terwijl een koekblikker niet hard genoeg aangepakt kan worden voor dergelijk gedrag B| |( :(
Ik snap je reactie op deze maareh, ken je de Benoordenhoutseweg in Den Haag ook?
Want dan is je reactie overdreven.
Kom bij mij niet aan met "het mag niet"
Het (snelheidverhaal)moet logisch zijn en goed onderbouwd. Dan houden de meeste onder ons zich daar ook aan.
Niet van die onzin van vandaag de dag,je bent toch geen kuddedier?
Zelfstandig denken en daar ook naar handelen.
 
Maarre....Kawa? Daar heb ik nog nooit anders over gedacht. Dat geldt trouwens voor heel wat politiemensen.

Alleen.... net zo min als de chirirg geacht wordt verantwoordelijk te zijn voor de inrichting van de gezondheidszorg, is de politieman/vrouw verantwoordelijk voor de inhoud van de wet.
De chirurg doet zijn werk, hij hoeft zich niet af te vragen wélke patient er eigenlijk op de tafel had moeten liggen en wat die patient moet betalen....Dat doen anderen...
De politieman handhaaft de wet en hoeft zich dan ook niet af te vragen of de wet/het beleid wel klopt. Daar zijn anderen voor....

Het zou van de gekke zijn als iedereen maar zelf ging aanrommelen. De chirurg die zélf kiest welke patient hij een operatie waardig vindt en de politieman die z'n eigen visie op de wet gaat toepassen.

Als de wet of het beleid niet deugt, spreek je degene aan die daar verantwoordelijk voor is. Je klaagt toch ook niet tegen de chirurg over de tarieven in de gezondheidszorg?
 
Precies :Z

Ik vind dit een erg goedkope/simplistische reactie van je. Uit deze woorden blijkt namelijk dat je vindt dat er bij het bekeuren absoluut geen gezond verstand hoeft te worden gebruikt gewoon schrijven en dat is het.

Ik denk dat er meer gekeken moet worden naar de omstandigeheden waarbinnen een overtreding plaatsvind en of het dan wel noodzakelijk is hiervoor te straffen. Om dit te bereiken kun je als burger het aanvechten van boetes gebruiken.

Kijk maar naar de reacties op dit forum, leert iemand iets van zijn boetes?
Nee, het wordt gezien als snelheidsbelasting. Wat is het doel van een bekeuring/bestraffing, ik neem aan iemand zijn gedragingen veranderen.
Als iemand het idee heeft dat er geschreven wordt om het schrijven zal dit nooit bewerkstelligd worden.

Om een voorbeeld te noemen. Een vriend van me parkeert zijn auto op een zondag in het centrum van de stad. Op het grote parkeerterein staan 3 auto's. Normaal was de regeling dat je op zondag vrij mocht parkeren behalve op koopzondagen.
Het was geen koopzondag dus wij parkeren en lopen naar onze bestemming.

Bij terugkomst worden wij verwelkomt door een mooie parkeerboete. Bleek het sinds een paar weken ook op zondagen betaald parkeren te zijn. (trouwens alle drie de daar geparkeerde auto's hadden dus een bonnetje)

Dit is dus een onzinnige/onbegrijpelijke boete.

In mijn ogen moet je dit soort boetes aanvechten. En ben je als controlleur een loeder als je hem schrijft.

BLABLABLA.......kijk nog maar eens in t grafiek dat er per 1000 inwoners 430 bekeurd worden en dan ga je na hoeveel dat er dus op 16 miljoen inwoners heel veel bekeurd worden. En tenslotte denk je nog eens zachtjes in jezelf na of we nou echt individueel iedere boete moeten bespreken........NEE dus!
Je zit fout, ongeacht de reden. FOUT IS FOUT! Dan maar als een vent lekker netjes en op tijd betalen en beter nadenken voor de volgende keer. Kinderachtig gezeiks zeg............

ps.: niet persoonlijk bedoelt hoor, maar naar mijn mening!
 
Maarre....Kawa? Daar heb ik nog nooit anders over gedacht. Dat geldt trouwens voor heel wat politiemensen.

Alleen.... net zo min als de chirirg geacht wordt verantwoordelijk te zijn voor de inrichting van de gezondheidszorg, is de politieman/vrouw verantwoordelijk voor de inhoud van de wet.
De chirurg doet zijn werk, hij hoeft zich niet af te vragen wélke patient er eigenlijk op de tafel had moeten liggen en wat die patient moet betalen....Dat doen anderen...
De politieman handhaaft de wet en hoeft zich dan ook niet af te vragen of de wet/het beleid wel klopt. Daar zijn anderen voor....

Het zou van de gekke zijn als iedereen maar zelf ging aanrommelen. De chirurg die zélf kiest welke patient hij een operatie waardig vindt en de politieman die z'n eigen visie op de wet gaat toepassen.

Als de wet of het beleid niet deugt, spreek je degene aan die daar verantwoordelijk voor is. Je klaagt toch ook niet tegen de chirurg over de tarieven in de gezondheidszorg?

Jan
Daar heb je voor een groot deel gelijk in maar...( daar heb je hem weer)
Op de eerste plaats bepalen een hoop chirurgenwel hun eigen salaris, niet alleen in priveklinieken, maar ook in de ziekenhuizen, zowel academisch als normale ziekenhuizen. Zij staan niet in loondienst, maar de meesten zijn zelfstandigen, die de prijs kunnen maken zoals ze overeenkomen met het ziekenhuis. zij huren de OK ruimtes, moeten hun eigen secretaresses betalen, enz. enz. Dus er is best wel een deal te maken met een chirurg hoor zijn gewoon zakenmensen. Maar goed dit even terzijde.

Ik heb zelf het genoegen :r mogen hebben , om 12 jaar voor de gemeentes te mogen werken, en ik kan je wel vertellen dat als wij het niet eens waren met het te voeren beleid (afvalverbranding>>>>> kosten burgers>>>>>> millieu) alleen om dat ze dachten wat meer over te kunnen houden, werd er bij ons echt wel aan de bel getrokken, en alle registers opengetrokken om dit weer ongedaan te maken, met zelfs een staking op het moment dat minister Pronk de boel officieel zou openen na een nieuwe oplevering.
Wat ik mis in de politie/boa wereld is dat ik nooit hoor dat ze het niet eens zijn met het gevoerde beleid, en er nooit iets aan gedaan wordt. Tegen de overtreders zijn ze (meestal) zo arrogant als de pest, gedraag je ook eens zo naar de beleidsmakers. Al is het maar om de mensen te laten zien en horen dat jullie het daar ook niet mee eens zijn.
Er word gesproken van prestatiecontracten, en die gaan dan voornamelijk over het binnenhalen van poen, dit zou vast gekoppeld moeten zitten aan ALLE criminaliteit(al vind ik mulderzaken geen criminaliteit) en niet alleen daar waar de meest poen te halen is.
In nederland loopt meer dan de helft van ALLE kentekenhoudende voertuigen per jaar tegen een bekeuring aan (kan ik aantonen) in b.v. Groot Brittanie is dat een op 333 Ja er staat geen 3 teveel. Wij zijn ook het enigste land ter wereld waar de inkomsten via CJIB op de rijksbegroting staan.
Maar helaas dit is al een discussie die tot in den treure is gevoerd, maarik vraag me af of er ooit een punt wordt bereikt, waarop de agenten roepen, van nu hebben we genoeg de burgers gepest, nu gaan we ons weer met de taken bezighouden waarvoor we ooit zijn bedoeld, namelijk Dienen en beschermen... Niet graaien en snaaien. (Tis allemaal niet persoonlijk hoor, maar had het nog niet eerder van een agent gehoord dat ie het er ook niet mee eens was)
 
BLABLABLA.......kijk nog maar eens in t grafiek dat er per 1000 inwoners 430 bekeurd worden en dan ga je na hoeveel dat er dus op 16 miljoen inwoners heel veel bekeurd worden. En tenslotte denk je nog eens zachtjes in jezelf na of we nou echt individueel iedere boete moeten bespreken........NEE dus!
Je zit fout, ongeacht de reden. FOUT IS FOUT! Dan maar als een vent lekker netjes en op tijd betalen en beter nadenken voor de volgende keer. Kinderachtig gezeiks zeg............

ps.: niet persoonlijk bedoelt hoor, maar naar mijn mening!

