MZ heeft Brembo (al dan niet look-a-like) 2 zuigerklauwen. Binnenpootdiameter is in ieder geval het zelfdeEen idee om Brembo's te monteren?
gewoon via een adapter schetsplaatje
Dan krijg je dezelfde soort verbouwing als bij mijn Harley, daar zitten nu Honda onderpoten in met Harley binnenpoten. Dit omdat de Honda voorvork langer is en ik die extra lengte niet wenste, bovendien waren de HD binnenpoten mooier en als het past waarom niet?MZ heeft Brembo (al dan niet look-a-like) 2 zuigerklauwen. Binnenpootdiameter is in ieder geval het zelfdeVan het weekend even bij de MZ meten voor de andere maten
Ombouwen die handel! (gelijk een breed 18 inch spaakwiel erin, CB achter spaakwiel hebben we al)
volgens mij heeft MZ langere vorkpoten, dat zal wel doorsteken worden.
Armpie doet zijn werk wel. Maar de rest is gaar. Gare leidingen, ovale zuigers, boel die niet op druk komt. Als er al zoveel gekloot nodig is om de boel werkend te krijgen dan kan ik beter de boel ombouwen naar iets waar ik wel vertrouwen in heb.dat klinkt als een mooie ombouw
volgens mij heeft MZ langere vorkpoten, dat zal wel doorsteken worden.
de truuk met honda remmen is overigens dat het armpje van de rem soepel moet kunnen draaien.
Ik weet niet welk merk voorvork ze gebruiken, moet ik opzoeken.gebruikt MZ ook Showa voorvorken?
wellicht kun je net als bij mijn HD alleen de onderpoten omwisselen
Dag oma!dat klinkt als een mooie ombouw
volgens mij heeft MZ langere vorkpoten, dat zal wel doorsteken worden.
die pasvlakken kan je best wat afvijlen.
je moet natuurlijk wel zorgen dat de vlakken in een vlak blijven liggen.
netjes vijlen dus.
Dat vind ik ook. Ik ga eerst eens de boel bij elkaar zoeken en monteren. Daarna eens kijken om hoeveel mm het nu precies gaat. Als het om 1 +/-0,5 mm gaat zal het wel gaan lukken. Misschien dat ik nog wat kan spelen met de dikte van de remblokjes2-3 mm zou ik er persoonlijk toch niet graag vanaf halen; het is wel de bevestiging van je remklauwen..... daar komt behoorlijk wat kracht op te staan.
betrouwbaarderer is ring onder de schijf (over het volledige pasvlak, niet gaan lopen emmeren met ringen onder de bevestigingsbouten, dat krijg je nooit recht)
Heb ik destijds voor de achterem van mijn cafe-racertje ook laten doen; aluminium ring (laten) draaien, onder je schijf leggen en de gaten doorboren.
2-3 mm zou ik er persoonlijk toch niet graag vanaf halen; het is wel de bevestiging van je remklauwen..... daar komt behoorlijk wat kracht op te staan.
Is originele MZ voorvelg, het Hondavelgje is breder en staat ook beter, alleen geen foto van. Komt zodra het er in zitwel een beetje iel velgje.
de kleine brembo zal daarintegen een enorme verbetering ten opzichte van de honda klauw zijn
Hmmmmmmmmmmmm, het gaat niet helemaal lukken......
De remschijven van de Honda zijn te dik voor de MZ-klauw.
Dan gaat het toch een MZ spaakvoorwiel worden. Fransje wil toch liever spaakwielen, dus dat komt dan wel mooi uit(en van 19 naar 18 inch )
Het enigste is dat het wiel dan een mm of 3-5 uit het midden komt te staan. Kan dit of gaat dit tijdens het rijden problemen geven?
Als dat dan toch de oplossing is, dan hoef ik niet verder te klooien, dan gaat er gelijk een schommelvoorvork inIs dat niet te corrigeren met vulringetjes of zo?
Ok daar zul je al over nagedacht hebben.........
ik denk dat je solo daar wel iets van merkt meer echt last zal het niet geven, oplossing is een zijspan monteren.
En daarbij komt dat de MZ veren ietswat aan de lichte kant zijn....Als dat dan toch de oplossing is, dan hoef ik niet verder te klooien, dan gaat er gelijk een schommelvoorvork in
Uh, ikke niet begrijpuit het midden maakt wel wat uit bij een zijspan.
als hij naast de middenlijn van je frame loopt wil hij naar die kant wegtrekken.
geen probleem dus als hij links naast het midden loopt, dan compenseert hij je zijspan.
maar rechts.........................
Uh, ikke niet begrijp
Kzou het juist andersom denken.
3 a 5mm valt nog wel weg te stellen met toespoor en wielvlucht, inderdaad als ie links naast het midden loopt dan heb je er alleen maar voordeel bij. een en ander hangt er ook vanaf hoe zwaar je stuurdemper is, bij mij heb ik het niet echt gemerkt toen ik een keer een paar vulringetjes verkeerd had gemonteerd in het voorwiel.uit het midden maakt wel wat uit bij een zijspan.
als hij naast de middenlijn van je frame loopt wil hij naar die kant wegtrekken.
geen probleem dus als hij links naast het midden loopt, dan compenseert hij je zijspan.
maar rechts.........................