CB750 K2

In een afwasbak met diesel en een kwast schoonmaken en inspuiten met kettingvet...

Jammer van je bus.. en een lekkere smurrie uit je voorvork!
 
zo,

ondertussen kan de bus weer de weg op met een nieuwe motor (alhoewel dat relatief is aangezien het blokje al 300.000km heeft maargoed, hij rijdt terug :) )

ook met de K2 niet stilgezeten.
Had nog setje carbs in reserve, dus deze helemaal opengegooid en terug in orde gezet.
ook kleppen gesteld met mn nieuwe voelermaatjes.

Ondertussen ook mn carbtune en colortune ontvangen en de CB terug helemaal in orde gezet.

Helaas had ik nu weer problemen met de 3de cilinder... de uitlaat werd maar een 80tal graden terwijl de andere al boven de 200 zaten.

Na lang zoeken toch maar de carbs er weer af gehaald, en gezien dat de chokeklep van de 3de carb loszat...
Bij de colortune kreeg ik daar constant een gele vlam hoeveel ik de mengselschroef ook verdraaide. Dus vermoeden van choke was correct.

nu zit alles terug samen en mijn god wat een verschil met toen de CB in het begin reed.
rijd echt super goed, trekt lekker op ook.

Enige "probleem" wat ik nu nog heb is dat mijn km teller niet werkt.
Hij telt de km's wel bij en correct geloof ik maar de wijzer hangt maar wat te bengelen tussen 40 en 60km/h.

Heb hem al uit elkaar gehaald maar zie ik niet echt wat verkeerd aan, en met boormachine laten draaien en gaat ook maar tot 40. kan ook zijn omdat mijn accu boormachine niet sneller kan.

Iemand een idee wat het nog kan zijn?
 
Heb je de teller toevallig op z'n kop gehad liggen (voor langere tijd) ? Ik heb daar laatst iets over gelezen, dan loopt de dempingsolie ergens uit in het binnenste van de teller en geeft ie niet goed meer aan.
 
kan wel zijn, weet ik niet meer. Denk iig dat bij aankoop een andere teller erop zat.
Kan dus goed zijn dat deze ergens in een doos verstopt zat.
Natuurlijk heb ik ondetussen de rest van de reserve tellers verkocht en kan ik nu dus niet meer testen...
Achja, dan maar zonder teller voorlopig :)
 
kan wel zijn, weet ik niet meer. Denk iig dat bij aankoop een andere teller erop zat.
Kan dus goed zijn dat deze ergens in een doos verstopt zat.
Natuurlijk heb ik ondetussen de rest van de reserve tellers verkocht en kan ik nu dus niet meer testen...
Achja, dan maar zonder teller voorlopig :)
Volgens mij heb ik nog een complete tellerpartij liggen, dus snelheidsmeter, toerenteller ZONDER de controle lampjes. Laat maar even weten of ik dat even moet nakijken voor je.

Dit is 'm

20150310_121934_zpsra8pp9gj.jpg
 
Laatst bewerkt:
hoi, controle lampjes heb ik op de stuurhouder zitten (die zaten nooit in de tellers van een 750 denk ik).
maar zien er nog goed uit, wat wil je ervoor?
of ben jij toevallig nog naar wat op zoek? Heb zelf nog heel veel onderdelen liggen (behalve dan tellers :) )
 
hoi, controle lampjes heb ik op de stuurhouder zitten (die zaten nooit in de tellers van een 750 denk ik).
maar zien er nog goed uit, wat wil je ervoor?
of ben jij toevallig nog naar wat op zoek? Heb zelf nog heel veel onderdelen liggen (behalve dan tellers :) )

Hallo Koen,

het enige waar ik nog naar zoek is een zadelslot en een chromen passagiersbeugel (achter om het zadel) voor een CB550F 1976.
Maar daar had jij geen onderdelen voor zei je eerder al.

Als je de tellers wilt hebben stuur dan even een PB'tje met wat je er voor over hebt.
 
Laatst bewerkt:
Enige "probleem" wat ik nu nog heb is dat mijn km teller niet werkt.
Hij telt de km's wel bij en correct geloof ik maar de wijzer hangt maar wat te bengelen tussen 40 en 60km/h.

Heb hem al uit elkaar gehaald maar zie ik niet echt wat verkeerd aan, en met boormachine laten draaien en gaat ook maar tot 40. kan ook zijn omdat mijn accu boormachine niet sneller kan.

Iemand een idee wat het nog kan zijn?

Dit kan verschillende oorzaken hebben. Er zit iets niet helemaal lekker in het binnenste mechanisme. De demper is sowieso leeg na zoveel jaar. Meestal is dat wel te verhelpen (ik heb inmiddels meer dan 500 van deze tellers gerestaureerd). Overigens komen jouw tellers van een F1, niet van een K2.
 
dooooeeeeii, oma!

gisteren was ik even naar de onderkant van het blok aan het kijken en toen zag ik plots een barst in de onderste framebuis. na wat verder zoeken nog een gaatje dus dan maar op de lift en zien wat we eraan kunnen doen...
IMG_7966_zpsvncfqeeh.jpg


eventjes met schroevendraaier en ik kon in de barst prikken...
IMG_7944_zpsnsprypug.jpg


dan wat uitgeslepen
IMG_7951_zpszeiqf7xt.jpg


en de laspost erop losgelaten
IMG_7952_zpsfvozcrfj.jpg


en tijdens het blazen met lucht om de las af te koelen zag ik aan de achterkant rook uit de framebuis komen, en ja hoor, ook daar een serieuze scheur (nog iets groter/breder) maar helaas zit het blok in de weg om deftig te kunnen herstellen dus die zal nog even moeten wachten...
IMG_7957_zpszfyjrtns.jpg


ondertussen al heel wat km's gereden en valt me absoluut niet tegen hoor! ondertussen ook al een en ander vernieuwd maar blijft verder zonder kosten prima rijden..
 
nog een oma...

maargoed, ondertussen nog wat aan de K2 gewerkt.
wat de verroeste wielen beu en ook het achterwiel was een 17inch K7 wiel ipv het originele 18inch K2 wiel.

En aangezien de banden écht wel aan vervanging toe waren heb ik een voorvelg wat ik nog liggen had opnieuw gespaakt, had ook nog een origineel 18inch wil rondslingeren dus hier maar nieuwe bandjes laten op trekken.

Ook de zijkapjes herspoten en de logos terug gemonteerd, zwarte verf weer van het tankje en ziet er weer véél beter uit!

IMG_8029_zpss1ofmb46.jpg


IMG_8030_zpsrxp38ny8.jpg
 
zo, na een zomer vol genot van de CB, zonder énige kosten is het tijd voor de winter make-over...

geen al te grootse plannen, frame stralen en herlakken, idem met de tank maar dan een K2 tank en niet de K7 die erop zat.
velgen zwart poederlakken, motor wordt ook zwart, uitlaat wrappen en andere demper erop, clip-ons, origineel zadel maar dan lager profiel en voor de rest zo weinig mogelijk knopjes ed....

Foto0642.jpg


namiddagje doorgewerkt en hij is bijna kaal...

Foto0644.jpg


blokje in de bok, kleppendeksel er al eens af gehad. Ziet er nog helemaal prima uit! ben in twijfel als ik een nieuwe koppakking ga steken, zweet iets maar echt zo goed als niks (hangen geen druppels oid) dus denk dat ik het voorlopig zo laat. Komt toch weer een framekit in het frame zodat ik de kop eraf kan doen terwijl het blok in het frame zit dus dat kan dan later ook perfect)...

Foto0643.jpg
 
maar zo mooi als nu kun je er voorlopig niet bij....Ik zou het nu doen.....je hebt er zo'n mooie motorbok voor!
 
dat wel ja, maar ik ken mezelf. Begint bij koppakking maar dan kan ik het daar niet bij laten...
kettinggeleider, nieuwe nokkenasketting etc... en we zijn weer vertrokken voor een blokrevisie.

daar heb ik nu even het budget niet voor...
 
zo weer wat verder, op ebay een koopje kunnen doen, framekit gescoord voor 36eu aan huis geleverd vanuit Canada :)

IMG_8775.jpg


IMG_8778.jpg


voorvork en achterbrug eruit

IMG_8782_1.jpg


klaar voor vernieuwing :)

IMG_8781.jpg


de onderste framerail had nog een barst, had ik eerder al gezien maar kon er niet goed bij om te herstellen met de motor er nog in.

IMG_8779.jpg


gaatje geboord aan beide zijden en opgelast.
 
Laatst bewerkt:
die framekit, is dat om die buis te verwijderen?

Ik meen dat anders het kleppendeksel er niet af wil zonder het blok eruit te halen?

Kan me trouwens niet voorstellen dat de stijfheid van het toch al niet te starre frame niet te lijden heeft onder deze ingreep al moet ik zeggen dat het wel robuust lijkt te zijn uitgevoerd.
 
klopt, dan kan je bovenblok zelfs uit elkaar halen als het nodig is zonder dat je de motor hoeft uit te halen.

had ik op mn andere CB ook, nooit wat van gemerkt hoor.

buizen zitten gewoon terug vast dus kan met niet inbeelden dat er zoveel in de stijfheid veranderd.

Vroeger werden ze er soms gewoon vantussen geslepen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan