Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 12A

MF Fazerrit 2014 voorkeur

  • Zaterdag 12 april

    Stemmen: 1 5,9%
  • Zondag 13 april

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zaterdag 19 april

    Stemmen: 13 76,5%
  • Zondag 20 april

    Stemmen: 3 17,6%
  • Zaterdag 26 april

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zondag 27 april

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Je lichtbundel en de plaats waar ze schijnen wordt mede bepaald door je spiegels achter je lampen.
Als deze bij een wissel van UK naar NL niet vervangen hoeven te worden moeten er dus voldoende
stel mogelijkheden op zitten.
Simpelweg een lamp omdraaien lijkt me niet de oplossing maar niet geschoten is altijd mis.
Je lampen zijn volgens mij enkelvoudig aangezien ze beiden een eigen en enkele functie hebben.
Anders als op de fzs 1000 daar branden ze bij groot en dim licht beiden
 
Ik voel mij inmiddels een beetje zielig met mijn FZ6……
Iedereen is ineens aan de 800 of 1000 cc lijkt het wel hier.

:(

Ik hoor er toch nog wel bij? Toch? :$
 
Laatst bewerkt:
Je lichtbundel en de plaats waar ze schijnen wordt mede bepaald door je spiegels achter je lampen.
Als deze bij een wissel van UK naar NL niet vervangen hoeven te worden moeten er dus voldoende
stel mogelijkheden op zitten.
Simpelweg een lamp omdraaien lijkt me niet de oplossing maar niet geschoten is altijd mis.
Je lampen zijn volgens mij enkelvoudig aangezien ze beiden een eigen en enkele functie hebben.
Anders als op de fzs 1000 daar branden ze bij groot en dim licht beiden

En dat is precies mijn punt. de gloeidraad van het grootlicht zit +/-0,5 cm verder als de gloeidraad van het dimlicht. door de spiegel zo te maken dat, dat het verschil is tussen dim of groot licht kan en een links ontwerp en een rechts ontwerp zo maken dat alleen de lamp bepaalt of je brommer in een links of recht rijdend land word verkocht is een efficiëntie item.
links rijdend land: dim licht links, groot links rechts
rechts rijdend land: andersom!
dat is een belangrijke productie besparing, gewoon de juiste lamp aa de juiste kant.
i.p.v. 2 productie versies
 
Laatst bewerkt:
Haha dan kun je nog even wachten ben ik bang, die zijn goed aan de prijs. Wel een super leipe bike inderdaad :9~

Wat is de reden dat je destijds een FZ1 hebt gekocht en niet bijvoorbeeld een Duke of Tuono?

Is dat tamme in de lagere RPM's bij een FZ1N zo'n drama dan dat iedereen zijn tandwielverhouding aanpast? Ik begrijp best dat het vergelijk 2cilinder met een 4cilinder appels met peren vergelijken is maar een fiets met 150pk moet toch gaan als een gek?

Ik ben de FZ1 ook nog lang niet zat. Over drie a vier jaar is de grootste kop van de 1290 af en kan ik de Fz1 waarschijnlijk nog aardig kwijt dus dat word een mooi oriëntatie moment.

De FZ1 is het geworden door de combi vermogen vs comfort. Daarnaast nodigt een twee cilinder wat meer uit tot wheelies en een forsere rijstijl is mijn ervaring :X. Ik wou het na de TLR wat rustiger aan doen maar toch het vermogen hebben. De FZ1 sloot daar door het soepele blok, zithouding en vermogen het best bij aan.

De FZ1 gaat ook als een gek maar de vermogensafgifte is veel vriendelijker. Standaard vind ik de FZ1 net te lang gegeart en te tam in de onderste regionen. De andere tandwiel verhouding lost dat op. Maar toch...... een dikke twin blijft mij trekken. Het heeft net wat meer karakter.

180pk pornnnnnn
KTM-1290-Super-Duke-R-Prototype-07.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben de FZ1 ook nog lang niet zat. Over drie a vier jaar is de grootste kop van de 1290 af en kan ik de Fz1 waarschijnlijk nog aardig kwijt dus dat word een mooi oriëntatie moment.

