Flink de lul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Grappig al die stellingen over te hard rijden.
Even voor de duidelijkheid, harder dan 50km (of was het al vanaf 30km) is geen overtreden dames en heren, dat is een "MISDRIJF"!!!
Dat heeft de wetgever express gedaan om hogere straffen te kunnen opleggen.
Al hoewel ik helemaal ziek word van een bekeuring voor 51km na correctie, en dus 32,50 eurootjes moet betalen, ja we hebben het hier over 1 hele kilometer te hard, vind ik persoonlijk dat sommige snelheidovertredingen wel degelijk thuis horen in de categorie "misdrijf".

Tussen 2 auto's inhalen, over de pechweg, daar waar complete gezinnen in een auto rijden en het best wel druk is..

Midden in de nacht, op een lege snelweg, ala, dat vind ik minder erg.

He don't shoot me, tis maar mijn persoonlijke mening..

En ik spreek uit ervaring m.b.t. te hard rijden, alhoewel ik nog NOOIT 1 bekeuring op de motor fiets heb gehad, heb ik wel HEEEEEEEEL veel bekeuringen met auto's gehad.

Je kunt daar een hele leuke kleine auto voor moeders de vrouw voor kopen. ja zo erg.

Mijn top bekeuring, meteen de laatste, was 4500,= gulden, 4 maanden rijbewijs kwijt en heel lief "dank u wel" zeggen tegen de rechter..

Ik open even een nieuwe topic over hoogste bekeuring en totaal bedrag aan bekeuringen..

hihihihi

Walter
 
Tuurlijk ben ik blij dat ik mijn permis de conduire mocht houden, wat betreft de overtreding; daar valt niet aan goed te praten. Het gaat er gewoon om dat de ene motoragent iets meer inlevingsgevoel heeft dan de andere. Een gifgroene motor met ZXR er op een Suzuki noemen vind ik reden genoeg om een flinke dosis lood in de betreffende persoon zijn boedyke te pompen. Bahbahbah. Maar ja, mijn motor is een jaar kapot geweest, versnellingsbak en meer van die ellende, dat ik de achterband gewoon nog moest vervangen.

Wie kan mij er van overtuigen dat het volgende WEL ergens over gaat; iemand 57 Eypo boete geven voor het rondrijden met een achterband waar nog geen 0,1 mm profiel op te vinden is, maar vervolgens wel een prettig vervolg van de reis te wensen???????????????????????????

Laat je maar ophalen is dan de enige optie in mijn ogen.
 
Laatst bewerkt:
Aangehouden door een van onze vriendelijke vrienden op een politiemotor. Deze zei dat ik 200 km/h op zijn teller reed en dat hij daarvoor 180 km/h (dus > 60km/h) voor in rekening mocht brengen.


Had die politiemotor een digitale teller?

nou weet ik vrij weinig van motorboetes af. maareuh, een agent mag jouw geen boete geven als hij een analoge teller heeft. ookal geeft ie 300km/h aan, dat mag gewoon niet.
als ie een digitale heeft dan mag het wel.
 
ik heb er net 1tje overgemaakt a raison 216 Euro. 109 km/h waar je 70km/h mag. Hier stonden die nichtengezichtjes wel net na een uitrit van de snelweg, waar je alleen je gas loslaat en niet remt. 120 - 100 - 70 - FLITS!!!!!!!!!!!!!!!!! Stinkerds.

Dus ja, ik ben er behoorlijk ziek van, In euro's klinkt het minder, maar we praten wel over een halve rug. halve wintersport, 10 hoeren enz.......... zonde geld................

Al blijft het mn eigen schuld.......
 
analoog ofwel natte vingerwerk. Maar ja, wat doe je er tegen? Het feit is dat ik te hard reed en zeker harder dan de 40-45 km/h die ik gekregen heb, dus ik hield mn mond maar.....................
 
Ik reed vandaag over de snelweg vanuit Nijmegen richting Eindhoven, ruim 200 km/h op mijn teller :] . Aangehouden door een van onze vriendelijke vrienden op een politiemotor. Deze zei dat ik 200 km/h op zijn teller reed en dat hij daarvoor 180 km/h (dus > 60km/h) voor in rekening mocht brengen. Toen liep hij een rondje om de motor en zag dat mijn achterband toch wel kaler dan kaal was, dat leverde mij al een boete op van 57 Euro. Dit plus de snelheidsovertreding zou toch een hele dure grap worden, rijbewijs kwijt enz. waardoor hij de snelheidsovertreding maar heeft teruggebracht naar 40-45 km/h te hard, wat neerkomt op een schikkingsvoorstel. TOCH NIET BLIJ MEE.

Wat gaat me dit kosten afgezien van die 57 Euro? Eurootje op 200? Die agent durfde mij het in ieder geval niet te zeggen.

Toch leuk dat je een boete kunt krijgen voor die kale achterband en daarna rustig door mag rijden op diezelfde achterband. Mijn papieren hoefde hij ook al niet te zien, ik zei; dan heb ik ze een keer bij me en wordt er niet naar gevraagd.

Het wordt zo steeds minder leuk op de Nederlandse snelwegen,

gegroet.


Wat zit je toch te zeuren man....voor hetzelfde geld was je je rijbewijs kwijt geweest en had je naar huis kunnen lopen.
Ben blij dat die agent zo schappelijk is geweest.
 
bek houwe Laffie. Jullie praten alsof jullie blij zijn wanneer jullie worden aangehouden. Ik weet van mijzelf dat ik geen menace to society ben, dus wanneer ik staande word gehouden baal ik FLINK van de boete die ik opgelegd krijg. Dus niets blij zijn dat je je rijbewijs mag houden enz. gewoon kut dat ik iets moet betalen.........
 
bek houwe Laffie
Kan het ook wat rustiger :? :(

We bedoelen het niet kwaad.
We zijn juist blij dat je je rijbewijs hebt mogen houden.

Je bent er goed van afgekomen.
Het had veel erger gekund.
En daarom vinden de meeste mensen dat je niet zo moet zeuren
Snappie ?
 
kermit, ik begrijp alles. maar ik zit hier alleen om mijn ongenoegen te spuien, niet om blij te zijn dat ik ruim 300 Eypo mag overmaken op de rekening van het Centraal Justitieel Incasso Bureau. Redelijk of niet.....................

Snapte?????????

Het kutte ervan is dat ik er toch geen lering uit trek........... zolang het veilig is, gas erop........
 
kermit, ik begrijp alles. maar ik zit hier alleen om mijn ongenoegen te spuien, niet om blij te zijn dat ik ruim 300 Eypo mag overmaken op de rekening van het Centraal Justitieel Incasso Bureau. Redelijk of niet.....................

Snapte?????????

Het kutte ervan is dat ik er toch geen lering uit trek........... zolang het veilig is, gas erop........

Doe ik ook kerel.....gas erop..!! en ik zou het ook klote vinden als ik gepakt word...en ik vind het ook belachelijk als je 's nachts op een verlate autobaan maar 120 mag en dan ergens net voorbij Weert staande word gehouden door zo'n cowboy op een politie motor met die belachelijke vraag van.....Waar zijn 'wij' mee bezig..??
En ik hem antwoorden....Waar jij mee bezig bent weet ik niet maar ik sta te balen...
Achteraf hebben we nog een goed gesprek gehad en zijn we als motorvrienden uitelkaar gegaan..haha..!!

Maar toch vind ik dat jij verschrikkelijk veel geluk gehad hebt en dat je eigenlijk niet veel te klagen hebt gehad gezien de omstandigheden.....


maar het blijft klote natuurlijk..!!
 
Tsja, jammer dat je gepakt bent, kost weer een hoop geld, maar gelukkig heeft die agent je wel een beetje gematst!


Ik weet niet wat jij bedoelt met een achterband die 'kaler dan kaal' is, maar als ik daarvan een beeld vorm (ik zie nu een band waarvan het rubber zo goed als op is en die plaatselijk al rafels vertoont) en ik hoor dat je daarmee ruim 200 rijdt, vind ik dat vrij stom!
 
Als ik de dienst doende agent daar was geweest had ik je rijbewijs ingenomen .
Dit niet omdat ik een eikel ben maar om het volgende.
Als je hoge snelheden wilt rijden dan heb ik hier geen probleem mee echter als we het materiaal niet voor elkaar hebben ben ik van mening dat we onverantwoord bezig zijn , en ons en de mede weggebruikers zo mogelijk in gevaar kunnen brengen . ook bij lage snelheiden .

Veel mensen zijn zich niet bewust van hoe belangrijk het is dat banden goed zijn , in het bochten werk kunnen de temperaturen oplopen tot wel 150 graden .
Ook banden spanning word vaak te licht over gedacht , terwijl deze zo belangrijk is tijdens het rijden .slijtage stuureigenschappen ect ect .

Dus volgende keer eerst als APK voor elkaar en dan pas race :p
 
Helemaal mee eens! Eigenlijk ben ik het ook met SVPeter eens (niet met de manier waarop hij zich uitdrukt, maar wel met de inhoud van zijn boodschap).

Als je hard wilt rijden, moet je materiaal gewoon in orde zijn. Zeker met gladde banden rijden is onverantwoord. Er zijn al zoveel MF-leden die onderuit gaan op olie... wees dan niet de volgende die door z'n eigen schuld plat gaat!!!

Ik denk dat persoonlijke veiligheid voorop staat. Wat nou bijvoorbeeld als je met 200 langs een oprit komt zeilen waar een vrachtwagen op de snelweg wil invoegen, maar waar een personenauto mog net effe rechts die vrachtwagen voor bij wil? Dan schriok je je mooi lens toch? Grote kans dat je dan de controle over je fiets kwijt raakt en dat je het dan niet meer redt vanwege onverzorgd materiaal... Tisd maar een van de duizenden voorbeelden... Wat ik wil zeggen is: Heb plezier op je fiets en zorg ervoor dat je er nog lang plezier van kunt hebben!
 
ik heb er net 1tje overgemaakt a raison 216 Euro. 109 km/h waar je 70km/h mag. Hier stonden die nichtengezichtjes wel net na een uitrit van de snelweg, waar je alleen je gas loslaat en niet remt. 120 - 100 - 70 - FLITS!!!!!!!!!!!!!!!!! Stinkerds.

Dus ja, ik ben er behoorlijk ziek van, In euro's klinkt het minder, maar we praten wel over een halve rug. halve wintersport, 10 hoeren enz.......... zonde geld................

Al blijft het mn eigen schuld.......

Had je een mooi nieuw achterbandje van kunnen betalen.
Nog ff flink het gas erop met die kale achterband en je hoeft nooit meer een boete te betalen... })
 
kaler dan kaal was mijn achterband in de ogen van die agent. Aan de zijkanten zit nog behoorlijk profiel, middenstuk is aan vervanging toe (op vakantie, veel snelwegkilometers), maar zeker niet kaler dan kaal. Ik heb er zelf genoeg ervaring mee om te weten wanneer ik mijn achterband moet vervangen, als ik hier lees dat jullie achterbanden vervangen waar nog 2 mm profiel op zit, tja, dan is motorrijden inderdaad duur ja.
 
kaler dan kaal was mijn achterband in de ogen van die agent. Aan de zijkanten zit nog behoorlijk profiel, middenstuk is aan vervanging toe (op vakantie, veel snelwegkilometers), maar zeker niet kaler dan kaal. Ik heb er zelf genoeg ervaring mee om te weten wanneer ik mijn achterband moet vervangen, als ik hier lees dat jullie achterbanden vervangen waar nog 2 mm profiel op zit, tja, dan is motorrijden inderdaad duur ja.

Hardleers ofzo?
 
Hardleers ofzo?
ik zei toch al dat het een sukkel was
pleurt ie toch lekker op zijn bek
ik heb echt geen medelijden met zulke gasten
en dan vinden ze het gek dat er een 25kw regel is ontstaan
ik rij ook veel kilometers rechtdoor maar bij mij is die band in het midden echt niet eerder op dan aan de zijkanten
grote bek en alleen keihard recht door :]
deze jongen komt zichzelf inderdaad nog een keertje tegen
 
toen ik vorig jaar terug kwam van vakantie zat m'n bandje ineens op het canvas (veel tolweg op de terugweg)... kan ik je niet aanraden! Je ziet nl niet wanneer dat gebeurt als je profiel eenmaal weg is (en je slijtnokkies dus ook), hij hoeft maar even te warm te worden en het is gedaan. En grip heb je al helemaal niet meer, zeker niet als er een paar spetters regen vallen.
 
ik zei toch al dat het een sukkel was
pleurt ie toch lekker op zijn bek
ik heb echt geen medelijden met zulke gasten
en dan vinden ze het gek dat er een 25kw regel is ontstaan
ik rij ook veel kilometers rechtdoor maar bij mij is die band in het midden echt niet eerder op dan aan de zijkanten
grote bek en alleen keihard recht door :]
deze jongen komt zichzelf inderdaad nog een keertje tegen

SvPetert aub, nog nooit heb ik in een paar zinnen zoveel onzin uit iemand zien komen. Wie ben jij om over mij te oordelen wat betreft het wel of niet zelf kunnen bepalen of de achterband nog rijdbaar is of niet? "en dan vinden ze het gek dat er een 25 KW regel is ontstaan"????????????????????? Ten eerste, heb je mij dat horen zeggen???? Ten tweede, wat wil je nou zeggen met deze zin? Hij raakt kant noch de spreekwoordelijke wal.................

"Grote bek en alleen keihard rechtdoor"???? Ik nodig je uit met je SV650, ik zal mn achterkant voor je poetsen, want meer krijg je echt niet te zien, je zou de 1e zijn die dat lukt ...... echt kansloos, jij en je postings!!!

En om mij nou een sukkel te noemen vind ik weer te ver gaan, je kunt er best anders over denken, maar hoeft niet gelijk het woord sukkel te gebruiken. Als jij nou lekker je band verwisselt wanneer er nog 47 mm profiel op zit, dan doe ik het op mijn manier.
 
Ha pimmos ,
Als je je band ga vervangen moet je voor de gein eens even voelen hoe akelig dun het loopvlak geworden is, ik shrok er tenminste redelijk van en zou het geen tweede keer meer doen.
 
kaler dan kaal was mijn achterband in de ogen van die agent. Aan de zijkanten zit nog behoorlijk profiel, middenstuk is aan vervanging toe (op vakantie, veel snelwegkilometers), maar zeker niet kaler dan kaal. Ik heb er zelf genoeg ervaring mee om te weten wanneer ik mijn achterband moet vervangen, als ik hier lees dat jullie achterbanden vervangen waar nog 2 mm profiel op zit, tja, dan is motorrijden inderdaad duur ja.
ook ik ben zo'n idioot die z'n bandjes vervangt als de slijtnokjes gelijk zijn met de rest van het profiel van de band, liever een paar € uitkakken, en dan weer veilig de weg op :P ('t gaat tenslotte om je eigen veiligheid)
 
SvPetert aub, nog nooit heb ik in een paar zinnen zoveel onzin uit iemand zien komen. Wie ben jij om over mij te oordelen wat betreft het wel of niet zelf kunnen bepalen of de achterband nog rijdbaar is of niet?

je moet het helemaal zelf weten
ik weet van me zelf dat ik eigenwijs ben maar ik vind het stom om te bezuinigen op banden
die 1000 kilometer (als je het al haalt) maken echt niet uit

"en dan vinden ze het gek dat er een 25 KW regel is ontstaan"????????????????????? Ten eerste, heb je mij dat horen zeggen???? Ten tweede, wat wil je nou zeggen met deze zin? Hij raakt kant noch de spreekwoordelijke wal.................

jij hebt dat ook niet gezegd maar er zijn figuren die er net zo over denken als jij en die hebben dan misschien net 2 maanden een rijbewijs en mogen dan met 100+kp's de weg op
ik zeg niet dat jij er eentje van bent maar de manier van reageren op die agent vind ik maar raar


"Grote bek en alleen keihard rechtdoor"???? Ik nodig je uit met je SV650, ik zal mn achterkant voor je poetsen, want meer krijg je echt niet te zien, je zou de 1e zijn die dat lukt ...... echt kansloos, jij en je postings!!!

op lange stukken ga ik het zeker niet bijhouden maar in de bochten zou het kunnen dat ik je toch voorbij ga
misschien niet ik heb je nog niet zien rijden

En om mij nou een sukkel te noemen vind ik weer te ver gaan, je kunt er best anders over denken, maar hoeft niet gelijk het woord sukkel te gebruiken. Als jij nou lekker je band verwisselt wanneer er nog 47 mm profiel op zit, dan doe ik het op mijn manier.

nou oke zand er over
ik wind me gewoon soms te veel op over dit soort dingen
maar ik wissel mijn banden waneer het nodig is
als ie versleten is gaat het heel hard en voor je het weet heb je een klapband
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan