CB750 K2

vandaag een complete F1 tegengekomen in zo goed als originele staat, ook een gedemonteerde K7 erbij in onderdelen. Vraagprijs 1400. Wat denken jullie , degelijke prijs of teveel ?
 
jep, had ik inderdaad ook gevonden.
Raar dat ie dan op papier staat van 77?

nuja, maakt mij niet zoveel uit.
Start trouwens met 1 kick koud, heerlijk, start beter dan mn F2 :p
 
vandaag een complete F1 tegengekomen in zo goed als originele staat, ook een gedemonteerde K7 erbij in onderdelen. Vraagprijs 1400. Wat denken jullie , degelijke prijs of teveel ?

als er papieren bij zijn en die F1 rijdt/remt nog. lijkt mij dat geen slechte deal, minder is natuurlijk altijd beter ;)
 
heb nog niet superveel gas gegeven omdat ie volgens de vorige eigenaar meer dan 10 jaar niet gedraaid heeft.

Maar toen ik tot een 4500toeren gas gaf kwam er wat zwarte rook uit, niets dramatisch.
misschien moet ik hem even wat langer laten draaien of even kort mee rijden binnenkort.

Maar dacht inderdaad ook aan olie wat ie verbrand.
Maar even compressietest doen binnenkort.

want merk wel als je de kickstarter gebruikt dat er heel wat minder terugwerking op zit dan bij mn F2...

Zwart=klepseals of zuigerveren
wit kan koppakking zijn.
 
ondertussen al mee gereden en rookt nie meer..
Waarschijnlijk van het stilstaan maar is dus al in orde ;)
 
ondertussen wat verder gedaan aan de K2!

oudere carbs erop ipv de F2's die erop zaten
Foto0475_zps891faf5f.jpg


heb nog 2 losse fijne zwarte leidingen die aan de carbs hangen, waar moeten deze heen (op foto te zien naast de benzineleidingen)

dan begonnen met de herbedrading. Een redelijke nachtmerrie, overal opgedroogde grijze tape, veel draden afgesneden en andere dan weer 5x gesplitst met tape ertussen. de controlelampjes waren niet meer aanwezig, enkel die van de oliedruk, deze zat verstopt ONDER het tankklepje, no way dat je die ziet als die gaat oplichten tijdens het rijden..
Maargoed, vanaf de bobines alles doorgeknipt en opnieuw gelegd tot aan de koplamp
Foto0468_zps6f825617.jpg


de rood/blauwe bullet connectors worden nog vervangen hoor, zit door mn voorraad heen van zilveren met doorzichtige huls...
Foto0470_zps05251713.jpg


de controle lampen terug op hun plek en werkend!
Foto0469_zpsa2f2079e.jpg


electronische ontsteking erop
Foto0473_zps00601d0a.jpg


en nog een werkend achterlicht gemonteerd dat tussen mn onderdelen zat, niet het correcte denk ik maar het werkt dus goed genoeg voor deze zomer :)
Foto0477_zps3b944031.jpg


de motor loopt ondertussen met de oudere carbs, al loopt 1 vlotterkamer over en weet ik niet waar ik de filterbak heb gelaten!! :P
 
zo, ondertussen lopen de vlotterkamers niet meer over en heb ik een luchtfilterbox gevonden die erop past.

Maar nu heb ik een probleem met Cylinder 4, de uitlaat wordt niet warm, toch veel minder dan de andere, hij zit nog rond de 40°C terwijl de andere al aan 300° zitten...

krijgt vonk, benzine, alle jets uitgehaald en doorgeblazen maar geen verschil.
ook compressie is zo goed als gelijk op alle cylinders.

Enig idee wat ik nog kan checken?

thx
 
Maar nu heb ik een probleem met Cylinder 4, de uitlaat wordt niet warm, toch veel minder dan de andere, hij zit nog rond de 40°C terwijl de andere al aan 300° zitten...

krijgt vonk, benzine, alle jets uitgehaald en doorgeblazen maar geen verschil.
ook compressie is zo goed als gelijk op alle cylinders.

Enig idee wat ik nog kan checken?

thx

Hoe heb je geconstateerd dat ie benzine krijgt ?
 
wel, de vlotterbak zat vol toen ik die eraf deed...
als ie het effectief inspuit kan ik uiteraard niet echt testen denk ik?
 
Synchroon stellen, zou ik doen.
Als alles is schoongemaakt en de vonk klopt, lijkt mij dit het meest voor de hand.
 
Synchroon stellen, zou ik doen.
Als alles is schoongemaakt en de vonk klopt, lijkt mij dit het meest voor de hand.

hmm, dat had ik inderdaad beter gedaan bij het verwisselen van de carbs, niet aan gedacht om te doen terwijl ze er nog niet op zaten...
(ook wel "bench synching" genaamd).

heb ik met mijn F2 gedaan en loopt perfect.

Morgen maar eens er terug afhalen dan :(
 
zo, ondertussen lopen de vlotterkamers niet meer over en heb ik een luchtfilterbox gevonden die erop past.

Maar nu heb ik een probleem met Cylinder 4, de uitlaat wordt niet warm, toch veel minder dan de andere, hij zit nog rond de 40°C terwijl de andere al aan 300° zitten...

krijgt vonk, benzine, alle jets uitgehaald en doorgeblazen maar geen verschil.
ook compressie is zo goed als gelijk op alle cylinders.

Enig idee wat ik nog kan checken?

thx

Ik had hetzelfde met mijn K6. Stationair sproeier even nakijken, die was bij mij verstopt.
Foto-RTXJFLX6-D.jpg


Foto-4NJWKXMW-D.jpg
 
Wat je ook kunt doen is `fabrieksinstellen`;
Alles goed doorblazen met de luchtspuit en de stelschroef 3 halve slagen uitdraaien van elke carberateur.
(Maar ik denk dat je dat ook bedoeld met bench synching..).

Ohw en een benzinefiltertje ertussen zetten!
 
Laatst bewerkt:
stelschroef moet ik inderdaad ook eens nakijken, ben ik nog niet aan geweest.

Met bench synching zet je de gasschuiven "gelijk" dit kan door de 2de vast te zetten met bv een nageltje dat je eronder zet, en dan pas je de andere hieraan aan tot dezelfde maat nagel er net door kan. Zo staan ze al behoorlijk goed zonder meters

stationair sproeier er ook uit gehad, was niet verstopt (helaas :) )
 
zo, dat was simpel, slechte bougie :D

maar wel eerst nog es de carbs open gehaald, andere bobines gestoken etc om dat te zien dat de draad niet doorgeeft eens ie op de bougie zit, dat kon ik zien met een stroboscoop, als je hem met een losse bougie tegen een massa stak vonkte hij wel en flitse de strobo ook, eens op de bougie in het blok geen flits uit de strobo.

3h werk om dan bij een bougie uit te komen... Maargoed, gelukkig is het dus maar dat.

Heb er ook nog even mee gereden. Gaat al behoorlijk vlot en de 4de buis wordt toch nog niet even warm als de andere (wel een stuk boven de 100gr maar dan andere toch een stuk boven de 200). Maar vermoed dat de vlotter nog wat te laag staat.
Moet ze natuurlijk ook nog even syncroniseren, zal ook al veel veranderen vermoed ik.

Heb ook gemerkt dat hij stationair wat "puft" uit de carb, geen idee als dit tijdens het rijden ook zo is, maar vermoed het niet want hij trekt vlot door en klinkt niet vreemd iig.
wat kan dat veroorzaken?
 
okej, zal ik doen (eerste keer bij een CB wordt dan dan...)
heb in ieder geval vorige week de kapjes al gelost, waarbij er 2 zijn gekraakt maargoed, die zijn al vervangen.
Scheelt al een hoop in het werk straks :)
 
net even gekeken, heb niet de juiste voelermaatjes om de kleppen te stellen, dus maar een setje besteld! eens dat binnen is werk maken van de kleppen stellen.

nog een fotootje, was de lelijk kleur op de tank beu. Vind het ook absoluut geen mooie tank veel te breed maar goed. Voorlopig niet echt een correcte K2 tank te vinden.

IMG_7852copy_zps0e6c51ac.jpg
 
gisteren naar caféracers beurs geweest in wieze (aalst, BE).
Had wat onderdelen besteld bij fourdeel en zou deze daar gaan ophalen.

Helaas net voor we er waren besloot de motor van mijn transporter om te ontploffen...

Foto0486_zpsd6ab176e.jpg


maargoed, uiteindelijk er toch nog geraakt.
Had onder andere nieuwe keerringen en olie voor de vork besteld.
en nu ik even zonder auto zit zolang ik geen nieuwe motor heb voor mn t3 zal ik met de K2 rijden.

dus maar meteen de olie en keerringen vernieuwd, en dat was meer dan nodig.
zag er wat tegenop maar was een klus die zeer goed te doen is, meeste werk was nog de vorken uit de moto krijgen... :)

dit was de mayonnaise die uit de vorken kwam (potje kapot geprikt met tapeinden helaas dus overal smurrie)
Foto0491_zps20398fb6.jpg


en alles gereinigd en uitgestald:
Foto0490_zpsab0d38a0.jpg


helaas geen tijd om alles netjes te spuiten etc maar dat stoort me niet echt, de K2 is verre van perfect dus past er wel bij. Zolang hij technisch maar goed is!

iemand nog een idee met wat ik de ketting kan schoonmaken en dan smeren? Is nog in goede staat net als tandwielen, enkel wat smerig...
 
Terug
Bovenaan Onderaan