De FZ1 is het geworden door de combi vermogen vs comfort. Daarnaast nodigt een twee cilinder wat meer uit tot wheelies en een forsere rijstijl is mijn ervaring :X. Ik wou het na de TLR wat rustiger aan doen maar toch het vermogen hebben. De FZ1 sloot daar door het soepele blok, zithouding en vermogen het best bij aan.

De FZ1 gaat ook als een gek maar de vermogensafgifte is veel vriendelijker. Standaard vind ik de FZ1 net te lang gegeart en te tam in de onderste regionen. De andere tandwiel verhouding lost dat op. Maar toch...... een dikke twin blijft mij trekken. Het heeft net wat meer karakter.

180pk pornnnnnn
[afbeelding]


Als Yamaha nu eens met een nieuwe Fz1 met crossplane komt :(. Dat lijkt me namelijk ook wel wat. Men zit te slapen bij Yamaha. Waar blijft de nieuwe power naked. Op een Fz9 met net 100pk zit ik namelijk echt niet te wachten.
 
Laatst bewerkt:
En dat is precies mijn punt. de gloeidraad van het grootlicht zit +/-0,5 cm verder als de gloeidraad van het dimlicht. door de spiegel zo te maken dat, dat het verschil is tussen dim of groot licht kan en een links ontwerp en een rechts ontwerp zo maken dat alleen de lamp bepaalt of je brommer in een links of recht rijdend land word verkocht is een efficiëntie item.
links rijdend land: dim licht links, groot links rechts
rechts rijdend land: andersom!dat is een belangrijke productie besparing, gewoon de juiste lamp aa de juiste kanti.p.v. 2 productie versies

Dan zou ik zeggen wissel de lampen uit en doe dit op een vaste afstand van een muur.
Even met een stukje tape de hoogte voor het wisselen markeren en kijken wat het veranderd
is als je de lampen verwisseld heb.
Het overige kan je met je spiegels bijstellen.
Het is tenslotte ook mogelijk om beide koplampen brandend te krijgen tijdens dim en groot licht.
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier nog belang bij een Bridgestone T30 achterband? 180. Net nieuw, max 1500 km oud..

Ik ga waarschijnlijk een nieuw setje Pilot Road 3 laten omleggen.. :Y
 
Dan zou ik zeggen wissel de lampen uit en doe dit op een vaste afstand van een muur.
Even met een stukje tape de hoogte voor het wisselen markeren en kijken wat het veranderd
is als je de lampen verwisseld heb.
Het overige kan je met je spiegels bijstellen.
Het is tenslotte ook mogelijk om beide koplampen brandend te krijgen tijdens dim en groot licht.

Precies! Als iemand deze test heeft gedaan zou ik heel graag het resultaat willen horen.
 
net even een Xenon H4 6000K setje op de FZ1N gezet,

zie alleen niet zo gauw hoe ik de koplamp lager gesteld krijg :?

[afbeelding]
Ik hoop niet dat je vaak achter me rijdt, of dat ik je als tegenligger tegen kom, want dit is weer een voorbeeld van een after-market Xenon inbouw die gewoon niet geschikt is. :N

Je zou eerst een reflector met zo'n lens erin moeten hebben en dan een Xenon erin.
 
Relentless schreef op 19 maart 2014 @ 19:17:
net even een Xenon H4 6000K setje op de FZ1N gezet,
zie alleen niet zo gauw hoe ik de koplamp lager gesteld krijg

Net even het werkplaats handboek geraadpleegd en je koplamp is af te stellen.
Als je dit zelf niet voor elkaar kan krijgen kan je ervoor bij je dealer terecht.
Deze weet ook hoe je lichtbundel afgesteld hoort te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop niet dat je vaak achter me rijdt, of dat ik je als tegenligger tegen kom, want dit is weer een voorbeeld van een after-market Xenon inbouw die gewoon niet geschikt is. :N
Je zou eerst een reflector met zo'n lens erin moeten hebben en dan een Xenon erin.

