HELLdesker
MF veteraan
- 19 mei 2001
- 5.402
- 3
Ik voorzie enorme omschakelingsproblemen en een flinke vermindering van het aantal rijdende Volvo\'s.En dat voor slechts weinig voordeel.
Het enige voordeel dat ik eraan zie, is dat mensen hun voet niet meer hoeven te verplaatsen als ze snel moeten remmen. Dat scheelt natuurlijk flink wat reactietijd en dus afstand, maar volgens mij werkt het voor veel mensen behoorlijk verwarrend en gaan ze proberen tegelijkertijd gas te geven en te remmen als ze in paniek moeten afremmen.
Ik meen me te herinneren dat ik dit in een ver, heel ver verleden ook al eens als test op een Mercedes heb gezien. Was ooit eens op TV. Kan misschien wel handig zijn, maar hou het zelf toch liever bij de oude vertrouwde dubbele pedalen.
Op vrijdag 11 januari 2002 07:25 schreef HELLdesker het volgende:
Het blad New Scientist....
...Het systeem werd onderzocht voor de Zweedse overheid en de universiteit concludeert dat proefpersonen er snel aan waren gewend. Na 1000 kilometer zouden zij er al goed mee overweg kunnen.
ff voor mijn begrip: links remmen in een normale auto ?Lijkt mij niks (kun je niet eens meer met links remmen).
ff voor mijn begrip: links remmen in een normale auto ?
Alleen bij een auto met automaat, halfautomaat of sequentiële bak heeft dat nut en dan ook alleen nog maar in extreme racesituaties (zodat je tussengas kan geven of kan trailbraken)
Ik voorzie enorme omschakelingsproblemen en een flinke vermindering van het aantal rijdende Volvo\'s.En dat voor slechts weinig voordeel.
Het enige voordeel dat ik eraan zie, is dat mensen hun voet niet meer hoeven te verplaatsen als ze snel moeten remmen. Dat scheelt natuurlijk flink wat reactietijd en dus afstand, maar volgens mij werkt het voor veel mensen behoorlijk verwarrend en gaan ze proberen tegelijkertijd gas te geven en te remmen als ze in paniek moeten afremmen.
Op vrijdag 11 januari 2002 14:44 schreef MartijnL het volgende:ff voor mijn begrip: links remmen in een normale auto ?
Ah, ok maar dan heb je al het schakelwerk al gedaan natuurlijk. Dan vindt ik het niet echt trailbraken meer.Ik weet wel een paar leuke rotondes waar trailbraken toepasbaar is....
Met een handbak werkt het ook wel hoor: bocht in, linkervoet op de rem, achterkant iets glijden en rechter voet op het gas houden. Kan je je auto laten \"balanceren\". Werk ook in lange doordraaiers
Ah, ok maar dan heb je al het schakelwerk al gedaan natuurlijk. Dan vindt ik het niet echt trailbraken meer.
Krijgen we het nog drukkerKrijgen ze waarschijnlijk meer schadegevallen binnen van mensen die met hun rechtervoet in de knoop gezeten hebben.