Hier maak jij een grote denkfout....
Dat er per duizend inwoners 430 bekeurd worden klopt, maar het zijn alleen de mensen met een kenteken op naam die bekeurd worden, dus dan wordt het al meer dan een op een, maw elke kentekenhouder krijgt minimaal een keer per jaar een bekeuring. Kun je dat ook zeggen van elke relsupporter- inbreker - fietsendief - stelende verslaafde - oplichters - witteboordencriminelen en alle andere steeds
weer in herhalingvallende criminele medelanders.
Als ik tegen een agent zeg dat ik daar niets verkeerd reed, zegt ie je reed 3 km te hard dat mag daar niet dus fout is fout bekeuren.
Minister veerman mag geen eigen belangenverstrengelende bedrijven hebben, daar wort ie al 3 x mee gepakt, dat MAG NIET dus fout is fout GEEN BEKEURING
leg mij dit nu eens uit
 
kijk nog maar eens in t grafiek dat er per 1000 inwoners 430 bekeurd worden en dan ga je na hoeveel dat er dus op 16 miljoen inwoners heel veel bekeurd worden.
Als regels zo massaal overtreden worden, is er iets mis met de regels. (de 430 op 1000 zijn de gevallen waarbij iemand dus gepakt is dus het werkelijk aantal "misdragingen" zal veel hoger liggen.

Hoe kan je laten inzien dat er iets gewijzigd moet worden in de regels, door niet als een mak schaap te betalen.
RESIST!!!!!!! REVOLT!!!!!! ;)


Je zit fout, ongeacht de reden. FOUT IS FOUT! Dan maar als een vent lekker netjes en op tijd betalen en beter nadenken voor de volgende keer. Kinderachtig gezeiks zeg............
goed is goed, fout is fout
Er is ook nog een grijs gebied is mij altijd geleerd.
Er zijn moment dat iets dat fout is eigenlijk goed doet
en dat iets dat goed zou moeten zijn verschrikkelijk fout is.

Klein voorbeeldje:
Iemand slaan is slecht, iemand slaan om zo te voorkomen dat iemand verkracht wordt is dus ook slecht?

50 km per uur binnende bebouwde km is goed, 50 binnende bebouwde kom langs een groep fietsende schoolkinderen op weg naar het zwembad is dus ook goed??

ach ja nuanceren is best moeilijk.

ps. ik krijg slechts 1 à 2 boetes per jaar, maar ben nou eenmaal principieel aangelegd.
 
Kawa, er is best veel kritiek binnen de politiewereld op dat hele boetebeleid. In Amsterdam is er ook al heel vaak over geklaagd. Zodanig dat zelfs de hoofdcommissaris in zijn jaarlijkse toespraak opende met de mededeling dat hij niet zou ingaan op dat "gezeur over de quotering". Het was verpakt als een soort grapje, maar.....
Belangrijkste kritiek is dat veel politiemensen het gevoel hebben dat het uitdelen van bekeuringen een hoofddoel is geworden, in plaats van een hulpmiddel. Er worden zelfs bonussen uitgedeeld aan politiechefs, als ze hun quotum voor dat jaar hebben gehaald. Politiemensen krijgen een slechte beoordeling als ze niet aan hun aantal komen. Het was op een zeker moment zo erg, dat zelfs de recherche werd geacht bonnen te gaan uitdelen. Hoe ze zich dat hadden voorgesteld weet ik écht niet...
Maar..... we worden nu eenmaal geacht ons werk te doen "in ondergeschiktheid aan het bevoegd gezag". Hoe je het ook draait of keert, dat is de kern van ons werk. Zo gek is dat niet, niemand wil politiemensen die er een eigen wetboek op na houden. Bovendien, jouw baas zou ook niet blij zijn als je opeens bepaalde producten niet meer maakt of verkoopt omdat je het er niet mee eens bent....
 
Terug
Bovenaan Onderaan