Hallo motor gekken , ik schrijf dit berichtje zomaar uit interesse naar verschillende meningen.
Mijn stelling is als volgt: heb je mega veel pk's nodig om lekker te knallen.
Ik vraag dit om de volgende reden , ik woon in de randstad waar de wegen bestaan
uit flitspalen , overijverige bromsnorren met laserguns door diesel doordrenkte bochten verkeersdrempels ect ...!
Ik heb de laatste jaren met veel plezier Ducati gereden , 900 ss i.e. (85pk),
ondanks de ogenschijnlijke laag aantal pk's heb ik altijd dikke pret gehad met deze motor, juist omdat je een motor als dit nog eens een keer echt kan doortrekken zonder dat je gelijk 240 + gaat.
Op dit moment rij ik een nieuwe GSX-R 600,mooi ding maar ik heb gemerkt dat het steeds moeilijker wordt om op de openbare weg de motor optimaal te benutten.
Als voorbeeld: 3 weken geleden in de eifel rijden we met een aantal supersporters
van bocht naar bocht (lekker) worden we voorbij gevlogen door een KTM duke.
O.k. mischien een lokaaltje maar toch een bewijs van een laag aantal pk's en een lekker koppel en een rijwiel gedeeltte waarmee je lekker kan gooien 'daar rij je dan met je racer die gewoon weg niet zijn vermogen aan de weg krijgt.
Toen kreeg ik wel weer heimwee naar mijn Duc 900 waarmee ik veel vroeger gas kon geven in de bocht waardoor je niet alleen veel sneller bent maar wat naar mijn mening ook veel leuker is.
Ik ben benieuwd wat anderen hiervan vinden , of zij de jacht naar steeds meer pk's
nuttig vinden of dat de fabrikanten meer "real life"motoren moeten maken zonder
dat je gelijk op saaie toerders moet gaan zitten.
Groetjes van Franky B.
Mijn stelling is als volgt: heb je mega veel pk's nodig om lekker te knallen.
Ik vraag dit om de volgende reden , ik woon in de randstad waar de wegen bestaan
uit flitspalen , overijverige bromsnorren met laserguns door diesel doordrenkte bochten verkeersdrempels ect ...!
Ik heb de laatste jaren met veel plezier Ducati gereden , 900 ss i.e. (85pk),
ondanks de ogenschijnlijke laag aantal pk's heb ik altijd dikke pret gehad met deze motor, juist omdat je een motor als dit nog eens een keer echt kan doortrekken zonder dat je gelijk 240 + gaat.
Op dit moment rij ik een nieuwe GSX-R 600,mooi ding maar ik heb gemerkt dat het steeds moeilijker wordt om op de openbare weg de motor optimaal te benutten.
Als voorbeeld: 3 weken geleden in de eifel rijden we met een aantal supersporters
van bocht naar bocht (lekker) worden we voorbij gevlogen door een KTM duke.
O.k. mischien een lokaaltje maar toch een bewijs van een laag aantal pk's en een lekker koppel en een rijwiel gedeeltte waarmee je lekker kan gooien 'daar rij je dan met je racer die gewoon weg niet zijn vermogen aan de weg krijgt.
Toen kreeg ik wel weer heimwee naar mijn Duc 900 waarmee ik veel vroeger gas kon geven in de bocht waardoor je niet alleen veel sneller bent maar wat naar mijn mening ook veel leuker is.
Ik ben benieuwd wat anderen hiervan vinden , of zij de jacht naar steeds meer pk's
nuttig vinden of dat de fabrikanten meer "real life"motoren moeten maken zonder
dat je gelijk op saaie toerders moet gaan zitten.
Groetjes van Franky B.