Eerlijk is eerlijk, in een projector verblindt Xenon inderdaad minder. Maar als je 'm goed afstelt valt het ook in een gewone reflector wel mee.
 
Als Yamaha nu eens met een nieuwe Fz1 met crossplane komt :(. Dat lijkt me namelijk ook wel wat. Men zit te slapen bij Yamaha. Waar blijft de nieuwe power naked. Op een Fz9 met net 100pk zit ik namelijk echt niet te wachten.

Die discussie was 2 à 3 jaar geleden al, waarom in vredesnaam Yamaha dat niet doet, onbegrijpelijk, de techniek is er en het kan nooit heel duur zijn qua ontwikkeling om een mooie naked/fazer te maken op basis van het crossplane blok. Heel erg jammer dat ze dat niet doen!

BMW heeft dat wel heel slim gedaan, en ik wil nu niet ineens BMW heel erg gaan promoten, maar de feiten liggen er. S1000RR was een enorm succes in het supersport segment en op basis van die motor heeft BMW nu de S1000R gemaakt, je kunt er gif op innemen dat die motor in het naked segment meteen een enorm succes wordt door alle waanzinnige techniek die met de S1000RR gedeeld wordt.
 
Die discussie was 2 à 3 jaar geleden al, waarom in vredesnaam Yamaha dat niet doet, onbegrijpelijk, de techniek is er en het kan nooit heel duur zijn qua ontwikkeling om een mooie naked/fazer te maken op basis van het crossplane blok. Heel erg jammer dat ze dat niet doen!

BMW heeft dat wel heel slim gedaan, en ik wil nu niet ineens BMW heel erg gaan promoten, maar de feiten liggen er. S1000RR was een enorm succes in het supersport segment en op basis van die motor heeft BMW nu de S1000R gemaakt, je kunt er gif op innemen dat die motor in het naked segment meteen een enorm succes wordt door alle waanzinnige techniek die met de S1000RR gedeeld wordt.

Yamaha staat op alle fronten vanaf 1000cc stil.
Denk maar aan de FJR of de FZ1.
Het zal wel met de crisis te maken hebben maar dan vraag ik me wel af waarom
Honda en BMW wel doorgaan met ontwikkelen.
 
Die discussie was 2 à 3 jaar geleden al, waarom in vredesnaam Yamaha dat niet doet, onbegrijpelijk, de techniek is er en het kan nooit heel duur zijn qua ontwikkeling om een mooie naked/fazer te maken op basis van het crossplane blok. Heel erg jammer dat ze dat niet doen!

BMW heeft dat wel heel slim gedaan, en ik wil nu niet ineens BMW heel erg gaan promoten, maar de feiten liggen er. S1000RR was een enorm succes in het supersport segment en op basis van die motor heeft BMW nu de S1000R gemaakt, je kunt er gif op innemen dat die motor in het naked segment meteen een enorm succes wordt door alle waanzinnige techniek die met de S1000RR gedeeld wordt.


Die S1000R is toch wel verdomd mooi hoor!!!!
Ondanks dat ik heel erg happy met de FZ8 ben, ga ik toch zeker een keer langs Molenaar om de BMW te bekijken
 
Yamaha staat op alle fronten vanaf 1000cc stil.
Denk maar aan de FJR of de FZ1.
Het zal wel met de crisis te maken hebben maar dan vraag ik me wel af waarom
Honda en BMW wel doorgaan met ontwikkelen.

Waarschijnlijk verwachten ze meer te verdienen met motoren met een lagere cilinderinhoud. Want daar zijn ze bij Yamaha wel druk bezig mee geweest natuurlijk.

Honda heeft dat eigenlijk ook gedaan, kijk maar naar de 500 en 700/750 serie. Boven de 1000cc vernieuwen ze daar ook niet veel meer de laatste tijd.
Kleinere, zuinige motoren zijn tegenwoordig in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan