De reden dat je motor bent gaan rijden???

Bij mij is het anders pas anderhalf jaar geleden tussen de oren gekomen. Mijn vader wilde ineens weer een motor na 20 jaar. Toen mijn eerste les genomen en meteen verkocht.
 
Was een natuurlijke overgang van brommers. En ik vond auto's maar onhandige rondrijdende bankstellen.
 
heeel veel en hard op brommers gereden, zelfs ver na mijn 24 ste nog, en heb dat altijd heel gaaf gevonden, uit zelfbescherming nooit aan een motorrijbewijs begonnen, gewoonweg omdat ik hard rijden veel te leuk vond, en dat met een motor dus verkeerd af zou kunnen lopen vroeg of laat.

In mijn vakantie in Spanje zag ik al die motoren rijden met het prachtige weer daar, en toen wilde ik niets anders dan daar motorrijden, en baalde ik enorm dat ik geen motorrijbewijs had. Eenmaal terug van vakantie belde mijn zusje nog geen week later op dat ze met autopech ergens in de stad stond, en of ik haar een handje wilde helpen.

Op het moment dat ik aan kwam rijden bij mijn zusje ging er een bordje "volg mij" uit haar autoraam, richting Rijschool. Had mijn vriendin stiekem geregeld voor mijn 26ste verjaardag, nog voor we op vakantie gingen.

Zo een :) toen ik eenmaal van de motor af stapte na mijn eerste uurtje rondjes Purmerend. Ik was natuurlijk niet meer te houden, en heb ook het vrouwtje binnen 3 weken aan het lessen gekregen.

Het vrouwtje vond scooter rijden vroeger erg leuk, maar heeft nooit aan motorrijden gedacht. Ook zij was na haar eerste les direct verkocht, en is er achter gekomen dat ze er ontzettend veel aanleg voor, en vooral lol in heeft.
Ze is er niet meer af te slaan.

40.000 kilometer, een 12 daagse motorvakantie en anderhalf jaar later hebben we samen de grootste lol om spelend (en overigens vaak erg veel te snel) in de rondte te rijden. :]
 
gewoon omdat het zo heerlijk is lekker vrij en snel.
ik rij het hele jaar en dat scheelt ook een hoop geld.
ik heb sinds ik 2.5 jaar motor rij pas 2 boetes gehad.
met de auto had ik er minstens 1 in de 2 maanden
 
ik zag de motor van een collega en heb direct s'avonds mijn lessen geboekt.
Omdat ik toen 37 was denk ik dat het de beginnende midlive crisis was/is.
Door die helm zien de dames de oude kop niet en kijken ze weer naar me. ;)
 
Tja waarom, kruip erop, je voelt het zelf wel :Y


Idd! Kruip erop (met de kuip eraf!) en je merkt het vanzelf.

Eigenlijk ben ik motor gaan rijden om dat ik het roze papiertje vol wilde hebben en wie haalt er nu zijn motorrijbewijs en zet er geen motor in de schuur!! (waar hij natuurlijk vaak uit moet)
 
Tis een virus.

Stapte ooit bij een ex vriend achterop en had 2 dagen later me eerste les _O-

Vond dat ik het zelf beter kon en dacht dat dat nog veel leuker zou zijn :P
 
pa heeft een triumph bonneville
ma heeft een cb 450(k)
ik had een puch maxi

toen werd t tijd voor een rijbewijs en toen begon de lol.

Eerst maar eens een B papiertje halen en zodra ik oud en wijs ben ga ik gelijk voor mn zwaar.

zo gezegd zo gediggiedaan en hoppetwee british rijd al weer bijna 2 jaar motor.

Ik heb nu de beschikking over een suzuki een honda nog een honda en JA geloof me mn pa lul ik ook nog wel om.

|( |( |(
 
1. snelheid
2. inhalen


dat dus

en tussende files door die koekblikkers uit lachen :W :W

en gewoon een stuk gaan rijden en wel zien waar je uitkomt ondertussen halverwege t land zitten en dan bedenken dat je ook nog naar huis moet....
Om dan midden in de nacht verkleumd en krom thuis te komen en hup j ebedje in te duiken en nog steeds t gevoel te hebben dat je over t asfalt zweeft. :}
 
Tis een virus.
Stapte ooit bij een ex vriend achterop en had 2 dagen later me eerste les _O-
Vond dat ik het zelf beter kon en dacht dat dat nog veel leuker zou zijn :P
:^

En paps heeft nog steeds een "hekel" aan de ex factor omdat ik door hem ben gaan motorrijden

_O- :P :+
 
ik heb een trauma opgelopen in mijn jeugd, mijn pa vertikte het om harder te rijden dan 70 kmh met de auto, en dat heb ik nooit kunnen verwerken, dus was er maar een oplossing, motorrijden, me afzetten tegen het ouderlijk gezag , lange haren, ongeschoren, leren kleding.....
Vind er nu na 30 jaar eigenlijk nog steeds geen zak aan, maar hoort inmiddels bij mijn imago, en dat verander je niet zomaar, maar diep in mijn hart kocht ik het liefst een golfje gti met van die vette wielen eronder, stereo erin met 6000 watt, folie op de ruitrn, enz.enz maar ik durf nie :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y
 
haha...
op zich toch een goede zaak?
Hoe is het Frautie bevalt het allemaal op twee wielen?
Greetz,
R6tim
Jawel hoor, zonder hem had ik waarschijnlijk niet zo gauw gaan motorrijden.

En 't :] gaat best goed...voor iemand die 2 jaar niet gereden heeft.

Ga nog als een pluisje de bocht om, maar dat komt ook wel weer goed :)

Wanneer kom je weer parken O-)
 
Door de partner van een collega van me, die kon er zo enthousiast over vertellen en toen dacht ik dat ga ik ook doen. Hij rijdt allang niet meer trouwens. Bovendien hield ik niet van autorijden, nog steeds niet, dat laat ik het liefst aan anderen over, ook in mijn eigen auto. :]
 
Moest :N })
Paps rijdt al z`n hele leven.. BMW-Fan en nu ik Thundercat rijd heeft het snellere ook te pakken en heeft ie een R 1100s gehaald met chip en lasers onder de kont... gaat de goeie kant op :P Owjah moeders rijdt ook... Monster 620.
De rest van mn familie ook ( een sp1 een zx9r etc..) en tjah mn ouders betaalden mn rijbewijs dus tjah. Bovendien was ik ook al zo`n beunhaas met brommertjes dus het zat er al in. Kon zelf niet wachten.

En tjah waarom.. noujah 1 keer gas en je weet het weer
*O*

Reinoud
 
Bij mij is het ergens begonnen toen ik een jaar of 10 was..mijn vader is niet-praktiserend motorrijder maar kon wel fantastisch verhalen over zijn diensttijd toen hij ordonnansde op een matchless.

Toen ik 16 was kwam er tot verdriet van mijn ouders (al denk ik dat het bij mijn pa acteren was) een brommer met nostalgische looks, een MV-50..en daarna nog een stuk of 8..
Vervolgens tiojd lang niks gedaan tot ik het met mijn 21e op mijn heupen kreeg..ik moest en zou rijbewijs halen, maar een motor kopen, neuh..ging meer om het bewijzen dat ik het kon..om vervolgens bij een sloop tegen een sohc750 aan te lopen en verliefd te worden.
Helaas is die sohc aardig nurks en rijdt ik nog steeds maar amper..maar een motorrijder ben ik!

De werkelijke reden; het gevoel dat je hebt wanneer ik weer eens onder de olie aan dat ding loop te prullen of in de late avond rijdt..volgens mij een gevoel van vrijheid wat teruggaat tot de oertijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan