Fazerrijders - Hangplek - deel 15

Ik heb inmiddels 180K kilometers op de klok van mijn Fazer FZS600 uit 2001 staan. De laatste 14 jaren er zelf 163K op gezet, alleen maar woon-werkverkeer. Prima motor!!! Wel RVS uitlaatbochten op een gegeven moment gemonteerd en ook de BOS uitlaat nog altijd top!

Flinke km stand! Wat voor onderhoud-intervallen houd jij aan en zijn er nog rare dingen stuk gegaan?
 
Motor staat na een paar 100km bij de garage. Op de terugweg van m'n werk merkte ik dat de acceleratie niet constant was, alsof ik speelde met mijn gashendel, terwijl dit niet het geval was.

De garage geeft aan dat ik slechte benzine heb getankt, terwijl ik nog maar 1x getankt heb bij een vrij grote BP... Nu loopt de vlotter vast en moeten er een aantal pakkingen besteld worden.

Ik weet dat de motor hiervoor van een oud baasje is geweest, dus ik gok dat deze problemen van te lang stilstaan komen.

Hoe denken jullie hierover?

Garage verteld Stierenpoep.. Jouw conclusie lijkt mij meer te kloppen
 
Tips gevraagd
Expo klep van Fazer 2005 1000 cc tips gevraagd.
Ik wil de exup klep demonteren vanwege enkele keren toerental 7000 te hebben gezien.
Wat is beter kopervet of keramisch vet?
Ik ben eerst begonnen om kruipolie bij bouten in te spuiten.
 
Iemand een tip voor een hoog / mooi windscherm voor op mijn FZ6 uit 2006? Ik kom vele varianten tegen, sommigen ogen mij ook wat te lomp.
Zit nu vol op in de wind.
 
De Fazer zaterdag maar eens voorzien van wheelstriping...
Staat een stuk beter naar mijn idee.
88679298-279E-4CF4-ADD2-1BB7682FD362.jpeg

8D8EE95F-968C-4522-ACBE-663DA3CFD45F.jpeg
 
Hoi,

via naked werd ik naar dit forum verwezen. Ik vind het raar want via internet kan ik weinig vinden. Ik zou graag mijn 2005 fazer willen ombouwen naar een naked, maar volgens mij is dit nog niet veel gebeurd? Onderdelen zijn ook nagenoeg niet te vinden. Iemand een tip of een idee waar te beginnen (ja de kappen eraf halen hahah).
 
Tips gevraagd
Expo klep van Fazer 2005 1000 cc tips gevraagd.
Ik wil de exup klep demonteren vanwege enkele keren toerental 7000 te hebben gezien.
Wat is beter kopervet of keramisch vet?
Ik ben eerst begonnen om kruipolie bij bouten in te spuiten.

exup.jpg
 
Flinke km stand! Wat voor onderhoud-intervallen houd jij aan en zijn er nog rare dingen stuk gegaan?
Gewoon normaal onderhoud doen, 1 keer per jaar zelf nieuwe olie en filter. Indien nodig banden en ketting (beide gaan circa 15-20-25d kmeters mee). Totaal geen rare dingen stukgegaan (accu, remschijven, remblokken, kleppen stellen, uitlaatbochten, standaard doorgerot vind ik normaal onderhoud gezien leeftijd en kilometerstand). Wel Michelin banden, want veel beter en duurzamer dan bijv Bridgestone
 
Ik heb inmiddels 180K kilometers op de klok van mijn Fazer FZS600 uit 2001 staan. De laatste 14 jaren er zelf 163K op gezet, alleen maar woon-werkverkeer. Prima motor!!! Wel RVS uitlaatbochten op een gegeven moment gemonteerd en ook de BOS uitlaat nog altijd top!

De door mij onlangs aangekochte inmiddels ook al 182k op de teller.Na een grondige poetsbeurt ziet hij er nog steeds top uit.
 
Dat zijn kmstanden waarbij ik weet dat ik nog wel even kan doorrijden met de mijne....
Daar staat net 46000 op :Y
 
Ik wil vandaag bij de FZ1 de gasklephuizen syncen. Wat een klus, maar als je kijkt op Youtube kijkt, lijkt het eenvoudig ;) Andy Man Cam heeft vele filmpjes over aanpassingen van zijn FZ1 gepost.Voor de doehetzelvers onder ons wel handig. Klik!

Buelle 109 heeft ook veel tutorials over de FZ1 gepost
 
Gisteren heb ik gezien dat de voorvork een klein beetje begint zweten. Zijn er mensen die ervaring hebben met het vervangen van de voorvork olie/keeringen bij de Fz6? Twijfel ook om er misschien een Hyperpro veer in te plaatsen, wat zijn jullie ervaringen?
 
Laatst bewerkt:
Tijd voor wat leuks onder de Fazer...
Een custommade Laser Duotech onder mijn FZ400 gezet...
Kwam hem toevallig tegen op marktplaats en nu dus onder mijn motor.
Staat gaaf en een heerlijk geluidje!
F6288377-835F-4539-A8A7-1459D629DBA9.jpeg

AF8543D5-C1F2-4E10-9694-C662EB015EC3.jpeg
 
Gisteren heb ik gezien dat de voorvork een klein beetje begint zweten. Zijn er mensen die ervaring hebben met het vervangen van de voorvork olie/keeringen bij de Fz6? Twijfel ook om er misschien een Hyperpro veer in te plaatsen, wat zijn jullie ervaringen?

Je kan dit ook eerst proberen, heb ik gedaan omdat ik de avond voor een circuit dag achter kwam dat de kering lekte.
Heeft het goed gehouden die dag, en heb later wel preventief de kering laten vervangen.
Kan namelijk gewoon een stukje vuil tussen zitten. Ik heb gewoon een oude geodriehoek verknipt en dat werkte 😉
 
Gisteren de voorvork keeringen vervangen inc stofkappen. Nu blijkt er een fout in het FZ handboek te staan!? Hier staat in dat de veren met de minste ruimte naar boven moeten staan, maar beide veren zitten er standaard juist met de minste ruimte naar onder in. Ik heb ook nog wat video's bekeken van mensen die de vork aan het demonteren waren en die zaten dus ook het tegenovergestelde van wat het handboek zegt.

Zijn hier meer mensen tegenaan gelopen?
 
Maakt voor de veer zelf weinig uit hoe die staat. Heb bij m'n FZS gedaan zoals Hyperpro het aanbeveelt en dat is met de meeste windingen bovenaan.
 
Ik heb een setje nieuwe banden nodig voor mijn 2002 FZS600 Fazer, liefst een beetje redelijk in prijs.

Ik kan zelf de wielen demonteren, waar kan ik het beste terecht (internet) en welke zouden jullie adviseren voor normaal toergebruik?
 
Ik heb een setje nieuwe banden nodig voor mijn 2002 FZS600 Fazer, liefst een beetje redelijk in prijs.

Ik kan zelf de wielen demonteren, waar kan ik het beste terecht (internet) en welke zouden jullie adviseren voor normaal toergebruik?
Ik rij meest met losse velgen naar Motorbandenquickservice in Bleiswijk, tot nu toe zweerde ik bij de gewone Michelin Pilot Power maar keek ff en zag de 110/70/17 voorband er niet meer bij staan, misschien is hij nog wel te bestellen ? Ik vind het iig fijne banden op de Fazer in droog en nat !
Nieuw Achterbandje Pilot Power 160/60/17 is €90 Euries, denk dat het hele setje er dan voor ff €200 op ligt (losse velgen) ?
 
Tijd voor wat leuks onder de Fazer...
Een custommade Laser Duotech onder mijn FZ400 gezet...
Kwam hem toevallig tegen op marktplaats en nu dus onder mijn motor.
Staat gaaf en een heerlijk geluidje!
vraagje. Wat is er custom made aan?
 
Ik heb een setje nieuwe banden nodig voor mijn 2002 FZS600 Fazer, liefst een beetje redelijk in prijs.

Ik kan zelf de wielen demonteren, waar kan ik het beste terecht (internet) en welke zouden jullie adviseren voor normaal toergebruik?
Michelin Pilot Road
 
Deze uitlaat is niet officieel verkrijgbaar voor de Fazer.
Degene waar ik hem van gekocht heb, heeft de linkpijp aangepast en passend gemaakt voor de demper.
Dat is denk niet helemaal waar..
Hij is een tijd lang gewoon leverbaar geweest via Laser (maar die zijn nu falliet).
Voorbeeldje: YAMAHA FZS600 FAZER 1998 en later 5DM LASER Duo-Tech slip-on dem
Jos Smit had heel lang de (zijn..) laatste nieuwe Duotech te koop gestaan voor €250..
(die heeft nu nog wel een Carbon Hotcam voro Fazer voor €300 Yamaha FZS600 Fazer 1998-2003 uitlaatdempers )
Juist omdat ik eigenlijk ook een Duotech wilde (eerder al 2x een Duotech gehad) op de Fazer ben ik er een tijdje naar op zoek geweest maar uiteindelijk toch voor de goedkopere (en meer standaard..) Carbon Deeptone gekozen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan