CB750 F2 Super sport rebuild

Rearbear

Die hard MF'er
30 okt 2002
933
0
Deventer
Na 3 jaar in de schuur te hebben gestaan ben ik er sinds 2 weken mee begonnen, het reviseren en aanpassen van mijn CB750 F2 Super sport.

Met mijn grote vrienden van Honda Motorcycle Parts, Kawasaki, Suzuki and Yamaha Motorcycle Parts - ATV, Classic Bike, Dirt Bike Parts :} ben ik gaan inventariseren wat ik allemaal nodig heb aan spulletjes, natuurlijk wat er op het oog allemaal moet gebeuren + alle spullen voor motorblok revisie.

Het idee is een beetje retro look maar wel modern tinten er in. Maar als ik Orginele onderdelen gebruik zijn deze erg duur of niet meer te krijgen, neem bijvoorbeeld de olie slangen van de olie tank naar het motor blok. Iemand alt. onderdelen sites waar je met orginele onderdeel nummers weg komt?

Foto's van de sloop chaos komen er natuurlijk aan, ik weet niet of iemand er op zit te wachten maar altijd leuk een soort van dagboek bij te houden *O*
 
heb je misschien een paar fototjes van het model van wat je ingedachten hebt.
lijkt me mooi van wat je wilt bouwen.
ik ga het zeker volgen
groet jol
 
Na 3 jaar in de schuur te hebben gestaan ben ik er sinds 2 weken mee begonnen, het reviseren en aanpassen van mijn CB750 F2 Super sport.

Met mijn grote vrienden van Honda Motorcycle Parts, Kawasaki, Suzuki and Yamaha Motorcycle Parts - ATV, Classic Bike, Dirt Bike Parts :} ben ik gaan inventariseren wat ik allemaal nodig heb aan spulletjes, natuurlijk wat er op het oog allemaal moet gebeuren + alle spullen voor motorblok revisie.

Het idee is een beetje retro look maar wel modern tinten er in. Maar als ik Orginele onderdelen gebruik zijn deze erg duur of niet meer te krijgen, neem bijvoorbeeld de olie slangen van de olie tank naar het motor blok. Iemand alt. onderdelen sites waar je met orginele onderdeel nummers weg komt?

Foto's van de sloop chaos komen er natuurlijk aan, ik weet niet of iemand er op zit te wachten maar altijd leuk een soort van dagboek bij te houden *O*

Als je Honda spullen nodig hebt ga dan naar Rene' van Maanen in Apeldoorn:
HONDA4.nl
 
Wat betreft je olie-leidingen, je kunt gewoon naar de plaatselijke hydrauliek leverancier gaan en daar een nieuw stuk leiding op laten zetten.
Veel succes met je project.

Groeten,
Nap
 
Van een dagboek heb ik maar een week boek gemaakt aangezien de tijd die ik heb toch wel beperkt is, wie heeft het ooit bedacht studies naast je werk.

Maar goed, zoals gewoonlijk elk jaar weer naar de motor beurs geweest maar dit keer met het doel Opknappen in plaats van kijken wat voor een leuks er te koop is, natuurlijk dat nog steeds gedaan. Toen viel het me pas op hoe weinig er voor dit staat op deze beurs (iemand tips??). Maar goed lekker te vrede terug gekomen met de cataloges van Hagon.

Dus is het verlang lijstje uitgebreid met een setje Hagon type 2810 shocks
hagon-2810-adjust.jpg

Wat staan praten met deze gasten en er achter gekomen dat de vakantie naar Engeland nog zinvol gaat worden ook (90 euro verschil en ik ben toch echt een nederlander :X ).

Tevens een paar plaatjes die ik beloofd had in mijn vorige post.
3337961575_91e7bf5dac.jpg

De werkplek onder het werkblad op het kastje ligt de uitlaat.
3338795740_75966dffba.jpg

Het sinds vandaag kompleet gestipte frame (nu alleen nog die verekte achter brug pen er uitpersen :( )
3338805670_872d2e7f9e.jpg

De andere onderdelen.
3338800302_226727741d.jpg

Project deel nr 1 het verbouwen, schoonmaken en klaar maken van de teller partij. Dit is eigenlijk omdat ik nog aan het zoeken ben voor andere onderdelen door de weeks die ik nodig heb. Tevens ben ik nog aan het wachten op de poedercoat prijzen.

Zo dit was de update :P
 
Het is alweer een tijd geleden dak gepost heb maar ja van het hobbyen komt weinig terecht de laatste paar weken. 2 weken geleden druk bezig met mijn tentamen en vorige week een gevecht gehad met een mes, btw als je een scherp mes hebt moet je deze niet in je fingertop zetten dat gaat niet goed, waardoor ik nog eens een week met een handje omhoog heb gelopen. Zeer hobby onvriendelijk.

Wat is er toch wel gedaan:
De teller om huizingen zijn gezandstraald en staan in de grond verf, tevens is de toeren teller helemaal geupdate qua kleur en weer mooie hoogglans. voor de rest galzen schoon gemaakt en mijn nieuwe KM/uur teller aangeschaft.
408-og.jpg

Natuurlijk de zwarte (ondanks dat roze wel verleidelijk was), deze komt in de behuizing te staan van de oude KM/uur teller.

Nou dat was het dan hopen dat ik er weer meer tijd voor krijg na afgelopen 2 weken |(

Salute
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan