Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Favoriete bocht?

Favoriete bocht?

  • Links

    Stemmen: 34 38,2%
  • Rechts

    Stemmen: 31 34,8%
  • S-bocht

    Stemmen: 18 20,2%
  • Haarspeldje

    Stemmen: 2 2,2%
  • Geen één

    Stemmen: 1 1,1%
  • Anders.....

    Stemmen: 3 3,4%

  • Totaal aantal stemmers
    89
Iedere bocht.... zonder troep. En ook al is er géén bocht dan maken we er gewoon ééntje.
 
Ik ga met een rechterbocht snel met mijn uitlaatbocht aan de grond, dus links is mijn favoriete kant.

 

klopt wat je zegt over dat 1 oog dominant is, maar heb een paar weken terug vro 1 gedaan en die zeggen dat je je ogen horizontaal moet houden(doen sommige gp coureurs ook erg duidelijk) en uiteraard zover mogelijk door de bocht heen kijken, moet dan ook zeggen dat links sindsdien beter gaat
 

Naar rechts heb je meer marge, linksom kruip je onbewust naar de middenstreep om ook die marge te hebben.
 
Mn favoriete bocht:

Klaverblad valburg : 110 km/u

in mn Chevy en geen supersporter die me inhaalt
 
Ik dacht ook altijd dat er voor mijn gevoel duidelijk verschil zat tussen linker en rechter bochten.

Rechter bochten nam ik voor mijn gevoel een stuk makkelijker, echter toen ik mijn eerste berg-etappe reed stonden mijn maten perplex van het gemak waarmee ik juist die linker bochten nam

We zijn er eens wat meer op gaan letten en bewust met toerbeurd van kop gewisselt, toen bleek dat we dat allemaal wel enigzinds hadden.

Het ligt dus meer aan je gevoels-ervaring dan aan het daadwerkelijke verschil, al zal iedereen altijd wel zijn voorkeur houden

Door jezelf hierdoor teveel te laten leiden zorg je ervoor dat je twijfel gaat krijgen waardoor je uiteindelijk altijd verkeerd door een bocht gaat.
 

Dat heb ik dus ook als ik een linkerbocht neem...je gaat er teveel bij nadenken ofzo, waardoor het volgens mij helemaal niet lekker meer kan gaan. Maar ja, probeer dat maar es te veranderen...
Zou het dan toch aan het soort motor liggen
Mmmm....ook maar es proberen dan....
 
Laatst bewerkt:
denk wel dat je het eerst moet proberen bij voor jouw bekende bochten, om gewoon ff dat gevoel te krijgen dat het ook echt werkt, suc6
 
denk wel dat je het eerst moet proberen bij voor jouw bekende bochten, om gewoon ff dat gevoel te krijgen dat het ook echt werkt, suc6
Zal van de week 's avonds es proberen...ik laat wel weten hoe het bij mij is gegaan....
 
Waarom denken jullie dat schaatsen altijd tegen de klok in wordt gedaan? Omdat het nemen van een bocht naar rechts minder natuurlijk is dan het nemen van een bocht naar links.
Heeft iets met de hersens te maken. Maar je je moet wel een goed stel hersens hebben anders gaat het noch naar rechts nog naar links goed.
 
Me Favoriete bocht? das makelijk das bier. het is smerig maar toch blijft je het drinken

Ach bochten, zonder ze is het lastig om een knee-down te maken.
 
Links gaat bij mij ook beter... Rechts gaat altijd maar een beetje twijvelachtig, terwijl die zo mooi te oefenen zijn .

Misschien omdat de laatste bocht richting de kroeg ook links de hoek om gaat .
 
Zou het dan toch aan het soort motor liggen

Ah ja, wij rijden dezelfde motor zeker? Op dat punt kan ik niet vergelijken, heb nog nooit met een andere gereden. En ik kan me niet herinneren dat ik met de brommer een voorkeur voor bepaalde bochten had.
Nog geen plannen voor een andere motor jij?
 
Kijken naar andere motoren wel, kopen niet. Hij bevalt prima tot nu toe: lekker licht, toch wel fel en makkelijk te sturen (alleen bij mij dus wat gemakkelijker naar rechts).
Maar heb ook nog nooit gereden met iemand die dezelfde motor heeft....dus het kan gewoon toeval zijn.
 
Ik kan sinds kort aan allebei de kanten de steppies aan de grond krijgen (met een beetje mazzel ). Dus volgens mij heb ik niet egt voorkeur
 
Favoriete bocht?

Berwang en dan Namlos Tal... 30 km lange veegweg!
Paar pinnetjes naar boven en dan 28 km snelle bochtjes raggen
 

Helemaal mee eens Ie bevalt mij ook nog steeds. Alleen... heel mss soms... beetje meer power zou wel leuk zijn. Maar ik denk dat ik er nog wel een paar seizoenen mee doe. En als er al een andere zou komen vrees ik toch een beetje dat ik er geen afscheid van ga kunnen nemen. Dus mss later er eentje bij, we zien wel.
Maar eerlijk gezegd, ik denk niet dat het type motor er veel mee te maken heeft. Zal wel eerder eigen zijn aan de mens, net zoals de één linkshandig is en de ander rechtshandig.
 
Ik had op de fiets altijd dat een bocht naar rechts meer moeite kost, als ik erover nadenk heb ik ook het idee dat een bocht naar rechts meer moeite kost. Alleen als ik op de motor zit heb ik nergens last van.