Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb op een MAG-cursus gehoord dat het ligt aan je ogen... er is altijd één van je ogen het "dominante" oog. De bocht waarbij dat oog "boven" is gaat het beste, en dat klopt bij mij.
"boven": bocht naar rechts=linkeroog, bocht naar links=rechteroog
dominante oog is te vinden als volgt: kijk naar een bepaald punt op laten we zeggen 100m, hou beide ogen open, maak met twee vingers een cirkeltje rond dat punt, hou je vingers op die plaats, sluit nu één voor één je linker- of rechteroog, bij één van beide ogen blijft het punt in het cirkeltje... dat oog is je dominante oog. (en wordt ook bij boogschieten gebruikt )
maar... je kan jezelf er wel op oefenen, en de "grens" van geen vertrouwen hebben in verleggen. Dus oefenen oefenen oefenen
Ik weet niet of het bij anderen ook zo werkt, maar de ene bocht gaat beter dan de andere. De bocht naar rechts gaat echt perfect, lekker vloeiend en constant. Maar de bocht naar links is bagger. Kom soms teveel naar de as van de weg (waardoor je dus in de bocht moet corrigeren) en lig niet lekker in de bocht. Ik heb het idee dat het alleen maar erger wordt (misschien omdat ik er steeds meer op ga letten).
Hebben sommigen van jullie dit ook en wat hebben jullie eraan gedaan? Ik vind het namelijk errug irritant worden
Zou het dan toch aan het soort motor liggenIk heb ook al van in het begin een voorkeur voor rechtse bochten. Rechts rijdt ik mijn stepjes regelmatig aan de grond. Links gebeurt dat maar zelden.
Er liggen hier trouwens een paar hele grote rotondes in de buurt die ik o zo graag eens rechts zou nemen.
Mmmm....ook maar es proberen dan....klopt wat je zegt over dat 1 oog dominant is, maar heb een paar weken terug vro 1 gedaan en die zeggen dat je je ogen horizontaal moet houden(doen sommige gp coureurs ook erg duidelijk) en uiteraard zover mogelijk door de bocht heen kijken, moet dan ook zeggen dat links sindsdien beter gaat
Zal van de week 's avonds es proberen...ik laat wel weten hoe het bij mij is gegaan....denk wel dat je het eerst moet proberen bij voor jouw bekende bochten, om gewoon ff dat gevoel te krijgen dat het ook echt werkt, suc6
Zou het dan toch aan het soort motor liggen
Kijken naar andere motoren wel, kopen niet. Hij bevalt prima tot nu toe: lekker licht, toch wel fel en makkelijk te sturen (alleen bij mij dus wat gemakkelijker naar rechts).
Maar heb ook nog nooit gereden met iemand die dezelfde motor heeft....dus het kan gewoon toeval zijn.
mazzel
geintje
...beetje meer power zou wel leuk zijn. En als er al een andere zou komen vrees ik toch een beetje dat ik er geen afscheid van ga kunnen nemen....
Brb in de auto heb je bijna nergens last van...